[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:10

Ach arme Nabeeh! Dapper dier. Mijn dames gaan binnenkort weer voor het gebit, Blue voor het eerst die heeft ook wolfstandjes en is aan het wisselen. Set moet gewoon even onderhoud.
Blue en Ilya zijn vandaag ook weer geënt.

Moossie90

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:14

Hij was zeker dapper! En idd mega kiezen!
Zeker voor de eerste keer is het altijd even ingrijpend, maar ze kunnen er maar uit zijn. De dierenarts was ook helemaal verliefd op hem.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:17

Fijn dat hij zo dapper was! Altijd sneu zulke dingen, maar ja, het moet er idd uit, en dan maar beter direct.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:19

Welkom Eline leuk Paard heb je.

Sorry Roma ben je gek je zou juist sorry moeten zeggen als je het niet doet :D . Zulke leuke momentjes mag je nooit voor je zelf houden ;) .
En nogmaals goed van je dat je de keuze hebt gemaakt met je anderen hengstje ik vind een castratie wel altijd sneu ze zijn echt zielig even daarna maar dat is ie zo weer vergeten als hij weer in de kudde mag.

Hoofdstellen valt ook echt niet mee bij de arabieren wat ik nu doe is een hoofdstel kopen in de goede maat pony of cob en dan koop ik er een maat groter frontriem erbij en dan passen ze echt goed. Ze hebben vaak toch korte koppies met een fijn neusje maar een breed voorhoofd.

Ik vind het vreselijk als een paard niet paard mag zijn maar dat geld voor mij voor alle leeftijden maar voor jonge dieren is het wel Extra sneu natuurlijk. Lekker laten uitgroeien op een gezonde manier Yildiz daar heb je uit eindelijk veel meer plezier van. Balen dat je nog steeds oorpijn hebt maar fijn dat je nog even hebt kunnen rijden. Ahh dat bedoelen ze dus met grondwerk ;)

Fijn dat Mish weer lekker kan eten dat is zo sneu als ze last van hun tanden hebben.

Ik deed dat vroeger ook met mijn draver aan de fiets maar zou het met de paarden nu niet meer durven. Het is wel echt een goede training en leuk dat fu zo braaf was mischien is aangespannen rijden wel iets voor hem.

Raf en Desh zien er mooi uit met hun nieuwe hoofdstel maar volgende keer wel even vragen of ze wat vrolijker kijken op de foto zo lijkt het net of ze er niet blij mee zijn :D

Vandaag niks met de paarden gedaan toen ze naar binnen ginge nog wel de pukkies op het erf laten spelen terwijl ik de mest uit de padock aan het halen was. Toen ik mijn kruiwagen aan het legen was was de buurman zijn rolcontainer aan het binnenhalen en dat was zo spanend dat ze toch maar even dicht bij me kwamen staan. Wel nieuwschierig kijkend was het nou was mijn kleine vriendjes zijn echt zo leuk <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:34

Wow ElineC! Dat was n flinke glijerd of niet? Allebei wel redelijk heel gebleven? :oo

Roma!!!! Die ga je houden hoor! Wat is hij gruwelijk knap!!!! <3
Genieten zo van je knappie! Ik wil ooooook!
Kan verdorie t veulen er wel uitkijken grrrr! En hij/zij beweegt ook zo weinig dus tis echt n groot geheim.

Fijn dat t deskundig is gebeurd! Waar slagveld... Arme kind... :(:) Heeft Nabeeh lekker slobbertje gehad?

Ja paard moet paard zijn maar zich ook staande houden in onze menselijke omgeving. Dus ja andere kant is dat ze bij mij wel op show gaan als veulen samen met mama. Keertje trailer op, t gekkenhuis er omheen en scheren hoort daar ook bij. Dan kennen ze dat in ieder geval en met een relaxte moeder hebben ze n fijn voorbeeld.
Al zal ik niet snel meer n tweedaagse show pakken zoals vorig jaar. Ach, al doende leert men zullen we maar zeggen. 8)7

Lekker zo met je guppen Gelske! Sprongen ze niet op je? Hadden TT en Nour handje van. Iets engs, kom we zoeken veiligheid... Hoppa midden in de kudde! En dat ben jij, 250 kg op je schoot! _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:39

Jeetje nog een tandartsbehandeling vandaag :Y) Arme paardjes. Gelukkig is alles weer goed met Nabeeh ook! Wat een megakiezen zeg!

