[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:00

knapperd die Sem en die laatste foto is wel sneu inderdaad.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:55

Ja wat sneu, gelukkig ziet hij er nu niet meer zo uit!

Yil, een schimmel is ook wel leuk natuurlijk! :D
Je hebt een goeie rit gemaakt zag ik, top!
Was eigenlijks een makkie voor jullie! :D

Sterkte met Fardani! :(:)

Kat, die staarten zijn nu al weer vies...je hebt een stel lieve viezerikken!

Meiden, leuk die foto's van de high tea, ziet er beregezellig uit en ik wil ook scones.. :9

Roma, je veulie is echt een brutaaltje, wel heerlijk hoor! :))

Wat een heerlijke ochtenritjes, ik lag nog lekker on bed want Fu mocht rustig aan doen.
Het gaat trouwens wel helemaal goed nu, geen last meer met de galop.

Lekker Eline dat ze op de wei konden!
De wolf is alweer een stuk verderop nu, ik denk dat hij af en toe wel een gans te pakken neemt of misschien een kip (hij was vlak bij de kinderboerderij) maar Zosja is echt heel stoer, die wolf komt hier niet de tuin in, haha!

Nu weet ik het verder niet meer dames, ik ga serie kijken met mijn man, zijn Marco Polo aan het kijken, erg leuk!
Moest nog aan je denken Yil, het gaat over Khan. *D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:03

staarten zijn nog niet weer vies hoor! Set was nog niet aan de beurt geweest.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:14

Oh haha ik dacht al, dat hebben ze snel voor elkaar! :D
Wel lekker he, dit weer!
Serie schiet nog niet op.. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:16

Heerlijk ja die zon :D Ik heb Set haar stal afgepakt en nou hebben ze alleen de grote wei, kan de kleine even opdrogen en herstellen. Ook heb ik de hele schuilstal uitgemest, pff.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:18

Wat een leuke foto's van Sem, en wat stond hij er eerst ellendig bij zeg -O- Nu toch weer goed opgeknapt gelukkig zo te zien! :D

Roma, spannend zo'n castratie zeg. Gelukkig is alles goedgegaan, hopelijk blijft dat zo.

Gelske ook al problemen met de castratie, typisch dat het toch zo vaak nog fout gaat...

Gisteren voor het allereerst met Mish wezen wandelen buiten het terrein. Desiree had Boreas aan een touwtje voorop, en Mish er achteraan. Alsof ze het al jaren deed joh :D Kwam een auto langsrijden, no problem. Kwamen honden vlak langs, no problem. Gewoon met neusje bijna over de grond relaxt langs sjokken. Echt heel gaaf.
Vandaag nog een keertje gedaan, maar dit keer iets minder getolereerd dat ze alle plassen heel subtiel (of asubtiel) vermeed :') Mevrouw houdt namelijk niet van natte sokjes, dus zodra je een plasje of een beetje modder tegenkomt dan ga je vol op de rem of wijk je breed uit opzij zodat je alle viezigheid kunt vermijden... toch?
Waren wij helaas niet met haar eens :') En toen hadden we even ruzie. Uiteindelijk is ze uiteraard keurig door alle plassen gewandeld.

... had ik achteraf spijt van, toen ik haar hoeven wilde uitkrabben, want toen had ik mijn handen onder de modder :')

Mooi foto-momentje, helaas niet helemaal scherp maar dat mag de pret niet drukken.
<3
Afbeelding

Ze is nog een beetje schraal na haar tandartsavontuur van vorige week, maar ze eet op het moment zowat voor twee, dus dat komt weer helemaal goed :D

Verder ook heerlijk met Boreas gereden vandaag. Wat gaat die goed zeg, heel erg gaaf om zijn vooruitgang te zien en vooral te voelen. Een paar weken terug was hij nog een brokje spanning, maar nu sjouwt hij relaxt door de bak alsof hij niet anders doet!
En ook ik ben weer een beetje terug aan het ver-Engelsen na mijn westernavontuurtje van de afgelopen jaren :P
Donderdag weer les van Joolien :)

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:28

Kat, dat zal een werkje zijn geweest.. :Y) als ik het niet elke dag bijhou dan is het niet meer te doen voor mij..
Nu hopen dat het gras een beetje gaat groeien!

Aleeneh, wat stom om je zo te noemen.. :')
Wat goed van Mish!
Ik blijf me verbazen over haar volwassen look! :))
Boreas geeft het goede voorbeeld, das altijd prettig.
En ook weer lekker aan de hobbel!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:29

Mish ziet er goed uit hoor! Dat schrale vind ik meevallen, ziet er netjes uit voor een jong paard.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:32

Haha Miranda, sorry :') Maar dan weet ik tenminste dat het over mij gaat. Ik moet bij elke 'Eline' die er genoemd wordt 3x kijken over wie het nou gaat, zo verwarrend _O-

Op deze foto valt het inderdaad wel mee :D In beweging zie je wel dat ze iets teruggevallen is :j Ribbetjes enzo, beetje iel kontje. Maar dat geeft niet, komt wel weer goed, want met eten gaat het inmiddels weer helemaal goed.

