Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:33

Jes, super te horen dat het goed met je paardje gaat!!!

Ja ik meld me weer eens...Na de DRHA wedstrijd nog niet echt tijd gehad..

ff update:
Op zich wel tevreden. Wel baal ik ervan dat ik nog steeds niet kan rijden zoals ik zou willen....grrr. June is gewoon nog niet stabiel genoeg en ik ook nog niet. Changeren is 9 vd 10x mijn fout net als de timing van de stops. Ze bleef wel goed bij me, met iets uitzondering van de rookie, daar liep ze iets voor me uit. Daar had ik 60 punten, was aan het cirkelen aan de andere kant van de uitgang. Moest al een keer bijsturen omdat ze over x uitzwaaide, rondje daarna naar kleine cirkel, ik pak haar iets op om langzamer te gaan en vooruitdenkend dat ze is, denkt dat ze moet changeren, dus maakt ze een pracht changement naar links, wat ik dus weer snel moest corrigeren omdat ze een kleine rechts moest doen....en dan natuurlijk flinke drafpas erbij....oeps ff 5 penalties. Heeeeeel jammer.

In de Ladies Reining was onze score 66. (16e vd 24)
In de GAG 64 (29e vd 51)
In de Rookie 60 (22e vd 24)
(zie ook uitslagen http://www.westerntoday.nl/wedstrijdresultaten/drha)

Van elk pattern waren er wel telkens dingen die wel beter gingen dan bij de andere patterns, maar niets zit nog bijelkaar in 1 pattern. Maar goed....we blijven proberen ;-).
Zaterdag avond ook nog in de showring getraind toen ze binnen keiharde disco muziek met lichten hadden....haha geen probleem voor June! Andere gingen dus niet trainen ivm die lichten. "Heeft June daar dan geen last van?" vroeg JP nog. "Nee, denk het niet en zo ja....dan heeft ZIJ een probleem, niet ik." Idd june had er geen last van....haha...was die avond best rustig in de showring.

JP en team waren weer geweldig. June werd keurig telkens gevoerd. M.n. smorgens vroeg was wel een super uitkomst ;-). En de begeleiding/coaching van JP blijft super. *\o/*

De filmpjes die Leen gemaakt heeft van de Runs heb ik nog altijd niet terug gezien....fototoestel ligt nog altijd in zijn auto :+ .

gr. nancy

oh ja...nog ff stemmen op feniks.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:56

bedankt voor je stem nancy!

Leuk verslagje van je wedstrijd! en toch zeker ook wel lekker gescoord!
Ach en als je zo lekker door blijft trainen en met de juiste begeleiding erbij, gaat de rest ook vast en zeker wel goed komen! ;)

Hier gaat ie weer lekker met nada. Ze loopt op het moment erg lekker. Over 2 weekjes heb ik weer wedstrijd en heb er heel veel zin in! :D

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:13

Zo tof te horen dat ze weer lekker loopt. Kreupelheid aan het voorbeen...ik vind het altijd maar niets. Krijg daar echt de griebels van. Dus helemaal top dat ze goed gaat.
Waar heb je wedstrijd?? Bij Wendy?

Wij houden even een wedstrijdstop. Voor Cyann had ik huis ter heide volgende week wel erg leuk gevonden, maar door al mijn heen en weer gereis naar Bergen op Zoom en het feit dat An niet meer in onze achtertuin les geeft, is het rijden van haar er niet echt van gekomen.
En daarbij thuis is er nog zat te doen. Zeker nu de paardjes weer binnen staan.
Wel heb ik nog wennekers of schietberg op mijn lijstje staan.....misschien toch leuk als we er dan weer met beide paarden heen gaan. Dat zijn toch echte oefen wedstrijden, met vaak vele bekende gezichten.

Vanwege het vertrek van An bij WNL zijn we van plan om op zaterdag samen te gaan lessen te Bergen op Zoom. Ik heb wat lesjes van JP gezien met kids en ja zijn uitleg....ook bij kids die blijft super!! Alleen tja...JP is er ook niet altijd..ivm clinics door het land en wij niet altijd ivm wedstrijden. En in de avonduren gaan we het niet redden, dan wordt het allemaal veels te laat.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:27

ja ik ken dat probleem. Ik heb ook al even niet meer gelest ivm tijdgebrek.
Het is helaas niet anders. Vaak ga ik dan toch wel lessen, maar zonder nada. Rij ik met een paard van wen.
Vaak ook met een arabier dan, dus is dan redelijk vergelijkbaar met die van mij.

