Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:59

hahahaha nice friends!! :P

Mooi 11-je niet dan?! *D
Die in kaatsheuvel zat ik ook aan te denken.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:07

Ja volgens mij is die wedstrijd echt wel leuk in Kaatsheuvel. Elk jaar weer spijt dat we daar niet heen zijn gegaan. Er schijnt ook een goede reiningbodem te liggen....zegguh ze. Maar nog leuker...keer op keer hebben ze hele coole vette prijzen!! En daar is Cyannetje goed voor te porren hoor! Kreeg vorig jaar dus ook op mijn kop toen ik over die prijzen vertelde. {:)-: Het is die maand altijd super druk met wedstrijden door het hele land, dus toen gekozen voor een andere (volgens mij DAWRA). Maar dit keer willen we echt naar Kaatsheuvel.

Ron die het organiseert is ook een toffe gast, heel dat gezin trouwens. Met de Western Breed Show in Luttenberg was hij en gezin er ook. Ze hadden zo'n karretje bij zich waarin ze direct foto's konden afdrukken die ze gemaakt hadden. Ook stonden ze op het NK, toen met hun borduurstand. Hij heeft ook altijd wel een grote mond, maar daar zie ik de humor altijd wel van in :+
Laatst bijgewerkt door CounTree op 02-01-13 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:11

wat zijn het voor prijzen dan?
Ik weet het nog niet hoor, maar zet m wel op het lijstje.

Ik las dat ik ook nog een eigen startnr moet aanvragen?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:15

Bimmetje schreef:
wat zijn het voor prijzen dan?
Ik weet het nog niet hoor, maar zet m wel op het lijstje.

Ik las dat ik ook nog een eigen startnr moet aanvragen?

Ja klopt die moet je bij de WRAN ook hebben en van te voren aanvragen. Kost 12.50 en is het hele jaar geldig. Bij de DRHA krijg je een startnummer op de lokatie zelf en die geldt dan alleen voor die wedstrijd en mag je nadien boven je bed ophangen :+ .

Ik zal ff zoeken naar die prijzen....

Hier het topic van vorig jaar over de wedstrijd: [WN-EV] [WRAN] 3 JUNI 2012 Wester Events Kaatsheuvel

Vanaf pagina 3 is de wedstrijd geweest en lees je wat men er van vond. Heel veel lof voor alles!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:28

Zal het van de week eens rustig door lezen. thnx!

Bij het aanvragen zag ik ook dat je het level moet invullen waarin je start.
Maar dan moet ik wen nog even aan de mauw trekken, voor het overslaan van een aantal levels. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:38

Ja klopt...als je wil reinen moet je iig L3 aanvragen. Uit mijn hoofd weet ik niet of je in dat Level dan verplicht bent om op 1 hand te starten bij 6 jarig paard. Bij de WRAN mag je iig niet op twee handen starten met een shank bit.
Dit in tegenstelling bij de DRHA, daar mag je in de Green a. Grass starten op twee handen met shanks. Bij de Ladies Reining mag dat trouwens weer niet. Maar de DRHA regels weet Wendy vast ook wel.

Mocht je een filmpje hebben van je verreden wedstrijden dan kan dat ook helpen om levels over te slaan. Zelfs als ze onderling zijn. Het gaat om je rijkunst om die te bewijzen. Zo had ik het bij Cyann ook gedaan, daar hoefde zelfs geen instructrice voor aan de pas te komen (als je het wran boek goed leest, is ook niet perce verplicht)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:52

Wordt nog druk in de L3, haha!

Je mag in de L3 kiezen: snaffle op twee handen of shanks op 1 hand voor een senior paard.
Heb m'n allereerste wedstrijd in Kaatsheuvel gereden, was echt heel tof!!!

De datum conflicteert niet met de showagenda van Nour dus hij staat genoteerd! (Tenzij Tie op sexvakantie is met Mr June van de Tutto Arabi calendar. Sommigen hebben t maar goed :P )

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:01

yildiz schreef:
(Tenzij Tie op sexvakantie is met Mr June van de Tutto Arabi calendar. Sommigen hebben t maar goed :P )

:') sexvakantie _O-

Oke, in de L3 mag je dus nog kiezen qua bit ongeacht leeftijd paard. Is dat ook weer duidelijk.

