Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:59

whahahaha nanc! Ja das waar! :P
maar ik denk toch echt dat het dit keer aan youtube ligt, want pc heeft filmpje allang! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:02

Maaskantje... M'n werkgebied haha! En die "jongeren" zijn mijn cliënten maar dan echt! Yup, lach me kapot met die mannen! :D

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:03

Hey, enkele foto's van onze les afgelopen zondag.

http://s165.beta.photobucket.com/user/K ... 0.jpg.html
http://i165.photobucket.com/albums/u54/ ... G_0192.jpg
http://s165.beta.photobucket.com/user/K ... 4.jpg.html

Ik weet het, ik moet haar nog losser leren laten en mijn schouders evenwijdiger houden. Je ziet dat ze op de laatste foto ik haar langer laat dan had de lesgever mij de lengte van de teugels (weeral :') ) aangegeven. En dan loopt ze ook echt beter. Het is voor mij nog altijd een klein tikkeltje engels dat er in zit maar ik ben het er aan het uit pompen ;) Er is nog wat werk aan de winkel :)
Als jullie nog tips hebben, laat maar weten!

En dan een trailbloopertje > Athena doet liever zelf het poortje open. Alle keren duwt ze het uit mijn handen, zo van : "Komaan he dan gaat da hier een beetje vooruit :P"
http://s165.beta.photobucket.com/user/K ... 8.jpg.html

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 08:26

Ziet er goed uit Ploem! Hier nog n scheefzitter... Zijn dingen die je lastig afleert maar hee de aanhouder wint!
Ben nu ook n beetje aan t zoeken waar m'n vrije arm het beste ligt: als mitellaarmje, naast m'n andere hand of afhangend langs m'n lichaam. Ben er nog niet uit...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:22

ziet er idd goed uit ploem!!

Nu even iets heul anders:

Mag ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe aanwinst?
Voor mijn verjaardag gekregen. <:)

Volkswagen EOS
Mijn nieuwe auto! Ben er echt zo enorm blij mee. *\o/*
Kan ik mooi weer een aantal jaren vooruit en heb ik weer fijn een cabrio voor in de zomer.
Hij rijd heerlijk, zit heerlijk en is echt een prachtige wagen om te zien.

Volgende week zaterdag 1 december kunnen we m ophalen. *\o/* *\o/* *\o/*
Nog 6 nachtjes slapen maar :+

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:14

Woei chique wagen Jes! *\o/*
Nu niet mee gaan botsen hè?! :P ;)

Gezien verschillende verjaardagen (waaronder die van Yul) in het weekend van 16 december en de kreupelheid van Tie vandaag besloten niet naar de Christmasshow te gaan... Beter zo.
Tie zojuist op de stal gezet... Yup... Loopt weer loepie zuiver.... :D

_Malu_

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:04

Leuke foto's Ploempje! En toffe auto Jes. :-)

Mooi dat Tie weer goed loopt Yildiz.

Henk is nog steeds niet helemaal Henk... mok is wel iets minder en op voorbenen ook zo goed als weg alleen achter blijven er plekjes zitten... en hij heeft nu ook een oedeem onder z'n buik. Die zit er nu een kleine twee weken en is wel wat minder , maar nog niet weg. Op stal dachten ze dat het door teveel eten en te weinig beweging komt... maar ondanks dat hij nu binnen staat beweegt hij niet veel minder dan buiten in de bagger. Hij lijkt er geen last van te hebben is ook wel vrolijk, maar toch wat rustig voor zijn doen. Meestal is hij wat drukker in de winter, alhoewel hij de laatste jaren wel wat wijzer wordt. Binnenkort maar even dierenarts erbij. Wellicht kan antibiotica hem helpen om sneller van de mok af te komen en trekt het vocht onder z'n buik dan ook weg als hij z'n afvalstoffen weer beter kwijt kan...Hij bezorgt me iig weer genoeg kopzorgen...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:30

ziet er goed uit Bloem.

