[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:35

haha, wel een leuke foto! leuk dat je man meeging.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:42

Ah wauw Shief loopt echt top! <3 mooi om te zien.

Mijn liefdesfilmpje <3

en 3 van de 3 staartjes schoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:56

Set; lekker aan de was! Heerlijk om te zien hoe je met blue bezig bent <3

Pief loop super zeg!

Wat fijn dat geisha thuis is. Hoe gaat het met haar nu?

Miranda; mooie foto's

Iloontje; ik schaam mij diep. Nabs is van 15/4 dus samen met Moyo jarig!
Ik heb hem net nog in de cm gezet. Maar vorig jaar zomer heeft hij een allergische reactie op vliegenspray gehad. Die sloeg op zijn ogen en na intensief druppelen met prednison heb ik hem een drainage kuur gegeven van de groene os. Sindsdien (klopt af) geen reacties meer gehad.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:19

Kat, je had het goede voorbeeld van mij gezien zeker? :P
Ik moet zo lachen om Blue, dat droge koppie! _O-
Heel lief zo samen. :j
Hoe vond Ilya het wassen?

Nabs is helemaal spekglad in de cm gezet!
Mijn vorige paard had ik ook een keer met vliegenspray gedaan, heel duur spul, maar hij vond het al niet prettig dat ik het sprayde (leek te prikken) en de volgende dag allemaal korsten. >;)
Hoe gaat het met je zwangerschap?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:32

Ilya zet ik niet eens vast, die blijft gewoon staan en kijkt dom achterom haha _O-

En ja ik was jaloers op jouw witte Fu :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:48

Haha, wat lief die Ilya! :D
En snap ik, Fu was stralend wit. :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:14

Hihi Miran, wel een mooie actiefoto van jou en Fu hoor! :))

Yildiz, het staat erg leuk bij Nour hoor!! :+: Stomme ponies die niet doen wat je wilt ook _O- Rondje ponyruil doen? Noah is wel een manusje-van-alles, dus degene die eens een rondje dressuur-springen-vrijheidsdressuur-te-paard of iets in die richting willen, jullie zijn altijd welkom :j

Miran hoe was de ovenschotel? :9 Yildiz had ook al zulk lekker eten, is het feest op donderdag bij jullie? :))

Western Lana, joehoe!

Het hele dressuur 'beeld' vind ik hier zelf wel meevallen. Ik start dressuurwedstrijden op een best 'kakkerige' dressuurstal, gouden knopjes op de stallen, en ivm de rubrieken bijna altijd een ZZ-L jurylid. Ik heb me nog nooit benadeeld gevoeld met Noah als pony en arabier :+

Uiteraard zitten er rotte appels tussen, maar het merendeel hier kan best wel wat hebben. Is denk ik ook omdat wij een grote stal hebben, met veel evenementen en de paarden en pony's hier dus veel gewend zijn, is vast heel anders wanneer je zelf altijd in een rustige bak hebt ipv die bak van ons met terras, muziek, vlaggen, stapmolen er naast, weiland met rondscheurende shetlanders... :+ Het apepakje vind ik juist wel wat hebben, maar ik ben gewoon verliefd op mijn blauwe rijjasje :+: Maar op grote wedstrijden is het soms wel betreurenswaardig hoor, mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet. En vaak zijn de ouders van de kinderen nog erger dan de kinderen zelf _O-

Maar dat Western Dressage staat mij ook wel aan als ik het zo hoor en zie :j
Ik heb zeker wedstrijdambities, mijn doel is om met Noah M1 startgerechtigd te zijn, en een winstpunt in de B springen te halen met hem, en minimaal 1 officiële cross uit te rijden :)

Nicky, wat lief dat je Geisha hebt opgehaald voor Kelly :j

Spiefiepiefie op beeld, leuk Shan! Ziet er zeker goed uit, echt een grote verbetering vergeleken met het andere filmpje :j

Miran, wat een geweldige foto _O- Laat juist zien hoe jullie gezinnetje is! Met 2 knotsgekke paarden :Y)

Aaaaah Kat wat een heerlijk kroelfilmpje met Blue!! En weer alle staarten schoon, goed bezig =:)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:17

Ja Staarten wassen is een goed idee ook hier voor de rest was ik ze eigenlijk nooit :o .
Echt lief Kat hoe je jonge dame naast je staat het is echt een knuffel daar hou ik ook zo van als ze van kroelen houden <3 .
Ilya ook al zo braaf ga inderdaad ook eens even kijken of het lukt bij de pukkies hun staart te wassen hoop niet dat ze de water vrees van hun vader hebben :D .

