Western Arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:59

Noodkreet aan Yildiz, neem een BoB Marshall!!!!!

:j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 07:49

Geen gele maar een hele, sorry typefout! ;)

Haha Clau! Ja ik wil ook wel een BM, maar je weet hoe dat is bij paarden: het geld vliegt er aan alle kanten uit en ik zat op dit moment eigenlijk niet te wachten op wéér n grote uitgave. En bovendien wil ik iets precies naar m'n zin dus ik ben bang dat dat weer een klein fortuin gaat kosten. Dan zou het fijn zijn als ik nog wat langer de (spaar)tijd zou hebben! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 14:00

Vanochtend gereden met m'n antischuitmatje. Ik heb veel bergen op en af genomen, gedraafd en klein stukje gegaloppeerd (ondergrond viel tegen).
Het zadel is wel gaan schuiven ongeveer 2 cm. Maar niet zo extreem. Ik vind t wat tegenvallen maar mag er natuurlijk geen wonderen van verwachten.
Belangrijkste is dat ik haar er niet mee heb opengereden wat m'n grootste angst was. Morgen ga ik er eens mee trainen, kijken hoe het zich dan houdt.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:21

jammer dat het niet echt lukt met die anti schuif matjes!!
Ik zag dat je zadel te koop staat op arabforum!

geen proffoto maar snapshot met gsm, was alleen dus lukte het niet voor foto's te nemen!
heb mijn witte vilten pad erop gelegd! (kwaliteit barslecht sorry)

http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... 12-010.jpg
(uitkijken naar zijn twee dames waar hij verliefd op is veulentjes naar jaaling (djazzmeena (jazzmeen) en mahibah (marhaabah)

http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... 12-013.jpg
(je ziet duidelijk het deert hem niet hij eet gewoon lekker verder)

http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... 12-015.jpg

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 18:40

Toch nog pics van je knapperd Glenn! *\o/* Wat ziet hij er al volwassen uit! Dan is Nour echt jog n puppie! Maar goed, ze schelen natuurlijk ook n jaar.
De longeersingel boeit m niks he?!
Gisteren is mijn trainster nog met Nour in de weer geweest en heeft hij voor de eerste keer een deken opgehad. Dat vond hij echt wel heel spannend maar toch steeds vol vertrouwen (en watervlug) dus blij dat de pro m in handen had! Ik had n mooi filmpje gemaakt, maar niet genoeg opslagruimte op m'n phone, dus niks opgeslagen, grrrr!!!!

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:01

wat een mooi koppie heeft ie glenn!!
Fijn dat hij het allemaal zo goed oppakt.

Yildiz, jammer dat het toch niet zo goed bevalt. Eens zien wat het morgen doet tijdens de training.
Wat goed van Nour zeg! Komt vast allemaal helemaal goed met de kleintjes hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 16:52

Vanmiddag Tie gereden, weer met antislipmatje. (Bijna) geen schuif! *\%/*
Ze liep best lekker en ben in de weer gegaan met de rechtrichtoefeningen van Irene. Pakt ze goed op!
Heel af en toe linksom in de buiging nog enkele passen onregelmatig. Gisteren dan ook de osteo gemaild om een afspraak te maken.

Even nog wat vraagjes:
- ik heb nu een 16" zadel en dat is, gezien my bony ass, best wel ruim. Is een 15 of zelfs 14" niet fijner? Clau wat heb jij voor maatje? Al denk ik dat jij n nog kleinere bibs hebt haha!
- voor diegene die wel eens n zadel geïmporteerd hebben. Op wat voor bedrag extra moet ik rekenen? (Verzend en invoerkosten blabla) Ik heb een site ontdekt met tweedehands BMtjes ook prachtige showmodellen (krek wat ik wil) die hier minimaal 2200€ kosten en daar nauwelijks 1300 DOLLAR!!! Maar ja moet dan wel weten wat zo alles bij elkaar me gaat kosten...

Oh Jes.... Ik kan niet naar de ALV... :n M'n ouders zijn dan 40 jaar getrouwd en willen dat weekend met ons naar Texel. Das n goed excuus toch? :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:31

haha ja yildiz, dat is een goed excuus. Maar als jij niet gaat, ga ik ook niet.
Ik wil niet meteen als nieuweling helemaal alleen binnen komen vallen, dus sla ik mooi nog even over. ;)

Ik heb geen idee hoe het zit met de onkosten die je verder nog maakt met invoeren. Zal niet een beetje zijn ben ik bang. Maar het zou idd wel mooi zijn als je het zo kon regelen.

