Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xDenies schreef:Is er een maximale stokmaat die er in de westernsport (bijv reining) gevraagd word?
Bijv, niet hoger dan 1.50 ofzo.
CounTree schreef:xDenies schreef:Is er een maximale stokmaat die er in de westernsport (bijv reining) gevraagd word?
Bijv, niet hoger dan 1.50 ofzo.
nee hoor die is er niet. Dat geldt trouwens voor heel de westernsport. Je kan met een shetlander binnen komen, maar ook met een shire.
Als je met een rassenwedstrijd mee doet is het natuurlijk weer een ander verhaal.
Reining WRAN, DRHA of NRHA mag met elke stokmaat ongeacht ras. Maar tot 1.50 klinkt wel als een hele mooie grens.
Mijn ene arab is 1.55, mijn andere is 1.45. Beide doe ik reining mee. De arab van 1.45 is flexibeler en krachtiger, maar dat komt denk ik eerder door een combinatie van factoren, klein, korte rug, compacte bouw en krachtige motor. Mijn arab van 1.55 heeft duidelijk een langere rug.
CounTree schreef:1.62 vergeten?? Waarom? Misschien doet ie het wel super! De stokmaat alleen is zeker niet bepalend! En er zijn zeker paarden van 1.62 die goed kunnen reinen!
CounTree schreef:Ja dat is inderdaad wel erg jammer. Misschien is de webmaster op vakantie????
.....
CounTree schreef:Vast wel, dan moet je eventjes bij informatie/agenda kijken op de site.
Oh ja...en als je lid wordt krijg je automatisch het Dawra magazine, dat verschijnt 4x per jaar en is ca. 20 pagina's dik.
CounTree schreef:Als je aan de clinics mee wil doen met je paard, dan moet je voor rijdend lid kiezen.
Wil je alleen theorie mee doen, dan kan je ook voor donateur kiezen. Volgens mij ontvang je dan ook het dawra blad en als je halverwege het jaar lid wordt betaal je dacht ik de helft van het bedrag. Maar als je het zeker wil weten, kan je het beste eventjes een mailtje sturen naar het secretariaat van de dawra. Die kunnen je dan ook adviseren, donateur en/of rijdend lid etc.
p.s. Heb je pbtje gehad... Shiva's vader stamt direct af van Arabische volbloed ouders, dus is Shiva's vader ook een volbloed arabier(100%). Dat maakt meteen al dat Shiva 50% arabisch bloed minimaal heeft en dus mee kan doen aan DAWRA wedstrijden!!
Aan moeders kant zit trouwens ook een behoorlijke scheut arabisch bloed! Via beide voorouders van moeder Leeny komen volbloed arabieren voor in de pedigree. Ik heb het eventjes berekent en moeder Leeny heeft zeker 50%.
Oftewel:
Vader van Shiva = 100%
Moeder van Shiva = (minimaal) 50%.
Vader + moeder is samen (minimaal) 150%, nakomeling heeft altijd de helft van dit percentage is dus heeft Shiva minimaal 75% arabisch bloed!!
CounTree schreef:@xdenies, Nee helaas in jouw geval kom je alleen met mamas kant niet aan voldoende percentage. Het percentage arab bloed van de ouders moet je bij elkaar optellen en dan delen door 2. Wil je dus aan 50% komen voor je paard en heb je geen papa op papier (= 0%) dan moet mams dus 100% zijn. Zonder papa komt shiva dan niet verder dan 25%.![]()
Trouwens sorry voor de late reactie, dacht dat ik hierop al had gereageerd....waarschijnlijk vergeten te plaatsen.