[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:59

Even een ego post.

We zijn net terug van de kliniek goed nieuws want de maagzweer was tot onze verbasing bijna helemaal weg hij moet nog nog wel een maand aan de gastroGard maar dan niet meer de volle dosis en dan afbouwend. Maar de grote vraag was natuurlijk hoe het dan toch mogelijk dat hij eigenlijk dat hij verder niet beter lijkt en waarom heeft hij de maagzweer. We hadden de keuze om hem te laten staan om en helemaal te laten onderzoeken maar we konden hem ook weer mee nemen en dan toch weer met hem aan de slag gaan thuis en dan als het zo blijft of slechter word we hem gaan onder zoeken. We hebben in overleg toch voor het laatste gekozen zeker omdat hij nu toch nog aan de gastro moet en dus het riscio dat de maagzweer terug er niet is. En wie weet komt er als ik weer echt met hem aan de slag ga de oorzaak er ook beter uit zodat we wat gerichter kunnen zoeken. Dus ik ben heel natuurlijk heel blij *\o/* maar we zijn er nog niet helemaal -O- helaas. Ohh ja zijn tanden zijn ook gedaan dus dat kunnen we in ieder geval uitsluiten. En hij was weer super braaf en zielig dus ik ga hem heel veel verwennen deze week :D

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:17

Ik hoop dat de oorzaak boven water komt Gelske, is toch niet leuk als je merkt dat ze niet helemaal zichzelf zijn.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:57

Heb nog aan jullie gedacht Gelske! Fijn dat de maagzweer bijna weg is! Is er ook bloedje getrokken of was dat al gedaan? Hart ook goed?
He hoop echt dat jullie er achter gaan komen en hij weer beter in z'n velletje gaat steken!

Ja Bren ik ook! Mogen we weten wat de fokplannen zijn of is dat staatsgeheim? :P

Wat onwijs poedersuiker zeg die studie van je man Miran! Maar kan de opleiding daarvoor niet tot de verantwoording worden geroepen? Je kunt toch niet zomaar andere eisen gaan stellen als je toch al twee jaar bezig bent? Lijkt me de moeite om dat eens uit te zoeken, zonde om alles weg te gooien... -O-

Lastig Roma wat betreft Fardani. Heeft hij er veel last van? Heb ook idee dat t ff fase is met die guppen om te wennen aan die hormoontjes?
Maar ja als ie toch niet dekt, geen sociaal leven heeft en er last van heeft dan geldt toch altijd de regel dat Nice stallions make great geldings. Je kunt altijd wat in laten vriezen anders?

Vandaag was ik echt niet fit, oorontsteking (nu nog steeds) en nadat ik de kids naar school had gebracht ben ik weer terug in bed gekropen. Halve dag geslapen :\
Nog niet fit maar toch mezelf naar de horsies gesleept, wetende dat dat goed doet. Tie was al flink gereden door Jes _/-\o_ dus beetje getut met Jazzy en Nour nog ff gereden. Maar nu weer totall loss op de bank. Blegh...
Hopelijk morgen weer de oude.

Stomme Phonepics, wordt weer eens tijd voor fatsoenlijke shoot, maar hier gelukkig geen RASTAbier :D

Afbeelding

Kan die nek nóg langer? Yes ma'am! :P

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:01

fiets wat een mooi paard Yildiz! Xcuse my language :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:34

Jemig wat is die toch knap <3

Ik ben echt een beetje verliefd hoor Yildiz :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:52

Haha thx! Join the club! :P Hij wordt niet alleen steeds knapper, hij heeft zo een geweldig karakter, echt n lieverd en braaf!
Jammer dat bij halteren en shows zo stom vindt... _-:(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:54

hij heeft ook mooie oren :D (is dat raar? :P )

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:00

jeetje Yildiz wat is het toch een lekker ding!! :9

Gelske wel goed nieuws dus! fijn dat de maagzweer weg is :j

Ik heb vandaag heerlijk gereden met alle drie de paardjes! Nog nagenietend van de wedstrijd met Noah, lekker met hem gehobbeld. Daarna nog een spiegelselfie gemaakt met GVR1 :D van de week doe ik weer eens een foto met Noah maken :D

Afbeelding

Ik heb heerlijk geshopt bij de horse plaza, alle eurostar wintercollectie met 75% korting :wow: zit nu in mn heerlijke nieuwe teddyfleece vest in de trein :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:23

Wat een heerlijk eigenwijs kereltje Roma! Heerlijk om te zien dat kleine grut.

Brenda, Dayem staat idd ook in Utrecht onder behandeling. Was wel zo makkelijk :) Daarbij vind ik het een hele fijne kliniek. Benieuwd naar je fokplannen!

