[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:19

Nou ze staat er nu al vanaf donderdag en zitten daarvan al rond de 2000, dan nog 450 van die twee dagem thuis en als er dan nog een operatie bij komt betekent dat + 6000.. verzekering is nog de vraag of dat gaat lukken.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:22

Jeetje wat een geld. Bij het paard van een stalgenootje zijn alle snijtanden verwijderd in Utrecht onder al gehele narcose. Voor de operatie zijn ze trouwens nog een dag met het paard bezig geweest om te proberen de snijtanden in te korten. Een dag na de operatie mocht paard naar huis en stond een uur later met koliek. Op zaterdag(!) terug gereden naar Utrecht en daar heeft ie nog een week gestaan. Totale rekening: €1800. Viel mij alles mee.

Heb je niet eerst met de verzekering gebeld? Bij wie zit je?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:32

jeetje wat een geld Kelly! snap dat dat even een struikelblok is.

Bedankt voor de ideeën dames :j Gasselte is iets te ver weg, ben bekend met het bedrijf maar is niet helemaal wat ik zoek. Zal de andere bedrijven eens opzoeken!

Hihi, ik heb echt zin in mijn projectje met Noah! vanavond gaan we weer aan de balkerij, en woensdag weer even normaal rijden :Y)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:36

Kelly heel veel sterkte

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:46

Jeetje Kelly.. heel veel sterkte gewenst! Dit is echt niet te bevatten.. Hopelijk komt je meisje er snel bovenop en mag ze mee naar huis :(:)

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, ik zweef ondanks het troosteloze weer en opkomende school stress, nog steeds rond op me roze wolk :D

Roma, echt geweldige foto's van je mannen en meissie! Wat een rijkdom <3 Fijn dat je de afspraak voor Ferdani hebt staan, zal een top rijpaardje worden denk ik zo :j

Hier verharen ze nog niet echt, maar snachts is het soms ook nog iets van 3graden en aangezien ze buiten en in hun nakie staan is het maar goed ook dat ze nog een vachtje houden :+

Haa geweldig die Fu, inderdaad zo staat Raff ook altijd! Dat is DÉ kriebel spot en de beste plek als je hem moet paaien :=
Super mooie steiger foto zeg!

Annika fijn dat alles goed gaat, moe zijn is natuurlijk ook niet zo raar, je leeft voor twee :o En gelukkig maar dat Ely eetverslaafd is hahaha!

Hihi Iloon ik denk dat Jas hoogstens in jou jaszak kruipt tijdens de oefendag hihi. Aah nee komt vast helemaal goed! En als het goed is, hebben wij lekker klein in hand groeppie voor de guppies :D

Ha ik zeg, dat wordt een Big Band maken van onze arabjes! =:) Wel echt gaaf zeg, zo'n compliment yildiz!!

Gelske, waarom de keuze dat je er zelf bij Noor niet opgaat dadelijk?

Jaa Tam ik ben echt zo jaloers op al jou hindernispalen! Ideaaal!! Ik heb geen spring ambities, maar zou graag een aantal staanders willen hebben, alleen zijn die dingen zo duur.. >;)
Super gaaf je balkentraining! Ik denk dat je daar zeker weten een hoop verschil en profijt van gaat krijgen :)) Mega goed voor coördinatie, rug, buik en billen. Ik zie op facebook vaak filmpjes voorbij komen van deze persoon, is iets waar ze balken training gebruiken voor paardenfysio. Ziet er erg leuk uit ook: https://www.facebook.com/john.marti.3?fref=photo

Welke opleiding doe je precies? Trainingsfysiologie, klinkt interessant! Ik heb veel vakken als inspanningsfysiologie en trainin&prestatie, spierfysiologie maar dan wel allemaal op de mens :Y)

Hihi Nabs in de 'ik wil nú het land op' stand :)

Het is inderdaad weer bagger weer.. wat een ellende.. hopelijk komt de lente snel!
Klinkt goed Nicky, lekker het strand op!

