[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:09

Heeft je vriend dan ook ervaring met paarden?

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:35

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:36

Wat balen zeg van het zadel van Djuun.... En die semi boomloze zadels (volgens mij al eerder genoemd) zoals Startrekk, is dat niet iets?

Nette punten Joyce, gefeliciteerd met je 2e prijs :)

Behandeling van Dayem is verplaatst naar maandag. Dan maar morgen even lekker puppygymnastieken :) Zondag en maandag wordt het weer toch drama...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:40

Wij hebben hiervoor al een semi-boomloos gehad. Helaas bleek daar de boom te zijn uitgezakt naar twee maten groter -O- Hier dus geen topervaring met semi-boomloos. Weliswaar ander merk dan de Startrekk.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:41

miriam1 schreef:
set_elkol schreef:

Thanks *D *D
(geluid komt uit de meeleeshoek ;) )

Meepraten is veel gezelliger dan alleen meelezen hoor :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:43

Wou net zeggen, ik bijt niet! *sta niet in voor de rest, die zijn wel gevaarlijk :') *

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:52

Thanks *D *D
(geluid komt uit de meeleeshoek ;) )[/quote]
Meepraten is veel gezelliger dan alleen meelezen hoor :D[/quote]

Ik ben niet zo'n internet-poster, vind het wel leuk om mee te lezen, maar vooruit ;)
Ik ben Miriam, getrouwd, 3 kinderen en 3 paarden. Een Arabische merrie, Rakisa, haar zoon Kiran, en sinds kort een shetlander op leeftijd, Lotje. Het hele beestenspul staat bij mij aan huis. Ik vind het leuk om shows te bezoeken, en heb een sommige dames hier van het forum ook wel eens gesproken.
More?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:57

Haha, ik verplicht je tot niets hoor, maar leuk dat je jezelf voorstelt :D
Leuk dier is die Kiran (tenminste, ik neem voor het gemak aan dat het die van je advertentie is?). Mag ik vragen waarom hij te koop staat?

Ik ben trouwens Ersilia, 26 en samen met Letizia eigenaresse van Djunnah :)

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:04

Dank je :D Ja hoor, dat mag. Ik heb Kiran zelf gefokt, maar niet speciaal om zelf te houden. Hij staat ook niet in de weg, maar als er een liefhebber voor komt is het ook goed. Ik ken jullie paardje van de vele foto's en verhalen, echt een super leuke merrie met een lieve uitstraling.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:29

Inderdaad leuk, plaatste hem niet voor niks :D

nou een deel van jullie weet het al maar mijn ouders hebben een auto-ongeluk gehad, ze waren zelf op tijd gestopt voor een file maar zijn van achter aangereden. Dus ik heb urenlang in het ziekenhuis doorgebracht, dat was wel schrikken. Gelukkig zijn ze beide nu naar huis, wat last aan de benen, mijn moeder heeft een behoorlijk hematoom aan haar kuit. Daar heeft ze het meeste last van, en ontzettend geschrokken. Ze konden niet uit de auto komen en die begon enorm te roken dus dat was wel eng, ze zijn er uiteindelijk achteruit geklommen.

Afbeelding
de blauwe bestelauto

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:34

He bah, ik weet precies hoe ze zich voelen. Machteloos als je zelf gewoon netjes stilstaat.... Toevallig schreef ik het vanmiddag nog maar als ze erg met ongeluk in hun hoofd zitten, haal bij De Tuinen de homeopatische Bach Remedie druppels (Star of Bethlehem en Rock Rose), heeft mij erg geholpen om de gedachtes te neutraliseren. Heb er verder ook niet over gedroomd!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:36

Bedankt voor de tip :) mijn moeder was heel erg overstuur toen wij in het ziekenhuis kwamen, maar gelukkig heel blij dat we er waren en aan het einde van de avond weer vrolijk maar ze krijgt vast nog wel wat naweeën. Ik kan zelf ook nog niet slapen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:58

Jeetje Kat!! Arme ouders, snap heel goed dat je moeder er overstuur van was. Idd misschien iets homeopathisch proberen tegen de stress?

hah, ik werd net gebeld door de stalgenoot die vandaag de paarden buiten zet. Dat Noah zijn stal open staat met het touwtje er voor, of ik dan al op stal was. Oeps, gisteren middag vergeten de stal dicht te doen dus hij heeft de hele avond en nacht lekker naar buiten kunnen koekeloeren _O- hij is ook zo braaf he, blijft gewoon staan ook :+

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:16

Kom nu da toch even reageren.
Jeetje Katja dat is schrikken gats gelukkig zijn ze weer thuis geef ze maar een dikke knuffel en hopenlijk houden ze niet te lang last ervan.
En ofcourse gefeli met Set haar dracht en waar bokt soms al niet goed voor is las je zorgen.
Balen van Djuun haar zadel jullie waren net zo lekker bezig.
Mo bewijst hoe lief een ballemans kan zijn super
Joyce gefeli met je winst en prijs afgelopen dagen nu mag je over naar de L toch?
Andere joyce lekker aan t genieten van de ritjes nice en straks vriendje op paard mee, al zou ik niet voor een trekpaard gaan heb er niet zulke leuke ervaringen mee en de kosten van een smid zijn wat anders de meeste belgen moeten in een bekapstal en niet elke smid wil ze doen ze zijn vaak wat te zwaar.
En zag wat discusies voorbij komen ik denk er het mijne van maar hou me maar stil ;)
Anderen hebben het druk hier ook en zitten momenteel even in een rollercoaster qua gebeurtenissen 2 week geleden 1 van onze katten doodgereden voor onze ogen de automobilist had geen fatsoen om te stoppen of zelfs maar zijn rem aan te raken grrrrrr bah. En een kennis van ons is 17 okt overleden in barcelona waar we afgelopen do bevestiging van hebben gekregen dat het idd om deze jongen ging dmv dna moest hij geidentifiseerd worden zo vreselijk voor zijn ouders en nog wat andere gebeurtenissen dus niet echt de puf gehad te reageren...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:16

