Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:35

Vanmiddag ff peppy (onze jonge hengst van 1.5 jr) wandelend mee naar buiten genomen met monty halster om....Hij liep perfect mee!? Twee keer klikken en hij ging keurig netjes naast me draven. Stappen draven stappen draven perfect! Niet lui niets. Zelfs nog een hele tijd staan praten met de buuf op haar merrie. Hij stond als een blok naast me. Geen gedraai niets.

Enfin daarna buitenrit gemaakt op june en scar als handpaard ernaast. Zonder extra hulp van cyann met nirvana. Deels andere en langere route gepakt voor de extra uitdaging. Grote neusvleugels, ze vindt het allemaal heel interessant en spannend. Keurig langs auto's, langs een flinke roedel zwarte labradors (jagers met honden), waarvan er eentje spontaan nog ff het water in sprong. Ze keek wel, maar ja...moeder liep door dus scar ook. Bankje?? Raar maar ok. Schapen etc. Vol spanning maar super braaf!

Thuisgekomen Scar omgeruild voor peppy. Een stukje draven als handpaard deed ie ook prima, dus meteen ff een klein rondje gereden over weg en fietspad. Niet te groot, want stel je voor dat ie het niet lollig vindt en gaat staken. Immers hij is ook nog nooit verder geweest dan de wei. Goed de oortjes erop maar geen grote neusgaten, hij vond het wel prima. En wat luisterde ie goed!! Twee keer klikken en ja hoor meteen in draf, zelfs als June nog stapte. June had heel de weg 1 oor op hem gericht...stiekem begint ze hem nu toch leuk te vinden. Misschien is ze hengstig geen idee, June toont dat nooit zo heel erg. Hij krijgt ook langzaam iets meer praatjes, maar de merries kunnen hem nog goed handelen cq zijn niet echt onder de indruk van zijn fratsen en delen zo nu en dan raken klappen uit en dan is ie weer mak :+ :D .

Als Scar het zo braaf blijft doen, ga ik daar binnenkort maar eens een zadel op leggen zodat ze kan wennen aan de wiebelende beugels. Longeersingel is ze immers al gewend.

Jes, Nog 1 week toch nog voor je wedstrijd?

johanna29

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:05

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 02:04

Super initiatief Johanna! Echt tof!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 09:07

Tis stilletjes hier...
Bij ons ook... Was afgelopen week een lekker bosritje gaan maken, heerlijk weer en ook Tie had er zin in! Ze was lekker enthousiast en toen, alweer op de terugweg, loopt ze in draf kreupel! Afgestapt en hoeven bekeken, niks...
Sta werkelijk voor n raadsel... We zijn twee dagen verder en nog steeds loopt ze kreupel linksvoor in draf. Heb haar nu maar op rust gezet in de wei, wat moet je anders en geef haar T Touch massages, maar ik ben eigenlijk toch wel heel bezorgd...

Bezoek afgelopen zondag aan Stijn, Sven en Sofie was trouwens top! Heb er echt een heel goed gevoel aan overgehouden en heb genoten van de paarden die er duidelijk lol in hadden zichzelf te showen! Nour goes Belgium, enfin... Tenminste toch als ie n beetje fatsoenlijk de winter doorkomt. Meneer maakt weer n groeispurt door en achterkant gaat harder dan de voorkant, haha!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:05

he bah yil, Tie kreupel. Ik weet hoe je je voelt. Zeker als je niet weet waarom.
Nada had hetzelfde. Ik heb haar toen echt 1.5 week weide rust gegeven. Daarna was er helemaal niets meer aan te zien.
Hoop dat Tie ook snel weer opknapt.

Fijn dat je bezoekje goed was verlopen in belgie. ;)

Ik heb wedstrijd vandaag. Alles staat klaar. Nu alleen de auto nog inladen en paard op de trailer.
Maar ik hoef er pas om 1 uur te zijn, dus we hebben mooi nog even tijd. Heerlijk!
We hebben er zin in!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:39

oei Yildiz dat is wel niet leuk, ja soms overbelast of iets omgeslagen zoals wij soms voorhebben!
Hoop dat ze snel er weer boven komt!
Tof dat het bij Sven en Sofie en Stijn zo goed is meegevallen! dan zien we NOUR in belgium binnenkort de look a like van shameless dan zien ze elkaar mss in real ;-)! en wij dan ook eens haha!!!

Bimmetje leuk dat NADA weer goed gaat en dat ze vandaag op show kan ik duim alvast veel succes!

Hier paardennieuws alles ok en voor de rest veel werk aan de locatie hey! hier kleine previeuw van de werken aan de rijbak!

http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... age/02.jpg
http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... age/02.jpg

http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... ng_084.jpg
http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... ng_089.jpg

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 18:02

Was al benieuwd Jes hoe het met Nada zou zijn? Maar gelukkig alles goed gekomen, fijn! :)

Benieuwd hoe het jullie vandaag is vergaan?