Hier is gister de zadelmaker geweest en heeft de Massimo die ik van mplaats had gevist helemaal op maat gemaakt voor Raff *\o/* Zijn eerste eigen zadeltje is nu ready to go! Verder nog maar even 2 daagjes rust, want merkte dat hij nog erg 'zen' was, dus wat extra tijd kan geen kwaad ;)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:54

Ik blijf duimen Kelly dat je mooie dame weer snel bij jouw op stal staat.

Wat super dat het zadel past bij Raff. Ik durf zelf niet meer paarden zelf in te rijden vroeger deed ik het wel maar ben nu ouder en wijzer (schijterig ;) ) geworden dus ja dan kan je het zelf beter niet doen. Maar het kriebelt wel om het zelf te doen dat wel maar dan sta ik er zo naast en dan denk nou vandaag toch maar niet :)

Haha Tammy Project Noah we leuk dat je zo lekker met hem bezig bent hij doet het echt super die van mij tillen hun benen echt niet op.

Wat super dat je weer mag rijden Nicky en mooi weer graag dit is echt niet leuk. Ik heb ook wel weer eens zin in een stand ritje.

Ik zat laats nog te denken of je Sier nog had of was hij niet van jouw daar staat me ook iets van bij. Drie paarden is inderdaad ook mans zat ik zou echt geen paard willen missen maar nogmaals als er eentje weg valt (hoop ik natuurlijk heel lang nog niet) komt er echt niet meer bij.

Das fijn Roma inderdaad hoef je er ook niet over te twijfelen. Ga je hem als hij hersteld is dan ook laten inrijden of wacht je daar nog een jaartje mee???

Weer goed op weg met Duun ;)

Qaseem is een prachtige jaarling dat kan ik op dit moment niet van zijn zusje Jhadorah zeggen maar ja haar mooie smoeltje maakt alles weer goed :D

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:06

Oke poging tot bijlezen..

Die foto van Yul en Nour vind ik prachtig, om te smelten <3

Joyce-Asal wat ben je stil!

Ilona je weet het al maar ik ben in luv met Jassmir! :D

Amir is zo stoer, wat een heerlijk smoelwerk zit daar ook op! En Fardani.. Moeilijke keuze! Hij is in een paar maanden tijd al zoveel stoerder en nog mooier geworden! Succes maandag.

Annika laiverd wat een leuk verhaal over Ely :P Echt een actie zou dat voor mij ook zijn, ik heb de 2 merries een keer per ongeluk losgelaten toen Set drachtig was :o Gewoon een hek niet dichtgedaan, zelfs wagenwijd open laten staan. Ik was al 9 kilometer weer verderop in de stad Groningen toen mijn vader belde dat de dames op straat liepen.

Verharen doen mijn paarden nog nauwelijks.. Alleen Set een paar losse haren maar ja die heeft ook een deken om.

Stoere foto zeg van Fu! En het wassen heeft wel goed geholpen :j

Leuk dat Nour een stille fan heeft! wat ligt hij lekker zo in zijn stalletje.

Voelt Sjaak zich al wat beter Gelske?

Siel fijn dat je poonie zo goed functioneert :D

Ben benieuwd of je wat gaat merken na Noah's balkentraining!

Nabeeh heeft een leuk koppie zeg :D

Leuk Nicky donderdag weer op Dayem :))

Heftige kosten Kelly, mijn paarden zijn niet verzekerd maar zulke bedragen zou ik ook niet op kunnen hoesten dus dat is wel een risico..

Ik vind je beide jaarlingen knap Gelske!

Hier is het ijskoud buiten en echt pokkeweer maar het past goed bij mn stemming :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:08

Aawh Kat :(:) Lekkere deken er bij pakken als je thuis bent? en veel poownies knuffelen! Toch lief dat je even bijgelezen hebt, topper :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:15

Jaa ik zit nu onder een dekentje op de bank een tosti te eten :+ net door weer en wind de paardjes gevoerd die dus gelukkig blij waren dat ik langs kwam. Met zn drietjes in de stal. En ik kan me verheugen op een high tea met jullie zaterdag!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:17

ha ik typte bijna op een dekentje onder de bank. dat was wel heel deprimerend over gekomen he :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:22

Daar had ik dan wel een foto van willen zien :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:27

Hahaha, Kat, dat klinkt idd wel heel sneu.. :D
Komt allemaal wel weer goed hoor, is logisch dat je in een dip s(h)it.
Gewoon de tijd nemen en gelukkig komt er een betere tijd aan en kan je lekker genieten van je knollies.
En Fu's staart ziet er toch altijd zo wit uit.. O:)

Gelske, een mooi koppie is het zeker!

