[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:47

Haha best wel inderdaad! Zelf was ik nooit zo van de 'zwaardere' rassen, maar dit paard spreekt mij zelfs aan! :) We gaan misschien morgen kijken.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:57

Remoyo wordt ook groot trouwens :j

Afbeelding

amyz

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:59

Ziet er al heel wat uit idd, leuk! Hoe groot is ie nu ongeveer? :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:40

Kat, hoe is het met je ouders vandaag? Die zullen nog wel goed stijf zijn de komende tijd :=

Remoyo is al een echt paard aan het worden zeg :j Hij is ook echt wolliebollie <3

Joyce, leuk zeg :j Enne paardenvirus gaat nooit helemaal weg dus :D

Amy, je hebt echt een heleboel verschillende BBP. Ik denk dat een BBP met van die inlages (zoals deze: http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-29 ... ad-barock/) best wel oke zijn, omdat ze de drukverdeling op de rug van het paard beter verdelen dan alleen zonder zadel of met alleen een dekje/schapenvachtje. Tenminste, dat lijkt me wel logisch, toch? :=

Op zich wil ik zoiets in de toekomst wel kopen denk ik :j Zeker als ik zie hoe relaxt ik vandaag alleen op buitenrit ben geweest zonder zadel met touwhalsterstje. Geloof wel dat dit soort rondjes aan ons besteed zijn. Ook net wat meer comfi dan zonder zadel ook :P
Afbeelding
<3

Maargoed, zo'n ding is gewoon niet geschikt om dressuurwerk mee te doen vind ik en denk voor een langere rit buiten dat het ook niet meer écht lekker gaat zitten dan :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:48

Wat fijn dat Djuun zo braaf is, lekker relaxed zonder zadel op buitenrit, heerlijk!

_O- _O- Foto hierboven is Remoyo niet, dat is Asiyah :') Kwam de foto tegen op m'n PC, was benieuwd of jullie het zouden zien :D Ik weet eigenlijk niet precies hoe oud ze hier was, maar ik gok ook ongeveer 1,5.

Dit is Remoyo:

Afbeelding

Zal binnenkort eens kijken of ik hem helemaal op de foto krijg, hij wil altijd alleen maar knuffelen en dan wordt het niks meer :') Hij is qua schofthoogte denk ik 1,50 zoiets nu? Weet het niet helemaal zeker maar hij komt al in de buurt van zijn moeder. Hij heeft helemaal de rust terug in zijn koppie sinds zijn castratie, vind het zo fijn voor hem!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:53

Whaha, oow dat zie ik helemaal niet hoor Iloon _O- :')

Wat fijn dat het zo goed gaat :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:57

Hihi, ze hebben ook we veel van elkaar weg, alleen als ze naast elkaar staan zie je wel duidelijke verschillen :) Mijn vader houdt ze ook niet uit elkaar, is ook wel verwarrend voor hem want Remoyo staat in de box waar Asiyah vroeger altijd stond. Loopt ie langs "oh Asiyah wat sta jij lekker naar buiten te kijken." "Nee pap, dat is Remoyo" :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:59

_O- En ik nog maar denken wat lijkt ie op zn moeder! Zo zie je maar weer :')

Ohh er zijn ook idd heel veel verschillende zag ik met googlen ja! Die uit je link ziet er wel heel erg comfi uit :j
Wat ik bedoelde is echt alleen een schapenvacht maar is ook meer voor erbij denk ik hoor :P T stond gewoon zo vreselijk gaaf :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:02

Was je toch scherper dan je dacht Amy, haha!

Wil je Nas deze winter gaan beleren?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:08

Haha, ik denk dat dat een teken is dat je vaker foto's moet posten Iloon :P Dan ga ik ze beter uit elkaar houden :D
Maar hij lijkt ook inderdaad wel op zn moeder :j

Ja, zijn heel veel verschillende modellen :j Ik vind een BBP ook echt iets voor erbij hoor, maar ik zou dan wel een goede en comfortabele willen hebben :j Die Grandeurs zien er echt super comfi uit ja, lijkt me ook zo heerlijk warm in de winter <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:14

Leuke foto's, het wordt een knappe vent Iloon!

Vanmorgen weer gelongeerd, zo leuk om te zien hoe die het met de keer beter snapt. Zaten al lekker veel stukken tussen dat ie echt losliet. Me is happy :D Aangezien bitloos nu ook bij de reguliere wedstrijden is toegestaan, ga ik hem denk ik wel bitloos beleren. Dit gaat hem zo fijn af!

