Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:27

Adje weer leegplunderen dus!

wat staat er op de western arabieren wishlist??

:-) :-)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:56

dat was wel een beetje de bedoeling glenn! ;)

mijn verlanglijstje
- showteugels
- kinketting
- showblouse lila of zacht roze
- show chaps
- singel met bont

verder als ik nog centjes over heb, misschien nog een nieuwe pad of beenbeschermers of een nieuw trainings hoofdstel.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 20:59

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 21:00

Benieuwd naar de buit Jes!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:40

de bosal heb ik Yildizh, (voor shameless) maar ander hoofdstel (2ear showhoofdstel met ice kristallen erin en zilveren tubes) en andere mecates!
heb hem dan ook zo geshaped :-) is met een plooi en dan met een koortje heb ik via us arabieren trainer geleerd :-)

heb ook een beige bosal (light oil kleur) voor als ik ooit een vosse heb met blonde manen en staart :-)
de mecates die er orgineel aanhangen heb ik nog! zwart met bruin manen haar! (mogen weg)

ik zou graag een pikzwarte bosal willen, en zwarte showpad met leren boord en zilveren concho en paardenharenkwastjes

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:11

Cyann en mezelf zojuist opgegeven voor de schietberg competitie. We doen de beginners en ik doe de amateur er nog extra bij. Gezellig!!

Verlanglijst adje....GEZELLIGHEID en kwalitatief goede neopreensingel. Verder nog geen idee.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:37

Super nanc! Hopelijk kunnen we dan wel gaan en meeten!! :D

Ik heb nog het belangrijkste vergeten voor adje verlanglijstje en dat is een zadelcaddy!!
Word doodmoe van dat gesleep! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:03

Ja dat wordt weleens tijd, vind je niet. haha.

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:57

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:56

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:09

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:45

Oei wat een triest nieuws!
De knappe papa van je mooie merrie, die er niet meer is!!
Veeel sterkte aan Wenche en Ad!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 17:56

Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, z'n vlekjes zitten goed! ;)

Verdrietig nieuws van Kubinec! Hoe oud is hij geworden?

Waar heb je die bosalhanger vandaan Glenn? Ik had een financiële meevaller en een prachtige Chauca 42 plaited Bosal en supermooie mecate (Juan Ortiz) gescoord gemaakt van paardenmanen. Ben er zo mee in m'n sas! :D
Nu nog een mooie hanger dus! ;)

Iedereen hele fijne feestdagen en een gezond, sportief 2013!
Afbeelding

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:32

thnkx yildiz. zn vlekke zitten goed alleen de rest nog niet :( gaat op moment niet zo heel goed met hem :(

Iedereen voor de rest een hele fijne kerst toe gewenst.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:41

Hè hoezo Kirsten? Wat is er mis met hem?!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:43

wat een gave foto yil!

Achjee didatje, wat is er aan de hand?

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:35

Heeft ernstig.last van wormen. Spoelwormen. tis echt verschrkkelijk.
Ruim 20 cm lang en komen der nu steeds groter uit.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 23:39

Aiai wat oliebol zeg! Wat zegt de DA?
Nour heeft vorig jaar ook n flinke worminfectie gehad, is er flink ziek van geweest. Die jonge dieren zijn er ook zo gevoelig voor ondanks juist ontwormen! Heeft toen naast de aanbevolen ontworming ook een vitaminepreparaat gekregen waar ie flink van opknapte. Maar pas in mei, toen ie vol in het gras stond zag ie er weer wat beter uit...
Fingers crossed Kirsten dat alles goed komt met hem!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:47

Oi Kirsten, sterkte met je ventje dan!
Vitamines lijken me goed om weet wat weerstand op te bouwen, hoop dat het weer goed komt!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:05

Jeetje Kirsten,....wat balen zeg dat ie zo vol zit, jakkie. Heb hier zelf geen ervaring mee, ja bij een kat ooit, komt dit bij een paard dan ook via zijn mond eruit?? Weet echt niet goed wat ik me hierbij voor moet stellen, behalve dan spagetti slierten...brrrr. heel veel sterkte ermee!!

Iedereen hier in ieder geval fijne dagen en een gezond 2013!! Speciaal ook voor je nieuwe mannetje Kirsten!! Gaat vast helemaal goed komen.

xxx Nancy en fam.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:15

yildiz schreef:
.... Die jonge dieren zijn er ook zo gevoelig voor ondanks juist ontwormen! ...

ff gegoogled en idd exact wat Yildiz zegt...
Onderzoek aan de faculteit Diergeneeskunde In Utrecht heeft aangetoond dat 63% van de spoelwormen aanwezig bij Nederlandse veulens resistent zijn tegen ivermectine, het actieve bestanddeel in veel gebruikte wormkuren als bijvoorbeeld: Eraquell, Eqvalan, Noromectine en Equimectine. Het is van groot belang om te weten of ook uw veulens te maken hebben met resistente spoelwormen. Laat hiervoor een mestonderzoek onderzoek uitvoeren.

