Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:06

Yilz...bij mijn laatste foto zie je toch iets blauws ..? Dat is mijn anti schuif matje hihi.

pfff net nog 2x de vrieskou in geweest. Hond stond rechtop tegen het hek te blaffen, niets te zien ik weer naar binnen. Ben weer binnen woef woef. Weer gaan kijken en zijn riem maar ff omgedaan....je weet maar nooit of er verderop een auto in de sloot is gereden...dus ff stukje gewandeld gewapend met hond. Gelukkig nergens een auto te zien. brrrrr. :brr: Ik duik nu mijn bed in...naast warme hubbie :P. Truste. whoahaha wauten ...kon er ff niet op komen, maar das waor zo heten die mannen :+ Lang leve Maaskantjuh & Yildiz

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:13

Hele mooie zadels Nancy, en zoals je zegt het tweede zadel valt minder op als zijnde BM lijkt meer op een reiningzadel! Ik zou een combi van de twee verkiezen, de tooling van zadel 1 met het zilverwerk van zadel 2 ja ik ben niet moeilijk hoor haha!!!

Ps Yildz, dus je hebt al zilver gekocht om je nieuwe zadel te pimpen! Ik ben benieuwd het gaat dus echt een bling bling zadel worden! Passend bij dat mooie bling bling hoofdstel /borstriem dat voor NOUR ging zijn maar die je al op TIE gebruikt hihi!!

mvg Glenn

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:55

Ooh dat valt wel mee dan de kosten voor het lidmaatschap en het startgeld!
Maar ik las dat mijn paard wel verzekerd moet zijn om lid te kunnen zijn van de DAWRA..
Dat word dan wel weer een duur geintje :p
En dan krijg je een wedstrijd agenda toe gestuurd ofzo? want op de site staat alleen de agenda van 2012

Haha nu ga ik jullie uit testen ook!

en nog bedankt voor de felicitaties!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:17

Je paard hoeft helemaal niet verzekerd te zijn.
Dat kan een ander ook niet verplichten he, waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:27

Nee je hoeft je paard niet apart te verzekeren.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:48

hmmm..
Zoiets las ik in het reglement van de DAWRA. Gewoon WA verzekerd.
Zig is namelijk helemaal niet verzekerd, maar krijgt wel 1x per jaar netjes zijn entingen en word op tijd ontwormd.. dat lijkt mij toch wel genoeg voor op wedstrijd.
Maar wat als ik op wedstrijd ben en mijn paard schrikt en trapt een deuk in een auto..

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:02

Schade kan overal gebeuren.

Als het goed is valt dat onder de standaard WA dekking die elk huishouden heeft. Een paard valt onder huisdier. Als je het exact wil weten, moet je ff googlen of makkelijker je verzekering bellen.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:14

ja ik zal morgen idd wel even bellen..
Ik moet toch ook de fokker bellen van Zig en het AVS ivm een DNA test en de hele boel.

uiteindelijk zijn de €35,- per jaar en dan het startgeld de enige kosten die er aan vast zitten..

buiten natuurlijk je reiskosten en al die veel te leuke show spullen om je paard mee te behangen

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:27

Even een tussendoor update..
Ik heb de fokker gebeld voor informatie.. deze man was voor mij (rotterdams) niet te verstaan haha.. een echte boer uit Drente en ik moest hard mijn best doen.
Hij kon zich Ziggy niet herinneren en wist ook niet van welke merrie hij kwam.. Wel ging hij het aan zijn zoon navragen of het hem bekend voor kwam. Zo ja, dan krijg ik nog een keer een telefoontje.. afwachten dus.

Ook heb ik contact opgenomen met een bedrijf in wageningen dat DNA test van vissen tot varkens en paarden om te vragen of zij hier DNA kunnen testen van Zig zijn papa.
Deze mensen gaan voor mij contact opzoeken met het AVS om te vragen of zij het DNA van Flaxman's Prince mogen en kunnen gebruiken voor een particulier en dan hoef ik alleen nog maar Zigje kaal te plukken van zijn haartjes en op te sturen.. mag dit niet kan ik mij sowiezo nooit inschrijven voor de Dawra -:(-
Dus op hoop van zegen maar weer!

De verzekering bellen komt nog wel want ik moet nu naar dat gekke beest voordat het zo hard gaat vriezen dat dat niet meer mogelijk is.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:30

Succes. En als het meezit heb je heel de boer uit Drente niet meer nodig. Mocht het AVS niet mee werken, dan heb je de boer weer nodig om haar te plukken van papa paard? toch?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:28

Nee was het maar zo makkelijk!
Flaxman's Prince is gefokt in België door de Flaxman's fokkerij.. Hij is goedgekeurde dekhengst geweest en daarna meerdere malen verkocht. Hij heeft zelfs een keer op mp te koop gestaan.
Dus de kans dat im die ooit zal vinden (als hij nog leeft) is niet echt groot.

De fokker kon zich ook geen Abdul Hashim herinneren.. De hengsten werden na het afspenen verkocht en alleen de merries bleven een jaar of 2. Wss om te kijken of het wat was voor de fok.
Er stond hem ver weg wel iets bij.. Maar eigenlijk kwam het er op neer dat hij er niks meer van wist.
Ook best stom dat ze geen administratie hebben bijgehouden van welk veulen wanneer is geboren en door welke hengst gedekt enz.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:34

oh ja tuurlijk Flaxman Arabians...had ff geen erg in de naam van de hengst. Tis al laat whaha

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:37

Ik reken het goed!
Maar ik hoop dat ze wat voor me kunnen doen.. Anders kan ik het schudden!
En een DNA test was btw maar €37,50 excl. Btw!
Vond ik behoorlijk meevallen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:52

Anders het AVS ff bellen of zij weten waar de hengst naartoe is verhuist. Aardige lui daar aan de telefoon hoor ;-) Heb je al het arabische forum geprobeert? Ik zag dat je ook een topic had geopend, daar zette iemand ook al de link neer van het forum. Daar zitten de kenners/fokkers!!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 06:33

Ja dat is ook nog te proberen haha
Eerst dit maar eens afwachten. Zou wel fijn zijn als dit gewoon goed gaat haha

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:10

dat valt idd nog mee die DNA test.
Ben benieuwd of je het allemaal geregeld krijgt.

