Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:39

Ja dat is inderdaad wel erg jammer. Misschien is de webmaster op vakantie????

Op westerntoday.nl heeft ook nog niets gestaan. Denk dat Westerntoday ook nog niet op de hoogte is gebracht.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 20:47

Ook vanaf Bokt een hele dikke proficiat voor onze DAWRA- kanjers! *\o/* *\o/* Super resultaten!

Enne...ben super trots dalijk te mogen rijden op een echt europees kampioen, hihi!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:04

yildiz schreef:
Ook vanaf Bokt een hele dikke proficiat voor onze DAWRA- kanjers! *\o/* *\o/* Super resultaten!

Enne...ben super trots dalijk te mogen rijden op een echt europees kampioen, hihi!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:17

Is er een maximale stokmaat die er in de westernsport (bijv reining) gevraagd word?

Bijv, niet hoger dan 1.50 ofzo.

:o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:43

xDenies schreef:
Is er een maximale stokmaat die er in de westernsport (bijv reining) gevraagd word?

nee hoor die is er niet. Dat geldt trouwens voor heel de westernsport. Je kan met een shetlander binnen komen, maar ook met een shire.
Als je met een rassenwedstrijd mee doet is het natuurlijk weer een ander verhaal.

Reining WRAN, DRHA of NRHA mag met elke stokmaat ongeacht ras. Maar tot 1.50 klinkt wel als een hele mooie grens.

Mijn ene arab is 1.55, mijn andere is 1.45. Beide doe ik reining mee. De arab van 1.45 is flexibeler en krachtiger, maar dat komt denk ik eerder door een combinatie van factoren, klein, korte rug, compacte bouw en krachtige motor. Mijn arab van 1.55 heeft duidelijk een langere rug.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:08

CounTree schreef:
xDenies schreef:

nee hoor die is er niet. Dat geldt trouwens voor heel de westernsport. Je kan met een shetlander binnen komen, maar ook met een shire.
Als je met een rassenwedstrijd mee doet is het natuurlijk weer een ander verhaal.

Reining WRAN, DRHA of NRHA mag met elke stokmaat ongeacht ras. Maar tot 1.50 klinkt wel als een hele mooie grens.

Mijn ene arab is 1.55, mijn andere is 1.45. Beide doe ik reining mee. De arab van 1.45 is flexibeler en krachtiger, maar dat komt denk ik eerder door een combinatie van factoren, klein, korte rug, compacte bouw en krachtige motor. Mijn arab van 1.55 heeft duidelijk een langere rug.

Dus 1.62m kan ik vergeten?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:31

1.62 vergeten?? Waarom? Misschien doet ie het wel super! De stokmaat alleen is zeker niet bepalend! En er zijn zeker paarden van 1.62 die goed kunnen reinen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:57

CounTree schreef:
1.62 vergeten?? Waarom? Misschien doet ie het wel super! De stokmaat alleen is zeker niet bepalend! En er zijn zeker paarden van 1.62 die goed kunnen reinen!

Oh phew, dat is toch even een opluchting.
Ik zelf vind de reining sport helemaal geweldig, en ik denk dat met goed oefen en trainen - mijn merrie misschien wel ver kan komen.
Maar toen ik hoorde dat er veel kleinere paardjes gebruikt werden dacht ik: ohnee o_o
Maar dit stelt mij toch wel gerust!

Ik rijd nog geen wedstrijden, met nadruk op nog. De hoofd reden is dat ik geen vervoer heb, en volgend jaar word ik 18 en ga ik voor mijn auto en trailer bewijs :)
En er is nog een kleine reden bij, het feit dat ik plankenkoorts heb, haha. Maar daar moet ik maar overheen komen!

Dit ben ik samen met mijn merrie. ^_^
Afbeelding
http://i28.tinypic.com/b6t5z9.jpg

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:01

Ja je paardje had ik al gezien, had al ff in je profiel gespiekt! :D Leuk en mooi paard!

Als je plankenkoorts hebt en/of geen vervoer, dan moet je de dawra clinics eens in de gate houden. Die hebben elk jaar een snuffeldag en/of oefenwedstrijd. Volgens mij komt er nu ook weer een clinic aan "hoe om te gaan met druk". Daar kan je ook naar toe gaan zonder paard. Wellicht dat er iemand bij jou uit de buurt gaat, zodat je ergens af kunt spreken om mee te liften. Van kijken en theorie steek je ook altijd wat op, kan je ook meteen eens sfeer proeven. Aan DAWRA clinics mogen ook niet arabieren en/of niet leden mee doen (leden gaan wel voor). Aan DAWRA wedstrijden mogen paarden mee doen met minimaal 50% aantoonbaar arabische bloedvoering. Als je een stamboekpapier hebt kan het bestuur het voor je uitrekenen (indien nodig wil ik het ook wel voor je doen, stuur me dan ff een pb)

Oh nogmaals in je profiel gekeken....Paard heeft papier. Zo even snel te zien heeft je paard min. 25% arabisch bloed (numizmat is volbl. arab). Om het exact uit te rekenen is een copie van het stambewijs nodig ivm meer gegevens vaderskant en meer gegevens moederskant.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:36

CounTree schreef:
Ja dat is inderdaad wel erg jammer. Misschien is de webmaster op vakantie????

