Spannend die drachtige merries aankomende week waarschijnlijk de eerste vd 2 merries weer ophalen duimen dat ze drachtig is. De andere stopt maar niet met hengsten
Leuk Joyce, ik lees ook mee in de huiskamer van 2015 en lees veel gekke dingen, heel veel merries met 2 eitjes, veel merries lang hengstig, te snel weer hengstig, komt denk ik door het rare seizoen ofzo?
MirandaMalik
Geplaatst: 23-05-14 13:06
Van Fuego en Zosja heb ik alleen swaffelplaatjes.. Leuk hoor Jes!!
Mijn zadel wordt vanmiddag gedaan, als het regent!
Nour ook al zo goed bezig!
Leuk Nicky, hier ook veel reeën, ook bij de wei en Fuego vind ze spannend! Hij vond gister een fazant ook schrikken, hij sprong opzij, ik dacht:"Waar schrikt hij nou van?" en toen kwam er een fazant uit de slootkant, wel mooi hoor zo'n mannetje. Maar die laten je pas schrikken, als je vlak bij bent springen ze ineens luid kwetterend uit de bosjes.. Ik hoop dat het snel beter gaat met hoesten! (dus eigenlijk niet beter, je snapt me wel, haha!)
Eline, ik ben niet zo'n fan van draad zonder stroom, dat kan gevaarlijke situaties opleveren. Misch ziet er goed uit!
Kat, lekker plekje hoor!
Kitty, jouw tijd komt nog!
Barcelano
Geplaatst: 23-05-14 13:16
Merrie is nrps en van buiten af.
Verder nog wel geinteresseerde.
We zien wel...dekkingen waren vorig jaar bij het hele avs minimaal ..crisis :p Dus we zien wel
Hier een bescheidde zonnetje, vanmorgen een heerlijk rondje met Djuun gemaakt, ze was echt braaf, blijkbaar nog tevreden met zichzelf over gisteren
Barcelano
Geplaatst: 23-05-14 13:30
Ja ben ik ook benieuwd naar Miranda..
Ik zelf vind Mo veelzijdig. Doet het prima op show en ook onder het zadel.. Dan is het juist leuk om te kijken wat hij met rij typische paarden doet...
Ik ga straks ook even op Mo. Voor de vorm.ga niet teveel doen
Zit ook nog steeds te wachten tot Nas hengstig wordt, normaal is ze eigenlijk heel regelmatig maar nu nog steeds niks en geen interesse Hoor er idd ook wel meer.
Mo schiet goed raak. Verbaast me niks, begreep dat het sperma van Umoyo zowat radioactief was Umoyax scoorde ook heel goed Spannend hoor met een nrps, benieuwd idd wat hij dan geeft!
Een ree, wat leuk!!
Umoyax is eindelijk weer rustig, gisteren al. Was compleet de weg kwijt sinds zondag
@Katja ja het is ook vreemd weer dan warm, dan koud kunt er niks van opaan @miranda hopen dat goed komt met je zadel @jessica wel weer leuk dat er weer aanmeldingen voor dekkingen zijn
Hier ook prut weer bah niks aan. Asal staat wel in de wei maar wordt niet blij van dit weer hihi
Sommigen van jullie wisten het al. Ik heb in Utrecht ook de kogel die Umoyax blesseerde als veulen op de foto laten zetten, was er immers toch. Altijd advies van dierenartsen aangehouden: hij loopt er goed op dus och, kijk maar hoe t is als je hem gaat rijden, misschien voor de zekerheid even een fotootje. T is sesamschedeontsteking, niks aan de hand, etc. Mn eigen onderbuikgevoel genegeerd en het steeds positieve van de dierenartsen aangenomen.
Maar de uitslag is niet goed Door de klap (?) die hij destijds erop heeft gehad zijn er chips ontstaan en die hebben het gewricht dusdanig aangetast dat er nu artrose klasse 4 in zit. Zn andere benen zijn schoon, het is dus echt puur door het ongeluk ontstaan. Maar ben ontzettend verdrietig, want het ziet er niet zo goed uit voor hem. Op Houten raakte hij ineens compleet van het padje af tijdens de laatste ereronde en ik kende mijn paard tot gisteren niet meer terug, zn lijf was er wel maar als ik naar zn ogen keek was hij er verder niet. Inmiddels is hij weer helemaal relaxed, maar ik ben bang dat het pijn geweest is. Hij staat sinds vandaag op pijnstillers om te zien of dit verandering geeft in zijn gedrag. Hij kan soms gek uit de hoek komen, nooit gevaarlijk overigens voor de mens maar wel apart. En zo zijn er meer kleine dingetjes die eigenlijk niet echt bij hem passen waarvan ik nu bang ben dat het pijn is. Zo ook het random boos worden op hekken en bakken etc waarmee ik natuurlijk een hoop gedoe heb gehad, dit schijnt ook een teken van pijn te kunnen zijn.
