[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:04

Leuk beestje, die Bayard :)
Ja hij benadrukte ook idd dat het met rust gewoon weer goed zou moeten komen :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:05

Dankje :) ben erg blij met hem. Echt een lieverd <3

en dat is dan weer fijn, en weer een geruststelling dat het weer goed komt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:08

Welkom Talitha! :)

Haha die Blue cool!

Mogen we onszelf opnieuw voorstellen?
Ok dan! :D
Ik ben dus Yildiz en ik ben jobcoach in t dagelijks leven. Ook ben ik een waardeloze fokker van Arabische volbloeden omdat ik alles wil houden! :+
Ik ben de trotse eigenaar van Yentl AKA Tie die momenteel wordt getraind en komend seizoen wordt uitgebracht in de reining door Jessica (bokker Bimmetje). Verder heb ik nog mijn eigen gefokte en GGK hengst Yanour AKA Nour waarmee ik volgend jaar wil starten in de performance classes Western (pleasure, horsemanship).
Dan hebben we nog Yazahra AKA Tina Turner een heel knap 2014 merrie.
Oh en ASE Jazzeree AKA Jazzy hoort er ook bij die ik de komende jaren lease, net zadelmak heb en drachtig is van Nour.
Verder hou ik van cojbojs (heb thuis n hubby en twee kids Khan en Yul) en nog n drietal poezels.
Verder probeer ik iedereen hier warm te krijgen voor t westernzadel en lid te worden van de DAWRA.
:D
Foto's zijn te vinden op m'n profiel en onderschrift. ;)
Oh en we wonen vlakbij de Drunense duinen waaruit ik net weer helemaaaaaaal chill te voorschijn ben gekomen! Was zalig actief ritje! Word er zo blij van! :)

Autsj Lisa! Morgen gewoon weer erop... :x

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:11

Gauw weg daar Eline rare communicatie, klopt niet!
Wel fijn dat het mee lijkt te vallen!

Aaah Bayard, lekker wintervachtje! :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:13

Yildiz, wat kl*te dat je er 1 weg moet doen. Heb je al enige idee wie? Daar wil je vast nog niet over nadenken.. :(:)

Lieve vriendjes allemaal! Ik woon samen dus zie hem ook elke dag :D Sowieso met eten en slapen en meestal s'avonds ook. Ik krijg al vanaf vorige week zaterdag elke dag een cadeautje in mijn schoen :D Zo lief. Toen we net gingen (3 jaar geleden) kreeg ik heeel veel cadeautjes en romantiek. Iets TE naar mijn idee :=
Ik mag eigenlijk niet klagen want hij kookt en is de grootverdiener.. en ik doe het huishouden etc.

Welkom Talitha! Wat een prachtige AV heb je! Maar ik ben dan ook bevooroordeeld met een zweetvos <3
Afbeelding

Afbeelding

Dit is Geisha Khan. 4,5 jaar, in aan het rijden, voor nu dressuur, buitenritten en misschien in de toekomst endurance.
Ik ben Kelly trouwens. :D Weet je ook gelijk wie wij zijn haha.

Wat een chaotische dag zeg. Vandaag zou de tandarts komen en later de zadelmaker. Tandarts ging niet door. Verplaatst naar volgende week maandag helaas. Ze moet nu echt gedaan worden want ze valt heel langzaam weer wat af. Ik zet Geisha vanmorgen om half 9 in het station en nog geen 2 minuten later kwam de stagiaire mij roepen dat ze een wond op dr oog had. Ik kijken, flinke jaap op haar ooglid. 1 van haar vriendjes heeft tijdens het eten een knauw gegeven. :(:)
De DA zou toch al komen dus heb afgewacht tot hij er was en hij vond het ook wel nodig om het te krammen. Ik dacht dat er een stuk vlees miste maar dat zat opgekruld dus hoppaa, praam er op en 2 krammen er in. Pfff, madame was flink beledigd.

Afbeelding

Daarna werd ze nog gemasseerd en besloten haar vrij te geven. Lekker eten gegeven en toen kwam de zadelmaker. Ze was maar liefst 2 (!) cm aan bespiering bij gekomen in precies 3 weken tijd, achter haar schouders. Was echt heel bizar zeiden ze. Haar bekken staan veeel minder scheef en ze vond haar veel alerter en vrolijker. Ja dat merk ik ook met die bijtgrage tandjes van dr.. ~~}>

Ennn ik heb straks een reiki behandeling op stal. Heel benieuwd. :j

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:31

Hallo,

Ik hoop dat ik mij hier ook mag melden...
Wat ik met de AV heb???? Dagelijks heb ik de eer door een fantastische merrie zachtjes hinnikend begroet te mogen worden op de wei nadat ze in een galopje aan is gekomen. Een heerlijke inmiddels 4,5 jarige dame, Dilayla-Vesterika op papier maar voor vrienden Didi of nog iets korter Di.
Inmiddels mag ik Di alweer sinds augustus 2011 de mijne noemen...