En ja Jes, die auto.....KWIJL!

Ik zag trouwens dat schietberg reeds gestopt is met de inschrijving. Ze zitten nu reeds op 120 combinaties, dus logisch. Als je pas om 1400 uur begint ben je met dit aantal niet klaar voor 2200 uur.
Wij doen dus niet mee, ik twijfelde nog steeds. Cyann had niet veel getraind en ik helemaal niet. (ivm plekjes van June, die goed helen).

Jammer dat je de xmas show moet laten schieten yildiz. Maar gelukkig loopt ze weer goed nu.
Heel misschien doet Cyann nu dan toch mee aan de dawra xmas show. Moet het nog ff aanzien.
Ze zal in ieder geval nog niet de overstap maken naar de amateurs, laat haar nog maar ff beginner zijn tussen de grote. Ze heeft nog genoeg te leren.

Balen van de mok Malu!! Jarenlang heb ik daar ook mee getobt. Elk jaar was het weer feest. Vanalles geprobeerd. Ten einde raad toch maar het advies opgevolgd van iemand, die met een huis tuin en keuken middeltje aankwam en dit voorzichtig geprobeerd. Het bleek te helpen en nu was ik de paardenbenen er vaak preventief mee. Als ik op wedstrijd ga, krijgen ze standaard een bleekbadje en hebben ze meteen weer witte benen. Ik doe dit al jaren en heb sindsdien geen last meer van een mok explosie. Soms ziet de mok toch kans om door te dringen tussen de wasbeurten en dan was ik de benen een paar keer met een paar dagen ertussen en dan is de mok weer verdwenen. Tja...het helpt inderdaad super tegen schimmels en bacterieen en dus ook tegen mok. Veel verklaren me voor gek, ja ik vond het zelf ook maar gek, maar ja...het helpt wel. Flink insponzen verdund met water en voila prachtige beentjes.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:17

Dank je meiden!! Ik ben ook heel erg blij met de auto.
Nog 6 nachtjes slapen..... :P
Yildiz, nee het was niet bedoeling om ermee te gaan botsen. Maar dat was met me polootje ook niet de bedoeling. grrrrr ;)

Malu, mok kan idd heel hardnekkig zijn. Heb het hier ook met 1 merrie.
Duurt altijd even voor ze er weer vanaf is, voor een tijdje.

Yil, fijn dat Tie weer goed loopt. Vandaag ook nog?
Jammer van de show, maar je paardje blijft altijd op nummer 1. Super!

Nancy, ja de schietberg is idd gestopt met inschrijvingen.
Ik weet ook nog niet of ik mee doe. Joep heeft er niet zoveel zin in door de kou.
Hij kan heel slecht tegen de kou en ja ik ben dan aan het rijden en word vanzelf warm, maar hij staat daar maar langs de kant te kijken. Daar word je niet warm van.
Dus ik kijk even aan wanneer ik moet starten, anders zie ik me ook genoodzaakt om af te melden.
Moet ook rekening houden met vriendlief vind ik zelf.
In het zomerseizoen maar meer starten dus. Als de temperaturen weer wat beter zijn.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:37

Ja zag t ook voorbij komen van Schietberg. Goed dat ze die beslissing hebben genomen. Niks zo erg als dat de boel uitloopt... (weet nog vorig haar NK met s nachts nog reining, pffff)

Te vroeg gejuigd... Vandaag Tie meegenomen op rustig ritje, lekker rechtuit op t hard ging redelijk maar op t zacht weer onzuiver. Morgen weer rustdag en dan even aankijken tot halverwege de week... Want dan ga ik DA bellen..
Heb gisteren op de jonge halfarab van de dochter des huizes in de duinen gereden. Lekker voorwaarts ding en na een kwartier bokken kreeg ik de rust erin en kon ik haar rijden op een los teugeltje.
Nou is Tie niet echt voorwaarts en ik moet bekennen dat ik toch wel weer van zon fel dier kan genieten! Het voelt bijna als vreemdgaan, maar ik kan niet wachten totdat ik rappe Nour onder t zadel heb... :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:47

Ja snap ik jes, van die kou word ook nooit vrolijk...swinters zit ik ook liever warmpjes binnen...ik haat de winter!

