[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:53

''Koeiuh'' :+ Shief dr oren vallen er net aan niet af haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:54

mo is inderdaad mooier dan je kan vastleggen op de foto! :P Tis dat hij echt niet bij Set past haha.l

Hij hield ook alles in de gaten dat zie je op die foto wel Jes :P dat halster stond hem echt beregoed!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:58

set_elkol schreef:
mo is inderdaad mooier dan je kan vastleggen op de foto! :P Tis dat hij echt niet bij Set past haha.l

Hij hield ook alles in de gaten dat zie je op die foto wel Jes :P dat halster stond hem echt beregoed!

Ja Mo had oog voor alles behalve voor diegene waar die juist op moest letten :o

Op sommigen foto's zie je dat hij gewoon goed is kwa conditie(buik/flanken) op andere trek die alles op lijkt het wel een scharminkel achter :')

Ik voer hem heus wel hoor mensen :') :o ...ikzelf maak me er altijd drukker om :7

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:58

@ Nicky haha echt hè, die staan dan echt strak. Zit dan altijd te wachten of die puntjes niet tegen elkaar zullen knallen :') zo strak. En die nek erop :9

Ja mooi halster Jes! Waar heb je die weg?
En wbt gewicht, dat verschilt toch inderdaad per inspanning. Shief was toen met die strandshoot ook in ene onwijs slank, puur door de rit erheen en de spanning op het strand. Dacht toen ook bijna: Shief is te mager :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:00

Ga zo even bijlezen, hier mijn (ons) verslag van de dag :)

's Morgens lekker op tijd vertrokken, gezellig met Suus en mijn buurmeisje van 7 die hier al heel lang naar uitkeek. En wow, wat heeft die kleine meid goed geholpen en genoten, echt heel leuk! Asi was heerlijk relaxed op de trailer, kwam er ook niet bezweet af dus top! Moest ff slikken toen ik haar box zag, tegenover drie hengsten, oeps en ze was hartstikke hengstig! Maar voordeel: ze kon ze gewoon zien dus super trots want ze heeft geen kick gegeven en gelukkig geen herhaling van hoe ze bij Forelock's tekeer ging, top dus! Suus lekker gaan inrijden en super zadelrubriek gereden! Ik vond Asi het meest brave en constante paard dus die is alvast binnen! Suus zou hem rijden zoals ze de hunter start in de western, en dat was prima! Plaatsing: 3e, oké vond ik wat tegenvallen. Later werd vermeld dat er een fout was gemaakt in de puntentelling, toch een mooie 2e plaats! Super trots op ze! Ik vond het zelf moeilijk beoordelen, ik denk dat ze meer dressuurmatig rijden wilden zien. Verder snapte ik er geen pepernoot van want ik vond de merrie op de 4e plaats ook heel lekker lopen en die op de eerste plaats helemaal niet, maargoed: ik heb dan ook niet zoveel verstand van dressuur. Vooral gelet op het totale plaatje en dat was top!

Toen snel afsponsen, snel wat gegeten en haar klaargemaakt voor mijn rubriek aan de hand. Had me voorgenomen vooral te genieten en dat heb ik gedaan! Wat was dat leuk zeg! Opstellen ging hartstikke goed en we werden tweede! Door naar de kampioenschappen 's middags! Helaas geen medal gewonnen, ze was op en ik kreeg er niets meer uit. Geeft niet, ik was al super trots en die andere merries hebben wel verdiend gewonnen denk ik! Ik had nog veel meer van jullie en veel langer willen spreken maar met een paard mee gaat het altijd zo snel en kom je nergens aan toe. Dus volgende keer weer lekker kijken en vooral kletsen met jullie allemaal!