Tie nog altijd kreupel, geef t naar ff de tijd... Benieuwd of we kunnen deelnemen aan de Christmasshow.. Wacht nog maar ff met inschrijven. Wie doen er mee? Jes, jouw DAWRA debuut?! *\o/*

Wauw Glenn, dat wordt n chique rijbak! Gaaf! Begint nu dus echt vorm te krijgen, spannend!
Hoe is het met Shameless? Heb je m nu thuis of op de trainingsstal staan?
Ben benieuwd welke shows jullie, maar ook Nour gaat lopen? In ieder geval de eerste wordt St. oedenrode en vandaar gaan we zien.
Krijg nu ook op de nieuwe stal steeds mensen die naar me toe komen om me te vertellen hoe goed ie beweegt, leuk! Groei ik weer paar centimeter, erg hè, haha! Maar ja, kan er ook echt van genieten het gemak waarmee hij marcheert, das toch eigenlijk wel 1 van de redenen waarom ik zo dol op Arabs ben: dat speciale showknopje!!!! En even zo gemakkelijk weer doodbraaf! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:26

*\o/* ik ben helemaal blij blij blij! *\o/*

trots op mijn stoere westernpaard!
Horsemanship 8e van de 16 starts en deze verlieo niet geheel vlekkeloos, maar toch deed ze haar best.
Reining 11e van de 30 starts met 61 punten.
Ik was helemaal blij dat ze naar rechts ineen keer goed wisselde, want hier heeft ze nogal moeite mee vanuit die verzameling vanuit de kleine circel. Helemaal trots! Moesten we de wissel naar links en die gaat normaal gesproken altijd goed en nu gaf ze tijdens de wissel een bok. Helaas helaas dus een penalty 5. Hierdoor dus de 61 punten. Erg jammer. Maar ben erorm trots op mijn meisje. Ze heeft super gelopen! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:52

Naatje heeft t goed gedaan! Top team! *\o/*
Maar uhm... 16 december DAWRA?!!! *D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:03

Wauw Jes!! Wat een prachtige score!! En resultaten! Zat al met smart op je verhaaltje te wachten hihi. Jammer van die penalty 5, maar een bok is zo weggepoetst!! Dus dat moet goedkomen de volgende keer.

Balen Yilz dat ze kreupel is.

En Glenn dat beloofd wat die bak....

Cyann heeft gister voor het eerst prive les gehad van JP. Wat legt ie het toch super uit. Cyann moest eerst ff wennen aan de grote bak. Want ja...een grote cirkel is daar echt groot hihi. Uiteindelijk had ze de cirkel in galop gevonden ;-). Ook moest ze contra galoperen (wat Cyann nog nooit bewust had gedaan) en dan de wissel. Ik vond het al super knap dat ze Nirvana in de contra kreeg en uiteindelijk ook contra hield linksom. Rechts is haar slechte kant, ze galoppeerd liefst in de linker. Zelfs als ze rechtom galopeert verkiest ze bij minste geringste de linker galop. Maar de contra ging goed, echt super trots op Cyann! De wissels was lachen....Nirvana gaf telkens een kick naar cyann der been, maar Cyann hield vol en uiteindelijk koos Nirvana dan eieren voor haar geld en changeerde dus. Erg grappig om dat te zien. En trots op Cyann dat ze volhield.

Zelf niet gereden omdat June wat plekjes heeft op haar lichaam en rug. Lijkt op schimmel of een andere bacteriele infectie...dus maar ff niet op stap gegaan met haar. Even afwachten wat het gaat doen...ik houd het nauwlettend in de gate.

Geen idee of we naar de xmas show gaan. Schietberg is ook in dat weekend en dat lijkt me ook weer eens leuk om naar toe te gaan. En er zijn altijd heel veel deelnemers! Dus ja...geen idee, misschien gaan we wel nergens heen, zou ook nog goed kunnen.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:16

super BIMMETJE dat Nada zoe goed ging zeg!Wat een score een super reining en horsemanship kanon dus! Go for it! Benieuwd naar de foto's hoor ;-)!!!

Dank je wel voor de complimenten over de rijbak en hier het uiteindelijke resultaat:
http://www.dazz.eu/userfiles/sublimos-w ... ng_045.jpg
nu nog als de aarde wat gezakt is het zand!