Nogmaals, sterkte Katja, heel heftig! :(:)

Ok jij sterkte Brenda, zulke dingen gaan niet in je koude kleren zitten :\

Zo iets zou ook iets voor mij wezen Tam :Y)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:37

Jeetje Brenda, sterkte :(:)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:54

Wat naar Brenda. Vreselijk dit soort dingen. Je hoort het helaas steeds vaker :(.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:55

Katja, wat afschuwelijk. Die foto erbij geeft aan dat ze een engeltje bij zich hebben gehad. Kippenvel :(.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:39

Sieltjuh schreef:
Heeft je vriend dan ook ervaring met paarden?

Jup, ze hebben vroeger thuis ook paarden/pony's gehad :) Laatste jaren niet echt meer mee omgegaan, maar op stal is sowieso de juiste begeleiding aanwezig en ik ben er eigenlijk ook altijd bij :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:19

Oh Katja.... :(:) Brings back memories. Wij zijn 16 jaar geleden op dezelfde manier aangereden. Autostoelen lagen los in de auto... We hadden een (ongebruikte) gastank in de auto én t was een goede auto, dus we zijn allemaal met de schrik vrijgekomen, maar dat busje ramde m met 100km p/u bij ons er achterin. Daarna nog een vrachtwagen die ons maar nét kon ontwijken en zo dicht langs ons ging dat de hendel van mijn portier ín de zijkant van de vrachtwagen zat. Achteraf echt een heel heftig ongeluk... Daarom wil ik nooit Ford rijden, want het eerste wat ik zag toen ik achterom keek was een heel groot Ford-logo in combinatie met een rokende motor.
Sterkte iig, gelukkig zijn ze er goed uit gekomen!!

Miriam :wave:

Brenda :(:) Wat vreselijk.

Hihi wat leuk dat je vriend het serieus overweegt :D

Arme Djuun, zadel ligt inderdaad niet fijn. Ik weet nog wel dat vroeger iemand een schapenvacht op haar paard had (daar zat gewoon een singel aan vast zeg maar), misschien dat iets? :D
*ik wil m sowieso hebben, nu nog vinden :+ *

Ilona Mel en Aliyah passen echt fantastisch bij elkaar, zo leuk! Ze is echt lekker bezig met Aliyah en het gaat heel relaxed, dat had ze echt nodig in een paard!
Mijn website draait op OsCommerce maar dat is min of meer prehistorisch en moet je niet willen :+ Ga over naar Seoshop, dat werkt wel echt enorm fijn en helder maar zit wel een maandelijks bedrag aan verbonden :)

Heb gisteren toch zo heerlijk met Umoyax gewerkt :+: We zijn weer helemaal blij met elkaar. Toen ik hem op stal zette had hij echt zo'n prethoofd en ik moest de hele tijd aaien :D
Nas gelongeerd met hoofdstelletje, ging ook echt keurig. Zelfs gewoon de lage lijnen opzoeken dus keurig ontspannen :)

Daarna bij een kennisje op stal langs geweest om nieuwe aanwinst te bewonderen, zij heeft daarnaast een Welsh A hengst (zo ken ik haar ook, via Biscuit zeg maar) maar wat een ding is dat zeg :oo Hartstikke leuk hoor, maar ze zette haar nieuwe hengstveulentje voor zn stal en hij ging tekeer of er een hengstige merrie stond. Ze zei al dat ie niet zo heel makkelijk was :+
Dus zij sloeg weer steil achterover toen ik een foto liet zien van Umoyax en Nas die met open bovendeuren met elkaar stonden te kroelen. Ze is nu hengstig, nou, t is dat Daan t opgemerkt had doordat dr box iets viezer is maar aan zowel Nas als aan Umoyax merk ik helemaal niks :=
Zag gisteren ineens wel weer even hoezeer ik in mn handjes mag knijpen met Umoyax zn karakter....hengsten die compleet uit hun pannetje gaan bestaan dus écht :=

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:21

@ katja wat heftig en erg sneu voor je ouder
@brenda ja dat mag alleen vind prijsjes winnen wel leuk dus blijf nog ff in de b heb nu 11 wp intotaal, wat een heftig verhaal joh sterkte

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:23

Jeetje, wel heftig zo'n ongeluk! Bah bah!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:37

Google even op barebackpad Amy :P
Iets wat we ook als optie houden, alleen ben ik bang voor een slechte drukverdeling...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:43

Nee, dat is t niet.. T was echt een ''onbewerkte'' vacht met een singel eraan, dus niet zadelvormig ofzo.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:46

Leuk hoor Joyce, wel heel wat anders dan een arabje :)

Welkom Miriam, je hebt idd een leuk Umoyo kind (ook een beetje een zwak voor Umoyo kinderen :P)

Wat heftig Katja, begrijp dat jullie goed geschrokken zijn! Pfff... moet er niet aan denken! Hoe is het nu met je ouders?

Jeetje Bren, wat een nare dingen allemaal. Sterkte!

Leuk dat Aliyah het zo goed doet bij Mel en jij lekker gewerkt met je kanjers Amy, heerlijk! :)