2 kleine filmpjes van Marah. Lekker aan de slobber en aan de Longe een tijdje terug alweer, was de 4e keer aan de bijzet
geshahquille
Geplaatst: 07-03-15 21:45
Jee jij gaat zo hard met raff kan ik Noor ook niet ff brengen . Wel gaaf hoor dat jullie zo goed gaan echt leuk om te zien .
Wat leuk Nicky dat je met Dayem naar een voorbrengers trailning bent geweest. Ik denk als het op zaterdag valt ik ook met de pukkies ga hier in de buurt bij Callis zenith Arabians.
Nee toch Miranda we gaan niet saai worden hoor wel jammer dat de rechte galop niet lekker ging maar inderdaad mischien verkeert terecht gekomen.
Ja Jhadorah is echt geweldig en dat word straks ook wel een knappert maar ze groeit gewoon wat minder mooi op dan haar broer zij is eigenlijk gewoon echt een jaarling . Hoe gaat het met jouw paardje Eline.
Ja Tammy dat gaat echt lekker he met Noah moet je nou al die balken ook weer zelf opruimen? Dat weerhoud mij eigenlijk om het te doen heb nooit geen zin om het allemaal neer te leggen en dan weer te moeten opruimen.
De scoones waren dus lekker heb ze volgens mij nog nooit gehad
Vandaag niet veel kunnen doen met de paarden maar toch nog even tijd om Noor te longeren gewoon zonder toeters en bellen met het halster en weer lekker wat overgangen geoefend ze was weer braaf.
Tammy_
Geplaatst: 07-03-15 21:54
Canies, wat ga jij lekker snel met Raff! Hij doet het goed zeg, wauw
Gelske, de scones waren heerlijk! Fijn dat Noor lekker braaf was! Ik kan ook genieten van longeren, lekker je paardje zien bewegen! Over de balkjes, omdat het de dagen er na niet ging regenen mag ik ze laten liggen, ook omdat ik ze morgen weer ga gebruiken Als er een tijdlang slecht weer wordt verwacht moet ik ze wel opruimen of er hindernissen van maken zodat ze niet op de grond liggen. Maar in de hoek links van de balken staat een balkenkar, dus opruimen valt reuze mee
YildizArabs
Geplaatst: 07-03-15 22:02
Scones?!! Wat? Waar?!! Yum yum, heb wat gemist dus? Jammer dat je je niet kunt splitsen he? Maar was dus gezellig?
Haha, ja Gelske dat denk ik ook altijd met zon hoeveelheid aan balken! Daarom ook nooit getraild tooooo lazy!!! Maar idd hij oogt al stuk meer ontspannen!
En lekker aan de sjouw Marah! Ziet er fijn uit!
Leuk Nicky! Dan zien we elkaar in Lier! Ff bijbeppen! Dayem ziet er goed uit!
Jaaaaa Canies! Wat heerlijk he?! Het gaat echt zo ontzettend vergelijkbaar als hoe het met Nour is gegaan dat ik echt precies denk te weten hoe je je nu voelt? Al je werk op de grond loont zich nu zo uit! En het gaat dan ook zo natuurlijk! Fijn meis!
Voor de niet FBers: het was te gek onze eerste kennismaking met de Endurance! Zo veel leuke, behulpzame mensen ontmoet, goed georganiseerd, mooi weer, een fitte Tie en een mooie gemiddelde snelheid van 11,26. Was af en toe nog aftasten maar ben blij verrast dat Tie zo fit is en eigenlijk meer aankan dan ik had verwacht. Zware zand heeft haar toch behoorlijk in shape gekregen en had eigenlijk hogere snelheid kunnen rijden maar goed, dat weten we dan weer voor de volgende keer!
Knappe Raffie vandaag weer! En inderdaad, volgende keer gewoon lekker los als het goed voelt
Ah ik ben jaloers Yildiz! Gaaf zeg. Kan echt niet wachten. Hoe waren de paden daar? Ja gezellig, zien we elkaar in Lille Ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat ga doen met overnachting. Heb jij daarvoor al iets gepland?
Gelske ik ben vorig jaar ook bij Jan geweest maar vond het mwah. Wel leuk maar niet heel veel geleerd. Vandaag heb ik echt van begin tot eind alle kneepjes mee gekregen en zelf mogen oefenen op ervaren paarden, zo gaaf!
