Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:53

Claudia ik help je ff, hier is ie:
Afbeelding

En ik vind hem heel gaaf!!! Ik zeg....Go Go Go YILDIZ! <3 *\%/* :D

@claudia, weet jij waarom dat flapje bij de beugelophanging zo breed is? Zomaar nieuwsgierig. Het vast me op dat bij mijn zadels dat helemaal niet zo breed/lang is.
Het enige wat ik me kan bedenken is, dat dit een verbetering is op de oudere modellen voor het vervormen bij de kleinere flapjes. Maar geen idee of dit juist is.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:47

Ja die is mooi!!!! *\o/* Maar die 14" staat er niet meer op.... :(

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:49

hee Nancy thankss! Ik heb eigenlijk geen idee waarom dat breder is... :o was me eigenlijk ook niet opgevallen ti's dat jij het zegt... Hahaha

hey Yildiz, klopt dat jij mijn zadel niet gezien hebt toen ik bij je was, ik had er toen een schaapswollen seatsaver over heen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:55

Eerstvolgende show dan maar eens goed koekeloeren. Wil m ook wel uitproberen, voelen hoe het zit dit model. Heb alleen op die van Krista gezeten en ja, dat zat lekkerrrr!!! Maar goed, toen liep er ook n heel fijn paard onder :P !
Doe je ook mee 7 april? Ik wel (onder voorbehoud dat Tie dan geen date heeft).

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:55

@nenaavdw. Paulette zorn geeft 1 x per maand bij mij op stal, als je een goede instructrice zoekt kan ik je Paulette echt aanraden. Kijk in mijn onderschrift voor het topic waar je je kan opgeven voor les!

Paulette is ook de voorzitster van de leukste club van Nederland, DAWRA!

http://Www.equidact.nl

Gr. Claudia

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:56

yildiz schreef:
Eerstvolgende show dan maar eens goed koekeloeren. Wil m ook wel uitproberen, voelen hoe het zit dit model. Heb alleen op die van Krista gezeten en ja, dat zat lekkerrrr!!! Maar goed, toen liep er ook n heel fijn paard onder :P !
Doe je ook mee 7 april? Ik wel (onder voorbehoud dat Tie dan geen date heeft).

7 april mmmmm mijn dochter is 9 april jarig....moet ik even kijken of we dat kunnen verplaatsen....
tuurlijk mag je het proberen (heb nog 2 andere om te proberen...)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 21:22

Je hebt er 3?!!!! :oo Leuk leuk!

En ja wat Clau zegt: Paulette geeft echt fijn les! Een aanrader!

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:52

Bedankt!
Ik heb even op de link gekeken en gegoogled..
Maar het is van haar adres naar het mijne 2 uur rijden.
Dit word dan wel een heel duur geintje.
Wel lijkt het me leuk om een keer een clinic te doen ofzo.

Ik ga vragen of een goede vriendin van mij (Vera Houweling) (die misschien sommige van jullie wel kennen uit de western sport) mij wil gaan helpen.
Zij geeft ook les op een manege in Krimpen. Het is te hopen dat zij mij en Zig verder kan helpen..

Maar eerst moet het weer maar eens opknappen anders kan er nooit wat gedaan worden in dat zwembad wat wij normaal gesproken "de bak" noemen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 08:55

Heb je op t adres van Paulette of van Claudia gekeken? Paulette komt namelijk eens in de maand bij Claudia lesgeven (tussen Utrecht en Amsterdam) en dat is voor de meeste wel goed te doen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:53

yildiz schreef:
Heb je op t adres van Paulette of van Claudia gekeken? Paulette komt namelijk eens in de maand bij Claudia lesgeven (tussen Utrecht en Amsterdam) en dat is voor de meeste wel goed te doen.

Idd zeker vanaf Bleiswijk is naar Claudia heel goed te doen.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:59

Ik heb alleen helaas geen eigen vervoer dus dan moet ik elke maand mama inhuren en een trailer huren..
Dan word het nog steeds een duur geintje.. Ik moet eens even rond kijken in omg. Rotterdam..
Dan kan ik gewoon les krijgen op eigen locatie

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:52

nenaavdw schreef:
Ik heb alleen helaas geen eigen vervoer dus dan moet ik elke maand mama inhuren en een trailer huren..
Dan word het nog steeds een duur geintje.. Ik moet eens even rond kijken in omg. Rotterdam..
Dan kan ik gewoon les krijgen op eigen locatie

Met Vera komt t vast ook helemaal goed :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 16:07

Jeetje ik heb t de laatste tijd wel te pakken... Nu weer geveld door de griep! En altijd op m'n vrije dagen, beuhhh... :\
Gelukkig nu weer iets boven Jan aan t komen...