Wel 2x spinnen ipv 4 Jessica!! Daar moet je wel ff op letten bij de L3. En je mag kiezen..."changeren in draf" en/of in galop kost geen penalties bij correcte uitvoering.
Bij DRHA onderdelen geen drafpas allowed!! En minstens 4 spins.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:18

zo heb ik ook altijd getraind, dus wissels gaan gewoon vliegend. ;)
op 1 hand rijden is geen enkel probleem, gaat prima. Alleen de spins, daar zal ik dan idd wel goed rekening mee moeten houden haha. Ben er 4 gewend te draaien op een wedstrijd. :P

heb wel een filmpje van mijn laatste wedstrijd, dus die kan ik dan eventueel ook insturen.

Hahaha sexvakantie, die is goehoed! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:55

En dan schietberg nog ff filmen...en dan gaat het vast goed komen. Dat wordt dan wel KEI gezellug in de L3 met die arabjes en brabo's. :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:34

Kom hier even binnenvallen :)

Ik ben op zoek naar een ear-hoofdstel+teugels voor mijn Arabje, donkerbruin met ferrules. Weet iemand nog een leuke webshop? Westernwebshob en UHG heb ik al gevonden. (oja, geen achtelijke prijsklasse!)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:34

http://www.cowboytack.eu/

http://www.sstack.com/

En EBay USA natuurlijk!

Maar wat versta je onder achterlijke prijsklasses? Voor een beetje showbridle met zilveren ferrules ben je al best n bedrag kwijt. Of je moet voor nep gaan (maar daar zou ik persoonlijk nog niet dood mee gevonden willen worden ;) )

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:54

Coentjuh schreef:
Kom hier even binnenvallen :)

Ik ben op zoek naar een ear-hoofdstel+teugels voor mijn Arabje, donkerbruin met ferrules. Weet iemand nog een leuke webshop? Westernwebshob en UHG heb ik al gevonden. (oja, geen achtelijke prijsklasse!)

http://www.westernstore.nl Als die het niet heeft.....

http://www.westernspul.nl

Bij deze zaken heb ik ooit een een one ear gekocht met ferrules a ca. 80 euro en idd donkerbruin. Heb ik trouwens nog steeds. Teugels komen er los bij.

Ik denk dat beide zaken deze hoofdstellen nog wel hebben.

Mijn laatste hoofdstel heb ik aan laten passen qua grote bij Anneke Sas en had ze heel netjes gedaan.

En anders MP in de gate houden :j

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:43

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:52

oh ja, dat heb ik gelezen. Beetje vreemde reactie hoor, je zou bijna denken dat ie je verkeerd verstond! Adje heeft er genoeg en ook in diverse prijsklassen...van nep tot echt! Maaruh dan adviseer ik je westernspul te Rockanje.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:36

Ik zal daar eens even navragen.

@ yildiz; ik hoef niet perse een 'echte', als recreatieruiter zijnde. Ik zoek een set dus incl. teugels en ik weet dat ze bij Arthur ooit waren als set voor 70 euro.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:36

uuuh tja, lijkt me idd erg vreemd dat adje zo doet. Zo doet hij namelijk nooit.
Ze hebben altijd alles en anders altijd achter ergens op voorraad. Ik kom geen singel vinden in mijn maat, even vragen en tadaaaa ik heb een singel in mijn maat. ;)

Dus beetje vreemd.
Maar er is je al vanalles voorgesteld nu, dus lijkt me sterk dat je nu nog steeds niets kan vinden ;)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:49

Had ik ook niet verwacht, en nope het was geen miscommunicatie, t was in ieder geval een mooi lokkertje.

Ik ga eens wat surfen, bedankt allemaal voor de info!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:14

Coentjuh schreef:
Had ik ook niet verwacht, en nope het was geen miscommunicatie, t was in ieder geval een mooi lokkertje.

