[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:09

Dat is ook een idee Miranda gewoon lekker zelf zelf blijven posten achter elkaar :D .
Lekker dat je weer hebt gereden jammer dat het weer niet helemaal lekker ging maar toch nog een goede afsluiting.
Hertjes zijn zo lief om ze zien als je met een paard ben lijken ze wel niet zo schuw wij zijn ze ook wel tegen gekomen in het bos.

Balen zeg Loon dat de bultjes er nog steeds zijn ook gek dat ze steeds op andere plekken zitten het lijkt toch er op dat hij iets in zijn lijf heeft wat hij kwijt moet ..

Zo Nicky Dayem ziet er wel heel top uit echt een spiegel.

De balkjes gingen weer goed met Noah ach soms hebben bokkers best goede tips ;)

Ahh je kleine lekker buiten Roma nou er komt goed weer aan dus dan heeft hij zen jas niet meer nodig.

Vandaag een rondje op Sjaak gereden in het park alleen gestapt alleen op de terug weg werd hij toch wat dribbelig dus toch maar een klein stukje gedraafd.

Toen met Dibah naar de bak geweest om te rijden zij moest eerst 10 min stappen van mij en tjs dat is niet echt haar ding. Dus toen we eenmaal gingen draven en galopeeren was de rem een beetje zoek uiteindelijk de laatste vijf minuuten toch goed afgesloten en ondanks de rem was ze verder heel braaf.

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:13

Gaaf Miran! En fu lekker aan de sjouw ;)
Nicky, wat krijgt hij een licht koppie! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:09

Gelske, Sjaak vond het tijd voor actie!
Het is ook best nog wel fris.
Dibah houdt ook niet van rustig instappen..Fu wel, haha, grappig dat ze allemaal zo verschillend zijn.

Tam, Fu ging zeker lekker met me aan de sjouw! Dat hoofd van 'm.. _O-
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:44

Leuk een ree Miran! En leuke fotos van Fu, hij is schoon :D die laatste foto is best cool!

Leker Gelske even met beide paarden aan het werk!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:40

Hai Lady's nee is niks ernstigst bij ons maar wel even veel voor wie wil weten mag pb sturen
@Miran druk aan de fiets met Fug gaaf hoor, durf dat niet zo goed met Asal zie me zelf al met 100 km achter Asal aangesleurd worden. Lekker in de grote bak gereden, pfff fu lijkt me best pittig.
@Iloon wat balen van Jas zeg...
@Shanna leuk dat je even om de hoek komt en top dat het goed gaat met shief
@Nicky ik blij zooooo fan van Dayem knappie hoor
@Kat blue...tja je weet me te vinden he mocht je dr zat zijn....hihi
@geshahquille rem kwijt?? voorjaar in de bol???

Hier weer lekker aangemeld bij mn oude vereniging. Was alleen startkaartlid van de vereniging van mn schoonouders maar mis toch alles om de lessen heen, gezelligheid en activiteiten. 8 april gaan we beginnen. Ook weer lekker wedstrijden op gegeven 27 april staat de eerste op de planning.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:40

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:50

Reetjes zijn leuk! En lekker! :Y) :9
De geur van paarden overstemt de geur vd mens vandaar dat ze als te paard zit niet zo schuw zijn. Binnenkort wordt de klok weer verzet en dan kunnen we weer fijn s avonds rijden en reetjes spotten. Nu al zin an. Lentekriebels! :D

Jee die bultjes... CM klinkt logisch. Zitten ook siliconen in, misschien hierop allergie? Lastig uitvogelen...

Fu en Miran, met vier voeten op of van de grond af, jullie blijven zo een leuk stel. Zou ook niemand anders bij Fu kunnen voorstellen. Was dus weer flinke uitdaging? Fijn dat jullie positief hebben kunnen afsluiten.

Dayem ziet er shiney uit! {:}

Sjaak klinkt goed! Is hij weer de oude?

