AVS Houten zondag 18 mei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

getty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:32

__Nicky schreef:
Gave foto's zeg! Hoop dat je er van mij ook nog eentje hebt :)

Ik heb ook super dag achter de rug! We begonnen wat minder. Show aan de hand ena laatste geplaatst. Commentaar van de jury: 'simpel paard'. Lekker dan. Achteraf kreeg ik te horen dat ik wel was geplaatst voor het kampioenschap beste voorbrenger dus dat krikte de slechte moed weer wat op :+ Daarna de zadelrubriek. Ik was veel te laat met opzadelen en daardoor amper los kunnen rijden. Maar ja, we hadden toch geen verwachtingen dus maakt niet uit. Hij vond het erg zwaar om zolang te moeten draven en galopperen maar oh man, wat was ie braaf! Keek nergens van op of om. En nog leuker, we waren ena laatste geworden *\o/* Daarna de liberty, 3e geplaatst *\o/* En daarna het kampioenschap voor de beste voorbrenger: kampioen *\%/* Mooie beker, lint en emmer met spulletjes gekregen. Oja en ik mag bij die meneer (hoe heet die ook alweer, die kleine kale) een keer een dagje meelopen op stal en alle tips en tricks rondom een keuring/show leren, super gaaf! Dayem was niet meer vooruit te branden zo moe :(:) Nu lekker op stal met een flinke berg hooi. Oja en nog een leuk souvenir van Asi mee gekregen; een blauwe lies. Ze wilde mij de high five geven 8-) Al met al super trots en een super leuke dag gehad. Vond het ook erg gezellig met alle bokkers!

Erik Dorsers?

lilskie

Re: AVS Houten zondag 18 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:30

Het was echt een mooie dag! Sfeer zat er prima in!

Over m'n dressuurproeven zeg ik alleen..:'dat doet ze anders nooit'.. Het is echt wel twee jaar geleden dat Princesa zich zo slecht heeft gedragen. Ach, zomer in haar bol en op naar aankomende zondag.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:47

Ik had op fb ook gezet dat ik het wel snap hoor van de eigenaren. Warm weer. Lange dag.. enz..

Alleen had ik mn zondag voornamelijk opgeofferd om wat gave portretjes te maken voor mn portfolio.

Juist omdat t prachtig weer was en om de hoek ipv heel NL door voor 1 model en alles voor eigen kosten (benzine enz).

Als er dan 1 naar je toe komt ah ja, balen.. maar alle 5.. toen had ik er de brui wel in.

Zeker omdat ik sochtends op stal was en hoorde dat ze hele dag van 10/7 Z1 t/m ZZ-L was en we hebben daar in de ochtend prachtig licht. Normaal rijd dan de L1 dus had leuke wedstrijdplaten kunnen maken in de buitenbaan ipv binnenbaan :(

Liep daarbij ook al n tijdje met koppijn rond door te zetten tot t voorbij was om de knappe kerels te fotograferen.. dus was alles bij elkaar.

Ik richtte me ook niet op de eigenaren :n absoluut niet. Voelde me gewoon ff k.u.t. hele dag gestaan en nog niets voor portfolio :+ begrijp heus wel dat mensen en paarden t na zon dag zat zijn allen mja.. :( had gehoopt dat iemand had gezegd nja we proberen t ff als t niet gaat dan helaas een ander keertje. t Had geen uur hoeven duren.

Maar goed en zo is het weer maandag. Hoofdpijn weg, mooi weer. Zand erover. Vond het erg leuk iig om zoveel bokkers te ontmoeten!

Knappe paardjes gezien :o

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:58

wat jammer, S_Z ik heb je eerlijk gezegd helemaal niet gezien, maar denk dat je binnen was?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:20

Ik heb je ook niet gezien... Anders hadden we s middags nog wat foto's kunnen maken, toen moesten we erg lang buiten wachten...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:33

Heb binnen en buiten rondgelopen. Maar ook een tijdje met een bonkend hoofd op het terrasje gezeten en binnen aan een tafeltje. Het was best druk!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:35

Ja tijdens het wachten buiten hebben we het er idd nog over gehad, ik heb je ook niet gezien (of niet goed gekeken) Wel naar dat je je zo klote voelde, het was ook druk en warm idd!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:36

Afbeelding
Best of show

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:39

Cosimo bij de jury buiten (oh ik had ze zo graag op dat groen gefotografeerd :( )
Afbeelding
Geen briljante foto maar vanuit een andere hoek had ik trailers :P

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:40

Wij hebben ook een super dag gehad! Ondanks dat ik voor mezelf niet heel fijn heb gereden, waren we 2x 1e in de M1 met 3 winstpunten, die had ik dus echt niet aan zien komen :+
Uiteindelijk 2e in het Nederlands Kampioenschap M1/M2, want de winnares van de M2 had net iets meer punten in de 1e proef dan ik, jammer! Maar Nederlands Reserve Kampioen M1/M2 is toch best een leuke afsluiting van onze M1, volgende keer starten we M2 :D

Ik heb GevlektBont inmiddels gePB't, ben erg benieuwd naar de foto's! Mocht er nog iemand foto's hebben gemaakt, dan houd ik me uiteraard aanbevolen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:43

Mooie foto's, die van Cosimo is wel heel mooi!

Gefeliciteerd Vera!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:48

S_en_Z schreef:
Heb binnen en buiten rondgelopen. Maar ook een tijdje met een bonkend hoofd op het terrasje gezeten en binnen aan een tafeltje. Het was best druk!

ja... daar was helaas door de mensen die de ringen uitgezet hadden niet over nagedacht om dat pal naast het terras te doen.. 8)7

oa De schommelende kinderen, zeer luidruchtige mensen en bloembakken op het terras werden niet zo gewaardeerd door de paarden..

Top resultaat Vera!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:51

Getty; Volgende keer niet meer zulke gekke gezichten trekken in je proeven :P

Afbeelding
(dit gezicht is nog "netjes", maar heb er best een hoop met je tong er uit _O- )
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 19-05-14 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:53

cindybijl schreef:
S_en_Z schreef:

ja... daar was helaas door de mensen die de ringen uitgezet hadden niet over nagedacht om dat pal naast het terras te doen.. 8)7

oa De schommelende kinderen, zeer luidruchtige mensen en bloembakken op het terras werden niet zo gewaardeerd door de paarden..

Top resultaat Vera!!

Nja... ik ben gezegend met een KWPN merrie die in die buitenbaan niet opkijkt van de vlaggen/kinderen en trekkers die door de baan rijden. De knollen daaro zijn er ook aan gewend... Bij A direct netjes binnenkomen was voor de ruiters erg lastig. Was best krap uitgezet idd.

Aan de andere kant.. wel perfecte omgeving voor ze om te leren dat ze zich niet zo op moeten fokken :P

Afbeelding
Lieve oogjes had deze zeg <3

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:58

Hahahaha dit is nog een minder gek gezicht van Getty dan ze normaal doet :P

De eerste ring was best te doen om bij A binnen te komen, maar de 2e was een ramp. We paste echt amper tussen de bak en het ijzeren hek door, wat een ramp zeg. Dat slagschip van mij (of om Getty's woorden te gebruiken: Luchtkasteel _/-\o_ ) had er flink moeite mee, niet omdat het "eng" was om er tussendoor te komen, maar vooral omdat het gewoon super krap was, hij paste er echt maar nét tussen. En tja, als ze dan midden in je proef een prijsuitreiking doen binnen, incl. uit het niets ineens keiharde muziek, geklap en gejuich, dan krijg je spanning :+ Ik denk dat zelfs het meest brave wedstrijdpaard reageert als er achter hem ineens zoveel lawaai is.

Vorig jaar lagen de ringen een stuk fijner, maar ach, leerpuntje voor de volgende keer :)

S&Z; oh dat is die van Saskia, is ook een lief paardje :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:24

Heb even globaal uitgezocht.. de foto's die ik internetwaardig vond heb ik geplaatst op

http://www.SenZfoto.weebly.com/ar

Heb veel momentjes van de paarden dat ze net teveel op de voorhand lopen enz.. vind ik eerlijk gezegd niet representatief. Zeker niet omdat 9 vd 10 beter kan. Bij de zadelrubriek waren er sommigen ook erg gespannen (onderhals erop.. her en der strenge handen gezien om ze enigszins bij de les te houden)

Dus die plaats ik ook niet. xx

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:30

Had je heeeeeel misschien foto's gemaakt van Zaraar(3 jarige zwarte hengst met rood wollen halster?) Zo ja en je vind ze niet goed genoeg voor jezelf mag je ze ook via privé sturen, vind alles leuk namelijk :). Zo nee...:(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:32

hou ook de website van Jan Kan in de gaten. Die maakt de foto's van de evenementen en heeft gisteren ook staan klikken :)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:36

Proficiat met de behaalde overwinningen! *\o/*
weet iemand de uitslagen van de hengstenkeuring?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:38

ik weet alleen Montoyo nog 2e premie, Yanour Hayati 3e premie, Cosimo 3e premie, Umoyax geen premie

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:42

De foto's van Tulip staan ook nog niet op z'n site dus zal vast nog wel een tijdje duren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:10

S_en_Z schreef:
Cosimo bij de jury buiten (oh ik had ze zo graag op dat groen gefotografeerd :( )
[ Afbeelding ]
Geen briljante foto maar vanuit een andere hoek had ik trailers :P

Hele mooie foto <3
Ben er echt super blij mee dankjewel :D

Was een zeer geslaagde dag met geweldige mooie paarden. Leuke gezellige mensen en vooral prachtig weer :D *\o/*

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:14

Heb 24 mei trouwens een (minimeeting) fotosessie op Soestduinen. Iemand met 1 vd hengsten interesse?

(Amy komt ook :) En nog een NMPRS hengstje. Zijn 2 groepjes van 3. Heb ruin en merrie in de ochtend. Mis nog 1 hengst in de middag groep.)

Gaat om stand/portret en evt. los/longe :) (rijden mag maar is geen prioriteit)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:02

sherif schreef:
Proficiat met de behaalde overwinningen! *\o/*
weet iemand de uitslagen van de hengstenkeuring?

Uitslag werd alleen verteld aan de eigenaar omdat het nog voorlopige zijn (sommige moeten nog naar de veterinaire keuring). Weet wel van aantal hengsten wat ze hebben gehad maar vind het niet aan mij om dit te melden.
Nour had een derde premie, voor een hengstje dat nog 3 moet worden ben ik hier onwijs tevreden mee. Ook blij met het commentaar. :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:05

Wij hebben n super dag gehad met onze mini. Klasse Winner en zilver junior hengsten. Gave foto's sammie hoe laat heb je de 24ste iemand nodig met hengst?