[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:47

Eventjes kijken op AVS website, daar staat het allemaal goed uitgelegd. Premies, keuringen, behaalde showresultaten van paard zelf en nakomelingen, etc. Ik hou het allemaal bij ivm aan te vragen predikaten.

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:49

"Belangrijk" is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind een goed in elkaar zittend paard met goed beenwerk en bewegingen wel belangrijk vooral voor mezelf. Als je een eerste premie hebt, krijgt het paard *ster achter haar naam en mag je een bordje in ontvangst nemen op de nationale show. Wij hadden fokplannen dus ik wilde graag eens weten wat zo'n jury er nou van vond en welk advies zij gaven. Vond het erg leerzaam en in die zin belangrijk voor ons dat als de jury het af zou raden om te fokken, we het niet gedaan zouden hebben.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:52

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten. Wij hebben ook n super dag gehad. Winner van de jaarling hengsten. Zilver bij de junior hengsten omdat hij wat lang in zijn neus is. En genomineerd voor beste voorbrenger. Maar hij was echt stuk en liet zich niet lekker meer zien. Maar ja voor een eerste keuring erg gaaf en n man die super trots is. Dit smaakt naar meer dus maar eens kijken of we naar n nationale kunnen en wat voor regels daar aan zitten.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:10

raven schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de resultaten. Wij hebben ook n super dag gehad. Winner van de jaarling hengsten. Zilver bij de junior hengsten omdat hij wat lang in zijn neus is. En genomineerd voor beste voorbrenger. Maar hij was echt stuk en liet zich niet lekker meer zien. Maar ja voor een eerste keuring erg gaaf en n man die super trots is. Dit smaakt naar meer dus maar eens kijken of we naar n nationale kunnen en wat voor regels daar aan zitten.

Ook gefeliciteerd! :j
Als hij zijn lange neus nu maar niet in andermans zaken steekt. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:39

Yildiz ik heb Nour even gezien terwijl hij voor dat stukje stenen binnen stond bij de kleine ring van de premiekeuring, met boel mensen er omheen dus wist niet wie jij was :o verder heb ik bijna iedereen gezien,
Bren (gezellig!) en haar vent, Lisa plus vent, Annika plus vent en hond :P Tam (veel mee opgetrokken, gezellig!) Ilona (ik stond te kijken is dat nou Ilona gelukkig herkende ze me :D ) en zus, Nicky, Raven, Jessica, Amy, Lilian ontmoet (die had ik ook niet uit mezelf herkend) nou vergeet ik vast nog iemand!

Miranda :')

OOH ik ben Ellen vergeten! Die gezelligerd met haar nieuwe telefoon :D (lukt het foto's plaatsen haha)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:43

Iloontjeehh schreef:
"Belangrijk" is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind een goed in elkaar zittend paard met goed beenwerk en bewegingen wel belangrijk vooral voor mezelf. Als je een eerste premie hebt, krijgt het paard *ster achter haar naam en mag je een bordje in ontvangst nemen op de nationale show. Wij hadden fokplannen dus ik wilde graag eens weten wat zo'n jury er nou van vond en welk advies zij gaven. Vond het erg leerzaam en in die zin belangrijk voor ons dat als de jury het af zou raden om te fokken, we het niet gedaan zouden hebben.

Dit is idd mijn reden achter de vragen :)
Voor we gaan fokken wil ik Djuun graag 'n keer voor een jury laten verschijnen, kijken wat haar aandachtspunten zijn :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:45

Hoi allemaal!

Katja, ... eh.. het zit nog op de telefoon en de camera. Maar wij hebben wel een kleine meet en greet met de kampioen van de B gehad *\o/* ! (Noah en Tam)

Het was heel gezellig al die bokkers in het echt te zien en te genieten van de vele mooie arabieren. Vanavond komen de hulptroepen voor het digitale (hopelijk foto's).
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten. De AV bokkers deden het weer geweldig.

Ilona, dat was wel grappig, al die (hengsten)mannen die tegen Asi gingen 'kletsen'. Ze was zo braaf (van wat ik gezien heb). Ergens heb ik nog een heel leuke foto van Bren met Remezida. Echte paardenliefde. Hopelijk lukt het om die nog te plaatsen.

Gave foto's Katja!

Nicky, leuk dat al het werk met Dayem zo'n goed resultaat heeft opgeleverd. Vanavond maar weer verder bij lezen, het is zulk mooi weer.
Edit: wat toegevoegd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:00

jaa de foto met Bren is lief!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:33

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:40

hele gave foto Iloon! En je bent hartstikke leuk ook op de foto's joh!

