Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:41

bedankt allemaal voor jullie uitleg.
Maar is dus niets voor mij begrijp ik. Althans niet voor een reiner bedoel ik dan als ik het goed begrijp. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:56

Mooi weer, dus bepakt en bezakt met moeder en dochter op naar een rondje Bernisse park. Lekker druk natuurlijk met wandelaars en loslopende honden. Maar gelukkig... alle honden hebben het overleefd dankzij hun oplettende baasjes die ze tijdig aanlijnde. Geen enkele hond heeft vliegles gekregen. Scarlet vond het natuurlijk spannend, er was nog meer te zien, auto's, fietsers, kinderwagen, andere paarden, paaltjes, bankjes, schapjes, etc etc. Braaf draafde ze mee met heel haar strak aangetrokken bepakking. Dit was de 2e keer dat we een rondje deden, vorige keer nog alleen met monty halster en Cyann met Nirvana erbij. Nu dus zonder bescherming aan de andere kant. Ze was super braaf, door de afleiding trok ze zich ook niets aan van het hoofdstel dat ze nu denk ik voor de 5e keer in had? en ook trok ze zich niets aan van de longeersingel, die ze voor de 3e keer of zo om had.

Wel gek hoor...sinds June haar een paar maanden geleden bijna het licht uit der oog sloeg (botsplinters eraf van haar oogkas van bij elkaar 2cm2!) is ze sindsdien veel en veel braver. Het lijkt wel of June die gestoorde hersencel eruit heeft geslagen!! Of Scar heeft opeens het licht gezien, dat kan ook :+ . Anyway...van die karate klap is ze echt opgeknapt!! :j

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:05

Super dat de twee knappe black arabjes op stap gaan! Ze doet het dus super goed Scarlet! Ze is precies even groot als june?
Ja JUNE KARATEKID weet wel duidelijk wanneer ze haar dochter op haar plaats moet zetten! Ze zal gedacht hebben als arabier in de familie moet je wel een dish hebben! En als pure arab (zegt june dus tegen scarlet) kan die wat beter, zal die even van jouw nog meer indiepen met mijn moves! haha (Grapje dus)

Nu voor echt : Misschien een harde les die Scarlet kreeg alias Baskalena (haha), maar het heeft haar duidelijk deugd gedaan! Wel stoer dat ze het allemaal zo goed opneemt voor nog maar zo kort hoofdstel en longeersingel en zadeldoek te wennen! Zover staat shameless ook al is grappig vind ik zo een longeersingel met die neopreenpad erop (heb nethetzelfde ongeveer, maar gebruik mijn 1ste hoodstel met snaffletje waar sublimo mee getrained en ingereden is) heeft emotionele waarde en als shameless dat aanheeft verspreek ik me vaak en zeg ik dan vaak goed subke (afkorting van sublimo)!

Shameless wou gisteren ook eens karate proberen, in de hoogte en dan aan de longe even de andere kant vertrekken, maar had de zweep even vast en gaf en tik per toeval op zijn hoofd, en dat was ook zo van oei en nadien was het gedaan (mijn imitatie van June haar karaktemove, wel gelukkig zonder botsplinters)

Ga je haar nu inrijden of eerder in de zomer, of nog wachten?
Shameless wordt er pas 1 juni 3, dus dacht in de zomer mss zadelmak te maken en dan wat te wachten alvorens echt in te rijden!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:39

Nou dat kwam dan mooi uit die zweep! Grappig dat Shameless net zo staat.

hihi ja ff uitdeuken maar dan anders whaha. Het is een vilten pad die eronder ligt, is ook niet zo heel erg dik. Ik gebruik een soort van tuighoofdstel, ooit eens van mijn schoonvader geweest alleen heb ik er tig jaar geleden andere frontriem opgezet. Hier heb ik mijn aller eerste paard destijds ook mee ingereden dat was in 1993.

Inrijden, dat is dit toch ook al haha. Ik heb geen haast, ik doe alles op het gemak. Nergens heb ik een tijd voor staan. Ben ook zeker niet 3x per week met haar bezig. Gewoon wanneer het voor beide goed uitkomt. Cyann heeft er al een paar keer opgezeten, gewoon in haar box (vertrouwde omgeving) en haar geborsteld vanaf de rug. De afgelopen maand heb ik het inmiddels ook 2x gedaan. En een beetje gelopen met begeleider. Gaat allemaal heel goed. Benen aanleggen vindt ze irritant...duidelijk kind van der moeder :o . Ze is inmiddels al haar tuig gewend behalve een westernzadel. Laatste keer dat Cyann op haar zat (deze week) hebben we ook wat inbuiging gedaan links en rechts op het monty halster. Deed ze ook braaf. Aansingelen is ze gewend, dus nu nog een zadel, naar buiten, aansporen en yihaaa....way to go ;-) Duurt nog ff hoor ...eerst alles nog allemaal herhalen. We zien wel hoe het loopt, we bouwen op wederzijds vertrouwen.

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:12

wat super nancy! Doe je goed zo. Lekker geen haast hebben en ondertussen toch laten wennen.