YildizArabs
Geplaatst: 07-03-15 22:44
Ja das fijn he om met geoefend paard te oefenen? Nour heeft natuurlijk ook showtraining gehad en zitten alle knopjes op maar die kan wel zo een ontzettend verveeld hoofd trekken dat ik bijna in m'n broek pies, hahaha! Heb pas geleden op Stijn z'n paard mogen oefenen en idd daar steek je enorm van op!
Waarschijnlijk laat ik Nour overnachten (weet ik nog niet zeker) maar vanuit ons is het super te rijden dus Tie neem ik de dag zelf pas mee en t team ook. Dus hier geen overnachtingen
Paden waren teouwens top! Merk dat t zand bij ons echt veeeeel heavier is als trainingsgebied. Dus merk nu t voordeel wel.
canisia
Geplaatst: 08-03-15 12:13
Hahaha we kunnen nog een flink duidelijke bitchy merrie gebruiken om Raff op te voeden, maar ik geloof niet dat Noor daar het type voor is hihi
Moet met Raff wel echt opletten dat we niet te hard gaan. Hij leert zo giga snel. Daarom 1x per week 10minuutjes ermee bezig zijn is max en ik denk dat hij april-mei even vrij krijgt qua erop gaan. De western wedstrijdjes beginnen dan toch, dus dan gaan we even focussen op aan de hand oefeningen. Gaan we van de zomer weer verder met het rijden.
Zooo dat is ideaal dat je de balken kan laten liggen!
Hihi ja precies zoals je zegt Yildiz Het voelt zo natuurlijk en gewoon aan, dat ik het niet eens besef dat dit pas de 2e x erop stappen was.
Superrr Tie! Doet ze maar weer eventjes hoor! Heel tof! Aahh gaat wel echt kriebelen hoor als ik jou zo hoor, ik hoop van de herfst een impuls klasse te kunnen starten. Lekker onder de gemiddelde snelheid rijden, maar wel alles meemaken en genieten!
Je hebt er echt megaa voordeel aan dat jullie die zware paden van thuis gewend zijn, dat is het grootste struikelblok voor de meeste. Maar weinig hebben de NLse sahara om in te trainen he Daarop moet je wel inlever in omgeving, want je rijd thuis al zo mooi haha! Ga je Renesse overigens starten? Dan komen wij wel kijken natuurlijk!
IlonavL
Geplaatst: 08-03-15 14:33
Wat goed dat Mish zo relaxed vast stond Eline!
Jee, dat verwacht je toch ook niet Gelske, goed dat jullie het probleem hebben gevonden!
Eens Miran, ik ben ook niet echt wedstrijd type maar gewoon telkens steeds stapjes vooruit komen, kan zo trots zijn op die kleine dingetjes!
Woow Shan, wat een verbetering! En Pief is gewoon knap!
Whaaa die foto Miran
Ahh die Blue, wat is ze braaf en leuk!
Hahaha, wel dezelfde datum dus, nu vergeet je het nooit meer
Wow Tam, dat ziet er goed uit! Ben echt heel benieuwd naar je bevindingen over een paar weken!
Leuk meiden, geslaagd middagje dus?
Gaaf Nicky, interessant hoor en jeetje wat staat Dayem daar mooi! Komt helemaal goed met het EK!
Te gek Canies, jullie doen het echt zo goed! (Caro had het er gisteren ook nog over, wat doen jullie het goed!)
Knap hoor Yildiz, gefeliciteerd!
Geen prijzencircus dit keer, maar wel hartstikke tevreden! Trail was een nette proef maar Suus raakte de weg kwijt (moest links van de pion en ging rechts of andersom, ik weet het al niet meer ) dus dat werd een prachtige 0 score ) Maar zag er goed uit, weinig spanning en toch alles erg dicht op elkaar dus top! HMS een vierde plaats van de 12, ik zag haar wat spanning opbouwen maar Suus reed haar er prima doorheen. En pleasure was helemaal prima voor waar ze nu staan, helaas geen plaatsing (van de 13 worden er maar 6 geplaatst) en helemaal terecht voor degenen die wel geplaatst waren want dat zag er gewoon top uit. Dus al met al weer erg tevreden en was weer onwijs gezellig!