Oh jeetje Miran, dat is stom zeg. Ik zit gelukkig niet zo'n dergelijke situatie dus voor mij maakt het niet veel uit maar dat is wel heel zuur als hij dan nu zou moeten stoppen :(

Super fijn Gelske! Weet je al bij wie die nou onder behandeling staat? :P Wellicht knapt ie op als ie weer wat mag doen, je weet maar nooit :)

Beterschap Yildiz, het heerst :(:) Nour droogt prachtig op zeg, echt een knapperd.

Wat een reus Tam :wow: Altijd leuk shoppen in de sale :))

Yes, vandaag Dayem even in de roundpen laten lopen en..... ZUIVER!! Zo blij. Geen pas onregelmatig. Beweegt weer ruim vanuit z'n schouders. Als ik hem uit z'n paddock haal loopt ie de eerste passen op het hard een pietsie gevoelig maar valt me alles mee!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:28

Heeeeel raar Katja, hahaha :D , je hebt n oren fetisj hihi! :P

Wow, wat is ie HUGE!!!! Tam! Leuk!
En goed geshopt dus! Teddyfleece klinkt zalig! Foto?
Ik heb vorig jaar zon fijn berenjasje online gekocht, zalig ding (behalve met voeren want al t hooi blijft er aan plakken) maar nu verkopen ze t niet meer en hij begint toch door extreem gebruik aardig te slijten... -O-

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:04

Haha nee nicky ik heb weer zo veel mensen gezien dat ik de namen niet meer weet utrecht is inderdaad een super kliniek zo vriendelijk en ik heb echt het idee dat ze je willen helpen in plaats van aan je verdienen. Fijn dat je ventje weer goed gaat.

Yildiz op dit moment zijn alleen de dingen onderzocht wat betreft de darmen hart is naar geluisterd en nou ja zijn tanden onderzocht en behandelt. De symthonen die hij heeft horen ook echt bij een maag zweer dus die zouden nu weg of veel minder moeten zijn. Maar we kunnen natuurlijk ook niet in zijn hoofd kijken en zit het nou ja gewoon nu nog even tussen zijn oren. Maar dit gaan we dus deze maand bekijken. Dan heb ik mischien ook een beter beeld omdat nu de maagzweer natuurlijk ook mee speelden en die kan ik nu dus uitsluiten.
Een oorontsteking is echt niet fijn auw wel voorzichtig mee zijn hoor Yildiz anders kun je er heel lang last van houden. Hij staat er wel heel luxe bij nour wel fijn dat ie zoon leuke stal heeft dat is soms toch moeilijk te vinden met hengsten.

Zo weer druk bezig geweest drie paardjes rijden tammy. Nagenieten is soms nog leuker dan het beleven ;)

Mischien kun je wat sperma van het invriezen Roma. Ik denk dat je er echt goed aan doet het is zo sneu als ze niet samen kunnen en met hun hormomen in de weg zitten. Wij hebben het toen ook bij Dhaquan echt moeten doen dat was best ook moeilijk omdat we die graag als dekhengst gewild hadden maar het was echt zo veel beter voor hem. Ohh ja en je kind is super wat een heerlijk boef weer bedankt voor het mee laten genieten. Ik snap je wel hoor wij hebben natuurlijk ook vaak voor die keuze gestaan maar wie weet raakt ie niet verkocht en houd het lot jullie samen ;) .

Vandaag weer met Noor naar de bak zadeltje op hoofdstel in alsof het nooit anders is geweest. Ze was erg hengstig en dan is ze meestal niet echt mee werkend en er reden ook nog twee friezen in de bak en die gaan niet samen met onze paarden maar ze was echt super braaf *\o/* . Toen ze weg gingen had ze wel even zoiets van nu ben ik alleen maar ook toen bleef ze super luisteren nog even de beugels los laten hangen om te kijken hoe ze daar op reageert maar op een trap en wat hoofd geschud na reageerden ze bijna eng zo braaf.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:28

Jeetje Miranda, wat vervelend van de studie van je man! Kunnen ze dat zomaar doen? De eisen veranderen als je al midden in het opleidingstraject zit?

Gelske, fijn dat de maagzweer weg is! Hoop dat hij zich binnenkort ook daadwerkelijk beter gaat voelen. Wat lastig zeg!

Yildiz, wat is ie knap! Hij groeit mooi op zich, en wat fijn dat hij zo braaf is. Heerlijk zo'n hengst.

Jeetje Tam, dat is wel iets heel anders dan een Arabier! :D

Nicky, wat super van Dayem! Top om te horen dat hij weer zuiver loopt!