Donders balen Yilz...
Maaruh...een kwartier bokken??? Tjonge die jaren heb ik gehad hoor. Mocht je nog een uitdaging zoeken....scarlet staat at your service. ;-).

Alhoewel...Cyann heeft haar vandaag op haar rug geborsteld terwijl ze erop zat. :+ Spelenderwijs leren :D . Uiteraard met mij ernaast om haar veilig eraf te kunnen halen, indien nodig. Maar wat ik al dacht was zo....ze ging niet bokken. Duwde alleen cyann der benen telkens klem tegen de wand, omdat ze helemaal omkeek naar Cyann :+ . Ze zat erop in haar box. Onze boxen zijn met zijwanden tot 140 hoogte en dan verders open, voor het sociale contact. Dus ik scar weer telkens om duwen. Cyann vond het wel lollig. Ze heeft er denk ik ca. 5 min. op gezeten net zo lang tot scar echt relaxed werd en alle kanten van Cyann had bekeken. Ook testte ze Cyann der benen nog ff door erin te happen...de donder :Y) .

Peppy (die ernaast staat) werd jaloers wilde ook zo'n borstel beurt. Dus hoppa van Scar het deurtje ernaast op Peppy, onze hengst. Hij moet nog 2 worden, maar ach hij is zo breed en Cyann zo licht. Dus heel even kon geen kwaad. Na 1 minuut gingen zijn oortjes eindelijk naar voren. Meneer vond het daarna best relaxed, dus na ca. 2 min. Cyann er weer af. Hij is best makkelijk, dus ik wist zeker dat ie niets zou doen. Cyann vond het wel ff spannend (zeker op Scar) en terecht, maar ook wel stoer. Paar maanden geleden had ik dit nog niet hoeven te proberen bij Scar.
Peppy wisten we beiden wel dat ie niets zou doen, hij straalt dat gewoon uit. Bij Scar is het een kwestie van juiste moment uitkiezen. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 08:33

Brave powns heb je ook! En met Scarlet gaat ook echt wel goed komen. Stap voor stap en voor ze t zelf in de gaten heeft rij je ermee weg.. :j Gaan jullie haar zelf zadelmak maken?

Ja was echt n kwartier, maar niet gemeen meer uit blijheid en beetje uitproberen. Ze hadden dr al voor me gezadeld voor ik er erg in had en ze was heel braaf (zeiden ze). Ja, in de bak, bleek dus later.. Ze was nog maar een keertje naar buiten geweest en toen had ze dus de ruiter afgegooid. Maar goed, na dat kwartier heb ik verder heerlijk gereden!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:04

Yilz, heeft zin in bokkesprongen hahaha :D

Cyann is nu alvast een trainer aan het worden!! Belofte voor de toekomst nancy! ;)

ik ben vandaag weer thuis. Heb echt weer erg veel pijn.heb ook sav in de soda staan nu. Denk een hoefzweer. Gisteravond nog niks aan de hand en vanmorgen stond en liep ze op 3 benen. Dus smidje gebeld en hij komt eind van de middag langs. Nu eerst 3x kwartiertje in de soda voor hij er is, zodat de hoef goed zacht is en de zweer al een stuk meer naar benenden is gekomen. Hoop iig dat het dat is, maar lijkt me wel.

Timmy heeft ineens sinds gister een dikke eibult in haar hals. Echt heel raar.
Denk een klap gehad, maar zeker weten doe ik het niet. Dus even afwachten vandaag nog, anders morgen maar ff een DA laten komen. Dan weet ik ook meer van sav, anders kan zij ook meteen nagekeken worden.