Ja ik heb over 2 weken wedstrijd bij wen. oefenwedstrijd idd. Altijd leuk!
Dan heb ik ook de schietberg op mijn lijstje staan, alle 3 de data's. Zou leuk zijn als we elkaar dan zien! hihi
Meteen tegen elkaar rijden? Ik doe alleen mee in de beginners reining en heb een stal hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 17:35

Fijn dat Nada weer helemaal goed loopt! *\o/* Heb je Maris nog kunnen strikken voor je wedstrijd? ;)

Ook hier wat rustiger aan met lessen en trainen. Ik wil in principe wel meedoen aan de Christmasshow DAWRA 16 dec. Eigenlijk nog genoeg te trainen... Maar even wat minder omdat ik nu én aan n iets andere kant van de bossen zit en geniet van de nieuwe routes die we aan t ontdekken zijn. Nour is ook weer thuis en heb m elke dag ff in de hand. Daar geniet ik echt heel erg van. Alles is nieuw en opwindend en lach me krom om m! Zon andere, frisse energie dan Tie!
Nu het zo goed gaat met de basisdingetjes (leiden, vaststaan op poetsplaats, wijken voor druk, etc), wil ik komende week hem samen met n rustig paard meenemen de bossen in.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:40

spannend hoor yil! Zo de bossen in met hem, dat lijkt me een zenuwachtige bedoeling hihi :P

Ja nada gaat echt lekker. Het lijkt er ook op alsof ze er weer helemaal zin in heeft na haar rust periode.
Ze doet zo goed haar best weer! Het gaat ook allemaal weer wat beter. Spinnen gaat steeds sneller en de wissels gaan super, speedcontrols gaan helemaal TOP!! :D

Ow oliebol maris nog vergeten!! Ga ik NU meteen doen! ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:46

Heb maris nu net een pbtje gestuurd. Hoop dat ze nog weet wie ik ben? :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:13

Vast wel! ;)

Liefst zou ik m als handpaard meenemen met Tie. Wel aan n touwtje, ken iemand die neemt tweejarige als handpaard los het bos mee in, dat gaat best goed hoor, maar ik vind t (mijn eigen moeder in t achterhoofd hebbende) asociaal voor mensen die bang voor paarden zijn.
En als ie n merrie was geweest had ik t ook zo gedaan, maar ben te bang dat ie moeders bespringt. Al heeft ie nog geen idee van z'n miniballetjes..... Mmmm... Nu ik dit zo opschrijf misschien toch de gok wagen?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:37

Ik heb t met die vamij mij ook gedaan. Zou eerst ff oefenen in de bak.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:51

Weet nog niet wat ik ga starten te schietberg. Eerst maar het weer afwachten en dan kijken of hubbie zin heeft om te gaan. Het is natuurlijk ook weer een flink eind uit de buurt voor ff een onderlinge ahum. De laatste keer heeft Cyann gestart in schietberg, dat vond ze echt heel leuk...er deden er zo ontzettend veel mee. Als ik ga, start ik denk ik wel 2x.

Je vorderingen klinken super jes. Gaaf!!

En ja yildiz ff oefenen in de bak en het menneke goed corrigeren als ie op wil springen. Scar loopt al super mee in de bak..maar moet de buitenwereld nog in :o . Peppy vindt het maar raar dat ie mee moet lopen, laat staan draven :roll: ...die loopt voor geen meter mee in de bak...Leen daar in tegen wel om hem op te jagen. ~~}>

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 10:12

Zijn daar video opnames van? :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:44