Mish heeft ook wolfstandjes zitten, maar de tandarts heeft die laten zitten; dat komt in de toekomst wel een keer. Ze had haar wangen echt opengehaald aan haar kiezen blijkbaar, was een beetje ontstoken. Arm dier :(:) Ben blij dat de tandarts zo snel kon komen, echt meteen paar dagen nadat we gebeld hadden. Nu kan ze tenminste weer lekker eten want ik vond het zo sneu om te zien.

Afbeelding

Hoofdstellen met arabieren... ja dat hoor ik wel meer! Hoe doen anderen dat?
Ik heb stiekem de Rambo Micklem Multi Bridle op het oog voor later, maar is die pasvorm niet heel poedersuiker in combinatie met zo'n arabierenhoofdje?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:41

Op de spierpijn na wel ja! Hij rolde gelukkig niet ver over mij heen, stond weer op en heeft nog even 10 minuten rond gescheurd haha.

@geshahquille wat lief dat hij zo bij je kwam staan toen hij het eng vond! Fijn om te weten dat hij jou als veilig punt ziet!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:43

Aaaah wat zijn ze zielig he met die ijzerhandel in hun gezicht...

Foto Eline?

Heb nooit probleem met m'n westerntack gehad. Nu dus deze gekocht op de gok Cob size:

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:48

Canisia, mooi zeg die kleurtjes van je hoofdstellen gemixt. Van welk merk zijn jouw hoofdstellen?

Welkom Eline! Gaaf beestje heb je zeg :) Wat een nare smakker op het filmpje :oo

Lekker hoor op de fiets met Fu. Is een fijne manier van onbelaste training :)

Mish naar de tandarts, spannend! Is ze elektrisch of met de hand gedaan? Micklem past bij mij prima hoor!

Prachtig ventje Roma. En wat een giller die glijer :+ Weet ie dat ook weer, niet te hard gaan in een natte wei.

Klinkt als een heerlijk stel Gelske. Jut en Jul :)

Vanavond met Dayem z'n 'showtraining' weer eens opgepakt. Dat ging eigenlijk best oké! Gaan hier trouwens nog mensen naar de endurance APK aankomende zaterdag?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:57

Zijn er hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met Karin qua inrijden? Ben wel benieuwd.

YildizArabs schreef:
Kan verdorie t veulen er wel uitkijken grrrr! En hij/zij beweegt ook zo weinig dus tis echt n groot geheim.

Thanks! :o
Ik baal ook echt dat hij voor mij totaal niet interessant is om aan te houden. Ik vind hem echt zó goed gelukt <3
Maar ja, ik kan ook niet alles aanhouden, anders heb ik straks een overvolle stal, en dan ook nog bijna allemaal hengsten waarschijnlijk :D Moet zeggen dat ik al een beetje twijfelde om Aziza niet direct terug te dekken, dan kan hij iig nog even blijven :o Maar ja, op haar leeftijd is dat geen slimme keuze.

Hoe lang moet jij nog wachten op je veulen? Kan me voorstellen dat je hem/haar er wel uit kan kijken!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:59

Snel even bijlezen want ik heb het enorm druk :o

Gelske, goed dat de maagzweer beter wordt maar frustrerend dat jullie nog steeds niet echt duidelijkheid hebben ... Fijn dat Noor zo goed meewerkte :)

Yildiz, wat een heerlijk dier toch! Veel beterschap trouwens!

Tammy, leuke selfie! :D Moet ik ook eens doen!

Jammer van Fardani trouwens Roma, maar ik snap het wel :) En wat is Amir een heerlijk dier!

Heerlijke foto's Miranda!

Canisia, wat leuk die hoofdstellen :D

Welkom ElineC, nog een Eline dat wordt verwarrend := Gave foto's trouwens, heel leuk dier!

Eline, fijn dat Mish d'r tandjes nu goed zijn +:)+

Moossie90, wat een gebit := fijn dat Nabeeh z'n gebit ook weer in orde is!

Net terug van de springles, leuk gereden :) Sem was, ehm, nogal fris na 2 weken niet rijden, maar hij werd snel kalmer. Ik heb wel 3x in zijn nek gehangen na een weigering, maar ik heb gelukkig geen zand moeten inspecteren :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:03

jemig Yildiz, jaloers op dat filmpje waar je in getagd bent :oo horse heaven!

Leuk springles Eline! jammer dat hij wat dol was :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:06

Al_Zawraa schreef:
Zijn er hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met Karin qua inrijden? Ben wel benieuwd.

