ik vind wel dat je echt een heel knap paardje heb! wat een koppie! van mij mag ie alleen nog wel iets voller, niet zozeer van dat ie te mager is hoor.. maar ik hou wel van brede gespierde paarden:P
Vind ik ook hoor! Ben hem ook aan het vetmesten, haha. Maar met het trainen erbij is het moeilijk om hem wat meer op gewicht te krijgen..
saskia1989
Geplaatst: 09-08-11 14:18
goed hooi bijvoeren wil wel goed werken! en lekker extra musli. doe ik ook! alleen die van mij is wel rond genoeg haha ben blij dat ie eindelijk weer een beetje is afgevallen! hahaha
Ik heb Pirouette juist met een brede neusriem, daarin komt haar hoofd mooier uit Het verschilt gewoon per paard. Amerika is veel chiquer met een smalle neusriem, maar Pirouette dr redelijk lange, deukloze hoofd krijg met een brede neusriem ineens wel een deuk xD
Ik bedoel de gemiddelde arabier heeft toch wel eem redelijk klein hoofd met een deukje.. dus bij de gemiddelde arabier staat een smallere neusriem mooier..
@Kim; ik denk dat dat je nog tegenvalt, veel arabieren hebben toch een wat langer, smal hoofd, maar dat kan met neusriemen en showhalsters aardig verbloemd worden Maar Belarus kan inderdaad prime een smalle neusriem hebben, denk dat het hem heel chique staat!
Nou dan zijn dat stomme arabieren Haha, nee hoor grapje..
Bij de vorige eigenaresse had hij ook een hele dunne neusriem en dat vond ik hem inderdaad iets chiquer staan!
Barcelano
Geplaatst: 09-08-11 23:20
@ Calimero: haha ja dat hoofdstel heb ik te koop:P(had, hij is door jou gereseveerd:p ) Hij past goed op me merrie die een redelijk fijn hoofd heeft en pas ook op de hengst die heeft een wat bredere kaak lijn.
Overgins zou ik vandaag HC starten, maar heb het even voorbij laten gaan:) Volgende keer beter:)
ik vind juist hoe breder de neusriem hoe mooier! maar ja dat is natuurlijk ook maar persoonlijk. die van mij heeft niet echt een arabierensnoetje. hij heeft bijna geen dis. gewoon een rechte kop haha. maar wel heel fijntjes. maar volgens mij is dat ook wel een beetje de lijn, want ik zie wel meerdere madiar kinderen met een niet zo heel erge dis.
Bren79
Geplaatst: 10-08-11 09:18
Ik zal me ook even voorstellen me mijn paardjes
Ik ben Brenda geboren januari 1979 en ik rijd met mijn arabjes in het noorden des lands(Groningen, Drenthe) wedstrijden sinds 1 juli woon ik en mijn aanstaande Hubbie en zijn zoon in Meeden en staan onze paarden bij huis, niet alle paarden zijn van mijzelf maarook van Monique waarvoor ik Sirel uitbreng in de sport, hij staat nu 10 min van mijn huis bij haar op stal. wij doen alles beetje samen met onze paarden wat veel gezelligheid met zich meebrengt en wij beide met volle teugen van dit beestenspul kunnen genieten.
Allereerst Zal ik FHJ Remezida*D(v.Sha Lazio X m. Moon's Reza(v.Cavallo) voorstellen zij is een Merrie geboren 27 maart 2002 een 2e premie merrie. Ik heb haar als 2,5 jarige gekocht van haar fokker Fam Jutting, en haar zelf ingereden, we rijden Z1 met winst waardoor zij ook haar prestatiepredikaat heeft en heeft in 2010 het leven geschonken aan Silver Thaqib(v.Sirel) waardoor zij ook een poos geen geen wedstrijden heeft gelopen hopenlijk zullen we binnenkort weer in de ring verschijnen.
En dan natuurlijk Sirel*D(v.Silver General X m.Mirella(v.Baccarat) hij is een GGK hengst bij het AVS geboren 7 mei 1998 hij voert 86% Crabbet bloed en is in het bezit van Monique Eden en hem breng ik voor haar uit in de wedstrijden sinds 2006, in 2007 zijn we NK kampioen M dressuur bij het AVS geweest en ook met hem start ik Z1 met winst waardoor ook hij zijn prestatiepredikaat heeft, hij is de vader van de meeste jonge paarden die wij nog in ons bezit hebben waarvan Golden Daisy de jongste is, hij heeft ook een lange vakantie gehad maar ook hij zal binnenkort weer in de ring verschijnen.
We hebben nog meer paarden die gereden worden maar om ze hier allemaal te gaan noemen word een beetje veel dus daarvoor vewijs ik naar mijn profiel of onze website http://www.el-sham-horses.com
@Saskia; nee hoor, ik kom ook uit het westen xD Hoewel het bij mij zuid-west is, bijna belgie xD De oefening waar ik het meeste moeite mee heb.. Heb ik niet echt eigenlijk, verschilt per paard :p Pirouette vind vooral de linkercontra en de keertwendingen moeilijk. Hierbij moet ze meer gewicht op rechtsachter nemen, en vanwege haar scheve heup is dat ontzettend zwaar voor haar. Als je puur naar haar skelet kijkt, zou ze nooit verder dan de L2 kunnen komen, omdat het laten zakken van de achterhand zo ontzettend moeilijk voor haar is. Maar omdat we allebei zo graag willen, is het toch gelukt Dat liet ze vandaag wel weer zien, ze wil zo graag werken en biedt alles zo goed aan, ze is echt mijn kleine wondertje
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 10-08-11 22:44
Reindert is langsgeweest tijdens mijn vakantie, dus is heb de rijfoto's helaas gemist , maar er zijn wel suuuuupermooie plaatjes uitgekomen van de hele kudde:
wat ik echt het allermoeilijkste vind is doorzitten! ik weet niet hoe het precies komt maar hij kakt zo in door het doorzitten. want als ik al me oefeningen in het lichtrijden doe, gaat het super! maar ja we zijn L2 dus we moeten wel! iemand misschien een tip? we moeten zondag weer starten dus het komt goed van pas!!
Ik heb ook wel moeite met doorzitten ja. Maar dat komt omdat hij soms niet helemaal lekker over zijn rug loopt en kan ik niet lekker zitten. Dan begint hij nog minder fijn te lopen en stuiter ik nog meer Maar zodra hij lekker loopt gaat het goed.. Meer oefeningen kan ik nog niet opnoemen, we rijden nog maar B