Vandaag Nour weer dressuurtraining.
Vreselijk nieuws... Hij lijkt echt talent te hebben voor dressuur... |( |(
Ging wéér stukje beter, zelfs verbetering rechtergalop.
Omdat hij bij entree bak wel mega druk was ipv rustig warm stappen meteen wat rondjes flink laten draven. Had super effect! Energie was eruit en meneer kon zich nu volledig concentreren! Is soms beetje zoeken wat t beste past maar dit werkt voor hem top. +:)+
Paar pics voor t idee...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TT begint t geluid van m'n auto te herkennen. Toen ik aan kwam rijden kwam ze naar voren galopperen. Jee een aanhankelijke merrie, weer wat nieuws! :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:51

nieuwe hoofdstel Yildiz? Hij loopt keurig. Leuk van TT trouwens :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:04

Yup das t nieuwe idd! Ook nieuw bitje erbij, enkelgebroken wat ook heel lekker stabiel in de mond ligt. Verschil was er echt, normaal zon geklooi met t bit.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:04

@Yildiz ik wil hem en wel nu......zooow die zou echt zo gaaf zijn tussen de witte hekjes en wat een gaaf hoofdstel

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:05

geen betere hoofdstelfoto? -O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:08

Ik kan met m'n Phone echt geen normale pics maken maar heb t wel geprobeerd... Dus een heul wazige waar je nog niks ziet?

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:09

naja we zien wel iets meer, chique! :j staat hem netjes.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:17

joysjuh1987 schreef:
@Yildiz ik wil hem en wel nu......zooow die zou echt zo gaaf zijn tussen de witte hekjes en wat een gaaf hoofdstel

Thx... Lief! ❤️
Al die dressuurmensen hier die m zien lopen zeggen t zelfde en natuurlijk is dat tof te horen en te zien dat t m goed past, maar ik vind t zelf echt ECHT niet leuk dressuur!
Met Tie wilde ik springen.... M'n ponies doen altijd iets totaal anders dan dat ik zou willen. -O- ;)

We hebben voor de leuk afgesloten met een B proefje, twee vingers in z'n neus, dus nog ff schouder binnenwaarts, wijken en travers gedaan... Ook twee vingers...
Jaaaa dan ben ik toch wel stiekem trots op m hoor! :o

Edit: Canies, schouder binnen, wijken, travers, pivots... Heb t er allemaal aan de hand op gezet! Komt er dus uiteindelijk onder de man uiteindelijk echt wel uit! +:)+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:42

@yil ik ken het whaha Asal houd uber veel van springen nou je raad en al...ik dus niet maar het komt wel weer als we weer op clubles gaan

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:54

Denk dat we de ponies maar moeten doorschuiven, Nour naar jou, Asal naar Tam... Wie brengt mij een westernpony? Y;(

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:07

Yil, dan moet je eens echt fijne dressuurles nemen, das echt wel leuk hoor! :))
Zaterdag ga je he? :))
Wat lief van TT!
Fu kan denk ik wel goed de westernsport in, alleen hij doet de moves wel op eigen houtje.. :D
Hij is nog steeds opgefokt daar in de bak, maar elke keer een stukje meer normaal.

Leuk Joyce, weer aan de gang!

Heb net een aardappelschotel met broccoli in de oven gezet.. :9

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:18

@Yildiz ik heb wel wat voor je in de aanbieding
Afbeelding
@miran appel brocoli?? ken ik niet lekker?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:22

Eigenlijk moet het met bloemkool maar Nikita wilde liever broccoli, ook goed.
Gewoon een of ander pakje wat je erbij moet doen voor saus, ui en broccoli en aardappelpuree en geraspte kaas.

Lana kan ook de westernsport in! :D
Zie je Yildiz al zitten??

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:27

@Miranda ja hoor Yildiz krijgt vast bekijks. oh grapje die schotel ken ik wel las appel ipv aardappel dacht al huh?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:47

Leuke Lana! Geinige foto :D

Haha, ik ben bang dat Ilona en Suus Asiyah ook niet laten gaan zodat jij western kan rijden, Yildiz :Y) En zoveel echte westernruiters hebben we hier verder ook niet. Moet je toch maar roeien met de riemen die je hebt :P Volgens mij kan Nour de western ook best wel!!