Weten jullie trouwens al of jullie 7 april gaan? Het lijkt me echt n leuke, drukke show en ja wil ook wel eens een dressuurproefje rijden haha! Sterker nog, heb al een dressuurles of wat geregeld. :D Ook heel benieuwd hoe de dressuurruiters de HMS gaan doen.
Zag alleen dat voor de reiners alleen een buitenbak met zand beschikbaar is... Gaan jullie dat doen?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:35

Ik niet, want heb toch besloten niet te gaan. Toch maar me zusje gewoon vervelen! :P

Jeetje yildiz, je hebt idd de laatste tijd goed te pakken steeds met de griepjes.
Beterschap.

Ik heb een hele rare dag vandaag. Heb een beetje een dubbel gevoel. Mijn rarabier is toch wel een echte rarebier. Heb moeten besluiten om mezelf te laten vallen. Ze was niet te stoppen. Bleef bokken. Heeft ze echt nog nooit gedaan! Vind het allemaal een beetje vreemd.

Ze ging er niet vandoor, maar ze was echt een bucking horse aan het immiteren. Ik stapte op, stap weg en ze ontplofte. Ik kon eigenlijk makkelijk blijven zitten, maar ze stopte niet met bokken. Dus besloten om mezelf maar te vallen en wonder boven wonder, stopte ook zij direct toen ik viel.
Daarna even gelongeerd en er was niets aan de hand. Toen weer erop en ook nu weer angstig naar de rechterkant. Heb gezocht naar rust. Is me gelukt. Toen ik weer wat gestapt en gedraaft heb en tussendoor rust te blijven zoeken, heb ik haar weer afgezadeld. Ze was iig totaal niet zichzelf tijdens het rijden, ik ernaast was ze weer mijn grote knuffel.

Ze is vanmorgen voor de allereerste keer volledig goed bekapt door de smid, ook achter. We denken dat het daaraan ligt. Gevoeligheid (voor het eerst geknipt, uitgesneden en geveild achter) en ook haar stand is iets wat bijgewerkt.
Dus nu even afwachten hoe dit zich ontwikkeld. Morgen kan ik niets doen, omdat ik de hele dag moet werken. Dus zaterdag eerst even longeren en daarna maar weer erop en kijken hoe ze zich dan gedraagd.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:55

Jee wat vreemd Jes! Kan natuurlijk ook heel goed aan t bekappen liggen; het blijven gevoelige dieren die rarebieren van ons... Heb je ook de onderkant van je zadel en pad bekeken? Ge wit nooit nie of daar misschien iets scherps aan zat?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:01

yup heb alles bekeken en opties naast elkaar neer gelegd. Maar niets raars of aparts vinden.
Kreeg net ook de opmerking om haar iig te houden vanwege beginnende koliek. Herkenbaar gedrag schijnt.
Dus houd haar maar even extra goed in de gaten.

maar voel me er echt een beetje raar bij. Dit gedrag heeft ze nog nooit getoont. Zelfs niet met zadelmak maken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 18:17

Ja dat kan ik me héél goed voorstellen. Ze doet zoiets niet voor niets... En ze misschien soms wel n aparte maar toch altijd eerlijk geweest?

Hopelijk zijn t d'r hoeven en is ze over een x tijd over de gevoeligheid heen. Hou haar maar goed in de gaten!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:21

ja idd yildiz. Ze is en blijft een aparte, maar is zeker naar mij altijd eerlijk geweest.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:51

Oei dat is naar Hopelijk is het snel over, of is het geen koliek! Ja misschein ook met die erge wind verschoten van iets, het is hier toch echt enorm veel wind de laatste dagen! Hou haar toch goed in de gaten, en hopelijk was het maar éénmalig!! Jij je geen pijn gedaan hopelijk bimmetje? Hoop dat Nada er ook niets aan heeft over gehouden! Dat die hoeven weer snel ok, zijn en ja aanpassingen aan die hoeven kan ook aan de benen wat en heupen wennen worden, denk maar als je als mens een nieuw schoen moet dragen of iets kenellend dat moet zich zetten en je moet eraan wennen!

Oei Yildizh, dan hebben ze de laatste niet gespaard van de ziektekiemen! Hopelijk ben je er snel bovenop! Alvast veel beterschap gewenst!