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:18

Er is nog wel een hele discussie of dat ringetje van de Multi is toegestaan op wedstrijden. Sowieso met de Competition mag je wel starten of met een Multi waar het ringetje van is afgehaald.
Schijnbaar hebben al wel combinaties gestart met ringetje, maar weet dan gewoon de jury niet dat dat officieel dus niet mag :+
Dikke vette onzin imo, want wat doet een ringetje nou als er niets aanzit 8)7

Maar ik vind het al heel wat dat er bitloos mag worden gestart! :j Hoewel sommige bitloze optomingen scherper kunnen zijn dan een bit :P Maar geloof dat dat met de Micklem hoofdstellen wel meevalt :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:19

Overigens vind ik Dayem echt een knappert :j Hij doet het goed zo, dat longeerwerk :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:07

Wat ziet dat er goed uit zeg! Dayem is leuk, maar ik heb sowieso een zwak voor schimpies (en vossen met veel wit...). En wat een ideale bak zo bekleed! Ik ben tegenwoordig een beetje paranoia voor benen in hekken geloof ik.... :')
Hij ziet er goed uit idd :) En leuk is dat idd, om te zien hoe ze het oppikken! :D

Het is idd wel de planning :j Maar het hangt er eigenlijk helemaal vanaf hoe het loopt. Ik heb geen haast en zij ook niet :P Ben nu in principe bezig met de voorbereiding, eerst netjes en beheerst aan de longe (met zo min mogelijk achterlijke Nas-momenten :+ ) en spiertjes kweken. Ze mist momenteel nog best wel conditie, al merk ik dat er met het wandelen (we doen gemiddeld 3x per week zo'n 2/3km) verbetering in komt. Ze gebruikt haar lijf verder echt heel goed en gaat steeds met neusje over de grond aan de longe dus daar ben ik echt heel blij mee, en ik merk ook dat als ik haar achterhand activeer ze aan de voorkant al wat zakt dus gelukkiger kun je me haast niet krijgen :D Maakt het een stuk eenvoudiger om haar rug goed te trainen voor ik erop klim :P
Kijken jullie toevallig ook Once Upon a Time? Afgelopen keer ging Charming met zn kleinzoon naar een paard, en jongen vroeg wanneer ie erop mocht. Antwoord was ''als het paard zegt dat het mag''. Zo ben ik eigenlijk ook een beetje bezig met Nas :) Ze heeft niet zo veel haast, dus heb ik dat ook niet :+
Laatst bijgewerkt door amyz op 26-10-13 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:17

Ik heb alleen het eerste seizoen op tv gekeken :P Hebben ze een zoontje dan? :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:18

:oo T is de kleinzoon, je hebt helemaal gelijk...

:P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:26

_O- Het is natuurlijk ook wel een beetje een verwarrende serie :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:27

Nohhhh vind t juist een geweldige serie :D

Kijken met een paar vrienden ook Lost, dát is pas verwarrend af en toe :oo

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:39

Haha, ja Lost ben ik de draad ergens kwijt geraakt in het laatste seizoen en toen het ook niet meer opgepakt. Dat werd echt steeds vreemder en vreemder _O-

OUAT vond ik wel leuk hoor, maar is natuurlijk wel een nadenkertje met die twee werelden :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:45

Dat wel idd :j Ik ben sowieso wel gek op zulk soort verhalen hoor, waarin sprookjesfiguren ''echt'' worden gemaakt. Ook ooit een keer the twelfth kingdom gehuurd met mn nichtje (hadden even niet gezien dat het een miniserie was :') Wel beste logeerpartij ever, waren 8 ofzo :P ) vond ik ook geweldig!

Wij zitten nu in seizoen 4 maar altijd beetje afhankelijk van wie wanneer kan. Ik ben vrij makkelijk, maar laatste keer ging het door mij niet door omdat ik keihard aan de nieuwe site moest werken :+ Mja de een heeft een kantoorbaan de ander weer heel onregelmatige diensten....t is een beetje lastig vaak :P
4 is trouwens saaaaaaaaai -O- Verder vind ik t geweldige serie, hou wel van denk-series :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:49

Ik wissel wat af met series, vaak verliezen ze ook mn interesse na een poosje. Heb wel begin tot eind gezien van Merlin <3 Echt een heerlijke, soms zeer slecht geacteerde, maar o zo lompe, heerlijke serie <3 En traantjes gelaten bij laatste aflevering |(

Ben aan Game of Thrones begonnen, maar halverwege seizoen 2 had ik het daar wel mee gezien :O Hoor nu ook overal dat iedereen dood gaat, joepie :')

Volg vooral graag programma's op tv :D Expeditie Robinson, vanaf seizoen 2 al vaste kijker :D
Ook Waar is de Mol? en Wie is de Mol? vind ik heerlijke programma's. En vanavond wil ik echt Op bezoek bij de Kamara's gaan kijken :') Na de voorstukjes bij DWDD moet ik het echt zien _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:53

Ik ben echt heel slecht in series eigenlijk, t is al een wonder dat het lukt met ouat :P Voorheen hadden we op zondagavond altijd een soort moeder-dochteravond, keken we met een koppie thee Ghost Whisperer, Medium, Fringe en daarna keek ik vaak in bed nog Supernatural. Was echt vaste prik, heerlijk!

Merlin vond ik ook geweldig idd! Alleen maar kort op tv geweest toch? Ik vond t echt leuk, baalde dat t weg was...

Expeditie Robinson hebben we geloof ik 1 seizoen deels gezien, we zijn hier niet echt van de vaste dingen meestal :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:54

Ow, maar ik heb heel Merlin niet op tv gekeken hoor :Y) Heb nog wel ergens een linkje voor je denk ik als je die wilt hebben :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:55

Hihi ik ben rampzalig in op internet kijken, ben er niet gemotiveerd genoeg voor :') Maar linkje is welkom hoor, toch proberen waard :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:57

:')