Nou jullie horen het wel weer. De ellende is weer gestart hier. Bah arme beestjes.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:12

yildiz schreef:
Brave powns heb je ook! En met Scarlet gaat ook echt wel goed komen. Stap voor stap en voor ze t zelf in de gaten heeft rij je ermee weg.. :j Gaan jullie haar zelf zadelmak maken?

Tot nu toe hebben we altijd alles zelf zadelmak gemaakt. Uitgezonder June, omdat de ruiters Dan en Grant de dag erop bij Monty Roberts kwamen (hier 7 km verderop) en paarden binnen een dag zadelmak maakte. Dus die kans heb ik toen meteen gegrepen, want June was toch al 5 jaar.

Bij scarlet heb ik lange tijd mijn twijfels gehad, omdat ze zo enorm veel praatjes heeft. Maar nu dat een stuk minder is, ga ik voorlopig gewoon door met mijn ingeslagen weg. Zo nu en dan spelenderwijs telkens een stapje verder. Hoofdstel, dekje op, longeersingel om, mee als handpaard, dat heeft ze allemaal al gehad. Alleen moet ik alles gewoon nog ff paar keer goed herhalen. Ook heeft ze al een zadel opgehad, maar toen ging ze recht overeind...oeps. Dus ga ik weer ff terug naar het aansingelen met longeersingel (ook ivm geen goedkoop zadel voorhande), want dat is meestal het probleem dat aansingelen. Cyann heeft er inmiddels dus ook al een keertje rechtop opgezeten, dat doe ik trouwens het liefst zonder zadel uitproberen, omdat je dan het makkelijkst eraf kan glijden....just in case.. Als dit alles straks allemaal appeltje eitje is, dan mag ze als handpaard mee met iemand op haar rug. En diegene op haar rug gaat dan langzaam de leiding overnemen. Dit traject deed ik vroeger met Leen, hij op een voorpaard en ik ernaast. Nu dus samen met Cyann.

Maar het kan ook zijn dat ik haar nog bij Karel breng. Al is het alleen maar om haar minder kijkerig en angstig te laten worden. Oftwel...paard met alles de roundpen in...schriktraining, lange lijnen etc etc. Dat kan bij deze dame echt geen kwaad denk ik ;-)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:29

Henk had vandaag voor het eerst in 2 weken weer energie voor 10. Hij heeft echt idiote sprongen lopen maken in de bak... en lol dat ie had... totdat hij op z´n snufferd ging.. echt head first het zand in... gelukkig liep hij daarna niet kreupel. Naja ben iig weer blij dat hij duidelijk zich weer wat beter voelt en meer energie heeft. Hoop alleen niet dat ie weer te vaak onderuit gaat. Dom beest blijft het ook af en toe.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 18:06

Fijn te horen dat het beter met hem gaat Malu!
En dan bij Jes weer een ziekenboeg, pffff... leuk man paarden! Ben wel benieuwd..hoefzweertje?

Zadelmak maken is bij Tie niet goed gegaan dus ik ga dat bij Nour echt aan de pro overlaten. Irene en Renee doen niet anders en idd met dubbele lijnen, links, rechts opstappen, alles stap voor stap. Renee komt net terug uit Canada van een stage bij Glenn Stewart en hopelijk is ze tegen die tijd beschikbaar om met Nour aan de gang te gaan.

Vandaag nog ff lekker met Nour gewandeld, duinen in, dacht, das goed voor zn spierontwikkeling. Nou... vooral voor die van MIJ, pffff dat was echt heel zwaar, heb me kapot gezweet, haha! -O-
Nour weer erg braaf, behalve dat als ie erg schrikt (nee vrachtwagens zijn NIET eng, wel een man die op n bankje in de duinen zit :? ) hij de neiging heeft om letterlijk op mn schoot te springen. Moet ie echt afleren verdorie!
Tie nog ff op de wei zien draven...niks...het lijkt wel of ze het erom doet. Alle dagen vrij... *\%/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:50

hahaha gekke Tie en gekke Nour. Zit het in de familie toevallig?? :P

Sav had idd een zweertje. Hij heeft er goed uit kunnen znijden. De smerige pus kwam eruit lopen.
Nog even sodabadje volhouden en dan moet ze weer goed opgeknapt zijn. Dat badje zal geen problemen geven, daar geniet ze zichtbaar heel erg van. :D

