Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:15

Echt te gekke pics Nancy! *\o/* Ik denk dat Tie het ook niet zon probleem zou vinden, maar jij doet t gewoon Toppie!!! *\o/*

Vandaag liet Tie me weer versteld staan; had haar in de binnenbak los staan en een stalgenoot vroeg of haar prachtige ruin (appie, wit met zwarte spikkels) er even bij mocht. Tuurlijk, want Tie is niet dominant dus nooit n probleem.
Uhuh... Als ze niet hengstig is ja, mevrouw gilde en klauwde, zocht steeds toenadering om vervolgens weer te klauwen en te gillen and so on! Arme dier wist niet waar ie t moest zoeken zon raar wijffie in z'n buurt, haha! %)

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:56

haha die Tie. Die bewijst maar weer eens dat ze toch wel een heel klein beetje stout kan zijn. :P

Veulen op komst? en wilt u ook graag wat extra hulp?
Vanaf nu ook bij ons verkrijgbaar! Birth Alarm! :D
Zowel te koop als te huur.
http://www.bokt.nl/markt/ad/111050/veul ... irth-alarm

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:58

whoeha Tie de slettebak :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:30

Balen...we hebben afgezegd voor schietberg. We durven het ivm de kou en de sneeuw niet aan. Kreeg toevallig vandaag een bericht dat er voor ons een box beschikbaar is gekomen.....Leen ziet het niet zitten om met sneeuw zo'n eind te gaan rijden met de trailer en ze geven sneeuw op juist in brabant...en dan die kou...paarden bezweet, koud in de trailer hmmmm en ik denk ook niet dat Cyann en ik het vol gaan houden zo'n hele dag. We hadden er echt zin in, Cyann keek er ook al naar uit...maar gister in de sneeuw waren haar handen ook al in no time bevroren met het paardje sleeen en werd ze binnen misselijk van de kou. Helaas dat wordt hem niet....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 18:52

Ik denk dat ze wel meer afmeldingen zullen krijgen. Gaat het überhaupt wel door?

In het kader van goed voorbeeld doet goed volgen (bedankt Nancy voor goede ideeën! _/-\o_ ), vandaag mijn vrije middag besteed aan het pikken van de slee van de kids! Jaja, ook Tie moest er aan geloven!!
Ze kent de lange lijnen, maar een borsttuig en een slee waren nieuw voor haar. Maar Bravebier als ze is...geen centje pijn! We hebben ons rotgelachen! Wat is dat leuk zeg! Uiteindelijk hebben de kids ook nog achterop de slee gezeten (wel zo fair!) en de grootste lol gehad!
Maris was natuurlijk paraat met de camera dus pics Will folow!

Voor mij heeft Tie de allroundtitel 2013 al binnengehaald haha!!! Superbier! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:24

wat een super braaf paardje heb je toch ook yildiz! :D
Eentje uit duizenden! Ben er maar zuinig op.

Nancy, jammer idd, maar er zijn heel veel afmeldingen. Heb vandaag zelfs 2x nog een vernieuwde startlijst gekregen haha. Ja het was te verwachten met dit weer. Vooral de kou en het laden van de paarden is de boosdoener. Het is gewoon niet echt handig nu. brrrrr

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 23:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:59

Woeha lachen Yilz! Tja volbloed arabs zijn nou eenmaal uber COOL!!! Gave pics Ik zeg...KALENDER!! Maar ging dat met zelf de touwen vasthouden?? ik had ze aan de slee geknoopt.

Idd jes, ik heb de startlijsten ook ontvangen en gezien. Ik vind dat schietberg zich super inzet! heel het terrein sneeuwvrij en dan ook nog extra heaters voor de bakrandridders, zodat het daar langs de bak ook behaaglijk is en niet alleen in de kantine. Echt top en petje af voor de vrijwilligers en iedereen die nog gaat.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 00:03

Dat was dus juist wat ik niet durfde; ze vast knuppen! Zat dus al jee die touwen moeten in een keer los kunnen, hoe gaan we dat doen? En toen zij n vriendin: joh ik hou ze gewoon vast! En dat ging best goed! Ja je moet ze natuurlijk niet úren gaan vasthouden maar voor een uurtje fun was t goed te doen!

Soooo, Toppie organisatie daar bij Schietberg! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:05

zeker weten nancy! Ze proberen er echt alles van te maken.
Zeker petje af voor ze!

Gave pics yildiz! Echt super leuk en wat hadden jullie een plezier! Het is echt van jullie gezichten af te lezen hihi. Lekker lol met je knol. Super!

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:08

Wow uhh, ik geloof dat ik verliefd ben op dit topic. :o
Gave plaatjes komen er voorbij zeg :9

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:11

natuurlijk ben je verliefd op dit topic hihi :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:16

Leuk al die ingespannen PK's.
Wij hadden een HK:
Afbeelding

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:26

hahah nancy wat een leuke pics !!!!!! inderdaad een idee om zo de slee te trekken whahahaha

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:28

oww vergat nog een pagina te lezen damnnn ik loop achter ....... :( yildiz ook erg leukeee fotos zo !! geniaal !! ga ik nog is onthouden haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:53

Haha, Corine! Beviel de HK?! Wij deden dat vroeger ook met onze Afghaanse windhonden met zon lichtgewicht racesleetje. Dat ging hard!!!
Leuk, leuk, iedereen aan de sneeuwpret! Al moet ik zeggen dat ik die binnenbak nu wel n uitkomst vind!
Vandaag weer fijn kunnen trainen!