Nancy, ik zag dat jij en cyann nu wel mee doen bij de schietberg? Ik heb me vorige week afgemeld, dus zat al aan jullie te denken of jullie nu wel konden starten. :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:55

Die site willen we dan ook wel eens weten Yildizh, ik hoor zoveel over BM! Zou het graag eens testen maar niemand in Belgiê die ik ken heeft er eentje! Dus zal eentje moeten van de dawra testen! Vroeg me af voor shameless, aangezien hij ook heel compact is in zijn rug, ondanks hij zo groot is blijft hij héél compact, en vraag me af of ik dan boomzadel ga vinden die korter gaat zijn! Maar zijn nog zorgen voor later!

Ik ben blij dat het anti slip matje al iets van verandering teweeg bracht!
Ik heb vandaag de dawra kalender ontvangen super mooi, maar ik vind de kwaliteit van de kalender vééél minder dan vorig jaar!
Ik zit nu boven mijn pc op een zekere june en nancy te loeren, kent er iemand die?, HAHA

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 20:11

Vind ik ook Glenn! Al is ie wel mooi glanzend!

Joh, Jes, ik ben ook overal in m'n uppieguppie naartoe gegaan. En ja das best eng maar bij de DAWRA voel je je echt meteen thuis! Zulke leuke enthousiaste mensen! En Nancy ken je. En nog meer van hier! Die noordelingen banketstaaf trouwens zowiezo heel veel dus je hoeft niet verlegen te zitten om n praatje! :P :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:18

Ik heb mijn bm toen via belgië laten komen en compleet nieuw besteld, was nog een paar honderd euro goedkoper dan via de NL dealer ;) En hem uiteindelijk nog met winst verkocht :P

Maar je kan dat gewoon navragen bij de douane lijkt mij...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:30

pff yildiz, ik heb net de mail gehad van yvonne. Maar de ALV word in ermelo gehouden!
Jeetje, das echt veuls te ver voor mijn lichaam. Dat gaat m echt niet worden! Was al blij dat ik afgelopen jaar naar het EK voor shetlanders kon in ermelo, maar dat is voor nu echt te ver voor mijn lijf. :(

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:32

yildiz schreef:
ik heb nu een 16" zadel en dat is, gezien my bony ass, best wel ruim. Is een 15 of zelfs 14" niet fijner?

Ik ben zelf ook niet echt gezegend met veel vrouwelijke rondingen :) Ik heb verschillende zadels in verschillende maten getest en zou je zeker niet aanraden om een 14" te nemen, dat is echt heel klein. Een 15" zit voor mij persoonlijk het fijnst (ik ben 1m63 en weeg ongeveer 45 kg) maar een 16" lukt ook nog wel.

Volgens mij heb ik wel al gehoord dat BM zadels vrij klein uitvallen, dus dat je een inchmaat groter moet nemen. Ik heb dat nog nooit kunnen uittesten maar misschien is hier iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:51

Yilz, ben ook wel benieuwd naar die link... Qua verzendgewicht moet je denk ik rekenen op 15 kg. Ook telt het volume mee. Doos van ca. 100 x 100 cm?? Uiteraard kan je hier bij UPS ook informeren wat iets kost om te importeren, aangezien wij vanuit hier ook opdracht kunnen geven om iets op te halen. Verder moet je rekening houden met de nodige invoer/douane kosten. Ook dat kan je hier opzoeken. Maar als jij een zadel van 1300 dollar importeert tegen een prijs van hier 2200 euro, dan denk ik echt wel dat je die 2200 euro niet ga passeren. Ik heb trouwens 16" en daar rijdt Cyann ook mee. De vorm van rug van het paard kan een 16" ook groter of kleiner doen aanvoelen. Meest verkochte is volgens mij ook 16".

Jes, wij doen idd mee bij Schietberg, stonden nog net niet op de reservelijst. Inmiddels de startlijst ontvangen en er doen er slechts 67 mee bij de beginners ...proest.. en 43 bij de amateurs.
Wij gaan trouwens niet naar de ALV DAWRA omdat Cyann dan wederom een onderlinge wedstrijd heeft dit keer te Oud Gastel.

Glenn....nope nooit van gehoord van die nancy....en idd deel de mening wel qua kwaliteit. Foto's zijn ook minder, vorig jaar heeft waarschijnlijk iedereen zijn aller aller mooiste foto ingedient. Maar als je kijkt naar de januari foto, die is echt niet te vergelijken met het origineel, die ik heel toevallig in mijn bezit heb ;-). Al het zwart is 1 grote zwarte vlek met heel weinig schaduw, je ziet zelfs de manen van June heel slecht die wel helemaal aan de rechterkant hangen van haar hals. Heel erg jammer. Gave foto's van je mannetje, lijkt CT Radical Baskalena wel....helemaal op het gemak. Toppie!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 20:56

Heb alvast voor kalender 2014 een stapeltje heule mooie pics klaar liggen! :P En daar komen er vast nog wel bij...(blij met Maris! :D )

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:11

Bimmetje schreef:
pff yildiz, ik heb net de mail gehad van yvonne. Maar de ALV word in ermelo gehouden!(

Idd Ermelo, verder dan verwacht. Dan kan je beter naar de ALV van de DRHA gaan, dat is voor jou wel dichtbij....dat is 3 feb. in Eindhoven ;). En daar ben ik ook :D .

