[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:35

Grappige is dat Jake en Bliksem de eerste 2 paarden zijn die ik heb bekeken op mijn speurtocht omdat Coevorden en Zweeloo zo lekker dicht bij elkaar liggen Tong uitsteken

Ik ben benieuwd naar de nieuwe site Zahlina!!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:38

Djilan schreef:
Vaassen, rondje van 26 km. Afgelopen zaterdag heeft hij 25km gelopen en conditioneel heeft hij dat super gedaan (ik ging gisteren wandelen door het bos met hem aan de hand en had een stuiterbal om me heen ondanks dat hij wat spierpijn had Rolleyes ), alleen zijn beenwerk moet zich echt nog gaan harden. Maar dat heeft ook zeker een jaar nodig, dus ik doe het lekker rustig aan in 2007 Ja

Beenwerk duurt zo lang voordat het op volledige sterkte is.
Wil dit jaar beginnen om Dodo zijn pezen te gaan harden, kan die gelijk verkeersmak worden langs de 80 km weg.
Zo kan ik volgend jaar al iets meer van hem verlangen als hij vervelend is Clown

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:39

Fem_Emil schreef:
vossebier schreef:
@femke: wat rot zeg dat emil weer een wondje heeft, moet de da erbij komen? ik kom binnekort weer ff langs. kom net van die stal terug waar jullie ingeschreven staan, heb mezelf ook ingeschreven maar vind het eigelijk een beetje duur om eerlijk te zijn Knipoog

Ja het is wel duur, als ze dag en nacht het land opgaan kost het dan hetzelfde trouwens..?
Vandaag is de DA bij Emil geweest, hij heeft 'nietjes' gekregen zodat het stuk vel weer bij zn wondje groeit.
Over 2 weken worden de 'nietjes' er uit gehaald. Ondertussen staat hij op stal en moet hij antibiotica.
Wat een druktemaker is het, we hebben alle hoeken van de stal gezien Vork
Maar over 2 weekjes mag hij (waarschijnlijk) het land weer op!

Arme eempje Verdrietig
Niet leuk voor hem maarja! Ik zat er nog aan te denken om ff langs jullie stal te rijden op de brommer, maar had het nogal koud en wist niet zeker of jullie nou deze week vakantie hadden. haha maarja Tong uitsteken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:45

Zahlina schreef:
Beenwerk duurt zo lang voordat het op volledige sterkte is.
Wil dit jaar beginnen om Dodo zijn pezen te gaan harden, kan die gelijk verkeersmak worden langs de 80 km weg.
Zo kan ik volgend jaar al iets meer van hem verlangen als hij vervelend is Clown

Klopt. Ik hou met de training dan ook vooral rekening met het beenwerk als beperkende factor, de rest gaat bij een arabier nl zó hard vooruit! Bliksem zijn hoeven zijn trouwens super. Wel wat zacht door het steeds in de natte wei lopen, maar nog steeds slijten ze keurig recht af en kan ik gewoon over grind en kiezelpaden rijden zonder problemen Lachen Of we het hele seizoen blootvoets door gaan komen weet ik niet. Ik hoop van wel, maar zo niet gaat er kunststof onder Lachen

Dodo is leuk Haha! Die is nu 3 geworden toch? Ik heb normaal niet zoveel met vossen, maar Dodo doet me zo aan Bliksem denken als ik foto's zie.

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:48

ArabianRanch schreef:
Fem_Emil schreef:
Vandaag is de DA bij Emil geweest, hij heeft 'nietjes' gekregen zodat het stuk vel weer bij zn wondje groeit.

waar had hij dat wondje ?
Wij hadden vorig jaar ook een merrie, die dur kop had kapot gestoten bij de trainer Scheve mond (de avond voor de show in Exloo Frusty ) - ze werd ook ff 'geniet' ! en in december was het NOG niet genezen, ze is hier aan geopeerd - 3 uur durende operatie - (bleken er stukjes bot los te zitten). Haar wond zit nu weer dicht !!
Maar goed... zo erg zal het met Emil niet zijn Knipoog

PS: bedankt voor alle leuke reacties over Sivmayall Pling

Zn voetje linksachter, hij heeft zich opengehaald met rennen.
Het is een klein wondje maar best wel diep.
Hopen dat Emil's herstel beter gaat, want we hebben net het inschrijfformulier van de amateurkeuring op de post gedaan! Haha!
Hele mooie foto's van Sivmayall , die nek Wow!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:55

Dodo wordt 14 april 3 jaar.
Maar rooie zijn heel erg leuk, ik heb er een zwak voor, rooie vriend, rood paard Clown oke voor de rest schimmels (3 schimmels, 1 bruine en 3 rooie Haha! ).
Ach een goed paard heeft geen kleur, zal alleen niet blij zijn al ik een zwarte krijg, vind ik dus helemaal niets.