Kijk hier, mijn zieke maar owzo makkelijke paard (alleen als ze zielig is hoor) :P
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 19:52

Haha, zag m al op FB! Wel fijn zon paard! Zeker n Brabantse levensgenieter; onder t genot van n fijn voetenbadje lekker culinair genieten! :P

Familietrekje... Mmmm... Zou zomaar kunnen... >;) Beiden zijn ook grote varkens, blij dat ik geen stallen meer hoef te mesten... :roll:

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:14

hahaha nou het lieve is er alweer af. Was voor korte duur helaas. Heb net alweer wat tanden en voeten moeten ontwijken om haar voet weer in de soda te krijgen. Toen ze er eenmaal in stond was ze alles weer vergeten en ja toen was ze weer die echte branabntse levensgenieter onder het genot van een voetenbadje hihi :D

oh ik dacht dat die arab van mij zo'n varken was, maar dat hoort bij het ras zo te lezen hahaha

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:08

Zo net weer thuis van werk. Vanmiddag reageerde ik ff snel in mijn lunchpauze...nu verder bijgelezen.

whaha die foto...echt lachen jes. Super braaf!!

En die Henk, heb je dat niet op de foto malu? Heerlijk zo'n blooper ;-)

@ Yilz: Scarlet wordt in principe het 8e paard dat ik zadelmak ga maken....rond 1986 deed ik mijn eerste...'n hengstje van mijn schoonvader en daarna nog een merrie die door hem gefokt was. Dat hengstje was echt lachen...hij was zoooo gaaf. Een hele stoere welsh pony van ca. 120 mtr. :P
Maar voor die tijd heb ik jaren lang op een manege gereden, waar ik alle nieuwkomers mocht uitproberen, wat meestal neer kwam op uitzitten....men wat gingen die beesten altijd te keer, achteraf gezien denk ik dat die ook net voor het eerst een zadel op hun rug hadden...whaha. Als ik daar niet had "rodeo" gereden, had ik het inrijden ook nooit gedurft. Mijn record stond op 4x zandhappen in een uur en er natuurlijk weer op....goh wat vond ik dat prachtig!! Paarden temmen. :D Maar goed...toen had ik nog die wilde haren en was ik nog zoooo piep. :o Als 10 jarige reed ik al "rodeo" :+ Des te wilder des te leuker ik het vond *\o/* .
Nu ik zelf moeder ben snap ik wel dat mijn moeder (die bang is van paarden) liever niet naar mijn lessen kwam kijken. En die ene keer dat ze kwam...werd ik gelanseerd over de rand van de bak :j _O- ik vergeet dat nooit meer. :')
The good old days... _/-\o_

Euh en nee hoor Jes, varkens zijn niet rasgebonden...ik heb een paint, das ook een varken!!! En vreet ook heel zijn box leeg, net zo lang totdat er geen schoon sprietje meer ligt. Het is echt een goor-lel cq vuillak en vreetzak!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 08:32

Net of ik m'n eigen verhaal lees Nancy! Vroeger deed ik ook niets liever, hoe gekker hoe beter!
Hebben ook vaak onze eigen pony's zadelmak gemaakt en hoe vaak heb ik wel niet stof gehapt, haha!
Enne... Zon moeder... Dito!
Maar in de loop van jaren ben ik wel voorzichtiger geworden (moederschap maar ook meer bewust vdn de gevaren), stap ook niet overal meer op. Vind ook dat er heel veel verschillende manieren zijn om zadelmak te maken en zoals wij dat vroeger deden past me niet meer. Heb t idee dat t bij Tie allemaal te snel is gegaan en toen ik haar kocht kon ik opnieuw beginnen. En nog... Vorig jaar stapte m'n trainster rechts op en ze ging volledig over de mik. Duurde weer anderhalve maand voordat ik zonder gillen of steigeren ook weer gewoon links kon opstappen. -O- Dat zit dus nog altijd diep...
Vandaar dus dat ik Nour ga uitbesteden..