Yildiz, jammer dat Tie nog steeds mank is! Hopelijk komt het snel goed en gaat het over met voldoende rust!
Shameless staat gewoon thuis bij vrienden want waar ik op pension sta mogen geen hengsten! en de stallen op onze locatie zijn nog niet klaar, maar volgend jaar gaat hij terug op training bij Johanna ! iK hou hem wekelijks goed in conditie en staat met merrie's en tussen de hengsten in de buurt! en daar toont hij echt al dat hij hengst is en duidelijk de concurrentie wil aangaan met die andere hengsten!
Vandaag showde hij te pletter naar het vrouwelijk schoon en zo blazen en gaan, grappig met die staartzak over zijn rug te zwieren! die heeft echt een giga dikke staart!

Nancy wat jammer dat nirvana zo reageerde maar super dat Cyann zo vol hield! wat jij zegt over June, lijkt me op een schimmel en vriendin had netzelfde van op de trainingstal! de trainingspad of het zadel van paarde op paard en dan zo gaan die schimmels over! heeft tijd gekost om te genezen!

dus toch goed in het oog houden!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:38

dank je allemaal voor jullie leuke reacties! Ben echt zo trots! Blijf nog even op me roze wolkje hoor hihi ARABIAN power!! :D

glenn, een reiningkanon is ze wel ja. Horsemanship niet zo. Vandaag ook van verschillende kanten gehoord, dat ze nada het zo super vinden doen. Ze begint het echt door te krijgen nu. Nu nog meer haar halshouding blijven trainen, madam loopt nogal graag met haar hals/hoofd in de lucht. Maar dat zullen jullie wel op het filmpje gaan zien. Foto's heb ik helaas niet. Vriendlief heeft een filmpje gemaakt, dus die zal ik al als ik tijd heb op de pc zetten en hier plaatsen.

Nancy, jaaaa die bok was zo jammer, dit doet ze eigenlijk nooit. Nu ineens wel. Anders was de score helemaal mooi geweest haha :D zo jammer, ging die ene wissel goed, gaat de andere mis grrr maar goed ik ben echt trots. Ik verwacht de volgende keer ook geen probleem met de wissel, denk dat dit was om mij te pesten. :P

wat goed van cyann, dat ze zo vol bleef houden! Goed door blijven trainen, dan komt het echt wel goed met die 2.

Yildiz, nee de christmass show gaat m niet worden. Ben ook nog steeds geen DAWRA lid. :P
maar ik geloof dat wendy wel heeft ingeschreven en dan denk ik wel dat ik mee ga met wen. doe jij wel mee?
Jaaaaa naat en ik worden echt een nu. Heerlijk gevoel is dat! :D

glenn, wat leuk om te horen dat shameless zich al goed ontwikkeld. Komt vast helemaal goed!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 09:11

Benieuwd naar het filmpje!

Had niet anders verwacht van Cyann eerlijk gezegd. Nog maar weinig enthousiaste maar vooral fanatieke kids gezien als zij! _/-\o_

Yup, als Tie hersteld is dan doen we zeker mee! Eerste keer Amateur bij de DAWRA dus nja... Wel weer spannend, maar vooral heel leuk!
Om deel te nemen hoef je geen lid te zijn hoor, je betaalt volgens mij alleen n kleine toeslag. Joh, doe toch mee, weet zeker dat jullie het top gaan doen en anders heb je toch weer n leuke schoolingswedstrijd gehad? ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:06

Hey Jes gefeliciteerd met je behaalde plaatsen.

Glenn mooie bak geworden.

Ik start mischien ook wel 16 dec de chrismas show alleen niet met Kerihm maar met een merrie van vrienden van mij. Een klein zwart monster. Verwacht er niet veel van ze is nog niet zo lang onder het zadel dus ff kijken wat we allemaal starten en of het gaat lukken met vervoer. Aangezien mijn beide auto s stuk zijn.

Yil balen dat Tie niet goed loopt hopelijk is ze snel weer opgeknapt.

Ik ga volgende week met me paarden naar een andere stal 2 km van me huis vandaan dus lekker dichtbij

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:10

Leuk Joyce! Ben benieuwd... Zwart, monster... En het is geen paard van Nancy? :P ;)
Wat ga je starten?
En hoe is t met je eigen bruine monster? En je project?

Spannend ook weer verhuizen! Fijn dat je ze nu zo lekker dicht bij huis hebt. Heb je nu ook meer faciliteiten dan eerst?
Op mijn nieuwe stek bevalt t nog steeds uitstekend! Zo luxe en zo mooi, echt gaaf! Zit echt nog te wachten op iets negatiefs (want overal is t wel wat) maar kan eigenlijk niks vinden. Iedereen is aardig tegen elkaar en er hangt een heel gemoedelijke sfeer. Ben trouwens al redelijk gewend aan de binnenbak, sterker nog, ik ben nog niet eens in de buitenbak geweest haha!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:26

Is de merrie van vrienden van mij ook een arabje erg gaaf ding. Die wil ik een keer meenemen kijken hoe ze het doet. Weet nog niet wat ik dan start ga van de week eerst eens kijken of ik er op kan zitten haha loopt nog niet zo lang onder het zadel. eens kijken wat we eruit kunnen halen.