YildizArabs schreef:

Wie is dat?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:07

Karin de Graaf, ze rijdt nu met Strike of Gold.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:07

misschien de Graaf? of Zeevenhoven? geen idee dat zijn de enige AV karins die ik kan bedenken

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:08

Ik heb haar wel op Facebook maar ken haar persoonlijk verder niet. Heb d'r wel eens zien rijden en dat ziet er fijn uit!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:12

Dat vind ik inderdaad ook van de keren dat ik haar heb zien rijden, maar was heel benieuwd of hier misschien mensen zaten met persoonlijke ervaringen. Vind dat altijd wel leuk om te horen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:13

Kunnen we trouwens geen nicknames bedenken voor alle Elines? Of mij gewoon Aleeneh noemen ofzo? :+ Ik raak zoooo door de war, moet telkens 3x kijken wie er nou aangesproken wordt en of iets tegen mij is :')

Karin weet ik verder niks van, sorry.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:43

Haha Aleeneh ik ben jaloers op Mish omdat ze er al zo compleet uitziet :D Raff wordt over een 1,5 maand 5jaar en hij is nog lang niet compleet hahaha.
Denk inderdaad dat je gelijk hebt, op kleine stallen met fijn contact met de verhuurders, dan krijg je gewoon het gevoel alsof je paard op een soort eigen stuk staat :j Ik zou echt niet meer terug kunnen naar massa pensioen stallen.

Wat fijn tandarts voor Mish, zal ze vast heerlijk vinden nu alles weer bijgevijld is.

Yil, ik denk echt de beste keuze die je kan maken! :j Paard moet ook leren paard zijn en uitharden, anders krijg je er later alleen maar problemen mee. Die show poppetjes die alleen maar binnen worden gehouden krijgen zo'n achterstand, mentaal, lichamelik en sociaal. Maar inderdaad ook al vroeg een hoop laten meemaken, anders heb je daar op latere leeftijd weer een kluif aan.
Ik merk aan Raff dat hij nooit in een echte kudde heeft gestaan, hij is soms echt zwaar asociaal naar Nadesh. Zou hem bijna nog een jaar in een goede kudde willen knallen, maarja.. das nu ook weer zo..

Onze hoofdstellen zijn van Maximum. Bij Countrymill gekocht. Ik dacht dat ze hetzelfde waren, maar de donker blauwe roest en de lichtblauwe niet.. Tevens zit er toch wat verschil in gespen en breedte hier en daar. Ik vind ze redelijk ok, enigste nadeel vind ik dat de neusriem iets naar buiten buigt aan de zijkanten en ik krijg ze nog niet helemaal lekker op een goede maat afgesteld.

Leuk paardje Eline! Jullie maken een flinke smakker op het filmpje zeg!

Oeeehh chique dressuur hoofdstel yil! Enn spullies te koop, waar? mplaats? Ga ik ff spieken <<)
Westernhoofdstel heeft ook wat minder stukjes om af te stellen, maakt het een stuk gemakkelijker haha.

Leuk Roma, ik vind Far echt leuk! Hij zal het vast goed doen onder het zadel.
Kom maar door hoor met die foto spam van Amir! Zoooo cute! Wat een bekkie *\o/* Hihi sjoef op zijn gat :(:)

Wowie dat was een flinke behandeling voor Nabeeh, maar zal alleen maar fijner nu worden voor hem.

Hahaha ja Gelske, ze keken inderdaad niet heel blij met hun nieuwe look _O-
Heerlijk zo dat grut wat de wereld ontdekt. Ik zou daar de hele dag naar kunnen kijken.

Ben verder niet bekend met Karin. Ik wordt geholpen door Karel Bauer met inrijden, maar hij neemt geen paarden in training.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:45

*spiekt om hoekje*

:wave: ben ik nog welkom? :')

Eline, welkom! Wat een knap bijna-AV heb je zeg :) En jeutje, wat een smakker maken jullie, maar wat gaat hij er ook als een raket vandoor zeg. Het gebeurd gewoon echt heel snel... :=

Andere Eline }> Aleeneh
Wat sneu van Mish, maar wel super dat je TA zo snel kon komen zeg!

