[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:57

Hier nog dichterbij, in Sleen/Erm/Nieuw-Amsterdam, daar werk ik :D (onder andere)

Hai trouwens :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:24

Set_Elkol schreef:
lekker Tam :D

Jeetje die wolf in Nederland is nu gespot op zo'n 5 km van mijn paarden af en vlakbij Miranda!

Ja, ik zag een foto en das bij mij aan de overkant!!
Daar loop ik altijd met de honden en Fu.. :D
Jammer genoeg heb ik hem niet gezien...lijkt me zo tof!!

En ik kon het niet laten... :P
[ITP] De wolf is in de buurt!

Later lees ik bij, ik moet echt koken! ~~}>

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:25

Hoi hoi,

En vlak langs waar Quest geboren is Wezeperbrug, en acht de kans dat hij hier ook ergens langskomt nu hij in hoogezand ergens is, denk dat ie weer richting Duitsland dwaalt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:45

Woei spannend! Wolven zijn wel gaaf! Maar met lifestock buiten ook wel beetje eng. Of maken jullie je geen zorgen?
Vriendin (woont in USA) had tijd terug coyotes in de buurt. Brrrr...
Zou m'n horsies dan toch echt s nachts ophokken.

Dank je Katja! De zusjes had ik omgedraaid en alleen Shanna herkende ik niet. Knappe meiden bij elkaar! :)

Katja, jij als kleurenexpert, wat voor kleurtje ga ik krijgen? Volgens mij grootste kans schimmel?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:51

Jazzy is heterozygoot schimmel Yildiz, dus dat betekend dat je in combinatie met Nour 50% kans op schimmel hebt.
Kleuren heb ik helaas niet genoeg verstand van, maar vererving van schimmel ben ik wel goed in thuis :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:56

Dank je Roma!
Dus ik heb ook nog dikke vette kans op bruin? Jazzy is bruin geboren schimmel

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:06

Haai :D inderdasad 50% kans op schimmel :j en dan de grootste kans op bruin, klein kansje op vos en een nog kleiner kansje op zwart (geboren)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:08

Dus deez klopt niet?

Afbeelding

Toch meer kans op schimmel?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:11

De kans op schimmel is 50% ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:11

nee die klopt wel! maar het gray moet 50% zijn en het andere deel ook en dat doet ie/die site soms een beetje raar.. je komt in totaal op 100,2% namelijk :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:15

Dat zal komen omdat de percentages afgerond zijn en eigenlijk nog meer getallen achter de komma hadden. Dan gebeurt dat wel eens :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:35

Ah ok! Dus....ongeveer 50% kans op schimmel maar wel meeste kans op schimmel toch in vergelijking met andere kleurtjes?
Ik ben benieuwd.... :):)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:39

Nou ja, de kleurtjes die je kan krijgen zijn natuurlijk gewoon bruin, vos en zwart, waarvan je het meeste kans hebt op bruin.
Maar elke kleur heeft daarnaast gewoon ook nog 50% kans om te verschimmelen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:40

Wat Eline zegt :D je veulentje wordt geboren in een kleur met de grootste kans dat het dan bruin is, en daarna is er 50% kans dat het uiteindelijk wit wordt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:43

Ik snap! En in mijn Jip-en-Janneke-taal: vette kans dat ie wit gaat worden! :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:43

Naja kijk naar Set, de kans is precies even groot dat het gekleurd is hoor! 50/50 is en blijft 50/50 :P en toch heerst er de algemene opvatting dat een schimmel altijd vast wel een schimmel zal krijgen..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:45

Waar! Annika had n zwarte, had ook niemand verwacht...
Time will tell... ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:46

Ben heel benieuwd :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:21

Zo, wat gaan jullie weer hard zeg! 8-)

Ziet eruit of de high tea heel gezellig was, leuk! :)

Nicky, heel gave foto's zeg! Wat ziet dat ochtendritje er fijn uit ;)

Canisia, leuk om jullie vooruitgang te kunnen volgen!

trustHim, dat gaat best lekker toch met Marah aan de longe? Leuk!

Gelske, fijn dat Sjaak toch braaf was onder het zadel dan! Klinkt ook of je een leuk ritje gehad hebt met Dibah :)

Yildiz, wat fijn dat de endurance zo goed meegevallen is! :D Ziet er heel erg leuk uit! Inderdaad een voordeel dat je wat zwaarder terrein gewend bent :)

Ilona, het belangrijkste is dat het gezellig was en dat je tevreden bent, dan hoeft een prijs helemaal niet :) Leuk!