Shameless was ook ineens verschoten , ik longeerde , hij was wat hevig (door het winterweer lag hij 2weekjes stil) maar hij was ok, ineens verschoot hij en trok hij de longe uit men hand, lag bijna op de grond door die drets in de buitenpiste met dat rotweer en liep dus met de hele longe tussen de benen de piste door! NA AANTAL RACERONJES, hielp de staleigenaar me, en kon ik hem nemen! De haak van de longe was stuk gesprongen, geluk dat die na enkele rondjes het begaf! Goed bekeken of er geen wondjes waren maar was ok!
Nadien gewoon zitten uit te stappen met het halstertouw dan en niks meer! Dus een nieuw haakje kopen en we kunnen weer verder! Daarmee besef je toch dat die beesten enorm veel macht hebben, en zeker shameless die morgen 2jaar en 8maand is ( *\o/* *\o/* )! De tijd gaat snel zeg!

mvg Glenn

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:03

Oeii beterschapjes!!
en het is idd te hopen dat het door het bekappen komt dan is het hopelijk zo weer over!

Ik heb Zig na dik 2 weken alleen op het land in de sneeuw spelen ook maar weer eens gereden.
Eerst wel even los gegooid in de bak om hem al zijn uitbarstende energie kwijt te raken.. Maar na 2 sprongen was hij wel weer klaar en ging het rijden helemaal super!!! IK IS BLIJ!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 21:16

Beter Nenaa! :D

Gelukkig goed afgelopen Glenn! Maar ook zeer herkenbaar! Ze zijn jong, onbesuisd en watervlug die mannen! Vorige week was Irene, mijn trainster, bezig met Nour. Parelli/Voest oefeningen en alhoewel we hem natuurlijk niet longeren zit er wel n korte oefening in aan de lange Leadrope waarbij hij wel cirkelt. Meneer wil steeds niet linksom en draait razendsnel om, touw om z'n nek gedraaid! Dan ben ik wel blij dat Irene m in haar kundige handen heeft want hij werd écht heftig! Gelukkig binnen no-time rustig opgelost maar ik zie m dan al gaan in blinde paniek met alle gevolgen van dien... -O-
Maar het gaat verder heel goed; zeer braaf in de hand en ben m nu aan t leren een deken te dragen. Was in t begin ook eng, haha! :D
Enne... Reminds me... Nour morgen 1 jaar en 8 maanden. Wat gaat t hard he?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:42

Dan verschillen ze net 1jaar Nour en Shameless!! Wat gaat het hard die tijd! (Binnekort zitten we erop (allé hoop ik toch uiteindelijk terug te kunnen rijden en trainen en denken we terug aan die tijd dat ze nog veulens waren :-) )

Ja een deken was bij shameless in begin zoiets van mmmm dat ziet er lekker, uit kom we knabbelen er maar aan! Johanna had hem een oud deken opgelegd toen en meneer besloot er ééns 2dekens van te maken! nadien dekens met liters bijtspray en het was over! Heb toen voor alle zekerheid extra ribstopdekens met neterover, voor hengsten gekocht! Maar sublimo de houdini onder de arabieren krijgt er dan toch ergens door te schuren of te knabbelen een gaatje in! Shameless vindt het allemaal ok dekens, slickers!

Ja je ziet duidelijk die handigheid van die mensen met jaren ervaring die lossen het snel op en ik als leek heb dan ineens precies zoiets van oei help komt het wel goed, maar probeer dan toch altijd kalm te blijven! Ik moet zeggen sinds ik dus dagelijks met een jonge hengst moet handelen, je toch hééél veel leert!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:13

nou glenn, jij hebt ook wat mee gemaakt weer met shameless. het is wat met die rarebieren van ons. ;)

Nou koliek is het zeker niet. Dus denk toch echt aan de gevoeligheid van de voeten ligt. Maar goed, morgen maar weer eens proberen of ze weer als volleerd reining paard kan of weer als beginner die voor het eeerst onder het zadel komt. Want zo ging ze tekeer gister. Alsof ze voor het eerst iemand op haar rug had. Nou ja, we zien het morgen wel weer.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 19:25

Nou gelukkig maar Jes! Ben benieuwd...

Vandaag dacht ik weer aan jou Glenn! Weer zo gelachen met Nour! Stond m te borstelen, borsteltas in de voerbak (lekker makkelijk). Wroet, wroet, Nour pakt de tas beet en begint er mee te schudden! De ene borstel na de andere om z'n oren, Nour totaal in paniek maar natuurlijk wel die tas blijven vasthouden, slimmerik!!! Had al snel de tas weer te pakken maar oh oh wat n brokkenmaker! :D

Tie vandaag behandeld door de osteo dus komende dagen niet rijden. Hou nog tijd over hihi!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:20

haha, je mag mij wel komen helpen? ;)

Owja en glenn, nee ik weet echt zeker dat ze echt nergens van geschrokken is. Het was gewoon echt opstappen, weg stappen en ontploffing.