[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:16

MirandaFuego schreef:
Hey Shan, hoe is het met zwartje?

YildizArabs schreef:
Shanna, potdikkie! Vanwaar die steen? Benieuwd hoor naar jullie Black mare adventures!

Hey! Lief dames dat jullie 't vragen :* Die steen is omdat ik het gewoon simpelweg niet red steeds alles bij te lezen haha en ik vind het stom en l*llig om niet op iedereen te reageren en alleen m'n eigen hachie neer te knallen :D

Dus ik lees lekker mee als ik tijd heb, kijk voornamelijk foto's :))

Maar met m'n zwarte topper gaat het weer erg goed! We zijn weer bijna back on track, lekker aan het opbouwen! Hebben weer een klein stapritje richting duin gemaakt en heb m'n eerste les gehad (sinds 4 jaar) :)) Shief begint echt weer lekker te sjouwen en les helpt enorm, dus ben benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen :) Ook erg benieuwd of we nu met les eindelijk fatsoenlijk gaan leren galopperen :P In elk geval dit jaar weer de zadelrubriek op Alkmaar, misschien wel wat onderlinge wedstrijdjes en wie weet officieel maar dat laatste is voor nu nog een beetje dagdromen :z

Bult op der been zit er nog wel, maar is mooi geslonken en groeit niet meer dus dat is nu fijn rustig :j
Ze is al wat minder stuiterbal nu we weer lekker wat kunnen doen, maar wel lekker de vrolijkheid zelve <3 Gek op die merrie!
Als ik weer wat nieuw beeldmateriaal heb zal ik wel een topicje maken, maar heb eigenlijk niks bijzonders nog haha

Ik ga der ook gelijk weer vandoor! Minor, autorijlessen, autotheorie, tekeningen, CbyC, logo ontwerp (oja dat zit er als het goed is aan te komen! Ben nu dus bezig een logo te realiseren), ik ben maar een kleeiiinnn beetje druk :Y)

:evaw: Succes met alle knappe paardjes, merries die drachtig zijn, super cute veulentjes die mama pesten, hengten die weer mogen gaan dekken, genieten!

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:53

Aah Shan, dat is wel heel lief van je :j Maar ik vind het wel leuk om te weten hoe het met jullie gaat :)
Fijn dat Pieffie weer back on track is, klinkt goed! Laat je weer een keertje een filmpje zien? Je bent in ieder geval lekker druk, maar wel leuk volgens mij! :D

Gisteren heb ik weer wat balkjes gedaan met Noah, rechtuit en met de tip van Miran die ik in t topic kreeg, doorzittend. Hij ging er meer door in balans lopen, en liet ook sneller los! Dus extra puntje voor Miranda :Y) Ook nog cavaletti gegaloppeerd, en er was door de wind een van de blauwe 'torens' waarmee de dressuurbak is afgezet in de buitenbak omgevallen. Daar hebben we overheen gesprongen!! :):) In 1 keer, ik was helemaal lyrisch want het is echt een knalblauwe rechthoekige 'doos' :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:42

Jeeeh ik heb een puntje verdiend! *\o/*
Altijd leuk dat wat je denkt dat de oplossing is voor jullie ook werkt. :j
En wat goed dat hij enge dingen durft te springen.
Goed gedaan Tam en Noah!

Shan, fijn dat het allemaal goed gaat!
De galop gaat straks in ene heel gemakkelijk, zo ging het bij mij ook, daarna kun je je niet meer voorstellen dat het eerst moeizaam ging. Ja, zo te horen heb je het veel te druk om lang op bokt te zitten, maar je kan best af en toe eens wat roepen. :))

Amir is wel heel schattig met zijn jas! :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:17

Haha oké oké ik zal wat vaker binnenvallen dan :D Ja Tam, hoop van de volgende x les wat filmpjes te hebben :j Dan kan ik zelf ook het verschil zien.. Dan zal ik wel wat plaatsen :)
Ja die drukte maak ik er zelf van haha, story of my life.. Miljoen dingen tegelijk willen doen :)) Maar idd wel leuke dingen!

Stoer van Noah en die balkjes is idd een goeie! Zal voor Shief ook goed zijn, lekker die achterhand sterker maken!

Miran, ik hoop het! Meerdere mensen hebben er wel vertrouwen in dat dat goed komt, ik zelf nog niet :Y) Komt wel!

Jij gaat ook lekker met Fu! Heerlijk dat fietsen, doen wij ook veel!

Zo theorie leren en autoles gehad, volgende stop: Piefiepaard! Toedels :evaw:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:22

we willen fotoooooo van piepofiepoo!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:24

Nogmaals sterkte Kelly! :(:) Geisha iets beter las ik? Mag ze al naar huis?

Goede keuze Roma, hij zal er hartstikke happy mee zijn!

Haha Ely met haar ontsnappingspoging :')

Jep, baby's worden drie dit jaar!

Mooi compliment Yildiz!

Fijn van Sjaak Gelske!

Top van je huis Siel en lekker met Djuun gewerkt, knappe merrie!

Ik ben ook benieuwd Tam, interessant hoor!

Mooi is Nabeeh, scheelt een dag met Moyo he? (of zelfde dag, ik weet het niet meer) Ben je al met hem bezig qua grondwerk?

Jaaaaa, laat dat mooie weer maar komen! {:} {:}

Hee Shanna, fijn dat het goed gaat met Pieffie!

Hier toch maar de DA laten komen voor Moyo z'n bultjes, niet veel wijzer geworden, poedertje gekregen en maar weer afwachten... Zijn wel al begonnen met factoren weg te halen maar tot nu toe nog geen verschil, baal ervan. Ik had gehoopt dat de DA ons wat meer antwoorden of handvatten kon geven maar helaas. Verder ook Jas z'n mest opgestuurd voor mestonderzoek, las de tip op facebook en vind Jas af en toe wat schraal dus ik hoop dat er iets uitkomt. Mocht dat het geval zijn doen we rest ook maar meteen, maar kende dit concept (nog) niet dus eerst maar eens kijken hoe het in z'n werk gaat. Hou jullie op de hoogte! Oh en veel plezier alvast voor zaterdag!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:27

Tuurlijk gaat het lukken Shan!
Ik kreeg zelfs mijn draver in galop. :D

Kat, ik heb wel een foto, is dat ook goed? :P
Hebben een lekker stuk gefietst. :))

Afbeelding

Oh, Iloon, irri van die bultjes..
Wat kende je niet, wormonderzoek via de post?
Laatst bijgewerkt door MirandaMalik op 04-03-15 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:28

Oh Miran vergeten! Super stoer zo naast de fiets! En je mag mijn arabieren wel uitmaken voor ezels hoor, zijn ze soms ook _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:31

Haha ik had jouw post gemist en nog wat toegevoegd maar zo is het wel lastig reageren.. ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:31

Jaa leuke foto miran!

ben benieuwd Ilona met die bultjes! Irritant dat het niet echt een duidelijke oorzaak heeft.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:35

Nee, wist niet dat je het ook zo via internet kon opvragen en dan zelf je monster op kon sturen :)* Nooit naar gezocht ook eigenlijk :+

Blue is echt wel veranderd zeg Kat, leuk dat ze zoveel relaxter geworden is!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:38

Leuke foto he, hij kijkt zo grappig. :))
Hij geniet er ook echt van en heeft echt het licht gezien.

Haha Iloon je loopt wel erg op achter. _O-

Het is toch wel vaak hoor met allergische symptomen dat ze niet veel weten..is lastig om uit te sluiten, dat kost veel tijd.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:44

Hey Shanna! Wat fijn dat Piefie goed gaat, super :) Wellicht tot in Alkmaar weer. Misschien kom ik zonder paard kijken of met paard meedoen :D Je bedrijfje(s) (tekeningen en bordjes toch?) loopt volgens mij wel lekker als ik het zo lees?

Vreemd zeg Iloon. Je komt er idd alleen achter door dingen weg te halen. Zo'n enorm dure allergietest zal misschien wel uitkomst bieden, maarja.... Op wat voor strooisel staat hij? Heb je daar al wel eens mee gewisseld?

Fu spring maar achterop bij mij, achterop m'n fiets :))

Vanmorgen heerlijk rondje gewandeld en vanavond lekker getuttelt. Kan daar zo van genieten, lekker poetsen en vlechten :) Ben zo blij dat hij zo goed en mooi in z'n velletje zit <3

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:51

Hij glimt lekker Nicky! :))

En nu ga ik uitmesten.. ~~}>

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:55

Dayem ziet er goed uit!

Ja Iloon het is echt genieten, de laatste dagen is Blue degene waar ik het meest mee knuffel. ze komt echt bij me staan en naar me staan kijken en lijkt van de 3 ook het meest te genieten van een aai en een knuffel.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:03

Haha, ja dat blijkt wel Miran :+ Volgens mij heeft Suus de mest de vorige keer nog gewoon weggebracht naar de DA, moet wel zeggen dat we geen mestonderzoek doen als we denken dat er geen aanleiding voor is, de één zweert erbij en de ander zegt dat het vaak niet betrouwbaar is, we gaan het wel zien.

Doen ze dat in Utrecht Nicky? Ik kan er maar weinig over vinden. Hij stond op stro, nu sinds kort op zaagsel omdat we toch wat wilden proberen maar het maakt geen verschil.

Dayem ziet er super goed uit zeg!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:12

Thanks meiden!

Ja maar die test kost echt een paar honderd euro en dan nog heb je niet alle zekerheid.

Even meedenken... Heb je afgelopen tijd iets van anti klit spray of cowboy magic gebruikt? Recentelijk iets veranderd in het rantsoen? Nieuwe partij hooi? Geen struiken/bomen waar hij aan kan knagen? Ververs je het drinkwater als je dat in tonnen hebt elke dag? Nieuw paard in de groep of recentelijk contact gehad met een vreemd paard?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:22

Ja daarom, dat lees ik ook overal... schijnt wel een natuurgeneeskundige hier op bokt te zijn die het ook doet, maar of ik dat vertrouw??

Nope, geen sprays meer want het begon de dag nadat hij was ingesprayd met CM, hem daarna grondig gewassen op aanraden van de DA. Geen ander rantsoen, drinkwater wordt ververst, nope geen andere paarden ook, er staan wel wat plantjes langs de paddock aan de slootkant, in principe kunnen ze er niet bij (maargoed, hij is lenig... zou kunnen...) Ik heb niet zo heel veel kennis van allergieën maar het zijn dus bultjes die komen en gaan en dan vervolgens op een andere plaats weer terugkomen, dat duidt toch op iets in zijn omgeving wat het in stand houdt denk ik dan?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:26

Hmm het zou dan toch nog de CM kunnen zijn hoor. Sluit het in ieder geval niet uit. Maar het zou inderdaad ook best kunnen dat iets anders hem irriteert. Lastig hoor.... Wat ik je wel kan aanraden is een reinigingskuur erin gooien (http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 3930/25748). Dat kan hem al een stuk helpen als het iets is wat binnenin zit. Ik geef het altijd direct na een inenting. Gelijk die rotzooi het lichaam uit werken.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:33

Hmmm... ja nu ik erover nadenk... ik heb Jassie z'n manen er nog wel mee gedaan, ze kroelen natuurlijk wel met elkaar... thanx voor de tip!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:09

Leuk Kat, dat Blue zo gezellig is. :+:
Zosja was de laatste tijd opstandig, die drukte zich tussen het hek door als ik Fu eruit haalde..maar nu ff de zweep erbij gepakt want het mormel moest nodig een opfriscursus luisteren naar het baasje. ~~}>

Iloon, je kan altijd proberen de cm weg te houden voorlopig, wie weet!
En ik ontworm zelf gewoon op gevoel en wat ik zie en dat gaat me al meer als 30 jaar goed af. ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:10

Ik ontworm ook op gevoel en eigen houtje, bestel de kuren in Ierland. Haha die bolle Zos, geef hem maar een beetje 50 shades ~~}>

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:15

Ja wij doen het hetzelfde Kat! :))
Zos moet echt af en toe weer bijgespijkerd, Fu moet ook af en toe Zos weer even op zijn plaats zetten, hij blijft het proberen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:13

Nicky, ik werd vanmorgen gelijk wakker met het liedje van 'spring maar achterop bij mij', had ik sinds gister in mijn hoofd.. :D

En nu spring ik zo op Fu, ga in de grote droge bak rijden. :P
Het is lente! *\%/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:04

Zo daar ben ik weer!
Ik reageer hier lekker alleen op mezelf dus ik hoef niet meer bij te lezen! (en dat doe ik dan toch nog, haha!) :')
Even een fotootje maar weer!
Ging niet helemaal lekker, begon heel kalm, toen werd hij weer wat heftiger en daarna toch weer goed af kunnen sluiten.

Afbeelding

En wat ik gister vergeten was te vertellen, toen we gingen fietsen kwamen we een ree tegen! :))
Dat blijf ik bijzonder vinden. *D