[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:50

ieder ras heeft op zijn manier zn charmes.. ik hou het liever biji de AV Knipoog al kan ik erg blij worden van een mooi Spaans paard of een imposante Fries, maar das niet zo gek als AV liefhebber want deze rassen hebben ook TYPE en uitstraling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:51

heb je wel eens een kruising tussen een belg en av gezien nee die zijn er simpel weg niet (zo ver ik weet)en daarom praten wij wel over friezen omdat simpel weg wel een kruising van is.
en nog lelijk ook een vries hoort simpel weg grof te zijn en niet iel

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:53

ja toevallig is er wel degelijk gekruist met een belg en AV.. stond vlgns mij zelfs in het AVS magazine... te gek voor woorden!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:54

missfcdb schreef:
heb je wel eens een kruising tussen een belg en av gezien nee die zijn er simpel weg niet (zo ver ik weet)en daarom praten wij wel over friezen omdat simpel weg wel een kruising van is.
en nog lelijk ook een vries hoort simpel weg grof te zijn en niet iel

moet heel eerlijk zeggen dat ik liever een luxere(dus wat ielere) Fries zie dan een wat zwaarder gebouwde(maar das mijn mening) Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:56

zo vind ik een luxere Haflinger ook mooier om te zien dan de wat grover gebouwde Tong uitsteken

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:56

Daarom zijn ze ook zo gefokt.
De één vind het wel wat, de ander niet
en dat is maar beter ook.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:01

Haflingers kunnen mij zowiezo niet bekoren haha, er zijn tegenwoordig ook wel Friezen die ik wel mooi vind hoor (modern gefokt) maar sommige zijn echt bijna superstrakke sportwarmbloedjes, dat vind ik te ver gaan..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:08

Nou, voor mij geen ander ras, alleen maar het AV Tong uitsteken
Passie hè !! Haha! Mijn zus is ook al 'verpest'. Ze vindt KWPN-ers of andere rassen echt niks meer, sinds ze met het AV in aanraking is gekomen Pling

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:10

kwpn-ers vind ik ook niks. Die vind iedereen al leuk en ik vind ze niets bijzonders hebben.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:10

herkenbaar Isabel haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:15

Ik vindt haflingers mooi vooral de moderne waarom.
Omdat ik voor vosje een haflinger heb gehad en mijn beste vriendin.
Die heeft een haflinger gekocht en moet echt zeggen het is een mooi ding 1e premie merrie.
Ik vindt haflingers met bles afschuwlijk maar met kolletje kom maar brengen.
Ik breng ze wel naar mijn vriendin teven achter nicht.
hier een foto van haar parel lissy 2 jaar oud
Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:28

Idd herkenbaar Isabel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:40

idd isabel zelf mijn moeder kent de virus haha

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:21

Ja dat virus kennen we hier ook Haha! Ik houd ook niet van KWPNers, alleen mijn eigen KWPN-meisje(staat nu te koop) kan ik wel waarderen Haha! Maar dat is dan ook een hele chique KWPN-merrie. Ook voor mij nooit meer een ander ras dan de AV. Knipoog

Nog ff spammen Bloos , onze kleine spring in 't veld!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:44

missfcdb schreef:
Afbeelding

Leuk koppie zit hier op! Arabieren komen voor mij onbetwist op nr. 1, geen twijfel over mogelijk!
Maar heel soms komt er een paard voorbij van het andere ras waar mijn hart ook wel iets (klein beetje hoor Haha! ) sneller van gaat slaan, vaak Spaanse paarden.
En de buurman fokt haflingers (hélémaal niet mijn type paarden!) maar als hij 's avonds zijn hengst in de omheinde paddock zet, pffff - dan blijf ik even kijken. Potver, wát een machtig mooi dier is dat zeg. Uitsloven, brullen naar zijn merries. Mannelijk en gespierd met een strakke buik en een waterval aan dikke, spierwitte manen. Uitstraling van hier t/m Tokio. Naar dat soort paarden mag ik graag kijken, zelfs al is het 'dan maar' een haflinger!

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:43

Het AV-virus is niet voor niets zo'n onwijs besmettelijk virus Haha!

Ben ook helemaal besmet en heb een 'zwaar' vermoeden dat het ook niet meer over zal gaan...
Toch moet ik wel beamen dat er ook veel paarden zijn die tot andere rassen behoren en
ook zeker wat hebben. Schoonheid is niet geheel ras gebonden, maar ik heb wat met paarden
die echt uitstraling hebben en tja... De AV is op en top uitstraling Pling

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:07

Ik ben het helemaal met je eens. AV is en blijft mijn favoriete ras, maar andere paarden kunnen ook zeker wat hebben. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:53

Aldewereld dankje wel ik ga het tegen mijn maatje zeggen morgen als ik der tegen kom naar het werken.
Ze verdient het echt naar zoveel tegenslagen die ze heeft gehad afgelopen jaren.
Heeft ze eindelijk een parel helemaal voor de zelf.
Beesje is trouwens uitgenodigd voor een keuring de vader wordt op zijn nakomelingen gekeurd.
De beste 4 nakomelingen mogen mee.

