[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:58

Ooh, dat is bij ons elke dag zo :')
Succes weer!

Veel plezier Tam! :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:59

@letizia Asal doet het allee als ik concours heb misschien denkt ze dat het make-up is

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:30

Gewoon een schutkleur opbouwen. Huppakee :). Zo blij met mijn bruine paard...poetsen is zo gepiept :).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:17

Tammy_ schreef:
Erg aparte advertentie Joyce :')
Knappe set! :+:

Ik ga vanmiddag eens kijken bij het concours op stal, kijken of ik een beetje kan rijden met die drukte. zit nu in de trein...
was gisteren zo gezellig dat we de tijd vergeten waren. toen moest ik maar blijven slapen... :=

Hihi, wat vreselijk. :P

Zelf ben ik al lang fan van speculaasijs, dat is ook zoowh lekker! :9 (kun je niet overal kopen en das maar goed ook) :')
En applaus, wat leuk! :D

Ja Joyce, dat is toch normaal als paarden hun hoofd op een drol te rusten leggen, Fuego vindt in ieder geval van wel. O:)
Zelfs nu hij in die halsdeken staat weet hij nog wel een paar drolletjes te raken. :j

Kat, ja het is ook erg warm ook gewoon met wintervacht merk ik aan mij paardjes, als ze even te wild zijn krijgen ze zweet. :P
Lijkt het ook nog eens of ze gewerkt hebben.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:21

Oh Lilian ik vergat jou! :D
Rottig dat je nog steeds niet helemaal oké bent..mij man is nog steeds niet fit, hij werkt natuurlijk wel maar is ontzettend moe en kreeg opeens oogmigraine... :? (nooit eerder gehad, gewoon door de moeiigheid)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:25

ja vond het heel erg vervelend :j :j :j

Bruine paarden zijn zo handig, alleen jammer dat die zwarte staart zo snel grijs wordt van het zand :7

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:25

Ik prijs me zeer gelukkig met 2 vrij nette paarden. :D Alleen op show in St Oedenrode had Nas echt door iedere drol die er lag gerold geloof ik :')

Ijs... Nah. Niet echt mijn ding. Lekker op zn tijd :) Maar moet zeggen dat speculoosijs wel errug lekker klinkt.... :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:30

Amy, ik ben ook niet zo'n ijseter, maar dat is echt lekker! :j

Fuego's staart wordt altijd heel snel vies, hij doet hem altijd recht omhoog als ie poept dus er zit altijd direct een smerige streep op.
Het is geen schimmel, hij is gemeleerd.. :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:31

Mijn all-time favourite smaak is en blijft kokos ijs :+:

Noah ligt altijd met zijn billen in de mest, lekker warm denk ik :+ en hij heeft altijd een mooie bruine veeg aan de binnenkant van zijn achterbeen... met wedstrijd mest ik gewoon extra goed uit, en we moeten vaak heel vroeg dus wat dat betreft heb ik mazzel, heeft Noah minder tijd om zijn stal onder te poepen :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:33

Ja Miranda... Het komt denk ik gewoon door het weer ofzo. Warm/koud/vallende bladeren syndroom.. Maar ben gewoon aan het werk :). En het gaat eigenlijk wel gewoon beter. Merk gewoon dat ik onwijs moe ben.

Ik ga zondag werken als Fraulein op een Oktoberfest bij de kroeg waar ik met collega's soms nazit na het werk. Superveel zin in! Even ongegeneerd mijn stalgeld zwart bij elkaar schrapen :). Ik doe dat wel vaker, ideaal een beetje zwart bijverdienen. Sorry belastingdienst :))

Door dat gepraat over ijs heb ik trek in stroopwafelijs... :9

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:35

Ohh maar moe hebben meerderen last van! Zit denk ik in de lucht ofzo... Mams, Mel en ik hebben het alledrie ook. Waardeloos zeg, moe is 1 ding maar daarnaast ook nog eens ziek...

Ohh wat leuk zeg! Lekker zo´n extraatje, moet ik eigenlijk ook hebben hahah

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:41

Lillian, ik ken het gevoel! Ik heb het ook het ene half uur heel warm, volgende halfuur moet ik een trui aantrekken omdat ik het ijskoud heb :brr: Ach die belastingdienst, komt zat geld binnen denk ik dan :') mijn lessen worden ook niet precies volgens het boekje uitbetaald :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:47

Even heel wat anders. Ik krijg gisteravond een bericht van mijn stalhouder. We moeten alle paspoorten op stal gaan houden van onze paarden. Het PVE (www.pve.nl) is dus bezig met het controleren van stallen op de aanwezigheid van paspoorten bij elk paard. Ik vond het een beetje een apart verhaal omdat ik het al op Facebook voorbij zag komen, dus ben even gaan bellen. En het klopt dus. Paspoort dient bij het paard aanwezig te zijn. Ik blijf het nogal apart vinden, maar ga nu dus maar een mini kluisje kopen en die vastmaken in mijn zadelkast om daar mijn paspoort in te doen. En dan maar hopen dat ik hem niet vergeet als ik op wedstrijd ga..