Vanmiddag Tie gezadeld en in de (binnen)bak geoefend met Nour als handpaard. Weer een stalgenoot (worden ze langzamerhand gek van mij hihi) zo ver gekregen even te helpen. Nour dus vanaf de grond begeleid door n helper naast Tie stappen. Ging goed. Vervolgens een lijn naar mij en een lijn naar helper. Ging ook goed. Sturen: check, halthouden: check. Draven: Nour wil niet. Weer ff terug, was al blij dat ie naast me bleef en niet vooruit denderde. Halthouden ging ook weer goed. Nour was wel snuffelig naar Tie maar zij zette m met een mega chagrijnige brul (zoals Tie dat alleen maar kan ) weer op z'n plek. Toen vond ik t wel weer genoeg voor m. Maar ging eigenlijk best wel heel ok.
Ga vandeweek nog oefenen en meer stemhulpen oefenen. Als alles onder controle binnen goed gaat naar de buitenbak, vervolgens parkeerplaats en dan naar de bossen. Maar dan zijn we wel weer ff n tijdje verder. Misschiwn donderdag of van het weekend een keertje wandelen in de nabijheid van n braaf ouder paard....
Vond t in ieder geval kei leuk te doen,weer n nieuwe uitdaging!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:41

Leuk Yildiz! Nour als handpaard mee!
Ik heb Musca ook een hele tijd als handpaard meegenomen, naast Nagato, of Gerritje. Daarvoor had ik al geoefend op de commando's, aan de hand en naast de fiets en toen hoppakee, meteen naar buiten en lopen maar.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:25

yildiz schreef:
Zijn daar video opnames van? :P

hihi...nope....maar komisch was het wel. De rest van de kudde liep ook in de "bak/wei"...dus ja...die stonden merendeels stil, dus daar wilde peppy wel bij staan. Dus waar Leen zich ook tactisch opstelde...hij was telkens te laat met opjagen. haha. Peppy vond het monty halster ook raar. Begrijpelijk want dat was ie helemaal niet gewend. Hij loopt altijd super braaf mee aan de hand, dus volgende keer doe ik het met een gewoon halster.

Scarlet is dat halster gewend, dus die begreep vrij snel dat ze beter niet tegen de druk in moest gaan. Die blijft inmiddels keurig naast het voorbeeldpaard, linksom, rechtsom gaat allemaal super.

Misschien dat ik Peppy gewoon mee naar buiten neem en dan Leen vraag erachter aan te fietsen. Buiten is iets enger, dus kans groot dat die bij het andere paard wil blijven plakken. En voor Leen makkelijk....als drijvende factor...gewoon recht zo die gaat ;-) .

Voorheen deed ik dit foefje eigenlijk al als het nog veulens waren en bij mams aan de voet liepen..hele einden ging ik dan met de veulens en mams op pad. Of deed de paarden/ponies zo van de ene naar de andere wei brengen over de weg. Ideaal want ze liepen dan super makkelijk mee en werden meteen verkeersmak en verkeersstrepenmak hihi. Maar ja....dit keer behoorlijke laksheid van mijn kant.....en heb ik met deze "veulens" nog niet gedaan. :o Dom dom dom, want als ze nog zo ienie minie zijn is het super snel geleerd en gaat het bijna vanzelf. Maar ja...ben er ook geen 18 meer.... :o

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:07

Krista schreef:
Ik heb Musca ook een hele tijd als handpaard meegenomen, naast Nagato, of Gerritje. Daarvoor had ik al geoefend op de commando's, aan de hand en naast de fiets en toen hoppakee, meteen naar buiten en lopen maar.

Ojah joh, hadden we dat geoefend? :+ *mist stunts uithalen*
Tsja, de echte cowboys doen natuurlijk niet anders, dus waarom wij cowgirls niet?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:16

corine1981 schreef:
Krista schreef:

Ojah joh, hadden we dat geoefend? :+ *mist stunts uithalen*
Tsja, de echte cowboys doen natuurlijk niet anders, dus waarom wij cowgirls niet?

nope niet geoefend van te voren naast Nagato, inderdaad :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:28

leuke updates van iedereen! blij dat het met de bewezen western arabjes goed gaan als de aanstaande wstern arabjes goed gaat!

hier met shameless gaat het ook al goed! de commando's kent hij goed, de longe vlot ook goed, de back up staat er ook nu goed op!