Zonder ijzer kan best onder bepaalde omstandigheden, ons span liep ook altijd blootvoets totdat we op een wedstrijd een wegparcours kregen die uit 30 km asfalt bestond, we mochten toen niet eens starten zonder ijzers.
Tigger heb ik nu alleen op voorijzers staan omdat hij heeft besloten achter geen ijzers meer te willen hebben, rij hem zo ook in het zomer seisoen, hou het vorijzers er onder voor wat meer actie Clown .
Roos heeft ook van die super hoeven, heeft voor zover we weten nooit op ijzers gestaan, slijt bijna niets op het harde, groeien recht naar beneden al neigt zij het laatste jaar wat toontredend te gaan groeien (maar ja ze is nu 27 jaar).

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:57

Fem_Emil schreef:
Zn voetje linksachter, hij heeft zich opengehaald met rennen.
Het is een klein wondje maar best wel diep.
Hopen dat Emil's herstel beter gaat, want we hebben net het inschrijfformulier van de amateurkeuring op de post gedaan! Haha!
Hele mooie foto's van Sivmayall , die nek Wow!

OK, bij Apal zat het tussen dur oren (de wond dan he Knipoog ) en dat is een zeer moeilijke plaats om te 'genezen', de viezigheid kan er niet goed uit, zeg maar....
Vandaar dat we maanden aan het modderen zijn geweest met haar Ach gut Maar het is dicht nu, alleen is haar voorlok er toen helemaal afgehaald Lips are sealed , dus ja.... ze lijkt nu net een gizmo, het groeit weer zachtjes aan nu hahaha Tong uitsteken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:59

Ik heb bij mijn zoektocht ook geen rekening gehouden met kleur of geslacht. Heb vanalles bekeken en ik kwam zowaar thuis met een schimmel Haha! (mijn vorige paarden waren bruin en zwart).

Ja precies, daarom kijk ik gewoon hoe het gaat. Ik wil alleen wel zo eerlijk zijn naar hem toe om als het toch niet zo heel goed gaat er wel beslag onder te leggen, maar dan in 1e instantie alleen voor. Maar voorlopig lijkt het niet nodig en nu met het voorjaar op komst gaan ze toch weer harder groeien Lachen

Roos is supermams Lachen Ze heeft toch ook al kleinkinderen?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:02

Mijn echte voornaam is:BRITTA VAN KRANEN
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie):TWEEDE EXLOERMOND, DRENTHE
Daar woon ik met: OUDERS EN DIEREN
Ik heb wel/geen relatie WEL, DIK EEN JAAR MET MARCEL Lovers
Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit wel/niet op bokt, onder de naam: NEE, DAT DOET IE NIET
In het dagelijks leven ben ik: STUDENT
Indien student: ik studeer: MBO PAARDENHOUDERIJ IN EMMEN
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: 1 ARABIER, 1 KWPN, 1 SHETLANDER
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: DE ARABIER IS VAN CANDY (v. BRIGHTWINGS) X HATURANDA, VOLGENS MIJ CRABBETLIJN, HIJ IS NU 24 JAAR, KWPN IS IXION X EKSTEIN
Verder heb ik de volgende huisdieren: 4 KATTEN, KIPPEN, 2 SCHAAPJES

Ik wil nog vertellen dat: MIJN ARABIER OP 21 JARIGE LEEFTIJD M2 + WINST LIEP EN NOG GOED MEEDEED MET DE ARRABISSIMO IN EXLOO! TOP!! OK dan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:05

Haturanda? Die naam komt me bekend voor. Heeft Yvonne van de Velde daar niet ook een paar afstammelingen van? Uit Jashin?

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:14

Zahlina schreef:
Als je het programma niet kan vinden op het net, wil ik hem wel branden, Coevorden is wel 25 km weg bij mijn huis, tis onze gemeente.

dank je wel met het aanbod Bloos
Ik ga nog even proberen hoever ik met Frontpage kom, en anders trek ik wel een aan de bel, het ziet er zo op internet wel uit als een compleet en makkelijk programma...

En die 25 kilometer rijd ik er dan graag even voor hoor Knipoog

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:26

Djilan schreef:
Roos is supermams Lachen Ze heeft toch ook al kleinkinderen?

kleinkinderen??
Geloof dat we bij de achterachterkleinkinderen zijn aanbeland.
Ze heeft bij haar fokker redelijk veel merrieveulens gegeven waarna ze als een van de eerste paarden naar gucci is gegaan.
Haar fokster heeft weer met haar dochters gefokt en haar volle broer, zijn dus aardige wat inteelt paarden gekomen die op hun beurt weer ingezet zijn voor de fokkerij.
Op mijn oude pc had ik een stamlijn van Roos, zal deze weer maken en je hem toesturen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:28

Djilan schreef:
Haturanda? Die naam komt me bekend voor. Heeft Yvonne van de Velde daar niet ook een paar afstammelingen van? Uit Jashin?

Ja klopt.
De merrie waar jij bent wezen kijken bij haar kwam uit deze lijn.

Weer een crabbet erbij Haha! ..
Geloof dat ik ook nog een pagina ga opofferen voor de hoog % crabbet paarden die er nog zijn in nederland..
Pfff mijn site wordt steeds uitgebreider....

