[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:56

Wat een droppie Lachen

Fijn dat Aicha weer is opgeknapt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:59

Wat een leuke foto's allemaal.
Isabel de foto van de veulen is het leukste ik ben echt helemaal in de veulen stemming overal waar ik om kijk zie ik die kleintjes gewoon supper.
Ik hoop dat vosje in een keer drachtig wordt ik wil een veulen Duivel

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:35

AnneOmie schreef:
Hey ja dat klopt denk ik wel! Waar sta jij precies??

wij staan met raheem bij manege de hoef Vingers aflikken

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:36

Vicc, het weer wordt weer beter, warmer, goed voor de cycli.
Ze is een ervaren fokmerrie, dat komt wel goed ! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:40

Ze krijgt donderdag haar jaarlijkste spuit die influwenza spuit.
Wij zijn echt blij dat we eindelijk een eigen veulen kunnen fokken.
Die ga ik uiterraard gebruiken voor de sport.
Ik kom dan tips bij jullie vragen als het zo ver is.
Ik kan wel wat hulp gebruiken Knipoog Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:31

sannev schreef:
AnneOmie schreef:
Hey ja dat klopt denk ik wel! Waar sta jij precies??

wij staan met raheem bij manege de hoef Vingers aflikken

Oh haha dan denk ik namelijk dat ik hem wel eens een paar keer buiten heb zien staan!! Ik rij daar namelijk regelmatig langs met Omar en zie dan een knappe donkere schimmel arab in de paddock staan Haha! Ik ben altijd in knalblauwe endurance outfit als ik buitenrij Haha!

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:42

Jaa dat is Rheempie Haha!
oh wat leuk ik zal eens goed opletten of ik je zie!
Ik weet nu ook wie Omar is, fiets daar erg vaak langs Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:53

sannev schreef:
Jaa dat is Rheempie Haha!
oh wat leuk ik zal eens goed opletten of ik je zie!
Ik weet nu ook wie Omar is, fiets daar erg vaak langs Lachen

Omar staat in de arab wei, samen met Jamal en een ander AVS genaamd Bocca (ook een vos). Omar is de vos met kolletje en verder geen aftekeningen. Leuk! Als je me de volgende keer langs ziet komen roep dan even Haha! Weet ik dus meteen wie die knappe schimmel is, Rheempie Tong uitsteken

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:17

Afbeelding

wat een lekkere arrogante uitstraling heeft hij op deze foto zeg Vingers aflikken , hij heeft net als zijn halfzusje een bruine ondersnoet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:28

zo leuk arabje ziet er goed uit.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:41

missfcdb schreef:
zo leuk arabje ziet er goed uit.

is het halfbroertje van ons meiske Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:43

Jullie meid is al zon lekker ding is goed te zien dat dit ook een schoonheid is.
Heeft wel wat weg van jullie meid.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:04

Yep Vicc, Rheempie is gefokt door ons.
Wij hebben destijds Orayana gedekt met Om el Extreem bij het European Training Center (waar Orayana trouwens in febr’09 weer naar toe gaat, maar dit terzijde Pling)
Raheem hebben wij afgelopen zondag bezocht na de keuring West en wat is hij ontzettend mooi geworden. Raheem draagt veel egyptisch bloed en hij zal –naarmate hij ouder wordt- nog mooier geen indrogen. In zjin body zit hij errug goed in mekaar (maar goed… wat wil je met een moeder als Orayana) en hij heeft nog steeds zijn geweldige gangen als toen hij veulen was, hij kon echt ENORM bewegen (helemaal zitten) en wij stonden vaak met oogjes op stokjes aan de kant van de wei te genieten van hem Haha!
Raheem is gegroeid tot een erg mooie ruin met werkelijk waar een schitterend karakter. Hij loopt regelmatig –zo vertellen Kim en Sanne- met kleine kinderen (4 jr) over het terrein te wandelen. Hij is zo verschrikkelijk lief en wij zijn dan ook ENORM trots dat wij deze kanjer gefokt hebben. We zijn trots op al onze AR-etjes Haha! (en dat zijn er al heel wat LOL Pling)

Rheempie als mini baby:

Afbeelding

Rheempie met zijn enorme gangen !!!!!!!!