in de zomer het zadelmak maken, in maart de hengstenkeuring!
de doek erop dit weekend, als veulen en jaarling liet hij dat allemaal toe nu zien dat hij het nog kent haha!

hoe gaat het met MUSCA EN SCORPIO KRISTA lang geen update??

yildizh zag de mooie headshot van TIE op het arabierenforum echt knap, nieuw bitje precies?
Leuk dat het bij NANCY goed gaat met de jonge telgen! scarlet loopt al wat beter dan minder druk dus?
bimmetje BLIJ DAT het goed gaat met NADA, terug trainen binnenkort?
hoe gaat het met KALIEF zijn mok??

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:00

Vanmorgen Nirvana weer eens gereden en flink aan het werk gezet, het luie zweet eruit. Want wat kan ze lekker lui worden als cyann er een tijd op heeft gereden. "Hard galopperen??? Nou.....daar ga ik eerst eens heeeeeeel goed over nadenken." Echt gewoon het commando negeren. Oeps dus niet, snel is snel, hoppa gas op de lollie. :Y) Dus dat heb ik ff paar keer herhaald. Langzaam, en als ik snel vraag dan gedoel ik ook snel, langzaam en snel...en ja hoor de boodschap kwam over. Dat pakte ze al gauw super op! Waarschijnlijk was ik duidelijk genoeg :P . Spins ook nog ff meegepakt, want ook daar werd ze steeds stugger en trager. Beetje zelfde probleem, maar kwartje viel al snel.
Changementen ook gedaan, nu op de juiste manier zoals JP me geleerd heeft.....no problem...geen drafpas helemaal niets ..oei oei trots op mezelf! :+ Eindelijk begin ik het te leren :o :):)

Vanmiddag n fam. buitenritje gemaakt samen met mijn dochter. Ik op June en Cyann op de Nirvana(halfzus van June). En tussenin....Scar netjes aan het lijntje naast haar mams June. Nou wat een familie uitje ;-). Was de eerste x voor Scar in de grote wereld....dus die vond het super spannend, grote neusgaten, maar liep braaf mee tussen stoere mams en tante Nirvana. Rondje Bernisse was zo gepiept. +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:05

Wat stoer Nancy! _/-\o_ Ik durf het nog ff niet aan hoor. Eerst de commando's er goed op krijgen (naah die kent ie eigenlijk wel maar ik wil nog wat oefenen in de bak... :o )

Vandaag stapte ik koud uit mn auto en komt de stalmeester naar me toegelopen; Yildiz, Yildiz, heb je overwogen te bellen maar was bang dat je helemaal gek zou worden...
Kreeg t helemaal koud dus was heel benieuwd wat er aan de hand was...
De staart van je paard is helemaal afgeknaagd!!!
Ik: Oooooh... dacht dat er iemand ziek zou zijn... Hopelijk niet van mn merrie?!!!! Nee, nee van je hengstje...
Schade bleek uiteindelijk toch wel beetje tegen te vallen. Klote hengstveulens hebben zn staart gehalveerd! :oo Maar goed, hij gaat in juni ofzo pas shows lopen dus hopelijk groeit t beetje aan...
Maar vond de reactie wel heel tof; ze letten dus echt goed op je paard op die nieuwe stal bij ons, fijn! +:)+
Heb Nour vervolgens uit de wei getrokken (hij stond al apart, maar heb meuk in zn staart gesmeerd (had nog heel wat over ivm vervelende staartbijters pak weg een jaar geleden :roll: ) en na de wandeling weer bij de veulens gegooid. Die gaan trouwens beide dit weekend weg. Wel fijn want hij komt dan definitief in een ruinengroep te staan met oudere ruinen en dat vind ik toch wel prettiger wat betreft opvoeding dan van die jonge guppen).
Maar goed, ben toen samen met stalgenoot en de pleegmoeder van Nour (toevallig de ijscomerrie die Nour nog zon 3 maanden heeft gezoogd nadat ik Tie vorig jaar eraf had gehaald) zijn eerste buitenrit cq. wandeling gaan maken. Langs een graafmachine was geen enkel probleem en ook auto's bleef hij heel ok bij. Meneer heeft zijn ogen uitgekeken! Liep al na een paar meter voor de merrie uit (duh..sloompie! :P ) en was echt heel braaf. Heb ook nog gedraafd en wat is dat cool met zon verend plumeaubeest naast je, maar helaas is mijn conditie echt heel slecht... Maar leuk was t zeker! :D
Hopelijk kan hij al gauw als handpaard mee want ik ben niet zon wandelaar/jogger... %)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:30