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:34

oh lachen Yilz hihi. Wat een jeugd sentiment wha. Idd veel voorzichtiger, klopt helemaal.
Het liefst smeer ik alles ook over de jaren uit...tot op heden werkt dat perfect. Zoveel mogelijk op wederzijds vertrouwen.
Ik ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen, dan zie ik wel waar we stranden.

Het lijkt opeens alsof Scar door der wilde haren heen is. Vorig jaar stond ze nog elke keer als we haar naar de wei brachten kaarsrecht overeind en draaide ze op de grond der kont naar je toe met natrap, maar dit jaar is dat opeens over. Alsof ze nu opeens begrijpt dat ik ook normaal doe als zij dat doet :Y) .

De paardjes die ik helemaal zelf heb ingereden, hebben ook nooit als een gek gebokt met inrijden. We konden er altijd vrij gemakkelijk mee wegrijden. Allemaal hadden we ze vanaf vrij jonge leeftijd en de meeste zelf gefokt.

June is de grote uitzondering geweest in dit hele verhaal, maar die kwam pas bij ons toen ze reeds 5 jaar was. Iets dat tegen mijn principes is om een ouder paard te nemen, maar ja....kon haar toch niet laten lopen :P . En zij miste dus mijn jaren lange opbouw, het wederzijds vertrouwen/respect dus daar begon ik liever niet zelf aan, haastige spoed leek me niet verstandig voor mezelf, want daar had ik geen ervaring mee. Eenmaal zadel gewend, heeft die idd heeeeel wat gebokt, toen mocht karel der alsnog verder doorrijden. :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:16

Sow, nou hier de paardjes 2 hele dagen thuis gehad. Stal met uitloop in een ruime paddock.
Savanna net nog een keertje in de soda gedaan en ze loopt alweer best goed. Dus ik denk de wei op met het stel.
Sav weg gebracht, toen nada. Laat nada los in de wei en POEF weg was de kanonskogel. Zo hard ging ze weer. Zo plat door de bocht, dat madam natuurlijk (zo voorzichtig als ze is) weer flink onderuit ging, een koprol maakte en toen weer op kon staan om vervolgens dansend met staart op de rug zacht door te draven/zweven. Stomme muts!!

Hoop dat ze zich niet bezeerd heeft. grrrr

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 17:15

Humor hebben ze.. die paarden van jou... }> Tjonge jonge wat een brokkenpiloten zeg!

Net terug van Tie en wil dan toch weer even voorzichtig juichen; heb haar uitgebreid gecheckt, op het harde op het zachte, op de cirkel, linksom, rechtsom...Zuiver! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:35

super dat het met de ziekere of gewonde paarden wat beter gaat! de tijd komt alles goed! en met de jonge kanjers ook!!

ja zadelmak maken laat ik ook liever doen ik ben daarin geen held en niet deskundig genoeg dus laat ik dat ook liever uitbesteden!

Scarlett heeft het denk ik niet van vreemde ik weet nog jaren geleden Nancy dat je vertelde hoe moeilijk June was en hoe dominant enzo! Je hield toen ook vol en kijk hoever je geraakt bent met haar! Scarlette gaat ook zo zijn! en daarbij die knappe naam die ze draagt heeft ook een betekenis hey ;)

en die naam moet jouw en mij ook maar eer aandoen hey, heb haar naam gevonden namelijk! ik weet nog dat we elkaar online troffen op de scottsdale arabian show toen en toen aan het chatten waren en haar nam enzo :-)!

is grappig ken de halve dawra virtueel en al een deel life via de arabieren shows haha!

mvg Glenn