__Nicky
Geplaatst: 08-03-15 14:58
Toch netjes Iloon! Heb jij ook met één van de baby's mee gedaan of nog plannen om mee te doen?
Vanmorgen 6:30 de wekker en om 7:15 zat ik met opkomende zon en heel veel hertjes in het bos. Echt genieten!
YildizArabs
Geplaatst: 08-03-15 15:00
Klinkt goed Iloon (en Suus)! Nog foto's?
Lekker Nicky! Is ook fantastisch weer! Heb er met Nour ook al super van genoten vanochtend!
Deze net opgesnorkeld van gisteren! Tie zoals Tie is, een lieverd! Dus ff spam
IlonavL
Geplaatst: 08-03-15 15:49
Oh ja de CM, nee niet zeker dat dat het is want hij krijgt nu medicijnen waardoor de bulten wegtrekken, maar voorlopig maar even uit de buurt houden.
Met de mannen gaan we eerst naar de trainingsdag van de dawra en van daaruit maar eens kijken, het lijkt me wel heel leuk om hem aan de hand daar kennis mee te laten maken en ik vind in hand trail zelf heel leuk. Eerst eens kijken of jassie het ook leuk vindt!
Super foto's yildiz! En wat een weeeertje, net lekker rondje gedaan met Jassie en Asiyah! Ooh heerlijk Nicky, had niet de dicipline vandaag om zo vroeg op te staan, hihi!
Set_Elkol
Geplaatst: 08-03-15 18:23
Gave voorbrengfoto's van Dayem! Vast leerzaam zo'n dagje
De meeting was leuk en de scones waren heerlijk.
Super dat Raff het allemaal zo braaf doet Daar heb je een heerlijk paard aan zo.
Stoerrr Yildiz! Leuke foto's van je endurance.
Netjes Ilona van Suus en Asi! Jammer van het foutje.
Yildiz is die laatste foto op deze pagina van Murielle Mulder? Die ken ik heel goed
Wat een heerlijk weertje vandaag en daar heb ik zo te zien niet alleen van genoten.
Katja weer heerlijk met je paarden kinders getut.
Yildiz heerlijke rit gemaakt en wat goed dat tie het zo goed deed met de wedstrijd gefeliciteerd.
Nicky zo das vroeg maar wel mooi het is dan overal zo rustig en vredig op zondag. Ik zal ik Erwin niet voorstellen want die mag ik echt niet voor acht uur wakker maken.
Geen prijzen maar toch tevreden jullie waren gewoon goed maar de rest gewoon te goed altijd jammer een foutje van je zelf maar als je maar een leuke dag hebt gehad loon.
Nee Noor is heel lief in de groep ze is de laatste in rang en zoekt ook zeker geen ruzie loopt er eerder van weg. Wel top hoor jij en raf zo hoort het niet nadenken gewoon doen .
Ja nicky ik weet het hoor bij Jan is het niet zo spanend maar het is wel even goed voor de pukkies even ergens anders heen. Wij gaan verder toch niet met ze naar schow dus of ze het voorbrengen verder goed onder de knie krijgen is niet zo belangrijk.
Vandaag Sjaak eerst even los laten lopen aan de longe en dat was maar goed hij was erg fris en toen er ook nog een paard in de bak kwam moest ie even laten zien hoe stoer hij is dat zijn toch altijd weer sprongen dat je blij bent dat je er niet opzit. Maar daarna onder het zadel weer heel braaf heb alleen rustig gestapt en toen weer naar huis.
Met Dibah rondje polder gedaan ik had er zoon zin in maar er waren meer mensen die naar buiten gingen was wel erg druk op de weg en dat rijd toch want minder je moet toch blijven opletten op elkaar. Op een gegeven moment een ander padje dan ik normaal doe gepakt en dat was een goede keuze daar was het een stuk rustiger dus kon ik haar even lekker laten draven. Door het dorp weer terug dat ging ook prima alleen het laatste stuk waren we het er niet over eens of we dat stappend of dravend gingen doen .
Toen heerlijk met mijn kleine vriendjes getut ze een voor een uit de kudde gehaald en op de poest plaats gezet. Qaseem keek even of hij naar achter kon nee links nee recht ook niet okee dan blijf ik hier gewoon lekker staan om gepoest te worden.
