[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:00

Anne_Sea de tekst die hier stond was een foutje was om niks boos geworden.
Ik had het net zoals gewoonlijk verkeerd begrepen ik moet mijn bril voortaan echt op gaan doen.

Zahlina hoe is het met jou paardjes Haha!
Heb je nog een mooie foto van ze.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:03

Citaat:
Anne_Sea Komt wel goed je krijgt snel genoeg door hier wie je wel en niet kunt vertrouwen en wie hier hoog uit zijn bol kijkt en wie niet.

wat is dit nou weer voor onvriendelijke opmerking? mag toch hopen dat je mij hier niet mee bedoelt...?

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:04

haha, okee, maar ik ben nog niet van plan vijanden te maken hoor Bloos

Ik ga trouwens waarschijnlijk 28 of 29 juni naar Sint Oedenrode voor de keuringen. Ben nog nooit op zo'n dag geweest, maar het lijkt me wel heel leuk Lachen Een vriendin van me wilde héél graag mee, dus we gaan samen met de trein.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:05

De keuring is op 29 juni, de dressuurwedstrijd op 28 juni Knipoog

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:06

ja, ik weet nog niet wanneer we komen. Zijn er trouwnes kosten aan verbonden?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:06

Met mijn monster gaat het allemaal TOP!!!!
Dodo zou maandag gaan logeren maar die breng ik vrijdag weg en als het goed is kan ik hem na een maand weer ophalen als tuiger Haha!
Momenteel 1 merrie drachtig gescant, nog 1 weet ik zeker dat ze drachtig is (we moeten nog scannen), Gvarna gaat in haar volgende hengstigheid naar Kaleb SA.
Enne de leasemerrie die we nu al 2 jaar leasen maar niet drachtig werd gaan we vanavond scannen, de eigenaar denk dat ze nu toch eindelijk drachtig is, terwijl we na de laatste inseminatie hebben gezegt dat we de moed opgeven met haar, hoop dus goed nieuws te krijgen en een puur in strain Hamdani Simri veulen te krijgen!!!!!!!!!!

De rest doet het ook goed, Tigger loopt heerlijk, oudjes leven ook nog, Magic is een grote boef en Whizz is super schattig...
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 18-06-08 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:07

Nee hoor, het is allemaal gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:07

CtjeLief schreef:
Citaat:
Anne_Sea Komt wel goed je krijgt snel genoeg door hier wie je wel en niet kunt vertrouwen en wie hier hoog uit zijn bol kijkt en wie niet.

wat is dit nou weer voor onvriendelijke opmerking? mag toch hopen dat je mij hier niet mee bedoelt...?

hahah foutje had het verkeerd begrepen dadelijk ruzie om niks haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:29

Zahlina schreef:
Met mijn monster gaat het allemaal TOP!!!!
Dodo zou maandag gaan logeren maar die breng ik vrijdag weg en als het goed is kan ik hem na een maand weer ophalen als tuiger Haha!
Momenteel 1 merrie drachtig gescant, nog 1 weet ik zeker dat ze drachtig is (we moeten nog scannen), Gvarna gaat in haar volgende hengstigheid naar Kaleb SA.
Enne de leasemerrie die we nu al 2 jaar leasen maar niet drachtig werd gaan we vanavond scannen, de eigenaar denk dat ze nu toch eindelijk drachtig is, terwijl we na de laatste inseminatie hebben gezegt dat we de moed opgeven met haar, hoop dus goed nieuws te krijgen en een puur in strain Hamdani Simri veulen te krijgen!!!!!!!!!!

De rest doet het ook goed, Tigger loopt heerlijk, oudjes leven ook nog, Magic is een grote boef en Whizz is super schattig...

gaat dan eigelijk heel goed.
Ik ben benieuwd dat is even spannend laat even weten hoe het vanavond gaat.
Bij ons zit de spanning er behoorlijk in we zijn nog steeds aan het afwachten.

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:35

Anne_Sea schreef:
haha, okee, maar ik ben nog niet van plan vijanden te maken hoor Bloos

Ik ga trouwens waarschijnlijk 28 of 29 juni naar Sint Oedenrode voor de keuringen. Ben nog nooit op zo'n dag geweest, maar het lijkt me wel heel leuk Lachen Een vriendin van me wilde héél graag mee, dus we gaan samen met de trein.

dat word dan een stukje lopen van af de trein Bloos

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:06

ja ?
oeh, nog niet naar gekeken. Is het té ver? kunnen we verder met de bus?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:17

Anne_Sea schreef:
ja ?
oeh, nog niet naar gekeken. Is het té ver? kunnen we verder met de bus?