.....

Ik zat er niet ver naast..... men is druk bezig e.e.a. op te lossen.

De uitslagen staat er inmiddels wel op en zijn hier te vinden:
http://www.dawra.nl/nieuws/1

xDenies

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:29

Dankjewel, heb je gelijk een PB gestuurd! :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:55

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:41

Dat is balen, 29 augustus ben ik net een week op stage - en dat is in Noord brabant.
Er komen vast nog wel meer clinics? ;o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:59

Vast wel, dan moet je eventjes bij informatie/agenda kijken op de site.

Oh ja...en als je lid wordt krijg je automatisch het Dawra magazine, dat verschijnt 4x per jaar en is ca. 20 pagina's dik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:44

CounTree schreef:
Vast wel, dan moet je eventjes bij informatie/agenda kijken op de site.

Oh ja...en als je lid wordt krijg je automatisch het Dawra magazine, dat verschijnt 4x per jaar en is ca. 20 pagina's dik.

Ik heb even gekeken. Maar bij lid worden staat alleen dit:
Lidmaatschap Dawra rijdend lid ⇒ € 35,00
Lid op zelfde huisadres (ontvangen 1 blad) ⇒ € 30,00
Donateur ⇒ € 23,50

Dan neem ik aan dat ik rijdend lid ben? :o
Al rijd ik niet .. ^_^''

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:25

Als je aan de clinics mee wil doen met je paard, dan moet je voor rijdend lid kiezen.
Wil je alleen theorie mee doen, dan kan je ook voor donateur kiezen. Volgens mij ontvang je dan ook het dawra blad en als je halverwege het jaar lid wordt betaal je dacht ik de helft van het bedrag. Maar als je het zeker wil weten, kan je het beste eventjes een mailtje sturen naar het secretariaat van de dawra. Die kunnen je dan ook adviseren, donateur en/of rijdend lid etc.

p.s. Heb je pbtje gehad... Shiva's vader stamt direct af van Arabische volbloed ouders, dus is Shiva's vader ook een volbloed arabier(100%). Dat maakt meteen al dat Shiva 50% arabisch bloed minimaal heeft en dus mee kan doen aan DAWRA wedstrijden!!
Aan moeders kant zit trouwens ook een behoorlijke scheut arabisch bloed! Via beide voorouders van moeder Leeny komen volbloed arabieren voor in de pedigree. Ik heb het eventjes berekent en moeder Leeny heeft zeker 50%.
Oftewel:
Vader van Shiva = 100%
Moeder van Shiva = (minimaal) 50%.
Vader + moeder is samen (minimaal) 150%, nakomeling heeft altijd de helft van dit percentage is dus heeft Shiva minimaal 75% arabisch bloed!!

Achterom

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:55

Mag ik me ook melden met mijn halve arab?

Walter toont niet echt als een arab altijd, maar zijn vader was toch echt een arabische hengst :P

Dit zijn wij in mei 2009...
Afbeelding

Doet me er aan denken dat we snel weer eens foto's moeten maken trouwens :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:11

CounTree schreef:
Als je aan de clinics mee wil doen met je paard, dan moet je voor rijdend lid kiezen.
Wil je alleen theorie mee doen, dan kan je ook voor donateur kiezen. Volgens mij ontvang je dan ook het dawra blad en als je halverwege het jaar lid wordt betaal je dacht ik de helft van het bedrag. Maar als je het zeker wil weten, kan je het beste eventjes een mailtje sturen naar het secretariaat van de dawra. Die kunnen je dan ook adviseren, donateur en/of rijdend lid etc.

p.s. Heb je pbtje gehad... Shiva's vader stamt direct af van Arabische volbloed ouders, dus is Shiva's vader ook een volbloed arabier(100%). Dat maakt meteen al dat Shiva 50% arabisch bloed minimaal heeft en dus mee kan doen aan DAWRA wedstrijden!!
Aan moeders kant zit trouwens ook een behoorlijke scheut arabisch bloed! Via beide voorouders van moeder Leeny komen volbloed arabieren voor in de pedigree. Ik heb het eventjes berekent en moeder Leeny heeft zeker 50%.
Oftewel:
Vader van Shiva = 100%
Moeder van Shiva = (minimaal) 50%.
Vader + moeder is samen (minimaal) 150%, nakomeling heeft altijd de helft van dit percentage is dus heeft Shiva minimaal 75% arabisch bloed!!