Hoe komt het dat je dressuur echt niet leuk vindt?

Ik heb allebei gedaan in de afgelopen tijd, en ik wou dat ik kon zeggen dat ik western wilde doen met Mish, want dat was altijd al m'n droom als ik een arabje had (het staat ze zo gaaf! en het leek me zo leuk)... maar ik moet zeggen dat ik helemaal niet het idee had de afgelopen tijd met Buck dat ik er nou echt meer lol in had dan vroeger met dressuur -O-
De dingen die ik leuk vind aan western kan ik ook met engels rijden; bijvoorbeeld trail enzo, mieren op de vierkante centimeter.
Dus wellicht komt er op Mish toch een dressuurzadeltje; da's voor Desiree ook te doen, want die rijdt niet lekker op westernzadels.

Mish doet het trouwens goeeed. We hebben het idee dat ze inmiddels weer iets beter begint te eten, dus yay! Ik vind ook niet zo veel hooipropjes meer, dus het gaat de goede kant op.
Vandaag heeft ze voor het eerst echt vastgestaan aan een halstertouw om te poetsen enzo. Deed ze echt super, stond met hoofdje laag bijna te soezen af en toe. Die kan zo genieten van poetsen en kriebelen :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:52

Lekker, overschotels zijn zálig! :9
Hier net de Catalaanse mosselen verorbert (gewoon mosselen in de pan roerbakken knof, tomatoes, wat kruiden, beetje wijn erdoor, stokbroodje met aioli en bakjes met groenvoer), yum yum! :9 Nu alleen nun knofbakkus haha! :*

Oooooh jaaaaa! *\o/*
Heb dé ruiter al klaar staan! :D

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:55

Stoer ruitertje :D

Fijn zeg dat Mish het goed lijkt te doen!

Hier ook geen liefhebber van dressuur, ik sla het het liefst helemaal over (en dat doe ik dan ook al jaren)

Vroeger op de manege was ik gek op springen, ik vind het nog steeds wel kicken en Set vind het ook leuk. We hebben alleen geen materiaal. En dus de buitenritjes :D
Ilya zie ik wel voor me met een westernzadel :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:06

@Yildiz ja lana wil die ruiter wel hoor (zeismaar74cm)(moet haar nog officieel meten)
@kat wie weet is blue straks wel een talentje
@Eline super dat mish zo goed gaat

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:11

Dat zal m zeker staan! :j De meergangenheid (is dat uberhaupt n woord) zal m alleen in de weg zitten? Hij kon toch tolten Katja?

Haha, ik heb natuurlijk Tie nog m'n multitalentje! Dus zat te rijden hier hihi!
En Yazahra? Benieuwd wat haar talent is?

Ik heb vroegah dressuur gereden, tot M niveau ponyclub gebeuren.
Vind er echt niets aan. Heeft meerdere redenen: ik vind de sfeer niet leuk (natuurlijk moet je er zelf iets van maken maar op menig concours rijden "hogere" ruiters de B klantjes volledig van de baan, is t altijd de schuld van de jury, mag niemand n geluid maken, is er geen onderlinge sportiviteit of elkaar helpen cultuur. Dit is imo nog altijd niet verandert), ik vind t apepak lelijk en weinig creatief, ik heb n hekel aan de moderne manier van rijden/rollkur, geruk en gepluk wat tegenwoordig de Trend is en zeer zeker beloond wordt ook nog. Vind t geschreeuw langs de kant als zon proefje wordt voorgelezen niet fijn en nogmaals, ik vind dat apepak niks.

Er is nu een "nieuwe" sport in USA in opkomst wat zeker bij de Arabjes (erkend door WAHO) super scoort: Western Dressage. Uitgangspunt hierbij is de klassieke dressuur. Dát spreekt mij dan weer wel aan! :j