Jhadorah vond het meteen prima want borstelen vind ze echt heerlijk haar staart nog even in een emmer sop gedaan die was heel vies ook dat maakte haar niks uit. blijft een heerlijk stel
Al_Zawraa
Geplaatst: 08-03-15 21:51
Pff, jullie gaan hier zo hard! Ik heb weer even de laatste 2 bladzijden bijgelezen, alles wordt me een beetje te gek
Katja, wat een heerlijke, schone staartjes! Moet ik hier ook binnenkort maar weer eens doen, genoeg vieze staarten, vooral die van Aziza altijd En wat een knuffel is Blue toch
Ja, Nabeeh is van 15 april, nog even en hij is 3 jaar! Wat gaat de tijd toch snel! Fijn dat je zwangerschap goed verloopt, en toch fijn, zo'n man voor het zware werk! Wat super dat je alles op stal zo dichtbij op kan slaan, scheelt een hoop gesjouw. En wat lief dat Nabeeh zo beschermend is, apart hè, hoe ze dat soort dingen zo goed aanvoelen.
Tam, de balkentraining bij Noah ziet er relaxed uit! Fijn dat het zo goed gaat.
Nicky, wat ziet Dayem er goed uit! Lijkt me super leerzaam zo'n dag bij Erik. Gaaf dat je waarschijnlijk naar het EK gaat.
Canisia, wat super dat het zo goed gaat met Raff! Heerlijk als het allemaal zo ontspannen kan.
Marah loopt ook fijn, ziet er goed uit.
Yildiz, ik had het al op FB gezien, maar super dat de eerste rit zo geslaagd was! Dat smaakt naar meer denk ik? Lijkt me ook wel weer gaaf om eens te doen. Echt top dat Tie zo fit is, van dat zware zand krijgen ze ook echt wel een flinke conditie. Deden wij ook regelmatig toen ik nog renarabieren bij reed. En vanochtend een heerlijk ritje met Nour zie ik, het was ook echt prachtig weer! Al viel het bij ons nog wel wat tegen met die frisse wind erbij en dus maar een graad of 9, maar het voorjaar komt eraan!
Ilona, fijn dat het zo goed ging en jullie zo tevreden zijn. Een goede ervaring en een goed gevoel zijn toch belangrijker dan de prijzen vind ik.
Klinkt heerlijk Nicky! Ik hou ook wel van die vroege ritjes, dan is het overal zo heerlijk rustig
Wat een heerlijke knuffelfoto's van je kudde Katja! Jij hebt ook lekker van het weer genoten zo te zien.
Gelske ook weer een druk paardendagje zo te lezen. Oh oh die Sjaak Maar ja, andere paarden moeten toch ook zeker van je onder de indruk zijn? Wel fijn dat hij dan daarna wel braaf onder het zadel is, want dat soort sprongen zijn niet leuk als je erop zit. Ja, het was vandaag overal druk. Ik was vandaag met mijn vriend en zijn kids naar het bos, en ook daar was het enorm druk! Snapte direct weer waarom als ik met de paarden naar het bos ga, ik altijd 's ochtends zo vroeg mogelijk ga Heerlijk van die makkelijke kleintjes
Hier vandaag een druk dagje, maar toch even tijd gevonden vanochtend om even bij de paardjes aan de slag te gaan. Aleeyah haar hoofdje even geschoren, nog wel niet helemaal netjes (en mijn messen moeten geslepen worden ), maar ze vond het ook weer best spannend na een hele winter niet scheren. Verder was ze wel super braaf Over een paar weekjes maar weer eens scheren, en dan wat netter, dan is ze er ook weer iets meer aan gewend.
Ook heeft Fardani vandaag voor het eerst een hoofdstel om gehad. Hij vond het wel heel vreemd, maar was super braaf En vandaag was ook zijn laatste dag als hengst Morgen om 8.45 uur komt de DA..
En Amir is echt een enorme boef! Nu 2,5 week oud, en bijt gewoon mama in haar benen, steigert tegen mama op, probeert af en toe ook naar mij te bijten, ja dat wordt er nog 1 als hij straks nog een paar maandjes ouder is.