Eigenlijk was het de planning om haar afgelopen zomer in te gaan rijden maar door verschillende redenen is het nog niet zover gekomen... Dus zijn we nog steeds lekker naast haar bezig en doet ze ook heerlijk de eer aan als penny-pony met mijn 2 zoontjes.

Afbeelding

Afbeelding

UPDATEje... ook mezelf even voorstellen ;)
E
n ik... nou ik ben Mandy, inmiddels alweer 29 jaar jong (al hou ik het liever op 25 met 4 jaar extra levenservaring, zie die 30 volgend jaar niet zitten). Geboren en getogen in Den Haag maar woon nu alweer 6.5 jaar in België.
Ik woon daar samen met mijn vriend Ronny en de 2 kindjes, Raymon van 8 en Bryan van 3. Verder wonen er bij ons nog 2 vogels, Idem Ditto (een grasparkiet en een valkparkiet) en 2 honden, Sparco en Luna (beide Borders).
Di staat aan de andere kant van het bos op 10 minuutjes met de auto in een Paddock Paradise....
In mijn vrije tijd ben ik vaak op de voetbal te vinden (Raymon is een vrij fanatieke keeper), op de hondenschool (voornamelijk frisbee), in het bos (zowel met Di als met de honden) of op 'stal'.
Momenteel nog veel vrije tijd (werkzoekend)... van opleiding paardenhouderij gedaan en nagelstyling... Voor de toekomst... geen idee wat het gaat worden... zullen wel gaan zien welke dromen we kunnen verwezenlijken en wat er op mijn pad gaat komen...
Laatst bijgewerkt door Dilayla op 25-11-14 18:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:43

Heb even in je profiel gespiekt voor je eigen nam, mar welkom Mandy! :) Ook al een vos, jeetje _O-

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:47

Dank je Tammy... klein stukje toegevoegd inmiddels om mezelf ook even voor te stellen ;)...

Ze zijn precies in die vosjes inderdaad haha

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:56

Vosjes zijn ook gewoon leuk :D

Welkom nieuwe mensen! Ik ben Letizia, ook 25 met wat extra levenservaring *D Heb samen met m'n zus de 6 jarige merrie, Djunnah S.

Vanmorgen naar het strand geweest, ze was echt verschrikkelijk sloom, van het weekend ook al, krijg er een ei van :roll: Wel overal naar kijken en schichtig lopen doen... Dus alles iemand nog tips heeft voor meer energie zonder suikers en eiwitten, dan hoor ik het graag :Y) Zat al aan olie te denken, maar weet niet zo goed hoe je dat op moet bouwen??

Wat een rare bedoeling steeds op stal Eline, moet je vertrouwd gevoel geven? :\

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:04

Vreemd maar Eline, word je daar niet gek van?? Ik had denk ik m'n spullen gepakt en ergens anders gaan staan :x Wel redelijk positief nieuws dus over je pardenkind, en wel fijn dat de stal meedenkt en een stukje afzet :j

Djuun was sloom, wilde arabier is het ook :+ Meer energie zou ik idd wat olie voor geven, scheutje van 5-10ml in een paar weekjes opvoeren tot 20-25ml. Te veel in een keer vinden de darmen niet zo gezellig.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:07

olie wilde ik ook eens gaan proberen Letizia, hoor goede verhalen. Maar ga ook even rondneuzen op bokt over hoe en wat
enneh, 25? _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:13

We hebben een stal waar we haar heen willen zetten, maar daar kunnen we nog niet stante pede terecht (moet nog een en ander aan de stal geknutseld worden). Vind het ook zo wat om haar nu te verslepen en dan over een maand of 2 weer, weetjewel, da's ook nogal wat voor zo'n paard.

Maar we zijn flink pissig iig en alle oplossingen wel aan het overwegen :) en als de nood aan de man mocht komen dat we echt met spoed weg zouden moeten hebben we een fijne oplossing daarvoor. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:25

Zou idd het verhuizen ff uitstellen totdat je echt vaste stek hebt. Verhuizingen zijn echt heftig voor n paard, moet je je niet op verkijken.