Hebben jullie hier (voor degenen die hun paard niet aan huis hebben..) al iets over gehoord?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:49

Zowh, wat hoor ik nu, ik ga even bellen voor fraude.. :P

Jekkie, kokos lust ik niet. :r

De stallen mest ik altijd einde van de middag en ze doen ook een groot gedeelte buiten (ook plassen!) maarja, er lopen er twee in en uit en ook nog twee strooiende geitjes dus er ligt toch wel altijd wat klaar om lekker op te rusten.

Ja, Lilian, er staat een topic over op bokt. :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:51

Officieel hoort het paspoort altijd in de buurt van het paard te zijn. Noah staat op een pensionstal, en het enige moment dat zij zijn paspoort hebben is als er collectief ingeënt wordt in het voorjaar. Ik houd het paspoort liever zelf. Hoe zien die mensen het dan voor zich als een paard ergens in een wei met schuilstal staat, zonder gebouw op het perceel? Moet je het paspoort dan in een kluisje naast het hek begraven? Vind het maar onzin.

Also, ik moet Noah zijn paspoort nog terugsturen naar het AVS omdat er een medische inlage bij moet (heb dat nooit laten doen := ). Dan is het paspoort toch ook niet aanwezig?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:54

Ja, Tam, het is ook vervelend, ik ben vroeger mijn paspoort kwijt geraakt door de pensionhouders.
Misschien kunnen ze de tweede er gewoon bij verstrekken of een speciale uitgave voor de pensionhouder want ik zou het ook niet prettig vinden het uit handen te geven.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:56

Nou inderdaad. En ik denk ook niet dat ze het zo ver gaan krijgen dat iedereen zijn paspoort ff bij de pensionhouder legt. Nou sta ik op een goede, professionele pensionstal, maar als je nou bij iemand thuis je paard hebt staan en je gaat daar emt ruzie weg, zal je net zien dat ze je een hak zetten door je paspoort "kwijt" te raken. Onder het mom van 'nee die heb je nooit gegeven die heb je vast zelf ergens liggen'.

moet er niet aan denken :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:57

Ik wil mijn paspoort ook niet kwijtraken. Zo niet handig. Maar toen ik Ses op mijn naam zette bij het AVS is mijn paspoort ook twee weken weg geweest. Dus hoe hadden ze dat dan willen doen..

Maar goed. Ik maak me er niet druk om. Ik vind wel dat hier duidelijkheid over mag komen. Want ik maak liever een kopietje dan dat ik mijn paspoort kwijtraak door onzorgvuldigheid van een ander.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:01

Ja, zo gaat het ook vaak, zo kreeg ik ook mijn zadelhouder niet mee..dan moest ik nóg een maand doorbetalen terwijl ik de hele zomer al 200 per maand doorbetaald had terwijl we er niet stonden. (en ze wel stiekem een ander paard in mijn stal hadden gezet) :Y)
Gelukkig heb ik die ellende niet meer en liggen mijn paspoortjes lekker thuis in de la.

Kopietje mag niet en de pensionhouder schijnt een dikke boete te krijgen bij afwezigheid ban de paspoorten.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:03

De enige paspoorten die bij ons op het terrein zelf aanwezig zijn, zijn die van de manege paarden en pony's, en de pensionhouders hun eigen paarden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:08

Ja Tam maar dat gaat dus veranderen.
Of je doet net of Noah gewoon manegepaard is. :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:11

Heb al een keer bijna ruzie gehad met een vader van een kindje van de manege, omdat kindje had gezegd dat ze wel eens op 'deze bruine' had gereden. Ik zei dat dat vast een andere was geweest, omdat 'die bruine' mijn eigen paard is. Hele discussie met die vader, want dat kon toch best dit paard zijn want hij staat immers op een manege dus mogen er ook andere mensen op rijden >;) :roll:

"Dus meneer, als uw auto in de parkeergarage van de supermarkt staat, mogen alle andere supermarkt-bezoekers een rondje met uw auto rijden? :)"

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:18

Ja, Tam, haha, ik weet nog dat je dat zei.. :j mensen hebben ook geen idee hoe dat nou zit op een manege...ze weten niet dat daar ook pensionners staan. :')
Bij mij vroeger op de manege hadden ze een x echt een pensionpaard opgezadeld en die liep al een tijdje in de les, de instructrice dacht al "Wat is dat paard fris en fruitig!" maar dat bleek de verkeerde fries. :+
Die eigenaars vonden het achteraf niet erg, die waren niet zo moeilijk en de manege was heel klein dus het beest was niet afgebeuld ofzo. :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:22

Oja, Eline, hoe was je les gegaan?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:24

@tamara zulke mensen kan ik zo niet tegen.....laat die mensen please op schaken gaan ofzo

Hier in de buurt is wel heel normaal dat de pensionhouder de paspoorten in bezit houd die houd ook het enten in de gaten etc

Asal maar gewassen kon het met poetsen er echt niet meer afkrijgen, en nu maar hopen dat ze schoon blijft tot vanavond