Glenn, wanneer krijgen we een foto van jouw shameless? :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:29

zodra het weer beter is maak ik een foto Bimmetje, hier altijd regen en dan is dat niet echt super om foto's te maken :)! Heeft wel wat schrammetje, staat op stal bij de andere hengsten en moet dan toch op tijd is tonen dat hij er is wat dan vaak een schram teweeg brengt van tegen de rand te botsen!
Ik foto van shameless en jij dan van Nada met haar nieuwe showouftit hey ;-)! Ps pb gekregen omtrent bit?

maar hij is wel heel braaf hoor allé tot nu toch!
Ik werk met shameless ook niet al teveel hoor , momenteel 1x per week.

Wat ik nu al een paar keer vraag en is echt grappig als ik zeg easy, easy easy jog, dan toont hij zo spontaan enkele passen jog!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 18:19

Benieuwd naar de pics!

Gaaf Nance die foto met je dames! Ik ben er ook wel even mee bezig geweest zoals je weet maar helaas moeten opgeven. Tie moet echt niks van Nour weten, gilt steeds naar m en is echt naar. Die combi werkt dus niet... |(

Hier weer wat minder nieuws: Na m'n werk Tie nog even gepakt voor de training.. Weer foute boel, vanaf het moment dat ik flink buiging vroeg weer kreupel vanuit de schouder...
Het is maar lichtjes onregelmatig maar genoeg om de training te staken en op rust te zetten... Gisteren pittige rit gehad en had tijdens de (uitgestrekte) draf al zoiets van... Mmmmm... voel ik nou iets? Vriendin die er naast reed laten te checken maar die zag niks en ik voelde daarna ook niks meer.
Dus toch...
Baal er wel van maar goed, geef t maar weer ff de tijd en dan zien we van daaruit wel verder!

Nour daarentegen wordt steeds beter! Ik weet niet of ik dat had verteld (te lui om terug te scrollen :o ) maar hij staat sinds een week op stal. Zijn wei was een groot zwembad en hij wilde ook steeds niet terug de wei op. Nu dus op stal en overdag hele dag lekker op de wei. Mannetje geniet! Zijn buik is mooi in proportie en hij is helemaal in z'n hummetje. Uiteraard nog altijd vermomd als shet maar wacht maar af tot het zomervachie komt!
Zijn lekker paar keer in de week met grondwerk bezig en dat pakt hij heel goed op.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:54

Oei wat Naar nieuws dat Tie weer onregelmatig loopt! Misschien ergens een blokkade? ostheobehandeling of wel overwerkt door een training ofzo! IK hoop dat ze snel terug de oude super western paardje weer mag wezen!!

Super dat Nour met sprongen vooruit gaat!
Ja dat met handpaard zie ik me nog niet direct doen met shameless en sublimo

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:20

he verdorie yildiz! Wat ongelooflijk balen weer. Nu even afwachten weer. Hopelijk loopt ze snel weer goed.
Nour wel lekker op dreef. Heerlijk mannetje lijkt me. Nu ook fijn 's nachts op stal en overdag buiten. Geef m groot gelijk dat hij daarvan geniet. ;)

glenn, thnx voor je bericht. Ik kom er morgen even op terug.
En ja foto van nada in tenue komt nog, dat beloof ik. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:27

Klopt het dat de wedstrijd/clinic kalender van 2013 nog niet online staat op de DAWRA site?
Kan alleen 2012 vinden namelijk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:15

Jawel is al wel bekend! Ik heb je via FB uitgenodigd voor de verschillende evenementen. Heb je die ontvangen?

Vandaag belde de DA voor de uitslag CEM onderzoek. Negatief (had ook niet anders verwacht)! :D
En informeerde ook naar de kreupelheid van Tie (hij heeft weken geleden dat kreupelheidsonderzoek gedaan en toen liep ze als n zonnetje). Kreeg toch het advies haar weer 6 volledige weken stil te zetten (weiderust). Komt t dan weer terug dan direct bij zichtbare kreupelheid naar kliniek om verder te laten onderzoeken.
Ga me vanavond dus maar eens afmelden voor de Western experience.. ;(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:16

neuj??
Heb ik helemaal niks van ontvangen.....

Dat is echt jammer yildiz, maar gezondheid van Tie staat voorop! ;)
Komt goed schatje. Anders kom je maar een keer met nada rijden.
oeioei wat zeg ik nu, wel geheel op eigen risico :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:30

Ik heb trouwens vandaag mijn welkomst pakket ontvangen van de DAWRA.
Ik ben nu officieel lid! *\o/*

Wat zit er in het pakket:
- DAWRA sticker
- DAWRA folder
- DAWRA magazine van afgelopen december
- AVS Magazine
en de factuur natuurlijk :+

Zit het AVS magazine er automatisch ook bij in je lidmaatschap van de DAWRA?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 20:32

Ok, vreemd... Dan hierbij de agenda:
- ALV 10 feb (carpool Yildiz :D )
- 7 april AVS cup (Joehoe je eerste DAWRA show!)
- 9 mei WBN Rassenshow Luttenberg (must)
- 28 juni jubileum weekend (jee Pennyponykamp!)