Afbeelding

deze vind ik erg leuk van Lisa

Afbeelding

Beste voorbrenger! Raar deze foto's staan onder de hoofdfoto vgan de catalogus 'hengsten 1 jaar'

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:54

HAHAHHAAHA Siel volgens mij moet jij mijn pony hebben:

Afbeelding

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:15

amyz schreef:
Ik ben idd op st oedenrode, zit nog effe te dubben wie ik meeneem want Umoyax is niet zo handig op gras en als het gaat regenen wordt het niks.. denk stiekem dat ik liberty ga doen met Nasje :D

in St Oederode wordt is de baan erg goed te doen aangezien ze deze bewerken met zand waardoor paarden zelfs bij een natte baan minder snel uitglijden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:38

Helaas ging Umoyax 2 jaar geleden toch glijden met blessure tot gevolg... vandaar dat ik zo twijfel. Hij was toen ook de enige niet, al bleven de meesten idd keurig overeind. Nas had vorig jaar ook nergens last van :)
Maar ben eruit (denk ik :') ) neem niks mee dit keer en ga ontspannen genieten van een leuke show :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:10

Ja maar vorige keer was het natuurlijk gras, én nat, want het had vlak daarvoor flink geregend, dus het gras was toen best wel vochtig nog.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:33

Angela en ik komen inderdaad ook naar St Oedenrode! :D Eens even kijken of we nog een hoop kunnen opsteken voor Alkmaar! Wil niet geheel voor paal staan, haha :P
Wij komen zondag, voorgaande jaren ook zondags geweest en vond het een leuke dag :j

Mooie foto's komen er voorbij! Ik ga even de resultaten zoeken, dat is wel interessant ja :j
Ben stiekem ook echt benieuwd hoe Shief het gaat doen en vooral hoe ze beoordeelt zal worden.

Ben ook wel nieuwsgierig of iemand antwoord heeft op Letiets haar vraag over de A B C shows :) Haha wat dat aangaat zijn we ons lekker aan het verdiepen erin Letiets!

Shief haar bultjes waren vandaag trouwens minder! Denk nog maar 2 of 3. Hopelijk blijven die steekbeestjes weer uit de buurt!

Siel waar kan je dat spul kopen wat je plaatste voor die beestjes?

Ilona leuke foto van jullie samen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:45

Ik weet niet precies hoe het zit met a-shows. B en c is gewoon vrij. Deurne was ook b maar daar kon ik gewoon inschrijven.
Dus in feite bepaal je het gewoon zelf :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:50

Gelukkig :P Hoef ik me om Alkmaar niet druk te maken, haha! Heb daar wel echt zin in, ben zo benieuwd hoe m'n meisie het zal ervaren! Toch weer een heel avontuur voor zo'n merrie die tot haar 12e jaar een groen guppie was

Twijfel nog over de zadelrubriek, maar aan de andere kant denk ik: Jammer dan als we tegen die tijd nog niet zo netjes kunnen galopperen, het is toch voor de ervaring :) Ze wordt wel echt steeds sterker in galop dus wie weet.. En opstellen gaat ook al steeds beter!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:26

Weet je wat ik opeens bedacht.

Wie zijn hengst is wel gemeten op de premie??

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:28

amyz schreef:
Ik weet niet precies hoe het zit met a-shows. B en c is gewoon vrij. Deurne was ook b maar daar kon ik gewoon inschrijven.
Dus in feite bepaal je het gewoon zelf :P

Heeft met Niveau te maken....

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:40

Ik heb geen hengst maar vanmiddag Noah eens gemeten. Zat er niet ver naast, 1,56.5 :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:56

Tammy_ schreef:
Ik heb geen hengst maar vanmiddag Noah eens gemeten. Zat er niet ver naast, 1,56.5 :+

Mooie maat :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:59

Fijn dat bultjes minder zijn Shanna :)

He wat leuk, de foto's staan er al op!

Net terug van een plons in het meer. Twijfelde nog of ik hem wel mee zou nemen aangezien hij al de hele dag lag en heeeel erg moe was. Toch maar gedaan, ff wandelen is wel lekker. Nou ik heb het geweten, ineens was er energie voor 100 :+ Toch ruim 7 km gewandeld heen en terug. En lekker het water in geweest. Ik stond uit eindelijk tot m'n bh erin!

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:02

Wat ontzettend lekker Nicky! Lijkt me zo leuk, lekker samen het water in! Ik wil ook zwemwater :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:07

Moet Shief ook eens meten! Ze is volgens zeggen ongeveer 1,55, denk dat dat wel ongeveer klopt (al zakt oma natuurlijk wel alweer wat centimeters in :') )

Wat heeerlijk Nicky! Wat fijn dat je zo'n meer hebt in de buurt om te zwemmen. Dat missen wij hier..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:07

Tammy_ schreef:
Wat ontzettend lekker Nicky! Lijkt me zo leuk, lekker samen het water in! Ik wil ook zwemwater :+

En er zit zo grote waterplas bij jullie :+

Mootje heeft vandaag heeel lang op de paddock gestaan.
Daarna nog poos op de wei :D

Meneertje weer een blij paardje :j