Leuk die foto van de familie bij elkaar Miranda ze staan er toch allemaal prachtig op? :D

Shief doet ook weer gezellig mee in het klets arabieren topic zou eigenlijk een beteren naam zijn.

Fijn Kelly dat ze weer thuis is het zal wel even duren voordat ze de oude.

Ga je ook weer eerdaags starten bren of start je nog steeds en ehhh wil je al je dek plannen met ons delen ;) .

Raff even het voorjaar in zijn bol ik denk dat ze soms toch ook dan even de spaning kwijt moeten van alle nieuwe dingen die ze leren. Leuk dat het aan de hand ook zo goed gaat.

Ja ik ben ook blij dat we weer een ding kunnen weg strepen bij Shah Quille weer een zorg minder.

Vandaag alleen gewerkt maar morgen ga ik wel weer paardje pesten. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:27

Ja Blue is zo lief en dan zoekt ze steun, beetje zo smakken en haar hoofd in mijn smoel duwen <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:34

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:01

Tnx dames! Ben heel erg blij met de ontspanning! Lekker los in der lijf en ontspannen.. Nu kunnen we er weer wat pit terug in gaan rijden :D

Super cute filmpje Kat! En lekkere schone staarten!

Looking good Tam! Wil dat met Shief ook gaan oppakken :j Maar die tikt nog veel aan dus heb wel iemand nodig die ze weer goed wil leggen :+ miss wel idee voor met les!

Morgen de meeting :) Gezellig!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:04

Stoer Tam! Heb zin in morgen dames!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:08

Veel plezier morgen met de high tea ladies!

Noah doet het soepeltjes!

Miranda: zwangerschap gaat goed! Maar ik vind er weinig aan hoor. Baby is meer dan welkom maar die buik zit in de weg.... Manlief is druk met strobalen, voer en appels halen. Gelukkig is de box naast ons leeg dus alles staat dichtbij opgeslagen. Zeer luxe hoor! Sowieso geweldige stal.
Nabs is wel super lief naar de buik. Die staat regelmatig te luisteren. En vind dat hij mij moet beschermen tegen andere paarden.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 07:26

Gelske, Jhadorah is toch ook een schatje :) Goed dat het probleem met de rat opgelost is! Leuke foto van Sjaak trouwens!

Leuk dat Amir naar buiten kan Roma!

Tammy, gaaf dat de tip van Miranda goed werkte :) Leuk trouwens dat balkentopic!

Miranda, Wat leuk dat Fu mee kan naast de fiets! Leuke rijfoto's trouwens, wat is hij toch een grapjas :) De gezinsfoto is trouwens ook gaaf, wat een leuke pony :+

Nicky, hij ziet er heel goed uit ;) Gave foto!

Oef Yildiz, wat is Nour goed aan het sjouwen voor de dressuur zeg! :D Ontzettend gaaf!
En wat een enorm stoere foto van Yul! :D
Die western dressage ziet er trouwens erg gaaf uit!

Ilona, goed dat Moyo's bulten weggaan :)

Shanna, gave foto's zeg! :)

Katja, leuk om te zien :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 07:47

Eline, hoest met jouw kanjer?

Wil even snel de dames die gaan highteaen veel plezier wensen vandaag! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:49

Mijn rijden lijkt ook meer westerndressage, alleen is een westernzadel voor Fu wat lastig, ik heb er een maar vind mijn oude vertrouwde dressuurzadel veel fijner! :D

Moos, er zit een verrassingspakketje in je buik, en dat neemt nou eenmaal veel ruimte in. :))
En laat die man maar lekker werken, als jij straks gaat bevallen wou je dat je hem nog veel meer had laten doen! :Y) :D

Tam, ik ga zo even in je topic kijken, het zag er al veel rustiger uit zag ik op fb. :j
De ovenschotel was wel lekker, (vooral de kaas erover) :9 alleen was de broccoli een beetje hard. :+

Gister heb ik nog even in de bak gereden thuis, dat ging zo lekker rustig dat het bijna saai was. :D
Maar hij heeft erge moeite met linkergalop aanspringen, ik denk iets bezeerd door die rare sprongen die hij maakt...maar even aankijken hoe het verder gaat.

Het zal wel lekker rustig zijn hier vandaag! :P
Ja, ik ben al te laat om jullie hier succes en plezier te wensen, maar doe het gewoon!
En iedereen gewoon veel plezier vandaag, met dit fijne weer!! *\o/*

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:47

Het was weer gezellig hoor! En heeeeerlijke high tea Y)(^) Y)(^)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:51

Mooi zo! :D
Kom maar op met de foto's!! :))

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:55

Die zijn erg geslaagd _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:58

ja het was heerlijk! en de foto's, haha, die komen nog.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:18

Ik wilde het net vragen maar heb men antwoord dus al :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:50

Was gezellig, en lekkerrrrr :):)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:39

Leuk familiefoto van Miran!