Welkom Mandy! Leuk leuk! Wat n boel nieuwe leuke enthousiaste AV gekken erbij! :):) Leuk paardje!
Moest je je leeftijd erbij vermelden? |o
Okeeeeee, Ik ben dus 13 met ook wat jaartjes levenservaring erbij... :') (38 is mijn kalenderleeftijd maar niemand geeft me dat wegens dubieus infantiel gedrag *\%/* )

Oh sloom? Mat? Dat was Tie toch ook zondag met de koetjes, beetje toch?
Dus ff op de heamolytan.... Kreeg berichtje Jes vandaag dat ze echt ff moest doorpakken met madam. Ze was heet!!!!
Tis ff een booster als ze in de rui zijn of wat onder de leden hebben, ziek zijn geweest, etc. Is maar voor ff maar echt top spul! +:)+

PS. Ik krijg steeds n add dat ik m'n quarter reining klaar kan laten maken... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:32

Bedankt voor het welkom allemaal! :)

Tieneke, wat raar van de politie! Geen flauw idee wat dat kan betekenen :n En wat sneu dat Falco zijn papa te koop staat dan op zo'n leeftijd :( Is inderdaad hopen dat die dan een goed huisje krijgt. Die zijn er gelukkig echt wel :j
Yildiz, wat leuk dat er ook een foto van jou in de DAWRA kalender staat! Drunense duinen is trouwens niet zo ver vandaan bij waar mijn ouders wonen/ik tot augustus gewoond heb. Het is lekker rijden daar!

Voor de tandarts hier was ik meestal rond de 100 euro kwijt incl verdoving(ik heb een eigen haflinger gehad 3 jaar lang). Maar dat deed ik dan gelijk met de enting etc, ik had een DA die ook tandarts was.

Annika, hoe ging het met Ely?
Shanna, wat heb je toch een knappe dame <3 Ik heb ook zo gelachen toen ook om je topic van Shief en de spiegel :D

Nog wat mensen die paarden moeten verkopen. Dat is niet leuk :(
Zelf heb ik mijn haflinger nu 1,5 jaar geleden weggebracht. Niet omdat ze per se wegmoet maar ze had zoveel last van zomereczeem dat ik een plekje aan de kust heb gezocht voor haar. Dat gaat nu super, en ze heeft gelukkig een super baasje :D

Tamara, wat leuk dat je vriendje je kwam verrassen :D En een goede leuke bijrijdster is ook goud waard :j
En ik vind je paard zo gaaf. Kan ook altijd genieten van jullie topic's.

IJslanders zijn heel leuk :+:
Ik heb veel IJslanders gereden, er eentje in bruikleen gehad en een jaar les gehad op een goede IJslanderstal.
Voorlopig nog geen kinderwens hier :+ Dus daar hoeven Eline en ik nog niet over na te denken :D

Lieve kerels hebben jullie inderdaad :j, mijn vriendinnetje is ook heel erg lief voor me <3

Miranda, fijn dat Fuego braaf was :j
Talitha, welkom! Leuk beestje :)
Katja, weer een leuke fotospam van je paardjes <3 Ze zijn zo leuk! Ik kom wel een keer mee met Eline als ze naar ze komt kijken :D

Best leuk om even van iedereen een voorstelpost te zien :D Eigenlijk vind ik al jullie paarden gewoon onwijs leuk _O-

Kellaxy, volgens mij ben je echt op de goede weg met Geisha! Wat balen dat ze weer een ongelukje had vandaag -O-
Mandy, ook weer een leuk vosje :D Klinkt als een fijne stal waar ze staan trouwens :)
Letizia, jammer dat je Mish look a like zo sloom is dan. Geen flauw idee wat je ermee kan doen!

Eline had het verhaal van Mish en de dierenarts en de stal al verteld. Ik baal ook goed van de stal :(
We gaan over een kleine maand 2 weken op vakantie en je laat haar zo eigenlijk niet eens meer in vertrouwen achter...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:35

Heb je niemand die Mish kan gaan checken daar in die 2 weekjes? snap wel dat jullie je druk maken.

En jullie zijn van harte welkom in Groningen, iedereen trouwens :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:39

He wat leuk Olina!
En ja, misschien nog maar eens herhalen, iedereen is welkom he bij ons! Sta met Nour echt direct aan t natuurgebied en ben een uitstekende gids! Je kunt zelfs overnachting boeken met je paard is echt fijne locatie! +:)+ (en nee heb geen aandelen :+ )

Hihi grappig die ijsco's. Nour is letterlijk grootgebracht bij en tussen de ijsco's. Omdat Tie altijd te veel geeft aan d'r veulen en niet werd geaccepteerd door de ijsco's Nour vroegtijdig moeten spenen. Maar die zocht gewoon een andere mama; een ijsco dus en ging daar gewoon drinken! Tot z'n 2e jaar is ie enkel en alleen tussen de ijsco's geweest. Hij kan nog net niet tolten... :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:42

:') Wat een tegenvaller. Zet je je veulen tussen de ijsco's, leren ze hem niet eens tölten -O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:45

Heb ook m'n geld terug gevraagd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:48

We gaan er nog wel even voor kijken Katja :j

Yildiz, helaas geen paard om mee te slepen naar daar _O-
En wat grappig dat Nour is opgegroeid tussen de ijsco's :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:59