Knappe Aleeyah! Echt een snelle schimmel, die zal deze zomer wel een stuk witter zijn he! en Mausi En Amir is stout
Set_Elkol
Geplaatst: 08-03-15 22:04
Oh@! deze geweldige foto's mogen hier natuurlijk ook niet ontbreken
Al_Zawraa
Geplaatst: 08-03-15 22:10
Leuk dat de high tea zo'n succes was! Als het volgende keer beter uitkomt, lijkt het me ook wel gezellig om mee te gaan.
Set_Elkol schreef:
Knappe Aleeyah! Echt een snelle schimmel, die zal deze zomer wel een stuk witter zijn he! en Mausi En Amir is stout
Ja, ben heel benieuwd hoe ze er van de zomer uit zal zien. Is wel lachen, met poetsen wordt ze nu met elke haal witter, want er komen alleen maar bruine haren af
Amir is héél stout. 's Avonds met binnen zetten ook, hij rent gewoon een andere stal in, of dwars door de schuur heen, maar echt niet dat hij direct bij mama in de stal gaat En met halster gaat ook nog niet echt vlekkeloos, dus wil dat sowieso niet doen als ik alleen ben. En ik vind dat 's ochtends altijd makkelijker oefenen dan 's avonds, dus laat ik hem vaak 's avonds maar los.
Aleeyah is idd al heel wit! Mooi! Al vind ik trouwens donkere schimmels ook mooi. Benieuwd of ik nu ook een schimmel ga krijgen heel binnenkort?
Amir stout?! Hahaha, ik hou er wel van beetje pit in n paard. TT is ook vanaf begin af aan zon standje geweest! Moet wat inzitten he?
Lekkere lentekriebels foto's Katja!
En ook Gelske heerlijk gereden en de ponies gepoetst/kriebeld/voorjaarswasje! Ga vandaag Jazzy eens onder handen nemen, die ruit echt mega op t moment. Yazahra moet ik wassen en dan uit de klucht halen. Dat doe ik nog niet omdat alles (vooral de rest) dan zo gruwelijk over de zeik gaat.
Gisteren heeft Nour nog bezoek gekregen van twee kleine kindjes van vrienden van ons. En meteen maar weer als kinderpony gefungeert. Zo lief! ❤️
Leuk de foto van de hightea! Ziet er gezellig uit. Maar ahum... Ken er natuurlijk wel n paar maar wie is nu wie vlnr?
Al_Zawraa
Geplaatst: 09-03-15 08:47
Is ook zo hoor Yildiz, heb die veulens liever zo dan zo tam. Al denkt Aziza daar momenteel anders over denk ik
Ben ook wel heel blij met eens een veulen dat snel wit wordt, dat doen hier anders nooit
Fijn dat Nour ook zo braaf is met kindjes, wat een super paard is het ook!
YildizArabs
Geplaatst: 09-03-15 08:53
Fijn horsie idd! Al valt me eigenlijk op dat veel paarden wel super voorzichtig zijn met die kleine frummels op hun rug.
Hier viel t nog mee, maar zoiets? TT paar weken oud volgens mij, altijd voorop en hoogste woord!
Haha, die TT. Wandelt lekker enthousiast door de gang, wat een heerlijk beestje ook Ilona, jammer van de verkeerde route. Volgende keer de tomtom er op Nicky, jij was vroeg zeg! Mooie actiefoto's Yildiz! Kat, wat een heerlijke knuffelfoto's zeg!
Gelske, mooi verslag hihi Goede zet om Sjakie eerst even rond te slingeren dus! Fijn dat je met Dibah een rustig paadje had gevonden, hier was het ook erg druk gisteren! Alles en iedereen lekker op pad met dat mooie weer
Aleeyah geschoren, ik vind het al knap dat het je lukt Ik kan totaal geen hoofden scheren, ga me er ook niet aan wagen Knappe Fardani, met hoofdstel om. Al een echte grote jongen
Hihi, onze prachtige foto's
Ik heb gisteren eerst met U2 in het zonnetje gedressuurd, en Noah heeft heerlijk wat gesprongen Lekker voorwaarts, naar voren springen ipv terugspringen, en aan het eind heb ik Noah lekker een paar rondjes door de bak laten galopperen in zijn eigen (turbo ) tempo, hij vind dat zo heerlijk
Set_Elkol
Geplaatst: 09-03-15 18:12
lekker Tam
Jeetje die wolf in Nederland is nu gespot op zo'n 5 km van mijn paarden af en vlakbij Miranda!