Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:42

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 09:03

Ben benieuwd hoe ze er irl uitziet? Zo van de foto ziet ze er uit als een CTpaard, kortom zon lekkere arabreiner! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:59

yildiz schreef:
Ben benieuwd hoe ze er irl uitziet? Zo van de foto ziet ze er uit als een CTpaard, kortom zon lekkere arabreiner! *\o/*

hihi idd en al helemaal zonder aftekeningen!! Hoort in CT verzameling thuis ;) Alleen dat eqyptische, daar heb ik nou eigenlijk weinig mee. Maar ja...kwestie van vooroordeel :Y)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:02

CounTree schreef:
minajtje schreef:
leuke paardjes allemaal :) ik volg even!

Gezellig! Welkom en je volgt maar hoor :D

Oh ja en idd heule leuke paardjes :+ _/-\o_

Zelf geen paardjes? aangezien ik een leeg profiel zie?

jawel, 3 zelfs :D moet m'n profiel een keertje bij werken ja!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:12

Zo ff gespit in voorouders van de zwarte parel. Zwart zonder aftekeningen doet mij altijd vermoeden dat een paard zeer grote kans heeft homozygoot voor zwart te zijn. Aangezien papa reeds homozygoot zwart is en mams ook zwart is, is de kans 75% dat bovenstaande merrie homozygoot zwart is.

Joyce weet jij of ze al getest is??? Sorry maar ik vind het altijd reuze interessant om te weten.

and I love "kleine zwarte monsters" :P :+ :){

Oh ik zie dat ze ook een zwarte hengst hebben...en natuurlijk is hun Barakee familie van mijn paardjes (uitgezonderd dan van die vreemde eend)...en de jouwe joyce. Yup G.Basgier _/-\o_

@minajtje..idd doe dat eens :D

raven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:43

Ze zouden gaan testen of ze homozygoot is, maar hebben haar eerst laten dekken door hun eigen hengst. Ze willen het nog wel geheel laten testen.

Waarom ben je niet weg van Egyptische? Barakee familie van die van ons gaaf zover was ik nog niet eens hahah

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:58

De moeder van Barakees vader is door Eef en Cees gefokt Basgier x Nicole. Beetje ver weg, maar toch.

Voor de sport geef ik niet de voorkeur aan eqyptisch. Eigenlijk helemaal niet ;-) dit i.v.m. de bouw. Kort en compact heeft nou eenmaal onze voorkeur. Maar please prove me wrong!

Tof dat ze drachtig is....die keuze zat er dik in haha. Logisch!
Mocht er heel misschien een vos uit komen, dan is testen zinloos. Dan is zowel hengst als merrie niet homozygoot zwart. Testen zou dan alleen zinvol zijn om te kijken of hengst en merrie werkelijk zwart zijn en genetisch gezien niet heel donker bruin.

Mijn drie zwarten zijn ook werkelijk zwart getest, waarvan 1 dus homozygoot zwart. Onze hengst is dus homozygoot zwart, kruis ik die met mijn zwarte merries, dan zullen alle nakomelingen daaruit zwarte Quarabs zijn. Geen vos, geen bruine, maar alles zwart.
Kruis ik meneer met Vos nirvana, dan heb ik kans op bruine en/of zwarte Quarabs.
Dit geldt trouwens niet voor elke vos, want er zijn vossen die gecombineerd met homoz.zwart alleen bruine geven. Maar Nirvana niet.
Maar goed, zo ver is het nog niet.....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 12:02

Egyptisch is ook niet mijn ding. Vaak te rillerig qua karakter en vind ze ook vaak niet lekker in elkaar steken. Zo, weer lekker gegeneraliseerd! }>

Vandaag Tie zien draven en dat gaat wel de goede kant op maar is nog niet zuiver. Nog ff de tijd geven dus... Wat ben ik daar toch slecht in.. Geduld geduld... :\

Met Nour voor de eerste keer alleen gewandeld ff door Giersbergen, stukkie bos. Hij genoot! En zo braaf weer! Enige is dat als iets beetje spannend is dat ie wat te dicht bij me kruipt dus wel aantal keer moeten corrigeren. Maar verder... Toppertje! +:)+

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:25

Het voordeel van Ezrah is dat ze klein kort en compact is. Het is echt een klein rond opdondertje. Ze lijkt een beetje op Kerihm kwa bouw niet echt een arabier.