Katja, heel leuke foto's! Wat zijn ze toch schattig weer! :D

Roma, wat is Aleeyah toch een dropje! Gave foto van Fardani, het staat hem goed! Je zal nog je handen vol hebben aan Amir zo te horen ;)

Leuk dat je lekker buiten hebt kunnen rijden Tammy! En fijn dat Noah zo goed sprong :)

Miranda, je was vast doodsbang met zo'n enge wolf in je achtertuin!

Bij ons konden de beessies eindelijk nog eens echt op de wei het afgelopen weekend, wat vonden ze dat leuk zeg :D Omdat het zulk mooi weer was had ik Fharao meegenomen naar de menles, Sem stond toch maar beteuterd te kijken dat hij niet mee mocht :=

Afbeelding

Nog eentje uit de oude doos, omdat ik het niet kan laten om jullie te trakteren op een foto van mijn alpaca :=

Afbeelding

Nu ik toch in de oude doos aan het rammelen ben kwam ik ook nog deze foto tegen. Het doet pijn om mijn lieve vriend zo te zien, maar dit is de foto die ik nam toen ik de eerste keer ging kijken naar hem.

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:31

Ja kleurtjes daar heb ik me ook een tijdje in verdiept best grapig dat de kans heel klein is maar het dan toch uiteindelijk word. Met Sjaak was er niet veel keuze die geeft alleen maar schimmel hij is er niet op getest maar ik denk dat hij homozogoot is.

Wel gaaf echt die wolf als ie eten genoeg heeft zullen ze denk ik niet gauw aan vallen ook geen paarden. Wel apart zo alleen als of ie een soort van gedumd is.

Jij bent ook weer lekker bezig geweest Tammy met je paardjes haha volgens mij lijken Noah en Dibah niet alleen kwa uiterlijk op elkaar zij is ook zoon turbo pony.

Ja lief is dat altijd dat ze zo lief zijn met kinderen haha kleine TT .

Hoe is de castratie gegaan Roma?
Je merrietje word echt snel wit en een stout veulentje haha die zijn wel het leukste vaak (tenminsten als ze nog klein zijn ;) )

Heb alleen gewerkt paarden verzorgt gegeten dag weer om maar morgen weer lekker vrij :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:45

Lief dat je het vraagt Gelske! Even een snelle reactie, morgen lees ik verder bij!

Fardani zijn castratie is niet helemaal vlekkeloos gegaan, meneer werd halverwege wakker.. Dit had de DA ook al een hele tijd niet mee gemaakt, maar goed, snel bij gespoten en castratie afgemaakt. Toen de DA weg was stond hij al binnen een kwartier. Hij is ook fit en alles is nog mooi dun. Al kan je wel merken dat hij zich niet helemaal top voelt, want hij is flink rustiger dan normaal. Er zat wel wat bloed aan nu, maar de DA komt morgenochtend toch om nog een keer penicilline te spuiten, dus dan kan hij mooi Nog even kijken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:46

Oei die Fardani! Dat heb ik inderdaag nog nooit gehoord. Succes met het herstel!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:50

Oei ja dat is echt schrikken wij hebben het ook met Sjaak zijn castratie gehad die wilden meteen al opstaan en dat ging niet dus dan viel ie weer was echt een nachtmerrie die net aan goed afliep. Hij zal gerust nu ook wel pijn hebben en is daarom ook wat rustiger mischien. Het is ook niet niks hoor wel fijn dat de VA morgen nog even komt verder gewoon heel erg verwennen dan is ie er zo weer bovenop en kan ie lekker weer in zijn kudde.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:53

Ga heeeeeel hard duimen dat Fardani er goed door gaat komen! +:)+
Verdorie, ben geen man, maar laatste tijd alleen maar complicaties met castraties (op latere leeftijd) in mijn buurt.
Hopelijk Fardani gewoon voorspoedig zoals t hoort.

Arme Sem, baasje m een beetje laten staan, tsssss.... >;)
Is dat Sem die laatste foto?! :oo Shame on the owners!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:59

Ohh Eline ik zie jouw berichtje ook nu pas we waren tegelijk aan het posten denk ik :D .

Haaha Sem vond het echt niet leuk he dat ie niet mee mocht. Ohh wat sneu hoe hij er uit zag dat mensen daar dat niet zelf zien gelukkig is hij nu bij jouw.