Yildiz, met Fardani is het vooral qua gevoel lastig. Hij heeft natuurlijk ook die ziekte nog, toen net bekend was dat hij dat had, had ik direct zoiets van zsm castreren. Maar later heb ik er nog eens goed met mijn DAen over gesproken, en zij gaan er vanuit dat het niet erfelijk is, maar ja er is niets over bekend.
En ja, zijn hormonen zitten hem op dit moment echt in de weg, Amirat was makkelijker toen hij midden in het dekseizoen zat dan dat Fardani nu is. Hij is ook ontzettend fel op de merries, ondanks dat beide dames drachtig zijn/waren. Het liefst zou ik hem met Mausi samen zetten, zij waren altijd hele goede vrienden, maar nu denkt Fardani alleen maar aan dekken als hij haar ziet. Terwijl er genoeg hengsten wel samen met drachtige merries kunnen staan. Hij is nu hij alleen staat gewoon niet happy, wat ook logisch is.
Dus mijn keuze staat wel 100% vast hoor, ondanks dat het qua gevoel moeilijk is. Zodra ze een dag echt goed weer voorspellen, maak ik een afspraak met mijn DA. En ik weet zeker dat Fardani me dankbaar is als hij weer in de kudde kan, en ik hoop dat hij dan een leuk rijpaard voor mij zal worden, want zoals hij nu is zie ik dat ook niet echt voor me :')

Sperma invriezen ga ik bij Fardani niet aan beginnen, dan moet ik met hem naar Utrecht, en hij heeft pas 1x op de trailer gestaan en dat vond hij werkelijk doodeng! Dus dan zou daar nog heel wat training aan vooraf gaan, wat wel komt, maar daar hebben we nu de tijd niet voor. Want voor ons, voor het gemak, en voor hemzelf wil ik hem nu zsm laten castreren. En daarnaast, ik vind altijd wel weer een hengst die beter is en waar ik liever mee wil dekken :')
En daarnaast, is diepvries insemineren hier verschrikkelijk lastig, want dat doen de DAen hier eigenlijk niet. Hij wil het wel doen, maar dan doet hij het op zijn eigen manier zei hij, dus daar heb ik niet zoveel vertrouwen in :o En ik breng mijn merries niet meer weg voor het insemineren.

Dus ik ben er wel uit hoor, maar vind het wel zonde, hij is zó gaaf aan het worden als hengst <3 Maar ach, dan is hij ook mooi als ruin, en waarschijnlijk een stuk makkelijker :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:13

Raar he van die opleiding, dat kan dus wel schijnbaar zomaar, mijn man gaat er natuurlijk wel nog wat aan proberen te doen, dan ziet hij wel weer verder.

Gelske, op zich goed nieuws van zijn maag, nu nog maar even kijken of het weer beter gaat, na een griep ben je meestal ook niet meteen de oude dus misschien kost het gewoon wat tijd..extra verwennen kan natuurlijk nooit kwaad! :D

Yildiz, oorpijn is al helemaal niet leuk, beterschap!
En wat een kanjer heb je daar toch, als je dat ziet voel je je natuurlijk ook een stuk beter! *D

Leuke foto Tam, lekker gereden en lekker geshopt, het leven is goed! :))

Go Dayem! :):)

Roma, ruinen zijn ook erg leuk! :D

Nog wat foto's gekregen, van KoudbloedKim, deze vond ik wel echt mooi! <3
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:15

Die is heel mooi Miran! Mooi zacht licht ook. Waar is je haar!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:23

Erafgewaaid... :D
Het zit aan de zijkant. :)
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:21

ik ben een gelukkig mens qua paardjes :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:49

en de actieve lente-versie :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:58

Set is het snelst! :))
Ze springt ook half over Fenna haha!
Ilya probeert zijn halster af te schuren maar als ie zo doorgaat kunnen we daar straks niet meer zitten. _O-

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:51

Zo even tijd voor een grote bijleespost!

Tam netjes van je wedstrijd! Top Noah!

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij! Mish ziet er inderdaad echt al als een echt paardje uit :o Ik ben jaloerrs haha.

Ohhh balen Iloon, vind dat altijd zo iritant dat zo'n stomme regenbui ineens alles kan verpesten. Wordt daar altijd zeeer gefrustreerd van -:(- Gelukkig hebben jij en Jas het nog wel goed kunnen afsluiten!
En wat was Asiyah super cute toen ze 2jr was! Geweldig dat daar dan zo'n power merrie uit is gekomen.

Ah als het beetje meezit studeren we tegelijkertijd af Iloon! Ik ga erna alleen niet door voor me Master, ben er beetje klaar mee. Wil jaartje werken en dan in NL of DL paarden en honden osteopatie opleiding erbij gaan doen.