Roma, wat een heeeerlijk ventje zeg <3 Dat bekkie <3

Nicky, hey welkom terug! Wat fijn dat Dayem het nu weer goed blijkt te doen :)

Miran, wat een prachtige foto's zeg! <3

Yildiz, jaja, zomaar vreemdgaan van de western :P Haha, wat een onzin, wat voor tuig je er ook op legt, een paard blijft een paard :P
Maar lekker joh zo'n stap/draf?molen :) Mooie aanvulling op de training :)
En goede keuze voor TT :)

Sorry vergeef me voor de rest. Ik lees altijd nog braaf mee, maar het gaat hier soms zo verschrikkelijk snel :o

Djuun gaat goed :) Vorige week echt ff een dip gehad met bakrijden. Laat ik zo zeggen, we zaten beiden aan ons kookpunt en het was maar goed dat we les hadden, want anders was er weinig positief uitgekomen vrees ik :') Maar vanavond weer bakwerk meegepakt en ze was uiteindelijk stikbraaf en superscherp op de hulp. Maar oh, oh, oh, ze geeft het je zo niet cadeau! :')
Buitenrijden gaat trouwens gewoon top, want dat is natuurlijk supertegekgaaf, maar dat bakwerk... Heb hoop dat ze het ooit nog eens echt leuk gaat vinden (en ik dan miss ook wat leuker :') Hoezo wisselwerking?). :')

En anderhalve week geleden nog een filmpje gemaakt met de helmcam, misschien al gezien op FB, maar voor de andere:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:45

Ow en met mn huis gaat het echt de goede kant op :D Voor updates, zie mn FB :P
Weet nog geen precieze dag dat ik overga, maar dat zal iig niet meer lang duren :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:21

Ja zag t al op FB! Je grote opbergruimtes hihi!
Kan er niks aan doen maar voel me nie thuis nie in de dressuurwereld, is echt wel ander wereldje hoor. Geef mij maar t westerngebeuren! :P

Heb even getwijfeld Nicky maar had voor die dag al afgesproken dat Tal bij ons zou komen trainen ter voorbereiding op de wedstrijd in Ysselsteyn. Rij jij die toevallig ook?
Ga je ook naar EK Amateur met Dayem?

Geen ervaring met Karin Roma. Maar ziet er wel fijn uit wat ik ervan zie?
Ga je daar zadelmak laten maken of laten doorrijden? Of beide?
Zadelmak maken is mijn trainster Irene Smeets absoluut super. Maar wellicht wat ver voor jou?
Jazzy is 22 april uitgerekend.

Eline C gelukkig viel het mee! Pfoei...

Aleeneh :D ja wordt verwarrend hihi. Wel apart, ken buiten dit topic geen een Eline hihi!

Ja cool he Katja! Was ook weer zalig dat ritje! Enne... HIJ had 20 km gereden, met Nour maak ik dat soort afstanden nog niet hoor. ;)
Hoe gaat t eigenlijk met Vegas? Esme jij zou toch ook Endurance of een langere rit met hem gaan rijden? Benieuwd! :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:36

Ik voel me ook niet thuis in de dressuurwereld hoor Yildiz ;) Er is nog een groot verschil tussen Engels en dressuur vind ik.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:48

Ik ga Dayem dit jaar niet starten. Vind dat niet eerlijk tegenover hem na al die heisa. Ik ga me dit jaar concentreren op opbouwen en verder met m'n 1000 basiskm's. Zit nu rond de 200 dus heb nog ff te gaan :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:51

Gelske iig fijn dat de maagzweer verdwijnt, hoop dat hij met de naderende lente ook het laatste onverklaarbare op gaat knappen. Houden jullie het aantal paarden wat jullie nu hebben aan of?

Yildiz las ik nu bij jou iets over slidingplates hoe ga je dat doen samen met endurance (lijkt mij niet helemaal ideaal qua diversiteit aan ondergrond waar je dan over moet?
Mooi subtiel hoofdstel voor Nour hihi enne de dressuurprikwereld is idd ff wat anders maar moet zeggen dat de WRAN ook nog weer een ander soort cluppie is als andere westernrijders hoor, en je maakt het zelf leuk met de mensen die er net zo over denken en doen en die loop je tegen het lijf ongeacht welke tak van sport ;)

Heerlijke filmpjes komen er weer voorbij.

Roma doet Karin nog wel inrijden nu dacht door de laatste ongelukjes dat ze daar wat voorzichtiger mee is geworden (en zou dat ook niet raar vinden hoor, zelf en dat mist bij Karin dan niet durf ik het ook niet zo goed meer ) maar ja zou er zo 1 heen brengen.

En onze fokplannen meld ik zodra wij daar ook zekerheid hebben, anders ga ik mezelf ook lekker maken en gaat t misschien niet door, word dus vervolgd.
En het dingetje wat yildiz zegt met showtraining dat is voor mij dus dat ik dat zelf wil, ze moeten jong kunnen zijn maar ze wat dingen laten mee maken zonder dat t too much is vind ik dan nog wel ok.