In het najaar zijn onze paardjes allemaal nog een mestonderzoek gehad. Ik vond het allemaal maar een beetje onzin zo'n onderzoek, maar goed ivm de jonge dieren had ik zoiets van...go with the flow...maar als ik dit zo lees, weten we weer het nut... Ze waren zo goed als helemaal wormvrij. Zeer lichte infectie, dus daar de kudde specifiek op ontwormd. Het jonge spul nogeens extra herhalen en dan moet het helemaal goed zijn.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:19

die spaghettie slierten komen gewoon vanuit zn achterste eruit dan nancy. Heb ook eens mee gemaakt bij een paard op stal toen ik nog op een pensionstal reed. Is echt blehh, maar erg vervelend.

Hopelijk komt ie er snel weer bovenop kirsten! Das niks zo. Dat ie er maar snel vanaf komt. Zo'n energie boost kan hem idd wel helpen weer een goede weerstand op te bouwen. Ik gebruik bij de jonge veulens nog altijd extra equiworm p. Deze werkt super voor jonge dieren. Sterkte.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 00:38

Idd Nancy! Ben toen, na Strongid P en Equimectim op eigen houtje over gegaan op Panacur en daarmee is hij het uiteindelijk te boven gekomen, samen met een nieuwe volle weide en daarvoor dus dat preparaat waarvan ik niet op de naam kan komen. Was een donker, stroopachtig goedje wat ik over de brok moest doen..
In de herfst heb ik nog eens ontwormd met Equest Pramox. Wat wen verschil met zijn conditie (die vacht!) van vorig jaar!
Vervelend is het wel! Schrale troost, maar de meesten komen er echt weer bovenop hoor Kirsten. Maar snap helemaal dat je je ernstig zorgen maakt! :(:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:07

nou bizar zeg yildiz. Ik ontworm veulens altijd vrij snel de eerste rond 10 dagen na geboorte, vaak voorkomt dat de diarree. Vaak dan paar keer om de 2 weken (tegen lintworm enzo) en vervolgens dan om de 2 maanden en na een jaar bouw ik dat iets af. Daarbij let ik danook op de verschillende werkzame stoffen om al die fiets wormen tegen te gaan. Toen Peppy bij ons kwam met 5 maanden zei de vorige eigenaar dat ie net ontwormd was, maar ja... bij ons kreeg ie er meteen weer een, just in case. Je weet nooit wat ze meenemen uit die andere kudde. Ook June heeft dit jaar een tijdje lang op een andere stal gestaan, dus toen de veearts over het mestonderzoek begon, dacht ik....hmmm kan vast geen kwaad om dat eens te laten checken.

Blijft wel altijd linke soep als je op een stal staat waar ze niet gelijktijdig ontwormen...dat is net als dweilen met de kraan open. Dat blijft dan altijd lastig. Niet iedereen is te overtuigen van dat nut.

Gelukkig zijn de wormen te overwinnen met de juiste behandeling. *\o/* Zet hem op Kirsten :D

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:34

Thnkxx allemaal.

De dierenarts heeft me voor nu een sterke wormekuur gegeven. en dat zou ik over 6 weken weer herhalen.
Maar ik heb nu ook contact gehad met de dierenarts in belgie waar die bij gechipt is.
om te horen wat die allemaal heeft gehad. en dat is niet veel.
ook heeft hij zn influenza, tentanus niet gehad. nou weet ik dat dat pas hoeft bij de 5 a 6 maanden. nou heeft die bij aankomst een paniekaanval gehad waarbij die de grote waterbak in is gesprongen en met zn voorbeen is vast komen te zitten tussen waterbak en hek daar is die in los gekomen en vervolgens over het hek heen geklapt. daar aan heeft die een fikse wond aan zn pootje over gehouden. donderdag ochtend komt die dierenarts zo ie zo enten voor hem en verder bespreken hoe hier nu mee verder, en zal ik het er gelijk over hebben over de vitamines thnkx voor die tip daar had ik nog even niet bij stil gestaan. het is gewoon zo moeilijk om zon beessie te zien staan je weet dat die er last van heeft. en voor jezelf is het gewoon zon vies gezicht. zaterdag kwamen ze der zelfs levend uit zetten. nou weet ik dat het er allemaal uit moet maar hij zit zo vol. kreeg gister avond 3 fotos binnen van drie hopen mest, je maag draait er bij om.

als nog iedereen een hele fijne kerst