NK datum is nog niet bekend! Als alles mee zit en Tie weer ok loopt doe ik overal aan mee! Et toi?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 20:32

DAwRA sticker?!!!!! Die heb ik twee jaar geleden besteld en nog altijd niet ontvangen!!!!(was welautosticker)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 20:33

Wat dacht jij dan? Tuurlijk! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:48

ow wat leuk!! Had niet verwacht ook het AVS magazine erbij te krijgen. :D

Waar word die AVS cup gehouden? en het jubileum weekend?
Rassenshow is me echt te ver weg. Luttenberg is 1,5 uur rijden met de auto, dus zo'n 2 uur met de trailer. pfff

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:50

oh en de ALV op zondag? Is dat overdag dan ofzo?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:01

Hoop dat Tie met de nodige rust weer helemaal op de been is en klaar is voor wedstrijd seizoen en seksvakantie 2013 ;)!

Leuk welkomspakket zeg, dan gaat 2013 al niet stuk!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:05

Yildiz, heb jij trouwens nog eens een foto van dat showbit wat je straks voor nour wilt gebruiken?
En waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:08

Oei dan moet ik gaan graven..Heb m via Silly oftewel Spicegirl hier op Bokt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:13

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:34

ja zoiets wil ik ook, maar dan met een iets grotere ovalere concho en dan in snaffle style.
Dus als iemand zoiets ziet..... mail mij!! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:45

Jeetje balen Yildiz dat ze nu WEER kreupel loopt. Echt vreselijk balen en weer op rust.
Tja en wat het niet verdragen als handpaard betreft....June vindt het ook niet zo heel erg leuk, maar ze heeft zich maar te gedragen, anders krijgt ze ruzie met mij! Ze mag van mij best waarschuwende tikjes geven als het handpaard tegen haar benen aan loopt of iets dergelijks, maar ze moet niet zeiken als de ander te dicht naast haar loopt, want dan krijgt ze een prikje met mijn spoor. June legt ook met regelmaat haar oren goed in haar nek en gooit met blikken ;-)

Enuh Jes, het AVS blad zit alleen bij het welkomsgeschenk. Lidmaatschap AVS is een stuk duurder dan lidmaatschap DAWRA, dus dat moet echt een eenmalige actie zijn.
Luttenberg is voor ons 3 uur met de trailer! Gewoon een vakantie weekend er van maken met goede overnachtings plek!! Ik denk dat de andere wedstrijden in de buurt van Woudenberg gehouden zullen worden.

De sticker is geen auto sticker. Yvonne Koot maakt de autostickers en was ca 2 jaar geleden nog altijd bereid die te maken. Heb ik ook toen nogmaals doorgegeven aan het bestuur. Die machine heeft ze nog altijd. Alleen moet dan wel iemand binnen het bestuur een bestelling plaatsen. De laatste bestelling stickers heb ik destijds nog gedaan als bestuurslid, nadien is er nooit meer besteld of is ze benaderd, aldus Yvonne. Dus ja...misschien is er een rede, maar ik heb geen idee wat het probleem is.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 01:01

Ik ben er in de zomervakantie nog mee bezig geweest. Maar moest idd via bestuur verlopen. Heb eea doorgespeeld maar niks meer gehoord... Heb nu een andere autosticker, ok mooi! ;)

Vandaag waarschijnlijk achter de oorzaak van de onregelmatigheid gekomen:

Ik ga mn haar blond verven, wat een mega sukkel ben ik!
Vanochtend op stal stond ik Tie te poetsen terwijl een van d andere klanten en haar instructeur aan het zadelen waren voor de les. Dus vertel zo dat ze 6 weken rust krijgt, blabla... Vraagt ze: stomme vraag misschien, maar kan t echt niet aan t zadel liggen? Dus ik Neee no way! En in mn achterhoofd begint t langzaam te dagen... Zadel schoof idd weer vaak naar voren...Dus haar instructeur voelt op haar schouders(precies waar het zadel tegenaan valt)...beng! Tie krimpt ineen... Joh...zegt ie...leg er eens een passend engels zadel op. Zo gezegd zo gedaan...schouders liggen mooi vrij en ik ermee rijden...niks aan de hand! Heb geen buiging gevraagd vandaag maar wil ik morgen (als ik dan in ieder geval weer beetje fit ben, ben geveld door buikgriep en hou niks binnen) wel eens proberen...
Ik voel me zo stom dat ik het meest voor de hand liggende over t hoofd heb gezien, gewoon omdat in mijn hoofd zit dat het zadel wél past!
Nu ik mogelijk de oorzaak heb gevonden is dus volgende stap; nieuw zadel... Maar jee, ga ik die vinden want het zadel schuift door haar bolle buik steeds naar voren.
En voorlopig maar ff met een geleend engels zadel gaan rijden totdat ik genoeg pecunia bijeen heb (want jee hier had ik niet opgetekend)