[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:59

Dat doet de mijne ook bij de ruinen hier best wel fijn anders was ze messchien niet om de 3 weken precies hengstig.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:01

Over snow hebben wij nog heel lang getwijfelt wat te doen Monique.
Heb verschillende kenners laten kijken en die rade aan om met hem naar de HK te gaan, volgens de toemalige fokkerijcommisie had hij een tweede premie kunnen ontvangen.

Maar als ik bedenk hoe hij nu terecht is gekomen dan ben ik alleen maar blij dat we het wel hebben gedaan.
En dat zelfde geldt voor bliksem, zoals hij zich nu aan het ontwikkelen is had het niet gehoeven maar dan was hij ook niet zo best terecht gekomen.
Dodo wilde ik echt wel hengst laten maar nadat hij vond dat hij het recht had om een merrie verrot te schoppen, terwijl hij echt heel gemakkelijk is, was een enkeltje kliniek zo geboekt, dit was dan wel een een vlaag van woede maar ik vond het zo rot streek van hem dat hij niet anders verdiende Clown
En nu hebben ik aan hem een heerlijke ruin die zonder problemen tussen verschillende paarden kan staan.

Ik geloof er ook in dat als je een paard verkoopt voor de sport dat een ruin meer waarde heeft dan een AV hengst al is dat wel de natte droom van veel jonge meisjes.

Het is alleen jammer dat de ruinenrubrieken op het vaste land nu nog echt een bijzaak zijn, in Engeland zijn deze rubrieken namelijk een genot om naar te kijken, vaak lopen er ruinen bij waarvan je je afvraagt waarom die ooit geruint zijn maar dan hoor je later wat de eigenaar er allemaal meedoet en dan hebben die beesten echt een super leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:13

Zahlina Dat dacht ik vorig jaar ook van die ruin die in sint oederode had gewonnen zo wat een lekker ventje.
Ik vondt da meske op die ruin echt heel goed.
Wij hebben vorig jaar er echt van genoten van hoe trots zij reed ze gaf de hulpen perfect.
Ben haar naam even kwijt maar echt super van mij mogen meer van die meiden meedoen aan zon rubriek.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:23

Emma, die keuring Noord, wanneer is die ook alweer precies? Ergens rond 17 aug?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:42

Nee De regionale en de lowlands zijn het weekend van 9 en 10 augustus.
Zaterdag overdag de regionale, 's avond en de zondag de lowlands. pr5emiekeuring zal ook op zaterdag zijn.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:14

Ja, nu je het zegt! Op zaterdagavond beginnen was verleden jaar toch ook zo? (omdat er zoveel inschrijvingen waren voor zondag) Ik hoop dan maar dat mijn merrie 's avonds niet nóg een keer de ring inmoet. Dat zou paardje alsmede baasje niet echt leuk vinden... Scheve mond Maar goed, wie wel? Paarden zijn dan natuurlijk kapot van de regionale overdag. Nou ja, we zien het wel...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:33

Aldewereld schreef:
Ja, nu je het zegt! Op zaterdagavond beginnen was verleden jaar toch ook zo? (omdat er zoveel inschrijvingen waren voor zondag) Ik hoop dan maar dat mijn merrie 's avonds niet nóg een keer de ring inmoet. Dat zou paardje alsmede baasje niet echt leuk vinden... Scheve mond Maar goed, wie wel? Paarden zijn dan natuurlijk kapot van de regionale overdag. Nou ja, we zien het wel...

Wat ik me kan herinneren waren het de junior hengsten die zaterdagavond moesten.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:37

KimH schreef:
Haha hoe handig een forum kan zijn he? Lachen

Zo inderdaad Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:09

Yes Jinniya salam1e premie merrie.
Van harte gefeliciteert eigenaren van Jinniya salam (sorry ben even jullie namen kwijt)
Nu kan niemand zeggen dat vosje slecht fokt!
Ik ben zo trots op vosje en heel erg trots op haar nakomeling.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:11

Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat je paard slecht gefokt is Verward Dat maak je er nu zelf van. Het ging erom of je merrie wel of niet een goede fokmerrie zou zijn en wat haar tekortkomingen zijn.

En BTW het is toch verder niet belangrijk wat een ander van je paard zou vinden... het gaat erom dat jij lol met je knol hebt Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:14

En die premies zeggen mij al helemaal niks, 1e premie, waarom dan ????
Ik zie veel 3 jr merries (nou ja veel, maar genoeg) een 1e premie krijgen op de premie-merriekeuring, knap hoor Verward Op wat voor gronden dan ? Nee, mij zegt het niks en ik hecht er ook totaal GEEN waarde aan.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:31

ik sluit me hier he-le-maal bij aan...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:57

Missfcdb, volgens mij maak jij je zo ontzettend druk over wat anderen van jouw merrie vinden dat je zelf vergeet van haar te genieten...
Leg de mening van anderen nou eens gewoon naast je neer. Smaken verschillen nou eenmaal en het gaat erom dat JIJ blij met haar bent!

