[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:03

gok erop dat het rond de 60 zal liggen ja :)

Geen idee wat hij gedaan heeft, was maandag kapot moe dus heb hem lekker vrij gegeven en gisteren met werken was hij wat houterig zonder aanleiding dacht meer spanning in z'n lijf nog van zondag. Vanmorgen kwam ik aan had hij een bolling erop :( Hij staat nu in de uitloopstal maar denk dat hij eerder maandag of misschien zondag iets heeft verrekt. Hoop nog steeds op een kneuzing van één van zijn klunzige benen

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:11

Paard op gewicht houden is niet altijd even makkelijk vind ik ;)
Ik kijk eigelijk per dag/week.
Bekijk naar de arbeid die hij verricht in werk en kwa shows en dekken.
Probeer daar een balans in te vinden.

Zo vind de ene jury droge paarden mooier en de andere ziet liever gevulde hengsten.

Ik vond Mo persoonlijk prima...hij lijkt soms ieler achter als ie zijn buikspieren optrekt.
Maar als ie relax staat heeft ie een buikje :o

Lisa flink balen zeg....
Soms zijn ze zo lomp met zich zelf :x

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:13

yup, en Zaraar is ook niet het paard wat je binnen houdt, hij staat namelijk super zoet binnen maar explodeert dan des te meer. Hoop voor alsnog dat het meevalt.

Paarden en zeker hengsten op gewicht houden is heel moeilijk en helaas geen exacte wetenschap :(

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:17

Shanna, Shief ziet er echt goed uit zeg! Vooral als je de voor-foto er naast legt, wauw! :wow:

Asal heeft springveren onder dr hoefjes :D leuk hoor dat filmpje, wat blijft ze mooi in haar tempo naar de hindernis toe! Da´s met Noah wel anders :=
Djuun heeft een gras pens, Noah ook hoor :+ Hoewel die op zo'n dag met veel indrukken als zondag meteen een stuk invalt in de flanken. Na de cross ben ik hem 2 dagen lang aan het bijvoeren met dubbel ruwvoer, dan is ie echt even een paar daagjes zielig in de flank. Gewoon van de spanning en alle indrukken denk ik dan? Hij vind het crossen zo leuk, geeft zich helemaal.

Zaraar heeft een boo-boo :(:) Hopelijk is het niks Lisa!

Noah heb ik afgelopen maandag gemeten (meetstok was natuurlijk eng :') ), ik heb hem altijd goed ingeschat. Hij is 1,56.5m :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:17

Mo moet ook echt weleens zijn ei kwijt.
Paddocks zijn niet super groot...dus op de wei gaat zijn race knop om :+
Je houd je hart vast....maar liever zo dan onder het werk :P
En geef hem eens ongelijk om zijn benen te strekken.....

Ophokken kost meer blessure's vrees ik....

Ja kwa gewicht voeren is het echt elke dag monitoren...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:24

Zaraar staat hele dagen buiten, al m'n dieren trouwens merries dag en nacht. Maar hij is gewoon ene jonge frisse gozer en maakt daardoor nog al eens rare sprongen ;) oh well, we wachten nog even af. meer kunnen we ook niet doen

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:30

Wat een leuke foto's en filmpjes komen er voorbij.

En ze op goed gewicht te houden is gewoon lastig.. Nu zijn wij hier Jim ook weer op minder aan het zetten nu hij flink bijgetrokken is. Maar dat word nu ook weer uitzoeken met hoeveel hij op gewicht blijft, er hoeft niet bij maar ook niet af..

Het shetter weekend was erg leuk, we hebben zoveel lol gehad.
[AR-ITP] Harry op zijn eerste wedstrijd
Laatst bijgewerkt door Adawi op 22-05-14 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:36

Heerlijke foto's van Set en Blue in het water!

Gaaf filmpje van Dayem met de bal! Ik vergeet iedere keer de bal die ik hier heb liggen mee te nemen voor Euforio, ik denk dat hij dat ook helemaal geweldig gaat vinden. Zijn nieuwe hobby is sinds kort met voerbakken gooien :D

Noah lekker hard gewerkt, arme pony :P

Heerlijk zo'n buitenritje, Yildiz, ik ben jaloers! Spannend met Jazzy insemineren!

Knappe Shief, wat is ze strak!

Leuke foto en filmpje, Joyce, ziet er hartstikke netjes uit!

Oeh wat balen van Zaraar, Lisa, hopen dat het meevalt!

Gisteravond is een hele leuke meid langsgeweest voor Dos. Zij heeft een zoon van Dos gehad en vond het heel bijzonder om te zien hoeveel ze op elkaar leken. Op het moment heeft zij niet de financiële middelen (eventueel zou ze graag een veulen van Dos willen), maar we hebben afgesproken dat ze de komende tijd lekker met Dos aan de gang gaat en dan zien we wel hoe het loopt. Dos leek haar in ieder geval erg leuk te vinden dus dat komt wel goed.