Nour z'n ballen zijn ingedaald òf het is de vrieskou...maar hij was héél ondeugend bij het binnen en buiten zetten. }:)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:18

Ik lees al een tijdje mee maar vind dat ik op deze super gave foto's maar even moet reageren..
Wat onwijs tof!
Misschien als er volgend jaar sneeuw ligt dat Zig er ook maar aan moet geloven haha
En de Rhodesian slee is ook echt super!

Elke keer als ik hier weer verhalen op zie staan denk ik altijd ik moet ook leuke foto's van Ziggy hier plaatsen.. maar aangezien ik hem pas vanaf oktober inrij heb ik nog geen sexy actie foto's

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 23:34

Inrijden an sich geeft toch meer dan genoeg materiaal?! *\o/* Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg dat het gewoon hartstikke tof is om verhalen of pics te kunnen delen over onze ubercoole westernarabs! Dus.... Voel je vrij en vooral heel welkom eea te delen!!!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:37

haha corina, wat geweldig! :D

zeker weten yildiz! Kom maar op met die pics nenaavdw!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:51

Als de sneeuw is verdwenen zal ik eens vragen of iemand voor paparazzi wil spelen!
En natuurlijk of Zig dan ook een beetje mee wil werken haha

Ik heb alleen deze foto:

Hier reed ik hem nog maar een week en had ik alleen nog maar een veelzeidigheids zadel.. dum dum dum..
Gelukkig had ik nog een goddelijk hoofdstel!
Afbeelding

Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:28

Hey Ziggy is leuk!! net ff je profiel bekeken. Welke papa en mama??? Die Merens in je profiel die is ook heeeel gaaf zeg!

Whaha Corine ik had hem op facebook al gezien. Te leuk! Ooit wel eens geprobeerd met onze bordeaux dog, maar die vond het helemaal niets :+ Liever lui dan moe die beesten :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:22

Dankje!
Zijn mama weet ik niet, daar zit ook ergens ver weg iets van ierse afkomst in, maar dat is niet meer te zien of te merken. Hierdoor is Ziggy op 3% na dus AV, maar ik vind dat 97% genoeg is om hem een arabier te mogen noemen!
De papa van Ziggy is Flaxman's Prince (El Masri Amir x Flaxman's Farashaa) kleinzoon van The Egyptian Prince

Dus Zig is over een paar jaar een echte bleekscheet!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:23

Je hebt er dus een papiertje bij? Als op papier staat dat paps Flaxmans Prince is dan mag je DAWRA starten!! Want daardoor voert Ziggy dan officieel minimaal 50% arab bloed en DAWRA startgerechtigd *\o/* . Het is maar dat je het weet, je loopt dan wel het risico dat je al deze bokt arab beppers in real life tegen gaat komen....dus ik zou er nog eens heeeeeeel goed over na denken :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 18:33

Ziggi is leuk!!!! *\o/*

Wat Nancy zegt idd, kijk, IK ben heel lief en aardig enzo maar ja... Er zijn er bij, zoals hierboven, tja.... WIL je die wel leren kennen, mhoewahaha!!! _O-
Nee hoor, iedereen is super aardig en vooral sportief bij de DAWRA! Leukste club van Nederland! :j
Maar uhm... Het is natuurlijk wel zo dat niet iedereen wedstrijden wíl starten? Of ben jij daar wel voor in?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:56

Fijn om te horen dat ik in ieder geval welkom ben haha.
Ik merk altijd wel dat de mensen in de western allemaal zijn van.. joh wat is jou paard leuk en wat ging het goed.. in tegenstelling tot de dressuur.. zag je haar paard.. geen gezicht nou die van mij doet het beter..
(dat is wat ik uit ervaring mee heb gekregen)

Ziggy heeft zijn papa en mama niet op zijn paspoort staan maar ik zou dit wel kunnen laten doen dmv een dna test a €60 per paard. Omdat zijn papa geregistreerd staat in het AV stamboek hoef ik dus alleen Zig zijn DNA te laten testen.. dus ik twijfel nog of ik dat wel wil doen aangezien ik niet weet of ik wel wedstrijden wil gaan rijden..
Ik weet niet wat dit me per jaar kost en hoe dit ook verder in zijn werk gaat..
En ik ben niet in bezit van een trailer enzo..

Maar aan de andere kant lijkt het mij wel erg leuk als ik zie hoe snel Zig leert. Hij is super leergierig en doet heel erg zijn best om alles goed te doen. Ik train nu ook met rijden met mijn clicker en dat pakt heel positief uit haha.. ik doe het allemaal net even raar en anders 8)7