Ik ben ontzettend blij met de vooruitzichten van aankomende week. Lekker DOOI!!!
Eindelijk weer rijden met nada. *\o/*

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:40

Ik heb goedkeuring!!
Dus de swap stokjes zijn opgestuurd..
Dat word kwijlen voor Zig en de papieren opzoeken.

Ik ben de sneeuw nu ook wel zat!
Alleen is het dan wel weer jammer dat het gelijk weer gaat regenen..
dan moeten we nog langer wachten voordat de buitenbak rijbaar is

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:40

Hey das goed nieuws nenaavdw.

Idd Jes laat die dooi nu maar komen. Ik train ook amper tot niet....
Vandaag de paardjes weer heerlijk in de wei gehad. Ik observeer ze dan ff ivm de groepsverhouding, zeker peppy. Hij krijgt nu steeds meer praatjes...Nirvana lijkt hengstig te worden als ik zo naar peps gedrag kijk. snuffel snuffel en flamen. Bij scarlet krijgt ie telkens klappies of ze staat recht overeind tegen hem. Ook lijkt ze nirvana een beetje af te schermen van peps. Gaat dan tussen beide staan.
En june...whaha daar durft ie niet dichterbij te komen dan hooguit 1 mtr....tja het boze oog is al genoeg.
Ik heb hem wel ff tot orde moeten roepen toen ie ff ging proberen bij ouwe dibbes Carla van 43 jaar. Duwt ie zijn hoofd op der rug...arme carla. Dus ik HEY PEPPY!! En jawel hij luisterde meteen!! Maar Pep gaat zich een beetje gedragen als macho van de groep. Dus misschien moet ik hem ff een paar keer met June alleen in de wei zetten....Aan de hand gaat het allemaal prima, dat dam ik tijdig in.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 09:41

Dalijk boel drachtige merries @ Countreeranch, haha! :D

Ben ook blij dat het weer gaat dooien! Ik ben die binnenbak wel beu nu. Ja tis verwend maar ik ben ook zo gewend aan m'n wekelijkse ritjes.
Hopelijk heb ik woensdag nog tijd voor een lekkere lange rit! Donderdag komt de osteo voor Tie dus dan is het ook weer ff niet rijden.

Gaat er nog iemand naar de Western experience?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:55

haha die pep!! Die heeft ook wel zijn eigen harem daar he nancy!
Niet zo gek dat ie praatjes krijgt. :D Hij moet zich toch van de beste kant laten zien. hihi

Begrijp ook wel dat je je wekelijkse ritten mist yil. Ik mis het hele rijden grrrr :P
Kan niets nu. Maar het dooit aardig snel zo te zien. :D

Nee, nu jij niet hoeft te rijden ga ik niet naar de western experience.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:34

Hopelijk levert het dna dan wat op voor de papieren van je paardje!

Ja hier liggen we ook stil, geen binnenbak, en shameless zou nodig buiten moeten om wat uit te waaien, maar het zal voor komende weken zijn!

Ja Nancy, de lentrekriebels zullen al aankomen bij jullie, binnenkort, geeft pepy je veulentjes gratis en voor niks uit de countree merrie's ;-)!

ps voor Yildiz, ik vond die website hoor, maar dacht dat je echt een website vond met uitsluitend zadels enzo! Vandaar die pb ;-)!

Ps moest iemand voor zichzelf of voor kennissen, vrienden nog een leuke arabier zoeken! Een kennis van mij heeft echt een hele leuk ruine te koop, prachtige lijnen psytadel, x khidar) grote maat 158 héél luxe hoofd! bruin met zwarte manen en staart en wit kolletje! te koop wegens plaats gebrek! ingereden, maar kent nog weinig! wel geen beginnerspaardje vertelde ze me! voor meer info per pb!
zou mooi western pleasure paard of dressuurpaardje kunnen zijn!

mvg Glenn

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:19

yildiz schreef:
Komaan, je hebt toch Z gereden dan kun je toch gewoon rijden Jes! En anders zou Wendy je ook geen paarden te rijden geven, dussss... En leren moeten we allemaal blijven doen. Je bent toch nooit klaar daarmee, das t mooie ervan!

Ff een tussendoortje: Dit is precies het soort BM waarop ik aas!
[ Afbeelding ] Slechts 1400$ Durf alleen de gok niet aan want het is n 14". Ze vallen krap toch die BM's?

Ik kan wel een 14 inch hebben Yildiz! En ik heb een 16 inch....alleen die van mij is niet wat je zoekt?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:29

Heb m ff niet zo op m'n netvlies? Hebbie foto? :D
Belangrijkste criterium is floral tooling en square skirts. Zilver kan ik er idd zelf opgooien.

Maar heb geen haast hoor, de Tacky too pad doet prima z'n werk! Minimale schuif! *\o/*
Daarbij heb ik nog n klein kereltje staan die straks in showtraining gaat en op show... Zucht... Waarom ben ik niet op dammen gegaan?! :roll:

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:37

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:52

Haha..
Ik denk soms ook wel eens waarom ben ik niet gewoon gaan hockeyen of voetballen..
Maar dat was lang niet zo leuk en spannend.. en op een een of andere manier bouw je toch een betere band op met een paard dan met een voetbal.. :\