Afbeelding
Afbeelding

Haha! Haha! Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:18

Wat een poepie was Raheem als baby Tong uitsteken Echt een snoepje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:09

Isabel hij is echt super maar waarom hebben jullie hem geruind.
Hij zou het denk wel goed doen als hengst.
Als er uit ons meisje een hengst komt houden wij hem gewoon als hengst lijkt me niet zo fijn voor de hengst als zijn zaakje word veranderd.
Ik ben zo ie zo helemaal gek van de straight egyptian omdat het een soort van laat bloeiers zijn.
(naarmate ze ouder worden worden ze ook mooier) de poolse vindt ik ook wel leuk vooral omdat ze op jongen leeftijd al zo mooi zijn en zon body hebben.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:17

Ik ben persoonlijk van mening dat je een hengst alleen hengst moet houden als het echt een goede dekhengst is of kan worden! Als ruin kan hij gewoon lekker tussen de andere paarden staan en lekker het land op en hoeft hij niet zwaar gefrustreerd rond te lopen. Op mijn vorige stal staat zo'n zwaar gefrustreerde hengst! Hij is nu al 12 jaar dus alsnog laten ruinen zal ook niet veel zin meer hebben denk ik. Arme beest mag het land niet op en kan amper los in de paddock staan en blert de hele boel bij elkaar als je langsloopt met je merrie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:22

AnneOmie is het niet zo als bij een kind het heel erg ligt aan de opvoeding.
Ik wil echt geen ruin je kunt er haast niks mee naar mijn mening wel als je in de sport zit dan is het een ander verhaal.
Ik kwam ooit eens bij iemand om te kijken voor een paard om te kopen en daar liep een hengst gewoon tussen de merries werden ze hengstig ging die der weer uit.
Ik dacht van dat gaat fout maar volgens die man niet hij zij die hengst geeft er eigelijk niks om.
Terwijl ik ik daar nog een hengst zag en die kwam het land echt niet op.

(heeft iemand hier het zelfde dat een hengst geen kik geeft om een hengstigen merrie of gewoon)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:39

Euh je kan haast niet met een ruin?
Naast het fokken kan je alles met een ruin wat je met een hengst ook kan en in veel gevallen kan een ruin meer van zijn paard zijn genieten dan een hengst.
De omschrijving die jij noemt komt denkt ik bij 5% van de hengsten voor.
Veel hengst staan op stal en komen overdag naar buiten, in sommige gevallen met een maatje vaker alleen.
Andere hengsten komen nooit losbuiten, ja in de stapmolen en onder de man maar dat is het wel.
De dekhengsten mogen in de drukke tijden misschien een paar merries dekken, vele mogen dat nog niet eens en moeten het doen met "annie" (zoals ik onze dekbok noem).

Een andere groot probleem is dat veel pensionstallen geen hengsten accepteren, de eigenaar niet de mogelijkheid heeft om ze in eigen beheer/ thuis te stallen.

Tigger kan ik gerust tussen de hengstige merries rijden maar als er een hengstig op stal is dan laat hij dat echt wel weten en vanaf het moment dat het dekbitje ingaat staat hij te piafferen naast me richting Annie Clown
Aan de andere kant heb ik tot nu toe al mijn hengstveulens geruint en heb daar helemaal geen spijt van, vond dat ze niet voldoende bijdraagde voor de fokkerij en waarom zou je ze het dan aandoen door hengst te laten.

Maar probeer het zelf maar eens voor te stellen, je loopt je hele leven te heerlijke mannen die jou zo af en toe willen bespringen en je mag ze niet eens aanraken, laat staan een feestje mee bouwen, en dat voor de rest van je leven... Denk dat ik hier behoorlijke gefrustreerd van zou raken Hyper!
En ik ben geloof ik redelijk opgevoed of was het nu gevoed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:42

Zahlina zit wat in ja.
Het idd een probleem als je een hengst krijgt niemand wilt die op pension das wel minder.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:50

Wat een geweldig mooie foto´s zag ik voorbij komen Vingers aflikken

Ik reageer hier eigenlijk amper meer.

