Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 13:45

Geen fijne start voor je beestje! Maar jee, gaat echt wel goed komen hoor! Zorg dat ie volgend seizoen lekker 24/7 in het gras kan, dat doet wonderen!

Bij ons wordt de wei ook elke dag helemaal leeggeschept (drollen) scheelt ook al een pak om de besmettingsgraad te verlagen!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:06

Hoi Iedereen fijne kerstdagen gewenst en !

Hopelijk komt de worminfectie in orde, ze kunnen dan snel achteruit gaan maar mits de goede zorgen en snelle reactie kan alles héél snel beter gaan!
Die wormen is best bij elk nieuw paard op stal, onmiddellijk een tube equest te geven (ondanks dat ze zeggen dat hij ontwormd is op vorige stal of niet) trainingstallen passen dit altijd toe en pensionstallen ook!

!, Ontwormen goed opletten dat je optijd voor wat en hoe neemt (letten op de verschillende werkzame stoffen)! Deze periode is best EQUEST PRAMOX, dan zijn ze vaak gerust in de winter! Ik vraag telkens best wat of hoe aan veearts, want ze worden op den duur resistenter de wormen omdat we onze paarden vaak teveel ontwormen enhoe! ERC de morette is de paardenkliniek en ook tevens mijn veearts, die zijn allemaal overgeschakeld naar het gamma van equest, en af en toe een horseminth ertussen, vele eigenaars hadden enorm veel klachten van wormen, en door nader onderzoek bleek dat sommige ontwormingsmiddellen juist niet sterk of te sterk waren en daarmee).

Best nadien een goede vitamine kuur geven want die kleine veulentjes, die gaan héél snel achteruit! En worden ze vaak hééél schraal, en dan terug langzaam kijken voor de voeding dat hij terug op goede krachten komt!
Een vriendin van mij had dat ook met haar, paard en die hebben ze éénmaal met een soort spoeling gedaan, in maag en bloed en hop daar kwam alles uit, was wel een groot paard (een pinto kwpn) geen veulen!
Ik duim alvast dat hij er snel van af is!! Je knappe pintoarabier, zal een echte eyecatcher worden onder het westernzadel!

Yildzih dan ben ik benieuwd naar je bosal en mecates! FOTO's

de paardenharen mecates en de orginele bosalhanger heb ik nog! Ik heb de mecates vervangen door die kunststofmecates die ze nu gebruiken! Ik had die van bij adje vandaan!
welke kleur heeft je bosal! zowel bosalhanger (medium oil met zilveren conchotjes aan de vijzen voor aan bit of bosal, en zilveren slotje (echt typisch bosalhanger) en mecates (bruin met zwarte manenharen, (kleur van mijn paarden) mogen weg!

Mijn hoofdstel dat er nu aanhangt is een showhoofdstel dat ik hier op bokt uit een westernshop gekocht heb maar op westernshow, maar die zijn gestopt!

Kan nu even geen foto's maken, want mijn showmateriaal ligt nog bij men grootouders, door de verhuis en hier wat in verbouwingen zitten, liggen al mijn dure showspullen veilig bij hen )

Hier ondertussen dagelijks aan de restauratie van de stallen bezig, veel werk, maar het schiet langzaam op, en dan die regen pffffffffffffffff! Wil droog weer lol!

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:45

ik wil ook heel graag droog weer. Onze nieuwe stal is geleverd gister, dus als de grond nu wat droger is kunnen we de stal gaan plaatsen. Dan kunnen de mannen eindelijk weer samen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 17:28

Foto's lukt me niet om te plaatsen, zijn te groot vanuit imageshack?
Maar zal wel linkje plaatsen. ;)

Equest Pramox moet je idd in het najaar geven maar let op! Niet geschikt voor veulens! Die kun je niet alles geven en bij een zeer heftige infectie mag je ze zelfs niet te hevig ontwormen omdat dan alles er tegelijk uitkomt wat weer koliek veroorzaakt wat fataal kan zijn! Ik doe, door schade en schande wij geworden, regelmatig mestonderzoek. Kost 15€ oid en dan weet je òf je überhaupt moet ontwormen en waartegen.