He Piefie, ze gaat lekker zeg! Mooie merrie. Ik zou de in hand rubriek en liberty mee willen doen. Misschien wilt degene die Dayem nu dressuurmatig doorrijd (ja, ik heb dit uitbesteed :P ) misschien wel de zadelrubriek starten.

Ziet er fijn uit Tam, hij is volgens mij er al wat chiller onder vergeleken met de vorige keer :)

Lekker wasdag Kat :P

Jullie high tea was lekker zo te lezen? :D

Vandaag de hele dag bij Erik geweest. Wauw, echt de hele dag bezig geweest, zo gaaf. Verschillende paarden mogen 'voelen' en natuurlijk Dayem ook onder handen genomen. Erik heeft hem het één en ander met hem gedaan en daarna nog z'n koppie geschoren. Ik denk dat ik wel naar het EK ga hoor :j Hij doet het echt fijn maar moet nog wel het een en ander aan mezelf bijspijkeren haha :P

Afbeelding

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:49

Ik wil nog scones.

:+

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:18

Waauw super dat de bulten van Moyo wegtrekken! Toch de CM lijkt het dus!
Hoe is het vandaag gegaan? Jullie waren dan Woubrugge toch?

Ah okee als ik het zo hoor dus van Yil en Shanna, is het niet vreemd dat Raff op dubbelgebroken geen rust kan vinden. Ongebroken, met lichte tongboog is idd wel het vriendelijkst :j Zo zijn de Myler bitten ongeveer, maar dan kunnen links en rechts nog wel onafhankelijk van elkaar bewegen, toch maar eens kijken hoe hij daarop reageert.

Wat loopt ze super zeg Shanna! Mega verschil met eerst. Heel leuk om te zien! Nu lekker de lessen in, komt die galop ook helemaal goed!

Leuke foto Miranda! Zo van het gehele gezinnetje!

Pony's van Kat door de wasstraat! Blue is zo lief! En wat tof dat Ilya het zo super toelaat allemaal!

Hehe tja elke tak van de sport heeft wel zijn eigen apenpakje :') De meeste mensen lachen die glimblingbling western apepakjes ook uit en dat kan ik nog best begrijpen haha, vond ik zelf eerst ook := Nu kan ik helemaal verliefd worden op die spulletjes haha.

Denk het inderdaad ook Gelske, dat ze toch zo nu en dan even flink moeten ontladen van alle nieuwe dingen en ontwikkelingen.

Zo dat is al een aardig verschil met Noah! Gaaf zeg! Haha wat Shanna zegt, ik heb ook nog wel zo'n 'balken-goed-legger' nodig :roll:

Ah wat lief hoe Nabs op 'de buik' reageert! <3

Jaa Eline hoe gaat het bij jou? Nog lessen gehad :)

Poehh respect hoor Miran! Ik weet echt niet meer hoe ik in een engels zadel moet blijven zitten.. haha
Hmms Fu wellicht wat verrekt/stijf ergens.

Aaah super dat de high tea gezellie en lekker was! Geslaagd middagje dus!

Nicky ook een top dag gehad! Gaaf zeg! Staat bij ook nog op de planning voor ooit hihi.

Yillll we zijn benieuwd! Hoe is het gegaan met Tie!

Hier gister even geen eigen paarden, maar een lesje bij Krista gedaan op een van haar quarters. Oejoej ik loop weer krom van de spierpijn! Kan me niet meer voorstellen hoe ik vroeger 5/6 dagen per week op een paard zat :') Les was wel echt weer super, heel moeilijk en confronterend, maar he daar leren we alleen maar van!

Vandaag eerst Raff wat rechtricht oefeningen gedaan, toen even kort dubbele lijnen gelongeerd en erna er weer opgekropen! Hij was nu weer helemaal chill gelukkig. 2 Sessie's gedaan en bij elkaar 10minuutjes bezig geweest ermee. Kon uiteindelijk zelf elke bocht inzetten, zelf stoppen en zelf wegstappen. Me zus liep er enkel nog aan lange lijn naast, voor het geval dat. Oja en nog voor het eerst zelf opgestapt zonder voetje, hij keek er niet eens van op := We stonden echt op het punt van nou.. volgende stap is, klik maar los die handel. Dus wie weet next time :o
Afbeelding
Afbeelding