BTW ga je wel kijken te schietberg?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:33

was ik idd wel van plan nancy. Maar dat ligt een beetje aan het weer. ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:34

heb trouwens niks meer gehoord op mijn mail naar het DRHA. Dus zal morgen maar eens opnieuw een email verzenden.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:25

Mijn BM is ook 16 inch, ik zit er goed in volgens mij, als je toch gaAt voor een BM misschien eentje waarbij je de ophanging van de fenders naar achteren kan doen.

Die andere BM van mij is iets kleiner ik denk 15 inch, vind ik wel iets prettiger. Gewoon eens uitproberen als ik weer kom rijden bij je neem ik het wel mee.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:13

Ja ik ga er wel eentje importeren dat scheelt n hoop pecunia. Maar eerst wat modelletjes uitproberen!
Kom idd gauw maar weer eens langs Clau! Gezelli!!! Heb nu ook nog n binnenbak hoe fijn wil je t hebben? Vandaag dan ook volop genoten van t binnen kunnen trainen, wat een voorrecht!
Alleen Tie... Man die staat zo hengstig, pffff.... Het is koud dame, dan word je toch niet katshengstig?!!!:D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:20

haha jawel hoor yil, hier worden ze ook gewoon kats hengstig zoals jij dat noemt hihi

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:32

yildiz schreef:
Alleen Tie... Man die staat zo hengstig, pffff.... Het is koud dame, dan word je toch niet katshengstig?!!!:D

De meeste kinderen worden in de winter gemaakt ;) Lekker knus bij elkaar liggen :P

Wat betreft het importeren: BM levert niet rechtstreeks aan NL ivm de dealer hier. Ik heb het toen via iemand van het volbloedenforum die in België woont laten komen, beetje een omweg, maar het scheelde wel erg veel!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 21:52

Ik hoef ook geen nieuwe hoor. Een tweedehandse is ok. Maar niet alle particulieren verschepen buiten USA. Maar gelukkig heb ik iemand via wie ik daar kan laten verschepen. Vandaar dat het voor mij veel interessanter voor mij is om te importeren. Maar... Geen haast hoor! Antislipmatje werkt goed en heb ook een Reinsman Tacky Too besteld, net wat comfortabeler denk ik voor Tie. Zit dus gelukkig niet meer op hete kolen, gelukkig...

Zag trouwens op FB nog hele leuke sleearabs voorbijkomen! *\o/* Nance, jij bent ook van t gewoon doen he? Heerlijk! :j

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:27

corine1981 schreef:
yildiz schreef:

De meeste kinderen worden in de winter gemaakt ;) Lekker knus bij elkaar liggen :P

Wat betreft het importeren: BM levert niet rechtstreeks aan NL ivm de dealer hier. Ik heb het toen via iemand van het volbloedenforum die in België woont laten komen, beetje een omweg, maar het scheelde wel erg veel!

en wie is die persoon dan in België als ik vragen mag??

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:14

yildiz schreef:
Zag trouwens op FB nog hele leuke sleearabs voorbijkomen! *\o/* Nance, jij bent ook van t gewoon doen he? Heerlijk! :j

Ik heb een hekel aan lopen en fietsen. Ik zit of in de auto of te paard. Auto was geen optie in dit geval. Dus als ik een slee moet trekken....dan maar te paard ;-)

Afbeelding

Nirvana was super braaf....Fris van stal, hoppa zadel erop en gaan. Wel eerst ff erachter gelopen hoor of ze niet van kiet ging. Ze vond de dikke trossen tegen haar benen ff eng, maar dat wende snel. De slee heb ik er extra ver achter gedaan, zodat ze van de "achtervolging" niet veel last zou hebben (mocht ze dat al hebben) Ff paar stappen, slee erachter en rijden maar. Gillende kids achter ons, daar moest ze wel ff paar keer naar omkijken :+. Langs het hekwerk lag het sneeuw het hoogst, op sommige plekken knie hoogte van Nirvana. Kids kregen bergen sneeuw op schoot en vielen er geregeld af....een lol dat ze hadden.

Eigenlijk hadden we moeten oefenen voor Schietberg....maar ach....zo vaak ligt er geen sneeuw.
Twijfel ook wel of we daar wel heen gaan...lijkt me erg koud om een hele dag buiten te hangen en in de trailer zal het voor de paarden ook niet warm zijn. :brr: