[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:41

Je mag ook een kopie van je paspoort op stal leggen, dat wordt ook goedgekeurd.
Ik heb Dayem z'n paspoort nog steeds niet. Eerst was het AVS op vakantie, daarna duurde het een eeuwigheid eerdat ik een brief kreeg en nu maar wachten....

Succes op je laatste wedstrijd Joyce ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:43

Thanx nicky..hoef pas om kwart voor 7 te rijden....dan zit je er de hele dag naar te leven heel rot

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:44

Ik las dat idd ook van die paspoorten... Zat al te denken als je op pensionstal staat maar in je kastje daar ofzo? De mijne liggen gewoon lekker thuis hoor...

Tam _O-

Ik heb vroegah een keer bijna een pensionpaard gezadeld :o Mocht op een nieuw paard dus ik lekker poetsen en tutten. Dat er dan nog geen naambordje en poetszakje zijn is niet raar, paard is immers nieuw.... En ineens keek ik naar het krijtbordje (voor voer enzo) en stond daar een heel andere naam op := Met schaamrood op mn kaken gauw naar het goede paard gerend :=

*\o/* Heb eindelijk mn bit binnen dus Nas gaat er vandaag aan geloven, oefenen met het bit in! :Y)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:46

@amy voorbij het luie leventje van nas?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:47

~~}>

Hihi ben dr al een maandje of 2 aan het oppakken hoor, longeren gaat al heel netjes alleen heeft ze af en toe achterlijke uitspattingen :+ Die wil ik eerst een beetje onder controle hebben voor ik met singeltje aan de slag ga..
Maar een echt lui leven had ze al niet meer :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:49

Leuk, met Nas bezig!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:51

Normaal ligt Djuun d'r paspoort in de stalkast, maar hij is mee naar huis gekomen samen met de dierenarts- en verzekeringspapieren. Maar onze kast zit op slot, dus daar heeft een pensioneigenaar dan toch nog weinig aan?

Pff, Djuun d'r zadel ligt toch niet meer goed...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:53

Oh ja over de paspoorten, ik sta natuurlijk niet op een stalling. Maar de paspoorten liggen niet bij de paarden, maar bij mij in de stad. (ik woon niet bij mijn ouders)

wat balen Letizia! En nu? nieuw zadel of aan laten passen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:54

Even geen idee eigenlijk... :\

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:56

Wat poedersuiker Letizia.. Zwaar deprimerend als het niet lukt met een zadel... :(.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:57

wat balen letizia...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:12

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:29

Oeh mooie kleuter zeg!

Morgen wordt Dayem cranio sacraal en met acupressuur behandeld. Vind hem na de behandeling van de tandarts een beetje sloom. Even kijken of ze er wat uit kan halen of dat ik iets aan m'n voeren moet veranderen. Hij staat nu op onbeperkt gedorst hooi, 4 handjes lucerne en een kilo Cool-Mix van Havens per dag. Vind dat zulke fijne behandelingen, echt aan te raden!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:32

Wat doen ze dan precies Nicky? Ik heb bij Set nog nooit wat erbij gehad, nog niet eens een zadelpasser :o en vorig jaar voor het eerst de tandarts, maar osteo en dat soort dingen niet. Wil nu eigenlijk vanwege de dracht en bevalling komende winter en lente misschien iets gaan uitzoeken maar weet niet precies wat nog. Sowieso een osteopaat denk ik vanwege de belasting van dracht en bevalling.
Alle tips overigens welkom!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:39

http://www.opzoeknaardeoorzaak.nl :) Duidelijker dan dat ik kan uitleggen denk ik haha!

Ik vind sowieso het beeld hoe het paard tijdens een behandeling erbij staat al zo fijn. Volledig ontspannen. Ik heb toen een stukje gefilmd dat ze Barakee heeft behandeld de eerste dag dat hij op deze stal stond. Zal even zoeken. Echt bizar hoe hij alle spanning af liet vloeien. Op een gegeven moment stond ie zelf te ''knikkenbollen'' (hoe wij met ons hoofd doen als we zittend in slaap vallen, deed hij met z'n hele lichaam). Hij was zo gestrest.
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 25-10-13 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:39

Wat gaan jullie hard dames! Mooie foto's van Set, Polly, Dayem en Djuun zonder zadel voorbij zien komen! Wat ongelofelijk balen van het zadel, pfff... snap dat je er moe van begint te worden...

Ben blij voor je Kat dat Set zich gewoon goed voelt en dat ze geen afscheiding meer heeft :)

Joyce succes weer vandaag!

Osteo is sowieso na de dracht wel een goeie, het lichaam verandert er toch door :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:43

Ja ik wil wel iets doen om haar te helpen ook al tijdens de dracht en bevalling dus een behandeling aan de rug lijkt me niet verkeerd.
Ik ga je linkje lezen Nicky en ben ook erg benieuwd naar het filmpje!

edit, link bekeken en klinkt echt super, ga eens kijken of ik dit kan plannen voor Set.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:46

Paspoorten, ja, ook zoiets leuks. Ik huur een terrein, dus ik ben stalhouder. Maar ik woon niet daar.. Dus moet ik dan als stalhouder de paspoorten op stal bij de paarden hebben terwijl daar geen toezicht is en er regelmatig crimineel geweld over het terrein komt of zal ik ze gewoon op zak houden en dus meenemen als ik van stal wegga? :+

ok, we hebben stiekem wel een kluisje, maar goed, dat is ook maar bij toeval overbodige luxe :')

Shanaya is peuter-lespony geweest vandaag :Y)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:47

Filmpje kan ik niet meer vinden. Zal morgen een stukje filmen. Wel twee foto's. Moet je je even inbeelden dat hij voor de behandeling al schreeuwend de hele tent op z'n kop zette.
Carnio lijkt best wel abracadabra maar het is heel bijzonder wat ze doet :)

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:52

en er staat op de site dat je herhaalbehandelingen 'moet' doen, hebben jullie dat ook gedaan of gewoon eentje? jammer dat ze zo ver weg zit, ik weet niet of er eentje hier in de buurt is waar ik goede recensies van kan vinden. Ga maar eens zoeken dan.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:54

Interessant Nicky! Je hebt hem daarna niet zo lang meer geleast begreep ik, maar merkte je duidelijk verschil op de langere termijn?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:59

Iloontjeehh schreef:
Interessant Nicky! Je hebt hem daarna niet zo lang meer geleast begreep ik, maar merkte je duidelijk verschil op de langere termijn?

In die 1,5 week was het te kort tijd om dat echt te merken. Ik heb haar toen één keer laten komen omdat hij was gevallen en vanwege de stress. De stress is niet in een keer natuurlijk weg (zeker niet bij een hengst op een nieuwe stal) maar het heeft hem denk ik wel goed geholpen icm homeopatische druppels (die trouwens erg goed werken want na mijn auto-ongeluk hebben diezelfde druppels mij ook goed geholpen). Veel mensen op de stal waar ik sta laten haar komen als ze vage klachten hebben. Er was er eentje die iets aan z'n lever heeft. Zij was de eerste die dat ontdekte waarna het makkelijker was om het probleem te vinden. Zeker voor vage dingetjes (zoals die sloomheid die Dayem nu heeft) is het heel fijn om zo iemand erbij te halen.

Je kant evt vragen of ze naar Groningen komt als je meerdere mensen hebt die er interesse voor hebben?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:41

waaaaaaah ff ego post heb de foto's van de shoot binnen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:41

Afbeelding
Romano (6) op shanaya voor zijn eerste rijlesje <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:44

Joyce ben benieuwd naar de foto's van je shoot! *\o/*