Canisia, fijn dat je zadel weer in orde is. :j

Straks wordt het droog, dan ga ik proberen of Fu weer mee wil op de fiets! :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:28

En zaterdag lekker vreten met z'n allen :D

Fuutje gaat fietsen, denk er om dat jullie niet wegwaaien Miran :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:52

Hee hallo!
Ik kom even binnenvallen, want wil Kelly een enorm hart onder de riem steken :* Jeetje meid wat krijg je het enorm voor je kiezen, niet leuk! Gecondoleerd, ik wil je veel sterkte wensen.
Ook met Geisha, mijn duimen draaien voor een snel hertel :(:) Dat je meidje er maar snel bovenop mag komen

En Kat jij ook :(:) , maar dat wist je al :*

:evaw:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:26

Hey Shan, hoe is het met zwartje?

We zijn niet weggewaaid!
Hier een heul kort filmpje, net weg bij huis, dan ga ik daarna links het fietspad op en zonnedael in waar het heel rustig is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:39

lekker Miran!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:22

Djiez Kel dat zijn echt geen leuke bedragen... -O- Hoop dat ze goed verzekerd is? Hier net als bij Katja niks meer, alleen Jazzy. Is idd toch wel weer risico, maar ja met meerdere horsies wordt t dan zo een dure kostenplaatje.
Ik vind je zo sterk meis! Dikke knuf! ❤️

Miran! Dat doe jij gewoon hihi! Kijk naar dat filmpje en denk steeds dat ik op zo een tempo al 10 keer in zon hilarische slow motion actie was om gekukeld! _O-
Tja, motorisch gestoord kan er niks an doen!

Tam, de balkenheld! Kei cool hoe inventief je zoiets opzet! Ben heel benieuwd naar je onderzoeksresultaten! Doe je die oefeningen 3 keer per week belast of ook onbelast aan de longe? Lijkt me ook nog n mooie aanvulling? Of schop ik dan t hele empirische onderzoek in de war hihi?

Shanna, potdikkie! Vanwaar die steen? Benieuwd hoor naar jullie Black mare adventures!

Tiene heb ik ook al ff niet gehoord? Gaat t goed?

En Lisa?

Hier geen paardendag maar godsgruwelijk hard overgewerkt, blegh, maar wel goed voor m'n cliënten!
Toch iets paardigs te melden!
Nour z'n dressage hoofdstel is binnen, is gruwelijk mooi en staat m cool! Nog geen geschikte pics want als westernmiep had ik natuurlijk de neusriem weer veel te laag hangen maar hij is leuk!
Maar t beste nieuws komt nog: resultaten Nour CEM en EVA binnen!!!!!
En..... Vrij! We kunnen zaadjes sturen!!! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:23

toffe dingen van Nour! Ben benieuwd naar zn nieuwe tack :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:03

Kat, ja is zo handig dat ik nu zo even weg kan, en dat het zo makkelijk lukt, ook wel eens fijn. :')

Yil, paardrijden gaat je anders erg goed af! :D

Maar ik ben idd een geoefende fietser, :P moest vroeger ver fietsen naar de middelbare school, (16 km heen en terug) en dan nog mijn paarden doen, dat was ook nog 20 minuten de andere kant op.
En de basisschool, die was maar 10 minuten, maar wel met megaveel drempels en een hoge kluft, die kon ik helemaal fietsen zonder handen aan het stuur! :))
Maar in draf gaat het lekker, precies een mooi tempo en je hoeft nauwelijks te trappen, en vorige keer moest ik ff stoppen maar hield ik me gewoon aan Fu vast, dan hoefde ik niet af te stappen. :D
Eerder ging het fietsen nie zo lekker nie vanwege mijn bekkentoestanden maar nu met die prikken gaat het stukken beter!