P.s worden paarden echt zo moe van een paar rondjes door die ring heen rennen?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:13

ja het is waanzinnig vermoeiend voor de paarden op show! Het is niet alleen 'het rondje' in de ring, maar ook alle indrukken om ze heen.. Ook de spanning van de voorbrengers/verzorgers nemen ze over en dat voelen ze echt! Vreemd terrein, harde muziek, drukte, overal paarden, overal mensen, vreemde stallen, de reis erheen, kortom: heeeel veel indrukken die allemaal energie van het paard vergen..
Niets is zo vermoeiend als dat! Toen ik nog groomde zag ik de grootste druktemakers van paarden doodmoe weer thuiskomen na een weekendje show.. Ach gut
Je ziet ook vaak dat de paarden die zondag in de ring lopen, later in de kampioenschappen vaak half niet meer zo goed lopen, omdat de energie er echt uit is na de klasse!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:23

Djilan schreef:
P.s worden paarden echt zo moe van een paar rondjes door die ring heen rennen?

Wat Ctjelief zegt klopt helemaal. De meeste paarden zijn kapot na zo'n intensief weekend met alles erop en eraan.
Laatst bijgewerkt door Parce op 28-05-08 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:23

ArabianRanch schreef:
Wat ik me kan herinneren waren het de junior hengsten die zaterdagavond moesten.

Nou, laten we dat hopen dan! Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:28

Aldewereld schreef:
Wat Ctjelief zegt klopt helemaal. De meeste paarden zijn kapot na zo'n intensief weekend met alles erop en eraan.

... en niet te vergeten de eigenaren hahahahaha Dromen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:39

Ik vroeg het omdat ik zit te denken aan de rijrubriek, premiekeuring voor ruinen en de ruinenrubriek... Is dat veel?

Oh en als je het zo zegt snap ik het wel. Het is niet het rondje rennen, maar alles eromheen dus Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:32

Bij de hensgtenkeuring zag je er veel tijdens het rondlopen in de stallen die helemaal afgemat waren of lagen te slapen! Van alle energie in de ring was weinig over Knipoog Maar heel begrijpelijk, want het zijn inderdaad nogal wat indrukken en ze worden ook flink opgefokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:23

Sorry ik was gisteren gewoon zo blij dat dit eruit schoot.
Mag ik blij zijn het is een nakomeling van der.
Er werd wel gezegt geloof ik dat de nakomelingen van vos nooit premie waardig zullen worden en het tegendeel is bewezen.
Schoot er gewoon uit isabel jullie zijn ook blij met de nakomelingen van jullie hengst waarom mag ik dan niet blij zijn heb messchien net iets te overdreven gereageert maar heb ik al sorry voor gezegt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:25

Djilan schreef:
Ik vroeg het omdat ik zit te denken aan de rijrubriek, premiekeuring voor ruinen en de ruinenrubriek... Is dat veel?

Oh en als je het zo zegt snap ik het wel. Het is niet het rondje rennen, maar alles eromheen dus Knipoog

De premiekeuring zal niet veel energie kosten, de rijrubriek en de ruinenrubriek moeten daar zonder problemen bijkomen.
Ik kan me wel vinden in de verklaring maar aan de andere kant is en blijft het te gek voor woorden dat dit voor een volwassen paard te zwaar is, voor de jonkies kan ik het me voorstellen dat de indrukken heel erg veel zijn.
Maar een volwassen paard zou zijn energie niet in 2 rondje lopen kwijt mogen raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:01

Nou ik kom net van vosje af.
ze heeft een inenting gehad begint ze als een gek te hoesten weer da gebeld die net weg was zegt die dat doet ze omdat ze stres heeft.
Ze was heel bang van de dierenarts komt omdat de anderen haar pijn heeft gedaan toen met haar voetje.
En Vosje was zwaar saggie tegen anderen mensen op stal.
Nu leg ik het hooi maar in water dat het stof er goed uit is.
Iemand nog tips hier wil haar echt volgende week weg brengen naar groningen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:17

missfcdb schreef:
Nou ik kom net van vosje af.
ze heeft een inenting gehad begint ze als een gek te hoesten weer da gebeld die net weg was zegt die dat doet ze omdat ze stres heeft.
Ze was heel bang van de dierenarts komt omdat de anderen haar pijn heeft gedaan toen met haar voetje.
En Vosje was zwaar saggie tegen anderen mensen op stal.
Nu leg ik het hooi maar in water dat het stof er goed uit is.
Iemand nog tips hier wil haar echt volgende week weg brengen naar groningen.

wanneer begon ze met hoesten Vic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:32

Weet ik niet natas.
Ze doet echt hevig hoesten en dan komt er niks uit da zegt dat ze over de zeik is hij had wel toen die er was haar ademhaling gecontroleerd en die was goed.
Ik had hem net nog gebeld of vosje een enting tegen rhino moet hebben.
Isabel had het me vertelt wat ik wel heel fijn vondt om te weten.
Maar de da zij dat wij gelukkig niet in een rhino gebied zitten en het als nog kunnen doen als ze drachtig is maar hij raade het af omdat ze die nooit het gehad.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:42

ik pb je wel ff Knipoog