Al met al echt genoten! Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:03

Klinkt als een geslaagde dag Ilona! :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:04

Klinkt goed Ilona! Nogmaals gefeliciteerd :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:07

Super gedaan Iloon! Ennuh Asi, nog bedankt he :)) Ik heb een dikke vette blauwe bult in m'n lies haha :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:12

nog gefeliciteerd Iloon, was leuk om te zien! en toch nog 2e, mazzelaar :D jammer van het kampioenschap, maar vanwege de drukte en hitte snap ik dat ze er een beetje klaar mee was :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:12

Hoe gaat het nu met Asal Joyce? Fijn dat ze de nacht goed is doorgekomen!

Waaauuw Tam, super gaaf! Gefeliciteerd joh! Ik had nog veel langer met jullie willen kletsen maar de tijd ging sneller dan ik dacht! Ook geen groepsfoto meer gemaakt (jullie wel gedaan?) Fotograaf niet meer aangetikt, pfff... en Asi was het zo zat dus dan gaat zij toch ff voor!

Yes Yildiz, super!

Niet fijn zulke buren Siel :(

Leukleuk die foto's Kat!

Goed gedaan Mo!

Stoere Shief, gewoon ff langs die koe gaan!

Jaaa, ik heb het niet gezien Nicky, ik was net ff weg! De bitch joh, die is raar hoor als ze hengstig joh :') Nogmaals sorry!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:16

Groeps foto :oo
Helemaal vergeten.....ben ook echt een chaoot :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:17

Oh wat stom, weer vergeten!

Haha Iloon, geeft niet. Liever ik een trap dan Dayem :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:23

Aller eerst super bedankt voor jullie steun, zelf mensen die er sochtens mee wakker werden. Heb het Asal ook verteld hoe erg jullie meeleefden. Vandaag heeft ze heerlijk in de wei gestaan en lijkt weer de oude te zijn.
@Tamara super van je en noah! gefeliciteerd, Wat ziet noah er goed uit, knappert is het toch ook.
@Shanna wat is shief braaf denk dat Asal allang was omgekeerd, heb gereageerd in je topic :D
@Letiets ook gereageerd in jou topic
@Nickyy Baby Dayem heeft ook een leerzame dag gehad, wat doen dat jullie mee hebben gedaan hij is immers nog niet heel lang ohz toch? Gefeliciteerd met je resultaten. En laatste is laatste maar als je terug kijkt heb je al veel bereikt in een zeer korte tijd.
@Yildiz proficiat met je premie
@Sieltjuh jammer dat je dag zo af moest lopen, zag er idd uit als of jullie een gezellige dag hebben gehad
@Katja wat een gave fotos geeft een beetje een indruk van de dag, vind zooo jammer dat ik aan zoiets met Asal niet mee kan doen, heerlijk btw dat bontje op je zadel
@Jessica gefeliciteerd met je premie, hij ziet er erg goed uit. Hengsten kun je toch niet goed pijlen met gewicht vind ik, thuis zien ze er top uit en op vreemd terrein net wat je zegt trekken ze hun buik op of kunnen ze zich zo druk maken zie je met de minis ook heel erg
@Ilona ook proficiat met de resultaten. Fijn dat je genoten hebt dat is ook errug belangrijk

Ik vind het zo zo jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, een gezamenlijk buitenrit ofzo lijkt mij ook super gezellig :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:26

Heel misschien zijn we dit jaar nog bij jou in de buurt Joyce, weliswaar zonder paard, maar als je het leuk lijkt, kunnen we wel wat afspreken :)
Fijn dat Assie weer de oude is (of in ieder geval lijkt) :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:26

Joyce wat ontzettend fijn dat Asal lekker op de wei weer de oude was! Lijkt me zo schrikken :(

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:28

@Letizia je/jullie zijn altijd welkom.
@Shanna ja dit gun ik nimand om mee te hoeven maken. Je paard zo plat op de grond te zien liggen en je zo hulpeloos aan kijken nee bah dat is echt niet tof

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:41

Als ik ooit mn rijbewijs hebt, vind ik het wel leuk om wat bokkers te bezoeken :D Goed om het rijden lekker onder te knie te krijgen :j lekker touren

En voor wie wil; een weekendje hierheen moet geen probleem zijn :) Hebben wel vaker paardjes te logeren. Lekkere ritten maken!