Pfoe, dat paardje van mij =P
Uhm, ik ben bezig met het NRPS te regelen dat ik het op papier krijg. Maar zij willen eerst DNA proeven doen.
Nu heb ik contact genomen met het BAPS om te vragen of haar ouders (Leeny en Jahim) geregistreerde DNA profielen hebben, maar hun waren de computers kwijt. Dus moet wachten.
Als dat niet zo is, kan ik enkel van Leeny aan DNA komen (Jahim is overleden) en kan dus alleen mamas kant op papier gezet worden. Maar kan ik dan alsnog genoeg bloed hebben voor de DAWRA wedstrijden? :o

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:40

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde plaatsen!!! +:)+ beetje laat maar was op vakantie 8-)

Gister bij me paardje wezen kijken en hij zag er super uit <3 deze week lessen bij An en dan gaat hij volgend weekeind weer mee naar huis.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:05

Per 1 sept ga ik met me paardje naar Angelique Ferdinandus *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik hoop dat ik het daar naar me zin krijg :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:58

@xdenies, Nee helaas in jouw geval kom je alleen met mamas kant niet aan voldoende percentage. Het percentage arab bloed van de ouders moet je bij elkaar optellen en dan delen door 2. Wil je dus aan 50% komen voor je paard en heb je geen papa op papier (= 0%) dan moet mams dus 100% zijn. Zonder papa komt shiva dan niet verder dan 25%. |(

Trouwens sorry voor de late reactie, dacht dat ik hierop al had gereageerd....waarschijnlijk vergeten te plaatsen. |o

@ racinggirl, leuk! Heb je paardje nu trouwens nog steeds niet gezien.... :o. a.s. Woensdag zijn wij er weer. Dan heeft mijn dochter les op Nirvana en krijg ik les op June. Ben benieuwd wat An van June zal vinden. Tuurlijk krijg je het daar naar je zin, is een harstikke leuk sfeertje!! Heel gezellig onder elkaar.

Vandaag trouwens weer GAG gestart bij de DRHA. Was natuurlijk niet de enige, maar jeeeh het aantal deelnemers in de GAG blijft oplopen!!! Nu zelfs 61!! En dan is het eigenlijk nog vakantie, bizar hoor. Nog ff en de rubriek begint sochtends vroeg en eindigt eind van de middag...We hadden 65.5 punt, mijn exacte plaatsing weet ik nog niet, die lees ik binnenkort wel op de site. We hebben nl. niet afgewacht totdat de rubriek over was.....als je om 4.00 uur snachts op staat wil je ook wel weer op tijd thuis zijn :z. Trouwens wel lachen....Onze dochter Cyann "gooien" we inmiddels op haar eigen verzoek met pyama en al in op de achterbank van de auto. Haha knort ze heerlijk door tot een uur of 8.30 en kleed ze zich daar dan aan. :+

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:15

Zo wat een starts in de GAG zeg, heb je zelf wel lekker gereden??
Nou vanaf sept sta ik er dus zullen we elkaar best nog wel eens tegen komen

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:35

ja hoor was tevreden! Achter af heb ik haar iets te kort gereden, waardoor het spinnen eigenlijk mooier kon, maar ja. Zo is er altijd wel wat. Ik had haar eigenlijk iets langer moeten rijden, maar ja joh....al met al echt wel tevreden over mijn peerd. Eind augustus doe ik mee in vrouwenpolder, dat is een wran wedstrijd en kan ik daar mooi beide paarden meenemen en beide 2x reining starten. Er is daar nl. ook jackpot. Dus ideaal om ff "relatief goedkoop en dichtbij" de dames uit te proberen.

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:54

ik rijd met mijn halve arabje nu bijna een jaartje western (staat tevens te koop)
ze heeft het erg goed op gepakt en is een stuk relaxter nu ze western word gereden.
ze heeft wel wat show ervaring in de L3 horsemanship, trail en pleasure. ook barrelracen doet ze erg goed!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:59

CounTree schreef:
@xdenies, Nee helaas in jouw geval kom je alleen met mamas kant niet aan voldoende percentage. Het percentage arab bloed van de ouders moet je bij elkaar optellen en dan delen door 2. Wil je dus aan 50% komen voor je paard en heb je geen papa op papier (= 0%) dan moet mams dus 100% zijn. Zonder papa komt shiva dan niet verder dan 25%. |(

Trouwens sorry voor de late reactie, dacht dat ik hierop al had gereageerd....waarschijnlijk vergeten te plaatsen. |o

Oei, dan vrees ik dat ik nooit tussen de arabjes zal kunnen rijden.
Het NRPS werkt enorm tegen. Willen eerst dat ik een berg geld overmaak, voordat ze beginnen om tek ijken of er DNA van jahim en leeny te krijgen is. Ik gok er nu al op dat het dn van jahim in belgie niet is, dus betekend het dat alleen mams op papier gezet kan worden.

zoals het nrps me nu behandelt fluiten ze er maar na, haha. Eerst roepen ze 6 emails lang dat ze een 100% volbloed is, en daarna is het 'ohja, maak dan al het geld mar over daarna beginnen we er pas aan'.
Welja, dan geen papier ..