Wil ook droog weer, heb verdorie woestijnpaarden geen zeepaardjes! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:29

Kom net uit de schuur/stal. ff paardjes gepest in hun box. ;-). Scar handdoek gooi training gegeven, over hoofd, rug van afstand etc. Longeersingel om, lekker aantrekken, zo strak! Als afleiding voer in der bak en laat maar lekker ff staan. In de tussentijd ik naar de box ernaast...peppy voor het eerst een hoofdstel om met bit en ook voer in de bak als afleiding. Dan is de focus van het bit snel weg ;-).
Bijna voerbak leeg, hoofdstel weer uit en vervolgens weer in bij Scarlet. Cyann geroepen of ze nog op scar wilde zitten...nee die was ff wat anders aan het doen. Dus hubbie zegt....moet ik ff helpen dan kan jij erop...strak plan!
Scar eerst een paar keer uit haar box gehaald zodat ze ff kon wandelen met de longeersingel, daar had ze ook niets van, dus ze mocht de box weer in.
Na het nodige hang en klop werk, hoppa met het opstapje ik erop. Ze vond het prima...was natuurlijk Cyann al gewend, ik ben alleen beetje zwaarder, maar daar had ze duidelijk niets meer van. Nog een beetje met mijn benen gewiebeld, beetje extra gaan verzitten, kloppen op der kont, ging allemaal best. Ze was vrij ontspannen. Als beloning vroeg ik aan Leen voer, wilde uit mijn hand voeren als ze zou reageren als ik zou bumpen en haar hoofd dan zou draaien, maar hij deed het in der voerbak...nou ja..oke te laat.
Als ik haar nu zachtjes aanraakte met mijn benen, werd ze wat prikkelig omdat ze aan het eten was...duuhhh whaha. Nou ja, toen maar extra gaan kloppen met mijn handen op die plek en toen vond ze het wel goed. Gek peerd ;-). Toen ze der bak leeg had, ben ik er weer af gegaan. Ze was super relaxt. Hoofdstel uit, singel af, dekje eraf...klaar is peerd. Best een braaf peerd aan het worden ons super draakje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 18:39

Wat n brave pownies! Mooi kerstcadeautje! ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:29

Ja Pramox mag niet voor veulens!!

Wauw echt knap Yildizh; waar heb je die vandaan? Van bij Adje??
Zal Nour echt knap staan!! Binnenkort dan fototje maken eh!

Nancy wat super dat Scarlet alias Baskalena zo braaf is!! In de lente dan inrijden?? En trainen voor de sport, ben benieuwd hoe ze het gaat doen!!
Veel succes alvast!
Je hopelijk nieuw super reining kanon :-)!

Super Bimmetje dat je nieuwe stallen zijn aangekomen, hoop ook dan voor je dat het weer snel droger gaat worden, zodat je de nieuwe stallen kan plaatsen :-)!
Verder met Nada alles ok??

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 19:38

Ha nee Glenn, bridles etc haal ik nooit bij Adje. Heb ze uit Texas via EBay! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:56

Echt wijze set! Zal knap staan op Nourtje!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 21:32

Ben bang dat ie al in gebruik zal gaan bij Tie... ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:32

Ja kan ik begrijpen, maar is toch normaal voor Nourtje, dan foto met Tie hey!
Wanneer ga je haar dekken?? vroeg op jaar of later??

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 22:16

Haha, ja hij is voor Nour maar weet niet of ik nog zo lang kan wachten! :D

Tie is van de Regumate af en inmiddels alweer twee keer hengstig geweest, net als vroeger om de twee weken met bijbehorend onvoorspelbaar en zwaar irritant gedrag! {:)-:
Wilde eigenlijk pas eind april/mei beginnen, zodat het veulen volgend jaar meteen lekker de volle wei op kan. Maar jee, ik trek dat gedrag, gegil, gepies en soms zelfs geschop echt niet zo lang! Dus ik weet t nog niet...
Heb jij nog dekplannen?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 08:37

Wel ik dacht terug Tdr white stone te gebruiken aangezien ze dat dit jaar op 4maand kwijt was en het dan al september was, dus redelijk laat om te dekken! en dan wou ze niet meer goed hengstig geraken, dus hopelijk dit jaar! Maar met de werken aan de stallen zit alle focus daar nu op, zodat de paarden snel naar hier kunnen!

Ik hoop dat ze vlot en snel drachtig wordt, en een gezond merrieveulentje mag geven en hoop dat malha me ook een merrietje schenkt!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:11

Net terug van rondje boodschappen doen, vanmorgen vertrokken richting Arthur xmas sale vervolgens Cranendonk in schijndel en via Maaskantje naar lidl in spijkenisse hihi.