Ik zit er echt over te denken om bij je te komen rijden Yildiz! Wil komende zomer met Set weg, weet alleen nog niet precies waarheen :j

Misschien wil Ilya Nour wel leren tolten :D

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:01

Ijsco's is nu net het geen waar Di het absoluut niet mee heeft... ze heeft in het begin (eerste half jaar dat ze bij mij was) met een Ijslandertje gestaan maar die 2 konden elkaar niet luchten of zien.... Blij dat we in die tijd 2 grote stukken weide hadden en we ze appart konden laten staan... Shetje wat er toen bij stond vond het ook niet erg... onderste draad er tussen uit en hij had een mega-weiland en kon zelf kiezen bij wie hij van de 2 kon staan....
In de opfok waar ze daarna heeft gestaan (tot afgelopen maart) heeft er ook een tijdje een IJslandertje bij gestaan maar ook dat was niet echt een klik.... Ze respecteerde elkaar, half maar meer was het ook niet...
Ben benieuwd wand eind december komen er 2 nieuwe paardjes bij op de PP waarvan 1 xIJslander...

Tandarts hier de laatste keer (inc. trekken van de wolfstandjes onder verdoving) was 95 euro...

Verhuizen is voor paarden inderdaad vaak vrij heftig... Di is natuurlijk toen ik haar kocht begonnen met een reis vanuit nederland naar Belgie... Daar was ze toch echt wel 3 weken heel erg van onder de indruk... maar ja... dat is ook niet vreemd denk ik... een hele trailerrit, totaal andere omgeving, andere mensen... Na 3 weken begon ze het allemaal wat te begrijpen en echt open te bloeien...
De verhuizing daarna was heel onverwachts... Di stond bij een particulier in die tijd, mensen hadden voor hun dochter 3 stallen, piste en alles laten aanleggen en 3 maanden later gingen ze uit elkaar en dochter op kot... Nooit een paard in gestaan... besloten dan de stallen te verhuren... Op dat moment stond er enkel Di en de shet... andere stal stond leeg.... Was januari en op dat moment brak het noodweer los... Di stond in haar stal, shet in de zijne en ik (en het meisje van de shet) schuilde in de 3de lege stal. Zij zat binnen en zag dat we in de derde stal aan het schuilen waren... Direct na die bui kwam ze buiten met de mededeling dat we 150 euro moesten gebruiken voor het gebruiken van de stal...
Nou ja, lang verhaal kort gemaakt haar actie nadat ik had gezegd dat ik dat niet zou doen was Di haar stal openen en haar de straat op jagen.... Dat was dus halster om en ben per direct vertrokken. Maar ja... daar stond ik dan met een anderhalf jarige...
Uiteindelijk heel veel geluk gehad dat ze direct in de opfok mee kon die vlakbij huis was.
Daar ook wel in het begin het soort taferelen gehad dat ze haar gebruikte om moeilijkere paarden mee te krijgen naar een andere wei of stal... Maar goed, met een aantal duidelijke gesprekken daar goed uitgekomen en heeft ze er uiteindelijk perfect gestaan... Toen eigenlijk ondanks dat het geheel onverwachts was binnen een week haar plekje gevonden.
En dan in maart naar de PP.... was niet te ver weg dus een uurtje gewandeld om daar te komen... en eigenlijk na een kennismaking daar stonden ze 's avonds al allemaal rustig naast elkaar hooi te eten.... Wennen heeft ze daar eigenlijk helemaal niet hoeven doen... puzzelstukje viel direct op zijn plaats...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:05

wow lekkere actie dan van die particulier! :oo

je hoort het trouwens vaker, paarden bang voor/niet blij met ijslanders. Wel eens het filmpje gezien van een ijslander op buitenrit?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:05

Jeetje zeg Dilayla -O- Daar sta je dan met je paard. Wat kunnen mensen toch verschrikkelijke eikels zijn af en toe. Gelukkig heb je nu een fijne plek voor Di. Fijn he als ze zo op hun plek zijn meteen.

Mish is gelukkig niet zo'n hele moeilijke met verhuizen. Ze was beide keren ook redelijk vlot op haar gemak. Paar dagen en dan was ze redelijk tot rust. :)

Ja dat filmpje heb ik gezien _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:08

Veel nieuwe gezichten! :D
Ik ben Joyce, word morgen 23 en werkzaam als (wijk)Verpleegkundige. Twee Arabische Volbloeden, Yusraa (Waasama's Silvana) van 19 en Tameri Munir van 6,5 maand oud. Verder hou ik veel van reizen en geschiedenis.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:08

deze bedoelde ik. vrouw heeft een hele periode gefilmd hoe tegenliggende paarden bang zijn voor IJslander Ozzie