Goed zeg van Nour!!! *\o/*
En ben heel benieuwd hoe zijn hoofdstel staat!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:57

Mischien een nieuwe paarden sport Paard fietsen of fietsen met paard Miranda :D

dat is gaaf Yildiz da Nour zijn resultaten goed zijn en dat ie nou echt oficieem baby,s mag maken ;)

Met een dekentje onder de bank word het niks hoor kat ;) het weer zit ook echt niet mee he daar word je gewoon niet vrolijk van. Wel leuk dat je naar iets leuk uit kunt kijken zaterdag dat klinkt heel gezellig en lekker zoon High Thea Y)(^) .

Sjaak is nog wel moeilijk te pijlen vind ik hij is best wel Sjaggie naar de anderen paarden maar ja het weer zit ook niet mee natuurlijk ze zijn allemaal niet zo vrolijk dan.

Toch nog even aan het einde van de dag met Noor naar de bak geweest om te longeeren. Ik denk dat ze in ene moest laten zien dat ze een schow paard is haar staart ging in de lucht en daar ging ze. Dan is het eigenlijk best jammer dat wij onze paarden niet schowen want ze zou echt niet misstaan in de ring. Na dat ze was uit geblazen toch maar even verteld dat we toch gewoon voor rijpaard gaan en dat deed ze dan ook weer braaf ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:42

Nabeeh! Hij kijkt echt zo van, heel veel grasjes, die wil ik! :D Wanneer mogen ze weer het land op?

Brenda, gelukkig heb ik mijn vriend af en toe nog mee voor het aanjagen, dus dat scheelt nog wel. Maar ik wil eigenlijk nog graag wat mooie foto's van Fardani als hengst, dus echt met merrie voor zijn neus zodat hij nóg wat mooier wordt. Maar ja, dan heb ik iemand nodig die de merrie vasthoudt, iemand (ikzelf) die Fardani vast houdt, en dan heb ik dus nog een fotograaf nodig :+ Nou ja, gelukkig heb ik afgelopen zondag hele mooie foto's van hem kunnen maken, dus dan zijn de foto's die ik wilde niet zo nodig meer :D

Nicky, ik zat te wachten tot ze iets beter weer opgaven, zodat het niet te koud is als hij toch een tijd plat op het land ligt, en idd heel fijn dat er nu nog geen vliegen zijn.
Wat fijn dat je er donderdag weer op mag! Veel plezier!

Jeetje Kelly dat zijn flinke bedragen! Ik ga heel hard duimen dat de verzekering gewoon mee werkt! In deze moeilijke tijd wil je er niet nog eens zorgen over geld bij :(:)
Je vader was nog veel te jong, echt verschrikkelijk. Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd, ik duim dat Geish snel opknapt.

Thanks Canisia, ik voel me ook heel rijk met zulke heerlijke paarden om me heen!
Fijn dat Raff nu een perfect passend zadel heeft, is toch altijd weer een heel gedoe!

Gelske, je jaarlingen zien er allebei super uit!
Fardani wordt pas 5 juni echt 3 jaar, dus ik ga van de zomer voorzichtig beginnen met laten wennen aan zadel, hoofdstel en ruitergewicht, en dan gaat hij in de winter waarschijnlijk richting Karin, of ik moet hier voor die tijd iemand vinden die me goed zou kunnen helpen, maar ik denk het niet.

Katja :(:)
Wel leuk de High Tea in het vooruitzicht, ik had ook best mee gewild, maar mijn moeder is zaterdag jarig, dus dat gaat helaas niet. Vind het wel leuk dat jullie iets in de middag organiseren, van het AVS wordt altijd een etentje georganiseerd, maar ja dat is altijd rond deze tijd van het jaar en dan 's avonds, dus dat betekend dat ik dan niet meer thuis kan komen.. Daardoor kan ik dus nooit gaan, want in deze tijd van het jaar heb ik niemand die mijn paarden kan doen. Als het volgende keer beter uitkomt, ga ik zeker met jullie mee!