Mijn eigen projectje is niet meer die heb ik 1 nov in laten slapen. Had een mega groei speurt gemaakt waardoor zijn wervels nog meer in de knoop kwamen, en had zoveel pijn zeker als t zo koud was dat die heel erg stijf liep.

Mijn eigen bruine monster is mometeel een heeel groot monster. Deze ga ik weer oppakken op de nieuwe stal. Hier heb ik niet meer faciliteiten, zelfde als wat ik nu heb alleen daar komen ze een dagdeel buiten en staan met zijn 2tjes. 5 x per dag voeren. 2x hard keus uit 5 verschillende soorten en 3x ruwvoer. Verder komen ze weer lekker op stro te staan en moet ik zelf mesten. Dat hoeft nu niet waar ik nu sta maar dat mis ik wel dus vindt ik helemaal niet erg. Op de nieuwe stal heb ik wel weer beschikking over warm water.

Heb de site gezien van waar jij nu staat maar dat is echt mega lux en betaalbaar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 19:04

Ah... Wat verdrietig... Lijkt me lastig om die knoop door te hakken... Beuh.. Echt balen.. :(

Ben benieuwd... Je zou de Junioren klasse kunnen starten?

Kwamen ze eerst niet buiten dan? Dat is echt bij mij n vereiste! Bij ons komen ze 6 dagen in de week buiten, lekker in groepjes die elkaar liggen. Sterker nog... Ze staan nog steeds op de wei. Op zondag moet je t zelf doen, dus ze mogen dan wel naar buiten.
Nour staat helemaal goedkoop daar en heeft n ruime paddock voor zichzelf, naast de ijscowei (hij moet afkicken hihi). Liefst zou ik er weer n paardje bij hebben staan, maar de stalmeester is bang dat er iets aan Nour komt... Ach ja, hij heeft in ieder geval gezelschap.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:33

Jawel hoor bij de stal waar ik nu sta gaan ze vanaf s morgens 7 uur tot een uur of 9 s avonds de padock in in een groep van 3 dus dat was echt super. En in de zomer lekker op het land.

Is idd een moeilijke beslissing maar het was de beste keus en de eerlijkste.

Ik moet nog ff kijken wat ik ga starten de junior klasse jij bedoelt de groen paard regel?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:02

he wat een treurug nieuws joyce. Dat lijkt me ook een hele moeilijke beslissing die je moet maken.
Wat leuk dat je met een ander paardje gaat starten.

Yildiz, leuk om te horen ook dat je het zo goed naar je zin hebt op je nieuwe stal.

Ook ik heb me ingeschreven bij de schietberg op 15e december (als ik ga tenminste), dus dat gaat m sowieso niet worden om dan ook nog eens de 16e te starten ergens anders. Sorry....... Y;(
Maar als wendy rijd, dan ga ik wel mee kijken iig.

Ben trouwens dat filmpje aan het uploaden, maar duurt echt een eeuwigheid, dus weet niet of het filmpje het red tot ik de pc afsluit. Duurt veel te lang. -:(-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:34

Hier nog een foto van mijn score gister. Ik ben nummer 81, de onderste dus.
Afbeelding

Filmpje heb ik ondertussen afgebroken. Zat nu nog maar op de 16%. Probeer van de week nog wel een keer.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:47

hallo Joyce....zwart monster????...kan u misschien iets meer vertellen over de bloedlijnen!!! :Y) want deze zwart monster idioot wil dat uiteraard heeeeeeeel graag en snel weten. *\%/* Jij met je halve info...proest. whahaha ikke is HEEEEEEL nieuwsgierig!! :):) zo en nu verder met bijlezen :D :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:54

Ja jes filmpje downloaden kan heeeeeel lang duren. Wat een prachtige score is het toch. En naast die bok totaal geen penalties!! toppie!

De 15e wordt trouwens druk zeg bij Schietberg!! Ik las laatst op westerntoday hoeveel combinaties zich reeds hadden ingeschreven....reeds 86!! En dat voor slechts 3 reining rubrieken...moet allemaal niet gekker worden :D *\o/*

Ik hoop dat manlief zin heeft om te gaan. :P

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:58

leuke paardjes allemaal :) ik volg even!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:00

minajtje schreef:
leuke paardjes allemaal :) ik volg even!

Gezellig! Welkom en je volgt maar hoor :D

Oh ja en idd heule leuke paardjes :+ _/-\o_

Zelf geen paardjes? aangezien ik een leeg profiel zie?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:38

@ nancy ik zal ff navragen wat de bloedlijnen zijn

het is een merrie