pb anders, Paroeska even Knipoog Zij zit oa in de organistatie en zal vast weten waar de dichtsbijzijnde treinstation zit (denk zelf Den Bosch Bloos ) en welke buslijn vanaf het station je het beste kan nemen naar het desbetreffende terrein toe.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:40

oke, gepbt. bedankt voor de tip Lachen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:03

ik heb ook wel gehoord dat zwarte paarden soms niet goed tegen te hete zon kunnen omdat hun velletje dan veel hitte opneemt, zoals altijd, ook bij een zwarte auto en een zwarte trui. maar of dit bij paardenvachten waar is weet ik niet.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:36

ik moet eerlijk zeggen dat ik aan mijn zwarte Arabierenmonster weinig merk dat hij het te warm heeft. Ook al kan hij inde schaduw staan - hij blijft gewoon in de volle zon lopen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:33

Dat klopt idd dat een goed paard geen kleur heeft! Zeg ook nooit nooit is ook iets wat ik heb geleerd met de jaren *LOL* Tong uitsteken Ik vind AV's eigenlijk in alle kleuren prachtig!
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 19-06-08 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:59

AnneOmie dat zegt iedereen denk wel dat kleur niet uit maakt, maar het maakt degelijk uit.
Aangezien wij niet met wit willen fokken omdat er gewoon teveel van zijn maar aande anderen kant hoor ik toch hoe gelief ze zijn.
Maar als je aan de anderen kant kijkt willen mensen weer zwart donkeren kleuren.
Ik vindt dat je als fokker echt goed moet nadenken wat je wilt.
En dit maakt het gewoon moeilijk als mensen op kleur gaan kijken overgens wel jammer maar het is niet anders.
Als ik op marktplaats kijk vindt ik het overgens wel schandalig dat arabieren voor een friezenprijs worden verkocht.
2500/ 1500/3000. Dan heb je als fokker ook veel aan je hoofd als je moet denken wat is er nu weer morgen in de mode.
Ik weet dat het heel moeilijk is tegen woordig maar vindt het wel jammer. Het zijn zulke mooien dieren die de prijs echt waard zijn.
Ik ben wel overgens blij dat er veel betrouwbaren fokkers rondlopen en super werk verrichten.
Maar ik ga nu naar mijn werk moet naar de belasting dienst moet daar eten maken anders hebben ze dadelijk honger ken ik niet maken.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:13

Over een paar jaar wil ik waarschijnlijk zelf op zoek naar een andere arab voor erbij (naast Omar want die gaat nooit meer weg Tong uitsteken ). Omar is nu 14 jaar en ik zou er misschien over een jaar of 4 nog wel een bij willen (voor de endurance). Ik denk dan niet dat ik echt naar kleur ga kijken maar gewoon naar een goede sport AV en het liefst nog 1 met Crabbet bloedlijnen Haha! Ik ben dus wel van mening dat een goed paard geen kleur heeft. Uiteraard heb ik zelf natuurlijk wel mijn voorkeuren, maar dat is een ander verhaal Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:45

Citaat:
Aangezien wij niet met wit willen fokken omdat er gewoon teveel van zijn maar aande anderen kant hoor ik toch hoe gelief ze zijn.

Er zijn teveel witte arabieren? Huilen van het lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:42

En heb jij verstand van Friezenprijzen missfcdb? Zoals je het schrijft doe je wel heel minderwaardig over dat ras, jammer Scheve mond

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:51

Djilan schreef:
En heb jij verstand van Friezenprijzen missfcdb? Zoals je het schrijft doe je wel heel minderwaardig over dat ras, jammer Scheve mond

Buiten dat zijn dat niet de goedkoopste paarden, met papier dan.
Denk dat veel arab fokkers zouden willen dat ze hun fokproducten voor (goede) friezenprijzen kwijt konden.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:09

Djilan schreef:

Idd! Friezen zijn ook niet echt de goedkoopste paarden.

Missfcdb, met paarden is het sowieso een beetje wat de gek er voor geeft. Er zit ook nog altijd een flink verschil in prijs tussen een goed show/fok paard en een goed sportpaard of gebruikerspaard, ruin e.d., leeftijd van paard is ook van belang en wat hij gelopen heeft dressuur/endurance/springen (disciplines e.d.)......

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:57

Precies en je moet toch een liefhebber van het ras zijn om er 1 te kopen. En vaak hebben die liefhebbers er al 1 of meerderen. Dus wat gebeurt er met het 'overschot', dat moet ook verkocht, maar daar is minder vraag naar. Wat lagere prijzen geeft. Hoe prachtig ook, veel volwassenen vinden ze gewoonweg te klein. Je ziet niet voor niets dat de sportpaarden steeds groter worden (als we het over spring- en dressuurpaarden hebben dan). En Veel ouders vinden ze voor hun kinderen te pittig, al is dat natuurlijk zo'n vooroordeel.
Het is gewoon een lastige markt!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:02

Daar heb je ook een goed punt Djilan! Denk idd dat het wel een beetje een lastige markt is.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:05

toch is het wel één van de meest populaire rassen.