[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:57

@ Tmroes:

wow Emil ziet er ook mooi uit, hij heeft echt een mooi schimmelkleurtje maar dat zal nog wel verder veranderen. wel jammer dat je er niet bij kan zijn als ie geruind gaat worden en vooral, bij zijn herstel.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:07

Welkom anne-sea, tuuurlijk mag je meekletsen over de AV, altijd! Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:30

Dikke billen Lips are sealed

Afbeelding
Afbeelding

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:35

Erg leuk koppie zit er op Isabel, en heerlijk dat ie zo snel wit wordt!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:42

Prachtig Isabel, hij wordt echt snel wit!

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:11

Ja, dat viel mij ook op Lachen

hij is inderdaad erg leuk!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:19

Fayyim gaat nu wel heel snel.
Op zijn rug lijkt het net of hij tegen een ‘pas geverfde witte muur’ heeft gestaan Haha!
Hij is echt een lekker ventje, op naar een volle zus van hem voor volgend jaar Pling

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:35

Wat een geweldig kereltje die Fayyim!!

Afgelopen zaterdag heeft Raheem een (klein) ongelukje gehad. Hij is waarschijnlijk tijdens het spelen ergens met zijn neus tegen aan gekomen en hij had een flinke snee. De dierenarts is erbij gekomen en nu heeft hij een aantal krammen in zijn neus.
Ik was er zelf niet bij omdat ik met een vriendin van me op wedstrijd was. Maar goed eenmaal terug ben ik gelijk naar hem toe gegaan. Maar het valt gelukkig mee. Het ziet er nu niet zo heel mooi uit maar op den duur gaan we er gelukkig niets meer van zien.
Ik zal er vanmiddag wel even een foto van maken

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:27

ArabianRanch schreef:
Fayyim gaat nu wel heel snel.
Op zijn rug lijkt het net of hij tegen een ‘pas geverfde witte muur’ heeft gestaan Haha!
Hij is echt een lekker ventje, op naar een volle zus van hem voor volgend jaar Pling

wat een heerlijk wit kontje heeft hij Haha! ik kom hem snel weer knuffelen Pling

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:10

Wat vervelend, KimH!
gelukkig gaat het helemaal weg.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:03

Oeps, die Raheem.
Een donder is het, hij zal wel te wild hebben gedaan hihi
Geef hem maar een knuffel Ach gut

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:53

haha een donder is het zeker isabel Lachen

fayyim ziet er super uit, mooi ventje!

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:31

ArabianRanch, wordt het veulen hélemaal wit? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:46

Anne_Sea de arabjes van isabel zijn allemaal bekant wit.
kijk even in haar profiel staan alleen maar witte parels.
Als je van wit houd en je gaat een arabje kopen ben je bij hun aan het juiste adres.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:55

Ja, nu je het zegt x]
Het zijn wel moooie arab's Lachen
Ik hou alleen iets meer van donkerdere. En helaas zal het nog wel even duren voor ik mijn eigen arabje koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:59

Anne_Sea daarom heb ik geen wite arabier.
ik val op zwart en donkeren vos vosjes mogen ook haha.
Ik heb iets tegen wit.
Ik zelf zou er geen houden maar aangezien iemand mij hier op het furum mij aan het aansteken is met zijn en haar virus.
Zou het messchien ooit zo zijn dat ik een witte parel tussen de anderen laat lopen dan is het echt een mega uitzondering haha.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:02

okee Lachen
witte arabjes kunnen ook heel mooi zijn, maar de donkere spreken me iets meer aan.
En witte lijken me zo snel vies Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:08

haha dacht ik ook jah en toen ik een paar mensen bij ons op stal zagen wassen dacht ik echt laat maar.
Maar heb je pladykt al gezien een echte wite sprookjes arabier.
En echt spierwit en een schat van een paard.
Waarom ga je niet naar een keuring ken je mensen leren kennen en die kunnen je met alles helpen ook messchien met het adviseren van een volbloed voor later.
Waar woon je ergens?
Ik weet niet of ver van brabant woont want de 29 juni is in sint Oederode een keuring wij zitten waarschijndelijk dan in groningen haha.
En de 28 is er een dressuur wedstrijd en daar doet de parel van isabel aan mee sivje.
Mooie arabje om te zien onder het rijden vooral dresuur.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:33

Anne_Sea schreef:
ArabianRanch, wordt het veulen hélemaal wit? Lachen

Uiteraard wordt hij helemaal wit ! Knipoog
Ik ga echt voor schimmels, alhoewel ik een mooie bruine ook niet verkeerd vind Knipoog
Daarbij vind ik kleur totaal niet belangrijk, het gaat erom hoe de arabier eruit ziet qua rastypische kenmerken, al was Pianissima wit met gele stippen, rekent erop dat ik een stal voor haar bij ons thuis reserveer Tong uitsteken Een goed paard heeft geen kleur. En het wil ook niet zeggen dat ik ALLE schimmels mooi vind Lips are sealed ook zijn er lelijke vossen en er zijn ook bruinen die ik niet echt kan appreciëren Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:47

Wit is over het algemeen de meest geliefde kleur omdat je het meeste expressie in het hoofd ziet.. dit wil bij donkere paarden soms nogal eens wegvallen, vooral bij zwarte paarden.. al zijn de zwarte arabieren de laatste jaren wel populair. Maar ook om de reden die ik gaf, ben ik een echte schimmel liefhebber, en hou ook wel van een mooie bruine. Het minst hou ik van vossen (zeker voor een hengst) en een zwarte moet wel ECHT van goede huize komen wil ik er gek op worden Knipoog Maar het is uiteindelijk allemaal smaak kwestie!