Als ik naar de andere paarden van hun kijk die ook egyptisch zijn snap ik wat jullie bedoelen.

Super Yildiz van Nour dat die zo braaf is en wat fijn dat Tie de goede kant op gaat. Geduld is een schone zaak :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:47

Ok dat klinkt dan wel belovend! Maaruh ze lijkt toch niet compact omdat ze te vet is, toevallig? whaha "rond opdondertje" :+

Ja yilz, fijn te lezen dat het de goeie kant op gaat.

Trouwens net ff de apha in usa gemaild met de vraag waar ik mijn paint hengst het beste op kan testen qua erflijke ziektes. Ik kan het natuurlijk ook hier allemaal wel uitzoeken, maar eerlijk gezegd duizeld het me allemaal, de ene adviseert dat de ander dat. Dus houd ik liever de lijnen kort en doe ik het liever meteen goed :j

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:10

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:30

ff plakken en kopieren joyce...ik heb geen toegang..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:13

ik heb ook geen toegang....

Yilz, fijn dat Tie de goede kant op gaat.

Ik heb net echt heerlijk gereden!! Wat deed ze het goedhoeeeed!!!
Ik werd nu ook helemaal blij van het spinnen, wat een TEMPO gooide ze er even uit zeg en helemaal correct!!!
Trainen trainen en trainen en dan kunnen we straks met het showen ook wat meer riscs gaan nemen. :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:18

Krijg het niet voor elkaar om deze hier neer te zetten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 14:34

Ik geloof je niet Jes.... FILMPJE!!!! :P *\o/*
Lekker dat t zo fijn gaat, ben echt benieuwd...

Joyce, kun je niet op de foto gaan staan, kopiëren, op mijn album plaatsen en hier naartoe linken? Je maakt ons erg nieuwsgierig!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 14:40

Via hun site kom je trouwens wel meer pics tegen van haar. Idd zo te zien valt de body reuze mee. Hoofd spreekt mij wat minder aan.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:01

Hoezo spreekt het hoofd je minder aan?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 15:52

Dat kan aan de foto's liggen hoor maar het oog lijkt nogal klein. En ik hou van Heule grote ogen en een sprekende uitdrukking. :o

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:50

Telkens opnieuw doe ik mijn best hier te kunnen volgen maar jeetje jullie typen nogal op een vlot tempo :P
Helaas ben ik niet zo mee met de wedstrijden al hoop ik wel in de nabije toekomst eens een paar van jullie aan het werk te zien irl ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:14

Zo snel gaan we niet hoor ploem. We hebben laatst zelfs een aantal dagen stil gestaan. ;)

Filmpje krijg ik niet ge-upload. Ben er al 3 dagen mee bezig en het wil gewoon echt niet vlotten, dus heb het opgegeven. Woensdag heeft het ding van 's morgens 8 uur tot 's middags 16.30 aan gestaan en nog was het niet voltooid. We zaten op 67%. Dus dat gaat m toch echt niet worden helaas.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:25

Dan ben ik gewoon traaaaag :)

Jammer van het filmpje Bimmetje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 21:30

Ploem! Wat leuk dat je er weer bent! *\o/* Hoe gaat het met jullie?

Jammer Jes... Moet je toch binnenkort langskomen mét t filmpje! :P

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:35

Met ons gaat het goed, dank je! Ik heb nu echt het gevoel dat we echt western aan het rijden zijn. Nog maar een paar Engelse trekjes waar ik aan moet werken :D
Heb wel enkele fotootjes van de les zondag :Y)
Hoe is het met jou?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:39

yildiz schreef:
Jammer Jes... Moet je toch binnenkort langskomen mét t filmpje! :P

_O- :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:50

Ploempje schreef:
Dan ben ik gewoon traaaaag :)

Nope er is hier maar 1 ding heul traag....das de computer van Jes.!!

Net nieuw kids gezien....whoeha, die had ik dus nog nooit helemaal gezien. Das pech Schijndel weg. :D :Y) Vorig jaar zijn we per toeval nog door Maaskantje gecrosst gingen we tussendoor van vorstenbosch naar kranenbroek...reden we opeens dwars door Maaskantje..."Hey poedersuiker, Maaskantje!" :+

En dan lopen ze nu te zeuren over het valse accent van lui in het sinterklaas journaal _O- :){ <:)

Oh ja ...voor de reining "die hards".... volg de NRHA Futurity live op DRHA.nl, hier de link: http://www.drha.eu/wp/?p=743