Ook nog even genoten van m'n jongste telg gisteren. De paarden in de andere weilanden gingen aan de ren. Toen ging het plumeautje van Euforio op z'n rug en ging ie toch showen <3 Binkie! Natuurlijk geen camera bij de hand |(

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:08

Spannend Siel, hoop dat het gaat lukken met het huis!

Wauw, zo leuk met Set en Blue in het water! Zou dat ook graag nog een keer willen doen :j

Geweldig Dayem met die bal :D

Noah hard gewerkt!

Heerlijk zo'n ritje met Nour Yildiz! En spannend voor Jazz, ik duim mee!

Shief ziet er zooo goed uit Shan! Wat een verschil bij die vergelijk!

Wat gaaf Joyce en het ziet er super uit!

Balen van de bult Lisa! Ik duim ook voor jouw merrie!

Klinkt goed Annika! Wat bijzonder dat ze een zoon van Dos heeft gehad!

Asi heeft ook aanleg op snel dik te worden, vooral toen ze geblesseerd was zag je de kilootjes er snel aankomen. Nu dus maar een beetje rustig aan met het gras! Ben nog steeds trots op hoe braaf ze de hele dag is geweest op de keuring, hoe ze haar best heeft gedaan voor mij terwijl ze er eigenlijk echt niks aan vindt <3 Suus en ik gaan de zondag naar Sint-Oedenrode, vind dat wel heel gezellig!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:19

Ah wat een lieve woorden dames! :* Doet me echt goed om te horen. Zal Shief ook eens opmeten binnenkort hoeveel ze weegt :) Jammer dat ik geen meetding heb voor der stokmaat, ben ik ook wel benieuwd naar

Joyce ik vind het er super netjes uitzien! Lekker relaxt en beheerst!

Kitty wat een leuk filmpje, haha zo ziet het er dus uit achter een wagentje! Hij doet het braaf!

Wat leuk Annika en hoe bijzonder is dat zeg dat ze een zoon van Dos heeft! Jammer dat je je camera niet bij de hand had met Euf, die moet je dan maar wel meenemen voor met die bal! Haha voerbakken gooien? Als in: vastpakken en smijten? :P

Ilona volgens mij kan je met recht heel trots zijn :k
Gezellig, wij zijn er ook op de zondag! Kunnen we meeten! Minimeeting op St Oedenrode haha
Zal ik even een topic openen? Houden we het een beetje overzichtelijk wie wanneer komen en/of meedoen!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:22

Ja leuk! Lekker een dagje kijken en kletsen, hihi! Ik had zondag nog zoveel van jullie willen spreken maar je bent dan zo bezig met je eigen paard en een hoop adrenaline door je lijf en dan weer snel snel omkleden en klaar staan. Lijkt me heel gezellig!

Wat een leuk filmpje Kitty!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:32

Ja kan ik me heel wat bij voorstellen Ilona! Het is een stuk relaxter als je er alleen bent om lekker te kijken! Gok dat ik in Alkmaar ook alleen maar met Shief bezig zal zijn haha :+ Dus voor de kletsers; op St oedenrode ben ik beschikbaar _O- Haha ik ken mezelf, kan zo'n controlfreak zijn met dagen zoals wedstrijden dat ik heel kortaf kan zijn
Al is de zadelrubriek waarschijnlijk 's morgens en de liberty later op de dag (als ik het schema van vorig jaar bekeek) dus dat schept hopelijk wat rust voor mezelf haha

[AV] Arabian Horse Weekend @ Sint-Oedenrode 14 & 15 juni

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:35

Bedankt allemaal voor jullie reacties wat betreft mijn foto en filmpje
@Shanna dankje :D Galop is voor Assie het makkelijkst ik mocht alles in draf doen maar ze ging zo fijn door
@Siel ik vind djuun zo op de foto niet vet ofzo
@Woogy balen van Zaraar zeg, hopelijk is het gauw weg
@Katja ik ben normaal nie zo van de filmpjes heb er nooit een slachtoffer voor maar nu wou mijn instructrice wel filmen en ben er erg blij mee
@Tamara Asal trekt ook enorm aan hoor maar dat is vooral in draf als ik in galop kom blijft ze mooi in tempe, noah heeft een mooie maat. Asal was 1,53 maar zal het nu niet weten
@Annika fijn dat er een leuk iemand is geweest, hopelijk gaan ze samen veel plezier beleven. Wil ze uiteindelijk wel kopen dan?
@Ilona ik vind jou Assi ook echt een knappert

Hier dag op school vind zo jammer van mn tijd whaha

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:04

Ooh, dat klinkt wel goed Annika!

Balen Lisa, hopelijk is het niks bijzonders!