Anne_Sea hoe weet je of je av gek bent als je ze nooit in het echt hebt gezien.(???)
Dit is absuluut niet aanvallend bedoeld maar je gaf vanmiddag al aan dat je ze nooit in het echt hebt gezien begin daar eerst maar eens aan. (kijken naar een poster of blaadje kan ik ook maar dan is er geen ervaring ,klik met dit geweldige ras)
En kijk dan als je met zon dier om gaat of er een klik is.
aangezien iedereen kan roepen av is mijn favo ras maar als de klik er niet is is het wat aan de banketstaaf kant.
In mijn ogen dan ieder zijn eigen mening.
Kijk je mag best je mening delen maar kom niet met penny achtigen reacties zoals vanmiddag hebt gedaan ik liet het rusten maar denk een beetje naar wat je plaatst.
Het iriteert mij een beetje.
maar nogmaals ieder zijn ding.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:59

Bedoel je dat ik ging vragen wat jullie van belgen vinden?
Jouw reactie vond ik ook niet leuk. Ga je eerst zeggen dat ik daar absoluut niet over moet beginnen, omdat dat hier niet moet, en dan post je zelf een haflinger.

laatmaar, erg welkom voel ik me niet in dit topic.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:12

Anne, sta erboven joh, sommige opemerkingen die hier geplaatst worden gaan werkelijk helemaal nergens over!
Trek je er niets van aan Knipoog .

Ik denk dat je wel degelijk verliefd kunt zijn op arabieren, zelf als je ze nog nooit heb gezien. Enkel van plaatjes of posters. Velen van ons zijn zijn wel begonnen. (Spreekt uit ervaring Haha! ).

Nogmaals, sommige reacties hier moet je niet al te hoog opvatten hoor Knipoog !

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:14

Citaat:
Kijk je mag best je mening delen maar kom niet met penny achtigen reacties zoals vanmiddag hebt gedaan ik liet het rusten maar denk een beetje naar wat je plaatst.

zoals ik je eerder al liet weten mag iedereen in dit topic reageren hoe diegene wil.. Ik vind dit erg onaardig hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:15

Dit heb je vanmiddag getypt.
Ik ken geen Arabische volbloed in het echt. Bij mij op de manege staan er geen AV's. Wel een niet-volbloed, maar ik heb net geleerd dat ik die niet mag vergelijken met een volbloed

Nee het ging niet over de belgen wil je het over de belgen hebben ga dan naar een andere topic waar ze het daar over hebben dan kijken wij wel of we daar reageren.
En over die haflinger.
We hadden het over moderne haflingers en friezen.
Ik laat een foto van mijn vriendin der moderne haflinger zien hoe mooi ze is.
Luister je komt dit topic in met av zijn mooi ect terwijl je ze alleen van plaatjes kent.
Je komt bij mij gewoon heel penny over.
Je bent altijd welkom hier maar ga je dan verdiepen in het ras hier komen mensen die het ras bewonderen die er lol mee hebben die hun verhaal kwijt willen.
snap je een beetje waar ik heen wil.
Kom gezzelig naar Sint oederode doe wat ervaring op ga langs de boxe waar de arabjes staan klets met mensen ze zullen je graag alles uitleggen.
iedereen moet leren jong en oud het is nooit te laat om te leren.

jmc het is niet aanvallend bedoeld maar ik wil der iets duidelijk maken maar ik verwoord alles net iets anders.
Dit zijn jullie al gewend.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:17

Bij gesprek aan sociale vaardigheden, lees a.u.b eerst goed wat je 'post' want zo voorkom je weer eindeloze discussies! Ik heb wel weer genoeg gezegd...

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:20

Anne_Sea schreef:
Bedoel je dat ik ging vragen wat jullie van belgen vinden?
Jouw reactie vond ik ook niet leuk. Ga je eerst zeggen dat ik daar absoluut niet over moet beginnen, omdat dat hier niet moet, en dan post je zelf een haflinger.

laatmaar, erg welkom voel ik me niet in dit topic.

Je bent denk ik welkom om bij velen hun arabs te ontmoeten hoor Knipoog

En ik dacht dat dit een soort huiskamertopic was waar je idd ook wel eens een mening mag vragen over een ander ras als AV missfcdb Dromen

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:22

voor mij ook het av ras op nr 1. maar er zijn ongetwijfeld arabs waar ik ook niet voor kies of de klik ermee niet zal zijn. bij mij moet het paard opvallen. echter word ik op de een of andere manier aangetrokken tot deze pareltjes. erg zo een vorm van arab-ziekte... neuh, puur genot Haha! *LOL*
mag ik trouwens nog mee praten? lees nog wel altijd zoveel mogelijk mee Bloos