Kijk maar. Lijkt ze ook meteen weer wat jonger :P
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:36

Ja, het gras maakt ze zo weer rond. :j

Wil Set ook alweer een beetje aansetten? :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:41

We doen ons best maar ze is erg smal. Maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:41

Vast wel :) heeft ook even tijd nodig en zodra de lente begint gaat dat ook weer 10x makkelijker, dan groeit het gras weer lekker enzo.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:50

Ja, anders gratis spek af te halen hier..vooral Zos wordt een beetje obeessie.. Y)(^)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:54

Netjes hoor Suus en Asi! *\o/* Zag dat de trail ook buiten verreden werd, zag er heel leuk uit! Zozo, zoveel goede L3ers in de Pleasure?! Moet niet gekker worden hihi! Laatste keer dat ik L3 pleasure reed vlogen de bokkende en op hol slaande paarden me om te oren :')

Woow Nicky heel vroeg opgestaan, respect! _/-\o_ Foto's zien er heeerlijk uit! Nour ook nog een ochtenrit, lekker!

Leuke foto's Katja! Genieten van het zonnetje :)

Gaat zo te horen de goede kant op met Sjaak! Fijn! Ook nog buiten rondje met Dibah, iedereen genoten van het lekkere weer gister!

Wat een heerlijke snoetje die Aleeyah! <3 Aaj dat is niet fijn dat Ferdani wakker werd.. Hopelijk hersteld hij nu snel, dan kan die genieten van het kuddeleven!

Hihihihi dat filmpje van TT! Wat een attitude zat daar toen al op zeg! En Amir zo te horen dus ook :=

Leuke foto van de High Tea meiden!

Tam ook goed bezig geweest gister!

Oeh ja die wolf.. is ver van ons iig, wel echt gaaf!

Och jeetje, die Set.. Wat een verschil zeg! Hij ziet er nu super uit :j

Poehh katja aan poepscheppen in de schuilstal +:)+ Wij doen het ook echt elke dag anders is het geen doen, hun 'schuilstallen' zijn dan wel gewoon de binnenstallen, dus mest lekker makkelijk gelukkig.

Aah wat goed! Mish aan het wandelen. Super zeg! En lekker gereden met Boreas.

Hier gister middag een uurtje strandwandeling gedaan met Raff. Dit keer voor het eerst met hoofdstelletje eronder en zadeltje op. Zoals veracht gaf hij er niks om, maar eh hij kan het maar beter goed gewend zijn ;) Het was wel echt mega druk met mensen, dat vond hij wel behoorlijk spannend, maar op wat getrippel en gesnork na, netjes gedragen.

Vanavond in de bak gewerkt en waauw ben verliefd op me pony haha. Ben laatste weken wat meer bezig met rechtricht oefeningen en vandaag was hij zo soepel! <3 Actief ingestapt aan de longe waar hij zelf al de juiste binnenstelling gaf en met zijn neusje op de grond, vervolgens wat grote cirkels gedraafd en ook hier neusje bijna op de grond, heel actief vanaf achter en keuring binnenstelling. Erna in stap achterhand uit de cirkel zetten.. echt 4 hoeven in zijn neus :oo Geen idee waar hij dat ineens zo goed vandaan haalde. Toen balken op de cirkel neergelegd. Eerst 4 en op elke kwart 1 balk, erna op iedere helft vd cirkel 2 met grote afstand, erna zelfde maar met kleine afstand ertussen en toen alle 4 achter elkaar. Nou ongeacht wat ik neerlegde, hij jogde er keurig verzameld, met neusje over de grond overheen :? Ook nog wat 8jes laten joggen, peace of cake..
Erna nog even aan de lange longe gegaloppeerd en veel overgangen gemaakt. Nou zo scherp heb ik hem al lang niet gehad, binnen een kwart cirkel van galop naar stap, van draf naar stil in 2meter.. En alles met juiste binnenstelling, terwijl hij vorige week nog continue met zijn hoofd naar buiten liep en over zijn schouder viel linksom.. Snap er echt niks van haha. :') Als laatste nog even kort schouder binnenwaarts, achterhand verplaatsen en sidepass gedaan, allemaal ging zo makkelijk! Ben nog helemaal aan het nagenieten haha.
Hij krijgt nu een weekje vakantie, want ik ga morgen avond naar Oosenrijk, kan hij wel even gebruiken denk ik zo. Afgelopen weken heeft hij zoveel progressie gemaakt, tijd om alles te laten bezinken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:59