@Glenn: wat gaaf dat t zo lekker met Shameless gaat! En jee... Kimend seizoen al onder t zadel, wat gaat t hard hè?! Toen ik afgelopen week vanaf Tie op Nour naast me keek, dacht ik ook... Jeeh... Gup wordt groot... Voor ik t weet zit ik erop!

Bitje heb ik trouwens al langer en enige shanks waar ze redelijk lekker op loopt. Ben er nog niet uit wat dat betreft... Ik heb echt prachtige showshanks liggen waar ze mega verzet op geeft, maar die zo mooi zijn... Snuf... Kan ze niet verkopen... Maar heb dus geen fijn showbitje voor gebruik...nog meer snuf... |(

Ga trouwens komend weekend n bezoekje brengen aan de trainingsstal waar Nour komend seizoen gaat vertoeven, ben benieuwd.... :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:14

Heeft Stijn een training stal??

mvg Glenn

Leuk dat het met zowel Nour als Scarlet, June en Nirvana goed gaan!
Ja die staarten das erg die groeien echt niet zo snel terug als we willen shameless had ook veel kwijt en uit zijn manen ook op trainingstal is dat snel effe wassen en zo de harde kam erdoor resultaat vele haren eruit getrokken!
dus sinds hij bij terug is volle bak vlechten in de manen en staart en staartzak erin!

grtjs

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:30

Glenn, ik ben al weer flink aan het trainen met madam. Ze doet het super.
Volgende week zondag hebben we weer wedstrijd. :D

Wat fijn dat het zo goed gaat met shameless! Jeetje volgend jaar alweer onder het zadel. :D
en in maart naar de hengstenkeuring. 2013 word jouw jaar glenn!! ;)

Yildiz, waar ga je kijken?
En wat vervelend van de staart van nour! grrrr

Nancy, wat leuk zeg dat het zo goed ging het familie uitje.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 10:38

Spannend! Wat ga je starten? Fotos maken he?!!!

Ja bij Sven staan zijn trainingspaarden. Ben benieuwd! Hoop op tips zodat ik m al een beetje in conditie gaan brengen. Ze dikke pens slinkt gelukkig met de dag en ondanks zn Teddyvachtje begint ie er steeds beter uit te zien.

Ach ben blij dat t Tie dr staart niet is, die is toch weer mooi aan t bijgroeien, en is nog voller dan ie al was geworden.
Nour heeft wel n volle bos manen maar had een dun zielig Arab staartje. Nu ie is gehalveerd ziet t er polokort maar wel veel voller uit. En komend seizoen hoeft ie die plumeau toch alleen maar op z'n rug te leggen, hihi! :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:41

hahaha ja hij doet zijn naam plumeau wel weer eer aan nu. :P
Idd beter die staart dan die van Tie.

Ik ga Horsemanship en Reining beginners starten.
En ja foto's, ik vrees dat er dit keer geen foto's zullen zijn helaas. :n

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:53

Lijkt stoerder dan het is hoor Yildiz....ze liep natuurlijk tussen twee merries in, lekker opgesloten en veiligheid aan weerskanten. Cyann zei tegen mij: Waarom gaan we niet op de fiets. Maar ik voel me veiliger op een paard, waarvan ik zeker weet dat ze daar respect voor heeft en er niet bang voor is. Daarbij loopt ze dan gewoon in de kudde. Met een fiets of wandelend zie ik het al gebeuren dat ze schrikt en dan moet ik maar hopen dat draakje respect voor me heeft op dat moment. Nu was het zo, dat June heel dreigend naar haar keek als ze maar iets te vervelend werd. :j

Balen van die staart!! Ik ga weer gauw wat doen....cq de stal in.