Maar jeetje Miran, wat raar dat ze dat zomaar veranderen! Zit je dan lekker mee.. Echt zonde als hij het dan zo op het laatst moet laten liggen..

Hihi Yildiz in de wir met rastamanen en het uitschachten van je hengst :') Er zijn er maar weinig die dat als dagbesteding hebben haha. Ben je wel alweer beetje beter aant worden?

Klinkt als een super plekje Eline! :j Wij hebben onze paardjes ook ongeveer zo. 4 Stallen totaal, waarvan 2 van me zus en mij en dan nog een haffie + bont van 2 meiden. Iedereen doen wel alles zelf, alleen het buiten zetten van de haff en bonte doet de stal eigenaresse. Die van ons hebben nu inloop stallen dus. Ieder gaat 1x per dag langs om te mesten, genoeg onbeperkt hooi neer te leggen/hangen voor 24u en evt krachtvoer oid te geven. Dat krijgen ze dus wel altijd op wisselende tijdstippen, maar daar maakt geen eentje een probleem van. Zo geen gedoe met voerbeurten of vaste tijden dat je moet gaan.
Die gene die savonds gaat zet de haf en bonte binnen. Gaat niemand van ons savonds, schrijven we het op het bord in de gang en doet de staleigenaresse het :D
Stro en hooi regelt ook ieder voor zich, als ook ons eigen stuk wei waarmee we kunnen doen wat we willen. Echt ideaal alles zelf beslissen, wil nooit meer wat anders.

Dat filmpje van je ventje Roma, echt zooo cute! Gewoon fascinerend dat kleine grut, hoe dat beweegt en ontwikkeld.
En denk inderdaad goede keus om Fardani te castreren als ik het zo hoor. Hopelijk kan hij erna snel bij de andere paardjes. Ga je hem wel sowieso houden?

Wat fijn Gelske dat je nu de bevestiging hebt gekregen dat de maagzweer bijna weg is! Nu afwachten hoe hij verder opknapt. Fingers crossed dat enkel dit het was.

Hihi mega GVR1, hij ziet er wel echt leuk uit :j

Woehoe Dayem zuiver! Wat fijn!! Zou echt top zijn als het enkel de ijzers waren die ervoor zorgde.

Ik ben nog nooit bij de kliniek in Utrecht geweest, wel vorig jaar gebeld met een arts, voor het verhaal van me merrie en werd daar direct afgescheept met 'Die heeft epilepsie, kan je gewoon op rijden, niks aan de hand. Paard hoeft ook helemaal niet te liggen om te slapen, maaar als je per se wilt kan je haar altijd hier zetten, maar weet nu al dat we niks vinden' :? Tot zover mijn ervaring met Utrecht haha.

Lekker gewerkt met Noor, wat leuk dat ze het zo super oppakt! Genieten is dat he :D

Die een na laatste foto met Fu is echt waaauwie!

Yihaa de 3 musketiers van Katje. Genieten! Staat Ilya goed dat paars!

Hier Raff 2 daagjes rust gegeven en wilde vandaag gaan wandelen, maar het hoosde alleen maar, dus in de weer gegaan met hoofdstellen op maat maken en bitten passen. Pfff wat een drama. Elk hoofdstel moeten duizend gaatjes bij, ene bit is te klein, andere veel te groot. Hij werd op geen enkele rustig, bleef maar knagen/kouwen/likken/duwen. Ik was er echt weer even klaar mee. Uiteindelijk een sweet iron bitje ingedaan, dat ging dan wel oke en zijn halster eroverheen gedaan en hem eventjes kort gelongeerd. Toen gaf hij er gelukkig niks meer om, dus heb nu iig iets om mee te beginnen, maar we zijn er nog niet uit. 8)7
Ook onze endurance hoofdstelletjes gemixed van kleuren en natuurlijk wilde die gespen allemaal ook voor geen meter meewerken.. dus het ging weer lekker :')

Zo zijn ze uiteindelijk geworden
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door canisia op 25-02-15 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:13

Mooi die hoofdstellen zo! Drama he om die bandjes erin te krijgen :P

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:53

Hooihooi!

Wat hebben jullie hier een gezellig druk topic!
Zou ik ook mee mogen kletsen met mijn part-bred arabian? :D

Ik heb geen idee hoeveel arabisch erin zit, weten jullie hoe ik daar achter kan komen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:59

ja tuurlijk, welkom. heb je een stamboom of link waar zijn afstamming in staat?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:02

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:05

Lekker lastig dat er Arabieren tussen staan die geen Arabier zijn maar ik ga even voor je kijken of ik er uit kom :D

de vader is 87,5% Arabier (100% Arab x een 75% Arab), nu even de moeder bekijken

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:09