Fijn Canies dat hij het zo goed doet!
Inderdaad oppassen met zo'n werkwillig paardje dat je genoeg rust inbouwd.
Lekker naar Oostenrijk!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:06

Heerlijk zo Canies! :) En fijn dat hij een weekje rust krijgt, zeker belangrijk tussendoor :j

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:41

Canies dat is genieten en welverdiende vakantie voor hem kan je straks zo weer verder, en jij ook genieten in oostenrijk
Yildiz gefeli met je debuut in de endurance, vraagje op welke manier doe jij je merrieveulengarantie eigenlijk(zag dat bij je advertentie )?
En ook fu gaat lekker top Miran en leuk dat je ook met hem kunt fietsen kan je heel wat km afleggen vroegah bracht ik onze paardjes tegelijk op de fiets naar t land.
En lekker geslapen in je huisje Ersilia?
En weer leuke foto schimpie is goed opgeknapt zeg.
Ondanks dat Sirel schimpie is hebben we al vele kleuren nakomelingen uit dezelfde combi met een bruine merrie vos, schimmel en een bruine wel leuk maar ook heeft hij een bonte nakomeling. Ilya heeft gewoon helemaal de kers op de taart een megaleuk dier en ook nog een apart kleurtje gewoon top en wat is Set wijs geworden door het mamma zijn heerlijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:59

Oja Tam jij had lekker gesprongen! Merk je dat Noah ook lekkerder gaat springen doordat je vaak met de balkjes oefent, of niet?

Bren, hoe gaat het met jou dan, willen de paarden nog een beetje hun best doen?

Ja Siel, das wel effe wennen, in je nieuwe huisje, hoe was de eerste nacht? :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:31

Heb niet echt op hoogte gesprongen en had maar 3 hindernissen :+ 1 dubbel en 1 stijl, en nog een los bordje van 40cm hoog :') maar vond hem wel erg lekker springen :j

Siel, alles overleefd in je huisje? :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:56

Fijn Tam!

Mish ziet er heel niet verkeerd uit hoor. Passend bij d'r leeftijd.

Benieuwd Siel! Foto's?

Idd Bren hoe gaat het met jou/jullie?
Merrieveulengarantie= als er hengstveulen wordt geboren stoppen we die gewoon terug! :P :+
Grapje... :') houdt in dat wanneer hengstveulen wordt geboren er voor half tarief terug gedekt mag worden.
Ga waarschijnlijk omhoog volgend seizoen met de dektarieven en dat is dan een leuk extraatje voor de arabfokkers wat wel vaker wordt gedaan (maar zoals ik van enkele fokkers begreep niet veel en al helemaal niet in NL).

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:20

Ziet er toch niet heel verkeerd uit je scheerwerk Roma? Ze krijgen er altijd wat meer verfijnde koppies van. Ik heb Dayem gister een beetje verpest. Ben iets te enthousiast geweest :+ Knappe guppie met hoofdstelletje! Wat vreemd dat Fardani wakker werd... Beterschap voor het ventje :(:)

Leuke foto's van jullie dames! Hebben jullie nog plannen om naar shows te gaan? Tulip Cup, who's in? Eindelijk een wat centrale plek!

Gaaf dat Nour zo leuk is met kids. Haha dat filmpje van TT! Ik vind dat meelsnuitje bij haar zo leuk!

Lekker paardendagje zo Tam :) Was het ook heerlijk weer voor.

Die wolf lijkt me toch best eng met de paarden. Je hoort al veel over schapen met bijtwonden... Ze moeten de wolven eigenlijk gewoon in de Oostvaarders uitzetten, eindelijk eens wat aan de dierenoverschot doen. Jouw topic is wel geweldig Miran :=

Ah Eline, wat een heerlijke foto van een zielepietje :P Sem is wel opgeknapt zeg!

Goed bezig Kat. Het is lekker weer voor dat soort klusjes :)

Super fijn dat Mish zo goed gaat Eline! Leuke foto ook van jullie twee. Staan ze bij jullie (alweer) op het gras? Lekker zeg voor dr! Ik dacht dat je met Boreas western reed? :P

Super Canisia! En idd, vakantie is echt wel fijn voor die pukkies :j

Daar had ik nog nooit van gehoord Yildiz. Merries zijn wel echt meer gewild dan hengstjes he? Ik ben er helemaal niet in thuis.