Maar ik zag toevallig bovenstaande stukjes, waarom wel of niet ruinen Knipoog
Sirel reageert niet heftig op hengstige merries. Toen Mana drachtig van hem mocht worden. Hebben wij toen het erg mooi weer was en hun beiden heerlijk aan het soezen stonden in het zonnetje, het draad ertussenuit gehaald actie was van beide kanten nergens te bekennen en ze soezten heerlijk verder, 2 maanden later was er nog niks gebeurt( dus toen dachten wij of het is stiekem gegaan, of er is idd nog niks gebeurt, het laatste was dus het geval) dus bij de volgende hengstigheid hebben we ze geholpen, en de rest van de 11 maanden stonden ze ook gezellig bij elkaar in het land, en soms kwam er ook een shethengstje op visite en ook een Welsh merrietje, die 2 vinden het wel vaker nodig elders te gaan buurten ipv in hun eigen stukkie te blijven staan Clown
Met rijden heb ik er helemaal geen last van dat hij hengst is, het is eerder dat de hengstige merries vervelend gaan doen, dan dat hij hierop gaat reageren Knipoog
Sier heeft met dat betreft een heerlijk leventje gezellig tussen de andere paarden Knipoog

En verder ga ik helemaal mee met wat Emma zegt Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:10

Zahlina schreef:
Een andere groot probleem is dat veel pensionstallen geen hengsten accepteren, de eigenaar niet de mogelijkheid heeft om ze in eigen beheer/ thuis te stallen.

En dit was dus het probleem bij Raheem.
Hij had zékers potentie als dekhengst, maar om hem op een pensionstal te houden, en dan zekers in het westen des lands, is ONMOGELIJK !!!!
Wij hebben het uitgebreid met mekaar besproken (met de nieuwe eigenaresse Kim) en wij zijn ontzettend blij dat zij het gedaan hebben (ruinen). Hij is vele malen gelukkiger en dat vind ik veel belangrijker. Er zijn hengsten genoeg naar mijn mening. Tuurlijk had ik graag een kind van Rheempie gewild, maar als ik zag hoe hij afgelopen zondag lekker liep te spelen met de andere paarden, deed me erg goed Knipoog

Edit: als wij Raheem niet verkocht hadden, was hij hengst gebleven, dat zekers....
Gewoon om het simpele feit dat hij heel hanteerbaar was als hengst, maar wij ook thuis de mogelijkheid hebben een hengst te houden.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:16

Hoi Vic,
Raheem is nu van mij, dus je zou je vraag over het ruinen aan mij moeten stellen Knipoog . Er is besloten om Raheem te ruinen omdat het geen doen was daar waar hij hengst was. Verder heb je hier in de buurt weinig stallen ( het moet voor mij op de fiets te doen zijn ook)die een hengst zien zitten op stal of je betaal de jackpot. Daarnaast had hij ook helemaal geen paarden waar hij mee naar buiten kon. En hij stond er op een gegeven moment ook niet echt mega happy bij. Ik vind het veel belangrijker dat mijn paard lekker in zijn vel zit en met maatjes naar buiten kan.
Ook wel grappig dat je zegt dat ruinen niets kunnen, dan heb ik weer een leuk tegendeel te bewijzen over een paar jaartjes want voor Raheem zijn er leuke plannen Haha!

Verder heb ik weer heerlijke foto's voorbij zien komen hier van de collega arabs Knipoog

Natas: Grappig he dat bruine snuitje, het is het enige deel van Rheemp dat nooit verkleurd haha

Groetjes Kim

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:16

Haha bijna tegelijk gepost isabel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:20

KimH en isabel ik lees het dadelijk door ik moet als de donder naar vos.
Mijn vriend komt me nu halen ik weet niet wat er is gebeurd maar ben er nu even vandoor ik geef strax even mijn reactie.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:21

KimH schreef:
Natas: Grappig he dat bruine snuitje, het is het enige deel van Rheemp dat nooit verkleurd haha

Groetjes Kim

Nathalie heeft inmiddels het hoofdje van onze meiske geschoren dus ik ben benieuwd of haar snoetje nog bruinig oogt onderaan Haha!
Vind het zelf wel grappig ogen Haha!