Ja Joyce lijkt me echt verschrikkelijk :( Koliek is zo .... ;( ja, hells..

Dames mag ik jullie om jullie raad vragen??
Ik haalde Shief uit de wei vanmiddag en die zit onder de bulten :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is dit nou weer?? :( Doet geen pijn, jeukt niet. Had haar ivm de rit van gister lekker los zonder longe gelongeerd, ze liep gewoon goed, geen last van een harde/volle buik ofzo.
Ze zijn echt groot, en zitten alleen onder haar buik. Gisteren had ze helemaal niks. Ze was in het bos wel gestoken door wat muggen, daar had ze 3 kleine bultjes van bij der borst, maar die waren vandaag weer helemaal weg. Dus of het van diezelfde beestjes is van gister??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:42

wij zijn als laatste weg gegaan(stonden weereens te ouwehoeren) en heb niets omtrent een groeps foto gezien :(

Nog jammerlijker was dat Zaraar los liep op de parkeerplaats (oeps := ) en even een aantal rondes deed in zijn enorm gave draf...en dan natuurlijk geen camera in de buurt :(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:48

Fijn Joyce, gelukkig goed afgelopen. Met koliek weet je het maar nooit.....
Ik ben super trots op m'n ventje. Nu lekker een week vrij en dan gaan we alleen nog maar buitenritjes maken 8-) Morgen naar het meer en lekker zwemmen :)

Haha Lisa, herkenbaar. Dayem was hem ook gepeerd vanmiddag om doodleuk bij de premiekeuring te gaan staan :+

Er was ook nog een paard van de trailer af achterover geslagen hoorde ik. Hoop dat alles goed is...
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 18-05-14 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:49

Barcelano schreef:
Sieltjuh schreef:
Speknekkie dan wel, want op de rest van zn lijf geen spek te bekennen!

Dat had hij er weer af gehupeld omdat er een merrie naast hem stond :')
Zaten zij luikjes in de stallen 8-)

Had hem liever voller gezien :j

trekt van spanning onwijs zijn buik op...

Hadden ze idd lekker ingedeeld! Nour stond naast hengstige merrie. Dus continue op 5 benen... :')
Hij is redelijk relaxed maar zelfs hij was ietwat opgetrokken eind Vd dag.
Maar soi, m'n jeugdige guppie heeft t top gedaan, heel braaf en mooi commentaar gekregen. Zeer tevreden. Helaas geen pics, wel video.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:51

Hmm... Geen idee Shan? Eiwit-bobbels lijken me ook onwaarschijnlijk alleen op de onderkant van dr buik (en ook gezien het weide-beleid bij jullie)? Lijkt toch wel een (allergische) reactie op iets. Heeft ze niet misschien per ongeluk op een brandnetel ofzo geslapen?
Ik zou het even in de gaten houden, wellicht is het morgen een eind weg getrokken en anders even overleggen met DA als je het niet vertrouwd.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:57

Ik ga met Ersiel mee, Shan, kan er meer niet van maken :?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:58

bobbels lijken gewoon in de aders te zitten, warmte misschien? :)

Joyce ik ben zo blij voor Asal!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:59

Die opgezette aders kunnen ook volgens mij teken zijn van allergische reactie trouwens. Heeft ze dat vaker of was dat ook vandaag pas voor het eerst, Shan?

Joyce, hier niet gezegd, maar op FB wel, maar vind het ook erg fijn dat Asal goed is opgeknapt! Moest er ook gelijk vanochtend aan denken en was blij je berichtje te lezen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:00

@Shanna deze bulten heeft Asal ook geregeld als ze uit de wei komt maar trekken ook zo weer weg. Ik dacht altijd dat het door de vliegen kwam wand heeft ze een deken op heeft ze het niet
@Siel bedankt :D ik ben ook echt zo opgelucht
Laatst bijgewerkt door joysjuh1987 op 18-05-14 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt