Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paduc

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:27

jazz-fan schreef:
Citaat:
je zou eens voor de grap een x naar een show moeten gaan, je kan dan de paarden ook zonder makeup zien hoor want je mag gewoon de stallen in lopen harstikke leuk

ja alleen niet bij Erik Dorssers( over het algemeen) en Soms ook niet bij Frank Spönle.. zo zijn er dus wel meer die de paarden voor de keuring( show) rust gunnen, zonder de nieuwsgierige mens er omheen.

Bij Erik is een ieder welkom, maar de mensen zijn te schuw om het te vragen. Er zijn momenten, dat het te druk wordt voor de paarden/of dat er enkele de ring in moeten en ja dan is de deur even dicht.

boeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:24

In het licht van deze discussie is het wel interessant dat een nakomeling van Magnum Psyche x Namusca onlangs reservekampioen werd in Dubai (zie hier).

En overigens: als je de bloedlijn van Namusca bekijkt (hier), zie je op de foto's toch echt geen overdreven dishes opduiken. Wellicht toch een speling van het lot?

De website van de eigenaren van het prijswinnende paard kan ik op dit moment jammer genoeg niet bereiken, maar misschien doet 'ie het later: http://www.ajmanstud.com/.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:00

boeft schreef:
zie je op de foto's toch echt geen overdreven dishes opduiken. Wellicht toch een speling van het lot?

Zei ik toch Boeft (? ), die merrie is zo geboren. Het beessie kan er ook niks aan doen.
Ze heeft wel een té overdreven koppie, maar als ik haar aangeboden kreeg voor hier op stal, nam ik haar met open armen aan

boeft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:04

@horseranch: Ik ben ergens op pagina 7 opgehouden met lezen, maar het staat me bij dat je dat idd zei. Lijkt me wel een risico om daar dan mee door te fokken trouwens.
En ach, voor mij hoeft er geen strik omheen hoor Ik weet heel goed wat ik mooi vind, maar uiteindelijk zijn de meeste beesten gewoon hartstikke lief.

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:33

boeft schreef:
Ik weet heel goed wat ik mooi vind,

.... anders wij wel

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:37

Dit is echt net een slang

Afbeelding

en moeten jullie het filmpje van Magnum Psyche eens kijken, ik heb het eerste filmpje bekeken, kijk die bewegingen van zn vader, helemaal spastisch ofzo het filmpje duurt wel lang http://www.magnumpsyche.com/videos/index.html

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:53

verder alles goed??

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:04

Chestnut schreef:
Afbeelding
En nee, het paard is geen twenter of jaarling. Het paard is geboren in 1986.
Doe mij dan maar een 'normale' Arabier.

mijn god, wat hebben ze gedaan met het neusbot?
Heb even rondgeneusd op die site, haast elke arabier lijkt opgemaakte ogen en neus te hebben... de één vind het schitterend, de ander niet. Maar ik vraag me af wat er in godsnaam met de neus is van bovenstaande arab

boeft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:18

Speling van het lot :-D
Maar idd, al die make-up maakt het er niet beter op, zeker niet die "American Style" met bijna al het hoofdhaar erafgeschoren.

Naja, ieder zijn smaak. Als je trouwens het filmpje waarnaar hierboven gelinkt staat bekijkt, ziet Magnum er al een stukkie normaler uit

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:36

lissetje schreef:
dit schimmeltje is niet misvormd!
mensen als je dit kan fokken verdien je heel veel geld!
dit is een voorbeeld van het echt type woestijn arabier!
de meeste fokkers zouden zich in alle bochten wringen om zo'n paardje in huis te krijgen!
dus stop a.u.b. met het kleineren van deze prachtige paardjes!
het zijn niet zoals de meeste paarden! als je van een arabier valt blijft hij bij jou staan tot je er weer op kan een gewoon paard schrikt en loopt weg en ziet wel waar het uitkomt!
daar kan ik me dus zo kwaad om maken dat vele mensen over deze paarden hun mening zeggen als ze geen idee hebben waarover ze het hebben!als je niets van de arabieren wereld weet zwijg dan a.u.b.

Poeh, ik vraag me dan in af wat er in vergelijking met deze afb. http://137.222.110.150/restricted/album ... _horse.jpg met het neusbeen is gebeurd??
En van een arab vallen die wacht tot je er weer opkomt... een KWPN-er deed dit toen ik lerende was ook altijd, altijd geduldig wachten... wat een opgehemel van de arabier zo.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:43

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:52

Ik ben een echt Arabisch Volbloed liefhebber maar ook ik vind niet alles mooi...
Magnum is in het filmje en op fotos net een Barbie paard wat steeds ergens neer wordt gezet....vind hem verre van echt lijken...

Mischien ziet hij er in het echt anders uit...........

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:17

In dat filmpjes zitten wel bepaalde momenten dat ik denk "zoo, net een echte ponnie"... Ik vraag me trouwens nog steeds af of hij ook bereden wordt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:30

Paraat schreef:
Poeh, ik vraag me dan in af wat er in vergelijking met deze afb. http://137.222.110.150/restricted/album ... _horse.jpg met het neusbeen is gebeurd??
En van een arab vallen die wacht tot je er weer opkomt... een KWPN-er deed dit toen ik lerende was ook altijd, altijd geduldig wachten... wat een opgehemel van de arabier zo.

Geen arabierliefhebber zeker ??
Die link die je plaats, wat draagt dit bij aan dit topic ?? Is ook geen gezicht zo..... (dat neusbeen )

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:35

Ik heb die filmpjes gezien...

Die Magnum lijkt wel een debieltje onder de my little pony's. Ik vind hem behoorlijk Psychó. Mag dat beestje nog wel paard zijn??

Ik vind het knap als je zo'n paard kan fokken maar de bedoeling erachter is toch alleen maar geld geld geld. Dan heb ik liever mijn huis/tuin en keuken arabiertjes. Die kijken een stuk gezonder van geest uit hun ogen!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:37

Sorry wat heeft dat nu met arabieren liefhebber te maken?

Ik houd ook van arabieren maar aan de anatomie van het hoofd van dit paard begin ik ook te twijfelen.... >;)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:39

Paraat schreef:

dit bedoel ik Gabrycha en nogmaals Namusca is zo geboren, kan zij er wat aan doen ?????

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:42

Ik las het in een ander verband als je niet van het ras houdt moet je niet reageren in zon topic das idd flauw.

en om op die magnum terug te komen, zon paard is helemaal veramerikaansd wat erg triest is voor zon dier, paard uithangen kan hij niet. Ik denk dat je hem pas kunt beoordelen als hij gewoon in de wei staat met een zand erop en dan ziet hij er waarschijnlijk gewoon mooi uit en niet gekunsteld.

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:43

evitatinkle schreef:
Die Magnum lijkt wel een debieltje onder de my little pony's.

Kom maar op met dat debieltje

boeft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:45

Tsja, Magnum is natuurlijk vrij ver doorgefokt. Maar op het filmpje zijn wel stukjes te zien van na de wedstrijd, bij ererondjes enzo, en daar ziet hij er al heel wat meer paard uit.
Zo'n beest mag vast nooit meer lekker door de wei crossen; veel te gevaarlijk voor zo'n duur beest. Ik zie ze liever buiten, beetje haar doordewar enzo. Maar ja, ik hou niet van modepopjes van welke soort dan ook (paarden, mensen...)

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:53

boeft schreef:
Tsja, Magnum is natuurlijk vrij ver doorgefokt. Maar op het filmpje zijn wel stukjes te zien van na de wedstrijd, bij ererondjes enzo, en daar ziet hij er al heel wat meer paard uit.
Zo'n beest mag vast nooit meer lekker door de wei crossen; veel te gevaarlijk voor zo'n duur beest. Ik zie ze liever buiten, beetje haar doordewar enzo. Maar ja, ik hou niet van modepopjes van welke soort dan ook (paarden, mensen...)

Ja dat is precies wat ik bedoel, make up eraf, modderbad en klit in de manen, paar weekjes vrij in de wei dag en nacht.

Nou kom dan maar op met dat debieltje, waarschijnlijk is het paard niet eens sterk genoeg om dat te overleven dus dan vraag ik mij weer af waarom je zo'n paard fokt. Alleen maar voor de mooi igheid. Kloon je m een paar keer, heb je de rest van je leven een zogenaamd perfect paard.

boeft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:55

Nee, nee, voor mij, *met* strikje!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:58

ja voor op je nachtkastje!

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:59

ik zou toch even willen reageren. Zelf als fokker (showgericht) van arabische volbloeden zou ik een volledige week wenen van geluk als er een paardje geboren als Namuska of Magnum.

Als degenen hier die zeggen dat dit niet arabisch is zouden gewoon beter niet schrijven in een topic als dit.

ik zie hier dan, GEEF MIJ MAAR EEN GEWONE ARABIER wat bedoel je dan mee???? Een rechte kop, kleine ogen, zware neus, geen bewegingen, geen elegantie, dus geen arabier dan.

Ook al zijn deze 2 paarden (Magnum en Namuska) helemaal niet mijn fokrichting, toch aprecieer ik deze enorm.

Al wie hier uitleg en blablablabla schrijft over hoe een arabische volboed er moet uitzien zijn dan nieuwe juryleden????????
Er zijn voldoende criteria beschreven hoe een arab er MOET uitzien. En geloof me 80% van alle AV gefokt over de hele wereld voldoen hoogstwaarschijnlijk niet aan de meeste uiterlijke kenmerken. Maar daar maken papieren en stambomen dan weer heel wat goed. Zodat er voor ieder mens dan weer wat naar zijn zin tussenzit

Mensen die er iets of wat verstand van hebben en dit lezen worden gewoon ziek van alle bullshit die er op fora geschreven worden. Maar die zijn ook slimmer en houden hun kritische mening dan ook voor zich.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:07

Amen Rawaat