Score: 3 zweetdekens met hals, 2 singels, 1x chaps, beenbeschermers. kersproducten voor 50% en gewoon huis tuin en keuken boodschappen... :D. Lang leve de grote boodschappen bus van Leen, want in mijn Twingo had het nooit allemaal gepast :+ *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:56

Dat is dus zeer goed gaan choppen ;-)!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 19:03

Jullie kunnen weer een jaar vooruit haha! *\o/* Was zeker wel druk bij Arthur?
Jessica nog gezien?

Hey, weten jullie misschien hoe het met de kalenders zit? Heb al n berichtje gestuurd maar nog geen antwoord.

Morgen weer les met eerst Tie en daarna grondwerk met Nour. Zin an!
Grondwerk met Nour werpt wel z'n vruchten af moet ik zeggen. Begin is nog steeds nogal druk: snel afgeleid, hengstenmaniertjes maar steeds korter duurt het voordat ik weer de volle aandacht heb! Good boy! :)

Is Peppy nog geen kuren aan t krijgen?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:27

Had Angela ook gemailed voor de kalender maaar ook geen reactie!
Zal wel druk bij Adje geweest zijn! Maar altijd leuk omdaarin rond te lopen en te snuisteren!

Goed dat Nour begint goed te gaan! Ja die hengstenmaniertjes moeten ze toch eens tonen, herkenbaar, shameless gaat zo soms even rechtstaan en dan blijft hij zo even staan om te zeggen van wat ga je nu doen en blijf ik staan en trek ik hem gewoon naar beneden dan ist gedaan! Of zet ik hem snel in achteruit!
Die hormonen slaan soms op hol hey haha!
Hopelijk vlot de les met Tie!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:44

Ja precies Yildiz. Ik spaar altijd op tot de sale. Alleen 1x van de zomer niet gedaan...jas gekocht voor Cyann met Ranchgirl achterop....oei oei oei werd meteen weer gestraft.....had er dus nu 2 kunnen kopen voor wat ik er toen voor heb betaald. zucht. Oh en hetzelfde geld trouwens ook voor de singels die ik met het NK heb gekocht, dus nu maar weer 2 gekocht...kan ik vooruit... :o

Jessica niet gezien, tenminste niet bewust. Ik vond de drukte op zich meevallen, we waren er om ca. 11.15. De kassa hield aardig op, dat wel, gelukkig stond Adje er ook voor niet pin betalingen (rekenmachine als kassa :D ) en had hubbie cash bij zich en was ie dus betrekkelijk snel aan de beurt :P. Geen kassabonnetje nodig toch?!

Kalenders...zie website. Daar vond ik op 24 december een bericht dat ze eindelijk opgehaald konden worden en z.s.m. verstuurd zouden worden. Wordt een lekker verhaal op deze manier, dat verkoopt nooit meer zo goed als vorig jaar....veels te laat! Dit gezin gaat er zeker niet meer zoveel verkopen als vorig jaar, na deze voor iedereen dure maand wordt dat erg lastig. Als ik er nog 20 kan slijten, dan mag ik blij zijn. Heb ze trouwens nog niet ontvangen.

Gaaf dat het grondwerk zijn vruchten afwerpt. En idd meneer Peppy krijgt kuren, alles wat bij hem in de buurt komt bijt ie in de kont whoeha. Scar staat naast hem, dus die heeft telkens fikse ruzie met hem, maar voorlopig is ze hem de baas. We hebben nl. geen tralies tussen hun boxen, maar hout tot ca. 1.40 hoog en indien nodig kunnen we het verder ophogen tot bovenaan toe. Als ie in de wei loopt met de merries, dan gaat ie gelukkig niet lopen jagen achter ze aan. Weinig kans voor hem, want ze rennen ook niet weg, maar geven hem gewoon een flinke draai om zijn oren. En dat doe ik ook als ie mij probeert aan te raken terwijl ik er niet om vraag. Gelukkig steigert die niet of wordt ie gemeen. Hij is gewoon baldadig.

Scarlet is aardig haar fratsen kwijt en Peppy krijgt ze. :+

Wij hebben morgen ook weer les en reizen richting Bergen op Zoom naar JP.