Ik kreeg het bericht in de week voor Deurne en sindsdien spookt het natuurlijk door mijn hoofd, vandaar dat ik wat afwezig ben geweest. Het is ontzettend moeilijk, want je moet grenzen gaan trekken voor jezelf. Ik heb ook besloten dat hij niet de wei op gaat, daar is het het paard niet naar. Hij wil werken, presteren. Niet mooi staan wezen op de wei. Afhankelijk van wat er gaat gebeuren op pijnstillers en hoe hij zich verder houdt na het dekken overweeg ik wel om sperma in te vriezen en hem dan te laten castreren, in de hoop dat hij iets rustiger zal doen met zichzelf en natuurlijk om hem zo nog een tijdje in de groep te gunnen. Bovendien ook om samen misschien nog wat ontspannen te kunnen genieten, want met een hengst is het toch altijd opletten en hoe lief hij ook kan zijn, toch anders dan met een ruin of een merrie.
Bij de dierenarts staat inmiddels genoteerd dat als het zo ver is, ik maar hoef te bellen en ze komen, no questions asked. Dit is niet op verzoek van mij geweest, en geeft dus ook wel aan hoe de situatie een beetje ligt in hun ogen.
Ik kan mezelf uiteraard wel voor mijn kop slaan dat ik destijds de verkeerde adviezen heb opgevolgd en er niet direct een dierenarts bij heb gehad. Maar goed, van achteren kijk je een koe in zn kont en er is niets meer aan te veranderen. Het is een heel erg harde les om voortaan direct een da erbij te halen met dit soort dingen en om mijn eigen gevoel niet te negeren.
Ik heb geen idee wat de toekomst verder zal brengen. Hij loopt momenteel niet kreupel, wel af en toe stijf en sinds kort soms wat onregelmatig. Maar goed, afgezien van een enkele keer even aan de longe doe ik ook niet veel met hem dus het geeft geen objectief beeld.
Als de pijnstillers hem in positieve zin doen veranderen houdt dit dus in dat hij pijn heeft en is er voor mij maar één juiste beslissing, want het is een te lief en bijzonder paard om met pijn te moeten leven, dat verdient hij gewoon niet. Hoe ontzettend moeilijk dat ook zal zijn, want ondanks alle malle momenten is en blijft hij mijn allerbeste vriendje, mijn soulmate.
Ik voel me echt ontzettend leeg van binnen. Ik hoop met alles zo dat ons nog een tijdje van geluk gegund is, dat we toch nog wat mooie momenten mogen hebben en samen mogen genieten.
Sorry voor mijn lange relaas. Ik heb het steeds voor mezelf gehouden tot er wat meer duidelijkheid was en ik ook een klein beetje wist waar we stonden. Kon het nu niet meer voor me houden. Sorry als ik wat afwezig ben, jullie weten nu in elk geval waar dat door komt.
Set_Elkol
Geplaatst: 23-05-14 16:31
Amy ik weet niet wat ik moet zeggen, wat heftig allemaal. Op zich klinkt het invriezen en castreren helemaal niet zo gek helemaal in combinatie met wat je zegt, dat hij heel graag wil werken. Maar dat is natuurlijk wel balen voor jou. Wat erg van zijn kogel, ik weet niet wat er allemaal door je heen gaat nu maar succes met keuzes en beslissingen.
Set is niet zo lekker vandaag, volgens mij zit het veulen tegen de darmen aan. Ze zucht steeds heel diep en was heeeel aanhankelijk. Ze laat al een hele poos veel lucht uit haar darmen maar vandaag waren de scheten wel heel lang en sneu. Heb haar poosje goed in de gaten gehouden maar ze at lekker en was behalve heel aanhankelijk wel alert en actief dus zal het veulen wel zijn.
Set_Elkol
Geplaatst: 23-05-14 16:36
lees net dat Dosator is overleden, ik ben vast laat met het lezen maar aangezien het hier nog niet genoemd was zet ik het toch even neer.