Vanmiddag komt Susan van Shilent Shiver Dayem op de foto zetten :) Gister nog even z'n hoofd bij geschoren want z'n ogen waren niet gedaan maar ben iets te enthousiast geweest en iets te lang doorgegaan waardoor die nu een beetje verpest is :+ Nouja, talkpoeder verdoezeld een hoop :P Ben heel benieuwd, het is super weer!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:23

Het gaat hier zo :D ;) met de paarden dan ;)
Afbeelding
Quest had alleen van de week een niet zo handige actie met naar buiten gaat dit ging struikelend over de drempel waarbij hij nu aan beide voorbenen te schaafwonden heeft en een gedeukt ego(en zo groot was die al niet bij hem) gelukkig heeft hij er verder niet veel last van
Afbeelding
En Reem is vooral huge :+ :+
Afbeelding
En mega baby schiet weer de hoogte in heb 'm van de week gemeten en is nu ong(meetstok is niet echt erg recht :+ ) 1.51m met zijn 1 jaar en 9 maanden maar toch denkt hij dat hij een schoothondje is heel erg mensgericht en hij wil je ook echt wel platknuffelen haha
Afbeelding

Zijn wel leuke acties Yildiz (al is het wel handig als je weet dat hij ook geregeld meisjes brengt, als ik naar Gelske kijk die er lang op heeft moeten wachten en waar Quest geboren is hebben ze ook nog maar 1 merrietje gefokt naast de vele hengsten waarvan de meesten in de endurance lopen(bv Bliksem van Djilan)
en met arabs fokken de hengsten krijgen vaak toch nooit de aantallen merries aangeboden als bij bv KWPN en vooral voor de kleine hengstenhouders moet het leuk blijven ;)

Mish is ook al een grote dame en vind haar er goed uitzien en die spekkies zitten er zo aan en ze groeit ook nog ;) hoe groot is zij nu ongeveer :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:34

Roma jou helemaal gemist oef schrikken zeg maar bevriende DA van ons legt altijd bij AV's extra verdoving klaar zij heeft het al wel vaker meegemaakt dat ze idd erdoor kwamen (vond zij ook erg apart maar doordat ze het vaker had meegemaakt neemt ze nu voorzorgsmaatregelen ) hopenlijk heeft hij nu ook nog weinig last en is hij alweer meer zichzelf

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:23

Leuk een shoot Nicky! Tis er ook weer voor! Scheren is echt lastig he pfff ben er ook niet goed in!

Canies, fijne verkaaaaaansie!!!!

De kudde ziet er goed uit Bren!
Voor mij is t totaal niet belangrijk om te weten wat Nour gaat geven omdat ik m niet als fillymaker promoot (kan ook niet haha) en t tarief voor een halfbloed nagenoeg gelijk is als die van n herdekking ihkv merriegarantie arab.
Garantie is dus puur extraatje voor de merriehouder
Voor de merriehouder is dat wel van belang.
Heb t overigens met m'n DA al wel gehad over het sexen van sperma maar dat is tot dusver nog niet zo succesvol gebleken als bv bij koeien.
Andere optie is geslachtsbepaling aan begin vd dracht. Dus wellicht dat ik dat bij t volgende veulen ga proberen. Maar dat betreft dan eigen fok

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:50

@Canisia: Je gaat echt heel erg goed met Raff, of niet? Leuk hoor om te zien dat het grondwerk zo goed gaat. Knap voor zo'n jonge gup. Hij ís ook wel erg knap trouwens <3
Fijne vakantie, veel plezier in Oostenrijk!!

@Nicky: Wat heb je verpest aan Dayem? :') Zo'n super-iets-teveel-geschoren koppie nu? :+

Nou, ze staan op het moment eigenlijk hoofdzakelijk in de bak waar we ook in rijden, maar de bedoeling is dat ze zsm overgaan naar de wei inderdaad. We hadden haar er nu met Boreas even een half uurtje op gezet om te kijken hoe dat ging, en dat ging eigenlijk heel goed. Nu nog stroom op het draad zetten en dan mogen ze erop :D

Overigens, nee, geen western met Boreas :') Ik heb hiervoor wel Buck bijgereden, een Quarter waar ik western mee reed, maar daar ben ik nu een paar maanden mee gestopt. Boreas zijn we aan het doorrijden in de dressuur; de bedoeling is dat de dochter van de eigenaresse er later op kan gaan rijden en dressuurwedstrijdjes enzo ermee kan gaan rijden.

@Bren: Quest heeft zo'n mooi hoofd, en d'r zit echt een heerlijk flinke body op, niet zo iel, daar hou ik wel van. Vind hem supergaaf om te zien.
En je baby 1,51? :oo Wuutttt, dat is echt mega mega. En dan zeiden mensen dat Mish al zo groot was met haar 1,46-ish op 2 jaar.

Ik zal proberen of ik Mish van de week niet weer eens kan meten :Y) Rond januari was ze dus 1,46, maar ze is een heel stuk minder overbouwd inmiddels, dus misschien gaat ze nu wel richting de 1,48. You never know :P

@Yildiz: Kans op merrie of hengst is in principe toch ook 50/50? Vind het altijd zo bijzonder als mensen daarom daar wel op promoten... kan je toch bijna niet waarmaken?