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:29

Tender schreef:
Zahlina schreef:
Als je het programma niet kan vinden op het net, wil ik hem wel branden, Coevorden is wel 25 km weg bij mijn huis, tis onze gemeente.

dank je wel met het aanbod Bloos
Ik ga nog even proberen hoever ik met Frontpage kom, en anders trek ik wel een aan de bel, het ziet er zo op internet wel uit als een compleet en makkelijk programma...

En die 25 kilometer rijd ik er dan graag even voor hoor Knipoog

Ik heb geen idee hoe frontpage werkt.
Maar ik hoor het wel, vind dit programma heel erg gemakkelijk....

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:32

Zahlina schreef:
kleinkinderen??
Ze heeft bij haar fokker redelijk veel merrieveulens gegeven waarna ze als een van de eerste paarden naar gucci is gegaan.
Haar fokster heeft weer met haar dochters gefokt en haar volle broer, zijn dus aardige wat inteelt paarden gekomen die op hun beurt weer ingezet zijn voor de fokkerij.
Op mijn oude pc had ik een stamlijn van Roos, zal deze weer maken en je hem toesturen.

Hm dus Bliksem heeft halfbroers, volle broers, neefjes en achterneefjes? Clown
Grote familie Tong uitsteken
Ja graag! (stamlijn van Roos).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:34

Zahlina schreef:
Djilan schreef:

Ja klopt.
De merrie waar jij bent wezen kijken bij haar kwam uit deze lijn.

Weer een crabbet erbij Haha! ..
Geloof dat ik ook nog een pagina ga opofferen voor de hoog % crabbet paarden die er nog zijn in nederland..
Pfff mijn site wordt steeds uitgebreider....

Ik heb 2 volle zussen gezien, Joy O'Hara bij Yvonne in België en haar 1 of 2 jaar oudere volle zus Joy Harakiri (ook door Yvonne gefokt). Die laatste staat ergens bij Zutphen in de buurt weideversiering te zijn, jammer!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:35

Djilan schreef:
Zahlina schreef:
kleinkinderen??

Hm dus Bliksem heeft halfbroers, volle broers, neefjes en achterneefjes? Clown
Grote familie Tong uitsteken
Ja graag! (stamlijn van Roos).

Het enige jammer is dat ik hem tot 2000 kan uitwerken met "vreemde" paarden daar de stamboeken heel ver achterlopen met de studbooks.
Ga gelijk even aan de gang, vind het ook wel weer leuk om te maken, staan iedere keer weer nieuwe verrassingen in voor mij.

Oja moet niet vergeten de halfbloeden er bij te zetten, ze heeft twee veulens gekregen van een quater en 1 van een welsh geloof ik.
Heb met de eigenaar van de quarab heel kort een meil wisseling gehad, jammergenoeg niets meer van haar gehoort.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:36

Jeehee, Dhariyat is zojuist goedgekeurd voor de verzekering. Niet dat het super veel voorstelt, maar is wel een geruststelling voor me Knipoog

Hij vond het alleen een beetje raar dat hij na een half rondje draven alweer teruggezet werd, had echt zo'n blik van: ja maar, we gaan toch altijd de grote wijde wereld verkennen en lekker eten??

Ik ga zo het inschrijfformulier op de bus doen Knipoog
Bevestiging van de voorbrengcursus is binnen, ik heb er zin in Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:50

Fijn Corine!!

Leuk die Bliksem foto's hoor!! Knipoog

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:16

Weet iemand hoelaat de voorbrengcursus begint 1 april?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:27

Jeddah schreef:
Van wie is ze ook alweer drachtig Melina?

Saké is drachtig van Proshnec (v. Kubinec), 2 foto's van hem Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb zonnet nog vlug een paar foto's gemaakt van Saké, op dit moment dik 9 maand drachtig Cool

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Melina

ps, had nog een leuk foto'tje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tsikala op 26-02-07 17:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:29

Mooi dier!! Heeeeeel wat anders dan Krimh! Ik ben benieuwd! iK wou ook zo graag een drachtige merrie... Knipoog Tis zo leuk en spannend!!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:36

Tis inderdaad heel wat anders als Krimh, dus daarom ben ik wel extra benieuwd Tong uitsteken Nouja een gezond veulen is natuurlijk het belangrijkst en dat Saké een gemakkelijke bevalling heeft. Ik vind het ook wel weer erg leuk dat ze drachtig is, echt iets om naar uit te kijken, zo'n kleine Pling

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:36

Melina schreef:
Jeddah schreef:
Van wie is ze ook alweer drachtig Melina?

Saké is drachtig van Proshnec (v. Kubinec), 2 foto's van hem Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb zonnet nog vlug een foto gemaakt van Saké, op dit moment dik 9 maand drachtig Cool

Afbeelding

Groetjes Melina

Leuk, Proshnec vind ik echt de leukste hengst van de Kossack!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:37

Ik ook, samen met Kubinec dan Pling Knipoog