Miranda, weer lekker met Fu aan het fietsen, fijn dat hij dat zo goed doet. En die foto op de vorige pagina is ook echt heel gaaf!

Yildiz, super van Nour, fijn dat hij CEM en EVA vrij is! En we willen natuurlijk wel foto's zijn van dat mooie hoofdstel! :D

Gelske, wat jammer dat Sjaak nog zo moeilijk te peilen is, ik hoop echt dat hij zich binnenkort duidelijk beter zal gaan voelen! En Noor lekker aan het showen, wel super dat ze dan daarna weer zo braaf is :)

Amir heeft vandaag ondanks de regen de hele dag buiten gestaan, met zijn waterdichte jas aan (die nog een beetje aan de grote kant was :D ), dus die ligt nu zijn slaap weer in te halen :D Moet zeggen dat hij de regen helemaal niet erg vond, alleen op het eind werd hij het zat, maar toen werd het gelukkig net droog.

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:45

Fijn dat Amir gewoon naar buiten kon :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:46

Fijn dat Amir gewoon naar buiten kon :D Hopelijk kan je volgende meeting ook mee!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:53

Ja, ik hoop het ook!

Het scheelt zoveel op deze nieuwe locatie dat ze achter de bomen en huisjes eigenlijk altijd uit de wind staan. Dan kunnen ze zoveel makkelijker hele dagen buiten. Op onze eerdere stal stonden ze eigenlijk altijd midden in de wind en totaal op de vlakte, dus dan kon je ze echt niet buiten laten met zulk weer. Alleen doordat hij die periode met regen niet is gaan liggen is hij nog iets moeier dan normaal na een hele dag buiten heb ik het idee. Gelukkig heeft hij weer de hele nacht om bij te slapen, dan laat hij mama ten minste ook met rust :')

Beetje wazige telefoonfoto, maar Amir met zijn nog beetje-veel-te-grote-maar-wel-lekker-warme regenjas :D

Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:10

Snap het wel hoor Gelske! Ik dacht vroeger nooit na over zulk soort dingen, maar sinds ik twee x me kruisband heb afgescheurd met freestyle skien denk ik wel iets meer na over de risico's van iets :j Maar dan nog heb ik wel een beetje van tja de eerste keer erop kan net zo goed of fout gaan als de 10de of 100ste keer erop en zelf ken je je paardje door en door so what can go wrong O:) (Of houd ik nu gewoon een groot bord voor me hoofd :+ )

Je beide guppie's zien er overigens prachtig uit hoor!

Ha Katja onder de bank :(:) Vanaf het weekend hogere temperaturen hoorde ik, dat zal vast helpen!

Leukkk Miran, Fu de fietsbier!

Niceeee Yil! Hoppaaa gaan met die zaadjes! ~~}>
Ennn chopchoppp met die foto van zijn blingie hoofdstel!

Lastig met Sjaak zeg.. hopelijk helpt dalijk het lente weer hem ook wat.
Hihi Noor in showstand! Vind dat altijd genieten, even echte arab zijn, maar daarna weer braaf aan het werk.

Das altijd wel lastig he met de boot, naar Texel was het toch? Heb een aantal jaar geleden een periode een vriend op Texel gehad (die surfer die nu een halve BNer is :Y) ), daar ging je nooit voor even een dagje heen, maar altijd gelijk een aantal dagen. Vond het er wel echt geweldig, zo mooi en ook zoveel paarden! :D

Aaaah het ventje is uitegeteld! Heerlijk hoor, lekker naar buiten en aanharden. Wat goed dat ze dan toch zelf beseffen dat ze beter niet op die koude natte grond kunnen gaan liggen. Je zou hem zo met dat dekentje om zo op willen pakken en op schoot nemen <3 Al denkt zijn mama er al anders over inmiddels zo te horen haha :')