Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:55

Dat DNA is toch ergens onderzocht in een lab, die moet dan denk ik de gegevens wel hebben toch? Misschien kan je de BAPS vragen bij welk lab dat gedaan wordt en kan je er zelf naartoe bellen.

Wat je anders ook kan proberen is de vraag te stellen op het arabischvolbloed forum. Daar zitten denk ik wel mensen die hier ervaring mee hebben.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:40

Ik meng me hier ook even tussen hoor al heb ik hier verder niks te zoeken dan te zwijmelen van die western gereden arabs
Maar wie weet stap ik zelf ook wel weer over want tsja western is toch wel leuk hoor ;)

maar om even terug te komen op xDenies en haar dillema van DNA
Je kan iig wel aan DNA van mams komen? en heeft mams wel papieren?
wat weet je van jahim heeft hij geregistreerde nakomelingen iig van de periode dat het middels DNA werd vastgelegd(dat is iig na 1995)? zo ja dan is er van hem waarschijnlijk dus het DNA bekent, zo nee dan vrees ik dat het idd niet zal gelukken om boven die 50% uit te komen wat je graag wilt, of weet je wie de laatste eigenaar van hem was om hier achter te kunnen komen?
Wij hebben dit ook moeten doen maar wij hadden dus nog mazzel dat vader nog in leven was (toen was die 29) en ook dat moeder nog in leven was, maar zo hebben wij toch de juiste papieren kunnen krijgen ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:04

Mams leeft nog, daar kan ik wel aan komen. Paps leeft niet meer, fokker reageert niet op mijn mails, en of de vorige eigenaar iets weet?
BAPS heeft me verteld dat ze nits aan mij mogen vrij geven, maar wel aan een stamboek - dus het NRPS zu aanvraag voor mij gaan doen - nu moet ik eerst geld geven voor ze wat willen doen.

Geregistreerde nakomelingen heeft ie niet, moeders wel. En hij was ook geen officiele dekhengst volgens het NRPS. (dat hebben ze dan wel weer uitgezocht)
Verder heb ik van beide ouders wel een kopie van hun papieren.

Vind 't best vervelend dat ik nu zo bruut behandelt word door het NRPS.
Eerst zes keer een mail dat ik naar het AVS moet, omdat mijn merrie 100% is, en dan opeens 'ja, dat zijn de kosten - eerst overmaken, dan gaan we verder'.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:38

Gister weer les gehad bij An op Nirvana....wauw wat gingen de stops opeens veel en veel beter!! Tactiek ook veel beter,dus rond en goed onder. Elke stop was super, dus waarschijnlijk hebben we nu het lek boven :P .

Dit gaan we eens uitproberen te vrouwenpolder.

Oh ja....we waren trouwens 21e van de 61 deelnemers tijdens de laatste DRHA GAG.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:32

Ik heb nu drie lessen gehad met een shank/snaffel erin. Wauw ze loopt hier ontzettend goed op. Ben zo trots op mijn arabje. :o :o

Afbeelding

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:07

CounTree schreef:
Gister weer les gehad bij An op Nirvana....wauw wat gingen de stops opeens veel en veel beter!! Tactiek ook veel beter,dus rond en goed onder. Elke stop was super, dus waarschijnlijk hebben we nu het lek boven :P .

Dit gaan we eens uitproberen te vrouwenpolder.

Oh ja....we waren trouwens 21e van de 61 deelnemers tijdens de laatste DRHA GAG.

Hey dat is fijn *D hopen dat het ook op wedstrijden werkt ;)
Ik zie miss volgende week dan ga ik me paardje verhuizen *D <3

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:08

Berwicowa schreef:
Ik heb nu drie lessen gehad met een shank/snaffel erin. Wauw ze loopt hier ontzettend goed op. Ben zo trots op mijn arabje. :o :o

Afbeelding

Leuke foto ;) fijn dat het goed gaat *D

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:26

@ Berwicowa ziet er goed uit! En ik zie dat je ook al naar An verhuist haha...wordt nog een leuk arab clubje daar straks ;-).

Gaat er hier nog iemand naar vrouwenpolder volgende week trouwens?

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:31

Ik verhuis niet hoor ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:18

Paardje :j :D

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:35

MMm ben misschien :o? maar snap het niet helemaal :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:51

Berwicowa schreef:
Ik verhuis niet hoor ;)

Nee maar je paardje toch?

Oh nee...zie het al.... _O- ...moi is :o? !!
Las het onderschrift van Racinggirl en plakte dat aan jou vast..... |o }:0 := := := :z

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:01

ja ik dacht al???? nou ja kan gebeuren toch?????

Nee ik blijf lekker bij mijn eigen trainer lessen. :D

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 07:27

Hahaha ;)

Ja gezellig arabclubje zo, wel allemaal naar de DAWRA :D

Vrouwenpolder komt net iets te snel, maar ik ga hem dit jaar zkr nog showen :D

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:00

Zodra ik weer wedstrijden ga starten wordt ik ook lid van DAWRA. Bij de WRAN zijn arabjes toch n og wat onder geschoven.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:02

racinggirl schreef:
Hahaha ;)

Ja gezellig arabclubje zo, wel allemaal naar de DAWRA :D

Vrouwenpolder komt net iets te snel, maar ik ga hem dit jaar zkr nog showen :D

Vrouwenpolder zie ik als een training. FF het plakkende effect van mijn arabs uitproberen whaha. Voor mij is dit de laatste gelegenheid voor het NK om te kijken of ik brulkikkers bezit ;-).

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:24

OO CounTree wat leuk dat je meegaat doen met het NK, nu MOET ik er zeker naartoe!:D
Kan ik aan Shakira vertellen hoe haar mama en tante het hebben gedaan en dat ze net zo goed moet worden hihi...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:26

Ben ook op het NK alleen kijken hoor en groomen.
Zit er de hele week

Misschien leuk om kennis te maken???? :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:42

Berwicowa schreef:
Zit er de hele week

Nou zeker leuk! Ik moet me nog inschrijven, wacht nog ff vrouwenpolder af, maar overweeg reining, reining en nog eens reining :D. Ik ben startnummer 351 en 152

Met beide dames start ik in ieder geval de Semi Final WRAN Senior Reining en zal ze beide ook inschrijven voor de DAWRA reining. Te twijfelen zitten we over de reining trophy....dat vind ik zooooo gaaf, daar wil ik gewoon een keer aan mee doen :P Maar manlief heeft zo zijn bedenkingen hierover, maar ik vind het gewoon zooooo leuk. Hopelijk weet ik hem te overtuigen na vrouwenpolder, hij moet natuurlijk wel volledig achter mijn beslissing staan. :(:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:51

melissa_b schreef:
OO CounTree wat leuk dat je meegaat doen met het NK, nu MOET ik er zeker naartoe!:D
Kan ik aan Shakira vertellen hoe haar mama en tante het hebben gedaan en dat ze net zo goed moet worden hihi...

Hey Melissa, ja je moet er zeker eens naartoe! Vorig jaar heb je het ook al gemist. Goud voor mama en Zilver voor tante tijdens de Dawra Reining!! En 6e en 8e tijdens onderdeel Versatile WRAN.

Dit jaar hoop ik toch echt met 1 van de 2 de finals te behalen van de WRAN reining! Vorig jaar lag Nirvana eruit....ze bokte op het changement en dat koste ons de finale plek.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:04

CounTree schreef:
Berwicowa schreef:
Zit er de hele week

Nou zeker leuk! Ik moet me nog inschrijven, wacht nog ff vrouwenpolder af, maar overweeg reining, reining en nog eens reining :D. Ik ben startnummer 351 en 152

Met beide dames start ik in ieder geval de Semi Final WRAN Senior Reining en zal ze beide ook inschrijven voor de DAWRA reining. Te twijfelen zitten we over de reining trophy....dat vind ik zooooo gaaf, daar wil ik gewoon een keer aan mee doen :P Maar manlief heeft zo zijn bedenkingen hierover, maar ik vind het gewoon zooooo leuk. Hopelijk weet ik hem te overtuigen na vrouwenpolder, hij moet natuurlijk wel volledig achter mijn beslissing staan. :(:)

Ok super leuk. Je herkent mij waarschijnlijk wel aan een rood jack met cowgirl achterop. Maar tegen die tijd spreken we elkaar vast nog wel op bokt.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:35

@Countree.. Vorig jaar wilde ik inderdaad ook komen!
Toen kwam er iets tussen, kan me even niet meer herinneren wat het ook alweer was.
Maar dit jaar zijn we wel van de partij!;) Of.. euhh ikke zonder Kira..

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:16

Leuk gezellig! CU daaro ;-)

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:18

jaaa en in... bleiswijk en beverwijk!?

TornadoSchat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:26

wat een mooie arabieren hier , ik ben ook kompleet fan van western :D