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:11

hmmmm ik word gek ...

heb net een heel verhaal getypt ..... is het weg _-:(
alles leid zn eigen weg hier in huis geloof ik ...

in ieder geval ben weer bij gelezen.

guppy heeft gistere zn entingen gehad... was supper braaf.
vandaag niet helemaal prut maar ja hebben ze vaak na zon spuit.
de wormen worden gelukkig ook allemaal wat minder dus er zit voorruitgang in!
Nu voor de rest is het allemaal maar afwachten. en gaan we gewoon lekker genieten van elkaar en hopen dat we elkaars vertrouwen een beetje kunnen winnen zal een hoop tijd en geduld nodig hebben.
alleen vertikt meneertje zn veulenbrok te eten iemand hier nog tips over ?
Hij eet wel gewoon volwasse basis brok beest is niet wijs !

nanc succes met de les morgen!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:59

Fijn te horen kirsten dat de wormen het onderspit delven :-)

en ach als ie zijn veulenbrok niet eet....laat lekker dan. Misschien mengen en zo opvoeren?

Ik zag zojuist dat de WRAN wedstrijdkalender online staat. Er viel me meteen iets op....ik mis het NK!? Bij de DAWRA stond het al met een vraagteken, maar nu staat ie ook bij de WRAN niet ingedeeld en er is een wedstrijd op de 29e september....komt er helemaal geen wran NK meer? Weet iemand hier iets meer over??

Anyway....ons voorlopige wedstrijdschema 2013 is klaar, uiteraard ovb.
4x DRHA wedstrijd weekend
4x WRAN wedstrijd (2x vrouwenpolder, zeist, kaatsheuvel)
3x DAWRA wedstrijd (apr, mei, november)
Waarbij WRAN en DAWRA+WBN voornamelijk voor Cyann en DRHA voor mij.

Er mist dus een NK en EK.
NK willen we beide graag aan mee doen, maar ja...waar en wanneer dan?
EK gaat voor mij voorlopig een streep doorheen. Met als rede: afstand te ver. Tel daarbij op de grote vraagtekens zoals gaat het wel door? En hoe is de kwaliteit vd reining bodem? En mijn conclusie is dat ik me er niet op ga focussen voor de 3e keer.

Maar goed eer het zover is heb ik wellicht een andere gedachten...wie weet. Eerst maar eens 2 onderlingen gaan starten te Veldhoven 19 jan. en Oud Gastel 10 febr. (waar krista jureert!!)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 11:21

Idd mengen met appelmoes oid?

Weer een volle kalender Nancy! Geen idee hoe het met NK zit. Ga in ieder geval alleen DAWRA starten dit jaar en de jackpotshow in januari. Geen WRAN dit jaar. Dat wordt me gewoon te druk met de shows voor Nour erbij.
En Tie ondertussen ook nog drachtig krijgen.. Genoeg te doen! ;)
Veel plezier op de onderlinge!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:13

Ja best een volle kalender he...mee eens, maar ja dat krijg je als er twee willen sporten ;-). Er zal nog wel e.e.a. afvallen denk ik hoor. Om de twee weken naar BOZ tuffen is ook een aanslag op de weekenden, dus moet eens kijken of hubbie het leuk blijft vinden...ahum. Die jackpotshow zal best leuk zijn denk ik, zijn er veel starts? Was toch in januari ook?

Misschien moeten de rassenshows daar eens een gezamelijk NK doen. Ze zijn er dan toch en best wat publiek denk ik. Misschien beetje vreemd in de winter, maar waarom niet, de ingredienten zijn er en het nivo ook... :)* .

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:12

Volle kalender idd nancy! Wel erg leuk!
Ik wil de DRHA wedstrijden in wanroij ook gaan starten. DAWRA ligt eraan, waar die worden gereden.
WRAN misschien ook nog wel wat. Ik moet me nog even gaan verdiepen in de shows en waar en wanneer deze zijn.

Veulenbrok, is niet echt nodig om te blijven voeren. Als hij basisbrok wel goed eet, voer je hem gewoon basisbrok. ;)

Yilz, ik wil eigenlijk wel graag mee naar de jackpot wedstrijd in den bosch in januari.
Dus ik ga nog overleggen met vriendlief of dat gaat lukken. ;)

Vandaag naar arthur geweest en wat een feest!! hihi
Ik heb mezelf goed verwend! :D
Nieuwe bontsingel, fleecedeken met hals, 2x kinketting, show reins, hobbyhorse showblouse, leren showchaps, show blanket en pro medicine beenbeschermers. *D
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:42

mooie buit jes!! :D Jessica the black rider ;)