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:02

missfcdb schreef:
haha dacht ik ook jah en toen ik een paar mensen bij ons op stal zagen wassen dacht ik echt laat maar.
Maar heb je pladykt al gezien een echte wite sprookjes arabier.
En echt spierwit en een schat van een paard.
Waarom ga je niet naar een keuring ken je mensen leren kennen en die kunnen je met alles helpen ook messchien met het adviseren van een volbloed voor later.
Waar woon je ergens?
Ik weet niet of ver van brabant woont want de 29 juni is in sint Oederode een keuring wij zitten waarschijndelijk dan in groningen haha.
En de 28 is er een dressuur wedstrijd en daar doet de parel van isabel aan mee sivje.
Mooie arabje om te zien onder het rijden vooral dresuur.

ik weet niet. Ik ben nog nooit op een paardenevenement geweest. Het lijkt me trouwens wel leuk, maar ik ben wel pas 15. Ik moet wel vervoer hebben. En om me nu al bezig te gaan houden met mijn paar in de toekomst, lijkt me een beetje heel snel..
Ik woon in ter aar, in zuid holland, dus het is een béetje uti de richting

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:22

Hihi, wat kunnen smaken toch verschillen he...
Ik hou echt niet van wit, en bij mijn bruintje zie ik duidelijk de expressie.
Ook vind ik vossen mooi, ben het wel eens wat de zwarten betreft, die expressie komt vaak minder mooi uit door de kleur, en helaas wordt er teveel alleen voor de kleur gefokt...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:32

corine1981 schreef:
Ook vind ik vossen mooi, ben het wel eens wat de zwarten betreft, die expressie komt vaak minder mooi uit door de kleur, en helaas wordt er teveel alleen voor de kleur gefokt...

Vraagje: vindt jij dan ook ALLE vossen mooi ? er zijn hier en daar wel een paar leuke vossen (Ajman Moniscione, Master Design om zo maar een paar te noemen).
Ik heb het idee dat er meer naar de kleur gekeken wordt dan naar het rastype van de arabier. Daarom zei ik ook dat er zeker ook lelijke schimmels rondlopen, mijn voorkeur gaat dan wel uit naar schimmel, maar dat wil niet zeggen dat ik ALLE schimmels mooi vind Lips are sealed
Gelukkig dat smaken verschillen inderdaad ... is maar goed ook Tong uitsteken
Ik kan bv niet zeggen dat ik niet van die of die kleur houd, het gaat erom hoe het paard er qua rastype uitziet, al was die roze met gele stippen !!!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:42

ArabianRanch schreef:
corine1981 schreef:

Vraagje: vindt jij dan ook ALLE vossen mooi ? er zijn hier en daar wel een paar leuke vossen (Ajman Moniscione, Master Design om zo maar een paar te noemen).
Ik heb het idee dat er meer naar de kleur gekeken wordt dan naar het rastype van de arabier. Daarom zei ik ook dat er zeker ook lelijke schimmels rondlopen, mijn voorkeur gaat dan wel uit naar schimmel, maar dat wil niet zeggen dat ik ALLE schimmels mooi vind Lips are sealed
Gelukkig dat smaken verschillen inderdaad ... is maar goed ook Tong uitsteken
Ik kan bv niet zeggen dat ik niet van die of die kleur houd, het gaat erom hoe het paard er qua rastype uitziet, al was die roze met gele stippen !!!

Dat zei ik toch niet? Maar ik vind voskleurige paarden qua kleur en dus niet qua type of wat dan ook, mooier dan schimmels. Ennuh, een goed paard heeft geen kleur.
Gelukkig dat smaken verschillen.

Ik vind hier ook wel wat inzitten:
Afbeelding

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:50

Vooral die roze hoeven maken echt de blitzzz!! Knipoog
En inderdaad, er zijn ook schimmels die ik nog niet kado zou willen krijgen, maar de kleur heeft wel mijn voorkeur. Er zijn enkele vossen die ze zo mogen komen brengen, zoals Moniscione, Kubinec (!), Venetzia, Kwestura, maar dat zijn in mijn ogen zulke WAANZINNIGE paarden dat ik de kleur niet meer zie... Knipoog maar idd, gelukkig verschillen smaken, anders zagen we alleen maar hetzelfde!