Ik ga eens wat surfen, bedankt allemaal voor de info!

You're welcome ;)

HEt kan ook zijn dat het hoofdstel er niet bij staat op de site, maar dat ze het wel hebben. Ze hebben veel en veel meer dan dat er op de site staat. Dan misschien vragen of ze foto willen mkn van hoofdstel in je prijsklasse?? En westernspul heeft op het moment wintersale!!
Succes

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:23

kan iemand mij uitleggen waar dat onderste stangetje tussen de shanks voor dient? Waarom is dat?
Word dit gebruikt in elke tak van de westernsport?

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:42

Ik denk, weet t niet zeker, voor meer stabiliteit. Ik heb deze shanks vooralsnog alleen in de pleasure/performance onderdelen gezien. Ze gebruiken die veel in de Arabian pleasure. Ze zijn in ieder geval prachtig om te zien!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:30

Idd o.a. voor stabitieit, hierdoor beweegt de schaar minder erg door de beweging van het paard, maar ook zijn ze minder apart van elkaar te bewegen. Zo'n tussen stukje, stangetje/touwtje, zorgt er ook voor dat zo'n schaar niet helemaal om kan klappen. Het zorgt dus dat de scharen minder onafhankelijk kunnen bewegen. Het geeft een rustiger beeld.
Op een wedstrijd zag ik een keer gebeuren dat een schaar helemaal omsloeg. Het paard ging tegen het bit in, gooide zijn hoofd omhoog en de shanks klapte helemaal om. Dat kan met een tussenstangetje niet gebeuren. Bovenstaand stangetje zit helemaal vast, maar je hebt ook losse versies.

Misschien kan Krista hier nog een aanvullende uitleg geven?? Joehoe Krista ....Where are you???? :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:26

dat het voor stabiliteit was, had ik idd ook al gedacht ja.
Heb het idd zelf ook al mee eens mee gemaakt dat zo'n shank omsloeg tijdens het trainen van een ander paard. Is niet handig nie.

Ik heb dit alleen nog nooit op een wedstrijd ofzo gezien en al helemaal niet bij reiners.
Vandaar mijn vraag, dus krista....... :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 00:24

Google maar eens op Arabian Western pleasure op Afbeeldingen. Je ziet dan heul veul (alleen maar) van dergelijke bitten voorbij komen. Of er wordt met bosal gereden voor de junior horses...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:34

Heb van die bitten Bimmetje (maar ander versie) (vorig jaar besteld uit de arabierencollectie (rond februari dacht ik ) stond al jaren op mijn wishlistje van arabwestern showstuff!

https://www.4showhorsetack.com/product_ ... ts_id=1310
https://www.4showhorsetack.com/product_ ... 2ghi66r1v6 (uitzicht, maar dus ander mondstuk)

(Zijn bitten die je in de us bij westernpleasure, trail enzo gaat zien vooral bij de arabierenindustrie)

Die zijn fijner aan de zijkanten en om het bit te dragen en mooi naar beneden stabiel te houden zit er zo een stang tussen! Naargelang het bepaald mondstuk zijn ze vast of iets beweegbaar! (zitten zo precies 3 vijsjes met concho's op) 2 aan de zijkant waar die lusjes voor de romelreins aanhangen en 1tje in het midden die laten het bitten naar beneden dragen ! Ik heb er 1 met billy allen mondstuk(iets groter waar het paard mee kan spelen) en daar kan je iets bewegen, de andere zijn lowport en iets hogere poort met tongrolletje! Die hangen daar aan samen met 2 ijzeren of zilveren lusjes, waar je de ROMAL reins aanhangt! Zulke bitten gebruik je meestal altijd in combinatie met romal reins!

Ook wat Nancy, zegt dat kan dus gebeuren bij zo een gewone bitten! Die tussenstangetje zie je soms apart in metaal of in leer!

Ps de juniorhorses (arabians) worden wel met bit getrained hoor maar op de shows mogen ze of moeten ze bijna altijd op bosal rijden!

mvg Glenn