Lekker gevoel he Ilona, als ze het zo goed doen :D

Leuk filmpje Adawi :j

Hier een trotse moeder! Djuun in de bak getraind, in eerste instantie lekker kijkerig, maar ik weet nu hoe ik dat om kan zetten in hard werken. Ze was goed voorwaarts, hele fijne stukken galop mee gepakt, van hand veranderen, draf, galop, pakte ze heel leuk op :j
Ook wat contra geoefend dmv een kleine gebroken lijn, de eerste leek alsof ze dronken was, maar daarna deed ze het netjes :)
Er stond een obstakelparcours in de bak, balk van een staander gegooid zodat er een hindernis ontstond en ja hoor, we hebben onze eerste sprongen ohz zadel gemaakt en hoe! :):) De eerst was een halve lancering van mij, ze sprong half in stilstand super hoog :') Maar daarna :+: Wat een topper is het toch ook :D
Ze vond het heel leuk, daar zullen mijn zeer uitbundige aanmoediging/beloning wel aan mee gewerkt hebben :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:08

klinkt goed Letiets! fijn dat ze zo vorderingen maakt, knappe merrie! leuk dat springen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:12

Jeeeeej Letiets wat goed van je, duurt niet zo lang dan krijgen we ook zon spring filmpje van jou ;-)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:14

Ik kan ook niet wachten tot we onze nieuwe bakbodem hebben, dan kunnen we veel makkelijker op regelmatige basis trainen :D
Springen was echt gaaf, eerst had ze zo iets van: we kunnen er toch ook langs? (de balk lag op een staander, dus schuin naar beneden), de tweede keer echt goed op het midden afgestuurd, dus toen nam ze die noodsprong :') En daarna echt heel netjes, geen twijfel, niks <3
Laatst bijgewerkt door Letizia op 22-05-14 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:14

Haha wie weet joyce :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:15

Ik ken het gevoel eerst is het spannend maar als je bent geweest wil je niet meer stoppen hihi

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:18

Leuk Letiets! Ook dat is een heerlijk gevoel! Wat doet Djuun het ook goed!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:28

Nou, Fuego gaat winnen wat gewicht betreft! :+
Die is sinds hij op de wei staat nog ronder. :(
En ze hebben maar een klein stuk en daar is echt niet veel gras meer.
Verder krijgt ie niks.
Morgen hopelijk mijn zadel in orde, kan hij wat meer doen.

Haha, leuk Letiz, springen is altijd fijn al was het alleen maar omdat ze er wat actiever van worden! :))
Top dat ze het zo goed doet!

Joyce, ziet er super uit hoor je film, mooi! :j

Leuk Annika! +:)+
En das altijd zo dat je dan geen camera hebt, of de batterij net leeg. :+

Shan, je peerd ziet er top uit!
En ze heeft zo'n lief koppie! :)

Vervelend van Zaraar, hoop dat het meevalt.

Nu nog even naar het filmpje van Kitty kijken!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:00

Mish... tsja... die spoort niet helemaal :')
Afbeelding
Berggeit. :')

En dat alleen maar omdat het gras aan de andere kant van het draad toch net iets groener is := Vetklep.
Afbeelding
Even later moest ik haar redden want toen stak ze haar hoofd tússen beide draadjes om beter te kunnen eten en raakte vervolgens in paniek toen ze haar hoofd omhoog deed en er iets boven zat. Muts. :')

Toch familie van Djuun dus, allebei vetkleppen :P

Leuk van dat springen trouwens zeg! Had je dat echt nog nooit met d'r gedaan?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:41

Wat goed joh van Djuun! :)

Haha Mish, gekke poon. Staat er geen stroom op de draden? Straks kruipt ze er tussendoor :+

De dierenarts is net voor Dayem geweest. Hij is al een tijd aan het hoesten met losrijden. Ook echt alleen met rijden in het begin, niet tijdens het longeren, op stal, in de paddock, etc. Zijn eerste deel van de luchtweg is geïrriteerd. Lekker aan de poeders en nat hooi dus....

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:43

Nope, staat geen stroom op :') is normaal gesproken ook niet nodig, want ze blijft er keurig achter. Maar ik was nu net geweest en net naar buiten gelopen... en Mish wil altijd achter me aan blijven huppelen... dus ze stond helemaal tegen de draad, en toen dacht ze ineens: ETEEEEENNNNNN!!! :')

Oh wat balen van het hoesten -O- hopen dat het niet erger wordt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:53

Annika: super leuk dat het zo klikte met Hanna :)

Zaraar been was vandaag wat dunner, heb een afspraak staan voor woensdag en moet hem tot die tijd als peesklap behandelen, koelen en bij voorkeur stappen op het harde.
Maandag aanstaande wordt Pony gescant op hopelijk een tweede Mythos en morgen hopen dat het ei eraf is bij Pris. Kan mijn lange weekend in Groningen beginnen. Lieve Arie weer zien <3

Mish heeft een beetje maling aan de draadjes zo te zien...stoute meid ;)