[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:18

Wat een heerlijk weer :):) {:}

Gaaf ding Miran!! :j

Hoe is het met Jassmir Ilona?

Ziet er leuk uit Joyce!! Gezellig zo met z'n drietjes op stap :)

Vanmorgen Djuun d'r wonden uitgewassen, zien er goed uit, zeker de linker is zo goed als genezen, rechts heeft waar meer aandacht nodig. Daar zit de wond tot op het bovenbeen :\
Daarna nog even zonder zadel gekeuteld, ze was een beetje fris :') Maar liep wel zoals ik van d'r gewend ben :)
Donderdag heb ik steengrillen op m'n werk, vandaag "even" boodschappen gedaan :') Leuk, voor ruim 40 man en ik heb nog niet eens het vlees gekocht :')
Net de tuin een beetje winterklaar gemaakt, met dit weer helemaal niet vervelend *D
Nu wachten op m'n pakketjes, heb oa een rolluikbediening besteld met timer, ik kom vaak 's avonds laat thuis ivm m'n werken dan staat het rolluik nog open, wel heel duidelijk dat ik niet thuis ben, dus aanlokkend voor inbrekers, dus ik hoop dat een timer het wat minder opvallend maakt :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:29

Wat een woeste hengsten allemaal... :oo Dat op 2 benen lopen heeft gompie ook een paar keer geprobeerd...hem maar uitgelegd dat ie niet voor niks 4 benen had om op te wandelen ~~}>

Fijn Jes zadel weer op orde :)

Ik heb besloten voor boomloos te gaan om beide mee in te rijden. Na alle trubbels hier in t topic kijk ik wel 3x uit voor ik een zadel aanschaf :=
Anyway, ik lees veel positiefs over Barefoot maar misschien dat iemand nog andere goede ervaringen heeft? Ik wil wel dressuur-look overigens..
Oh, en ik lees veel dat t breder zou zitten, is dat zo of valt het mee? Ik heb namelijk wel een moeilijke heup, moet niet extreem breed zitten...

Heerlijke foto's met Yus! :D Ik wil ooooook! :P

Wat een mooi wit stalen ros, vast heerlijk buiten rijden idd! :j
:=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:33

Ik rij op een Barefoot Nevada, Amy, ik vind het een heel fijn zadel, maar ik vind hem zelf idd wel heel breed zitten. Weet niet of dat typisch is voor de Nevada, voor de barefoot of western in het algemeen, alleen. Of dat het wellicht met Does te maken heeft.
Foto's in mijn profiel :)

Ik ben er iig erg blij mee zo, rijdt lekker.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:33

Ik heb ook een Barefoot, de Arizona! :) Misschien dat een 'Barrydale' wat voor je is? Daar rijden wel meer mensen dressuurmatig mee volgens mij. Er is hier op bokt ook een topic waar mensen hun boomloos uitrusting showen :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:34

Boomloos is helaas ook niet heilig :n
Meerdere op Djuun gehad, maar er lag er geen een goed :n Wel een poos een semiboomlooszadel gehad, maar die zakte zeer snel uit in de boom (was een lederen boom) waardoor hij 2 maten te groot werd...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:35

Is ook per paard en ruiter heel verschillend denk ik. Yus loopt er heerlijk onder en ik kan er met mijn slechte rug úúúúren mee rijden! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:37

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:39

Nevada is gaaf maar idd wel echt ''western'' om te zien... Wil er ook mee kunnen starten dus dat moet ie dressuur-achtig eruit zien begreep ik. Wil ze er mee inrijden en doorrijden, gewoon tot er behoefte ontstaat aan een boomzadel maar als t bevalt crossen we gewoon door op een boomloosje :P Wel goed om te horen dat t lekker zit :D

Barrydale is ook mooi zeg! Ik ga het topic effe opsnorren, thnx voor de tip! Edit; dank! :D

Wat gek, je leest toch eigenlijk dat een boomloos bijna altijd wel passend te vinden is.. Iig goed om in mn achterhoofd te houden idd!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:40

Ja, lekker weer. Hier ook Letizia! {:}

Miranda, wat een makkelijk paard :j .
Joyce, mooie foto weer van Asal en jou
Joyce, lekker buitenrijden met Yusraa.
Princesa lekker in het golfslagbad. Ze boft maar.
Jessica, weer op zoek naar een zadel, hopelijk zit de Kentaur nu wat langer goed.
Dayem en vossie lekker spelen. Genieten van het gespring in het rond. Leuk filmpje.
Wedstrijdzenuwen, ja dat is bekend. Barcelano stuiterend door de baan. Ook een manier van rijden.
Ilona, hoe is het met Jassmir? Hij ziet er op de foto al zo leuk uit. Kan begrijpen dat hij mag blijven.
Katja, al die knappies hier zijn ook om verliefd op te worden, maar dan zit ik de hele dag op internet en staat Vosseman maar te wachten. Dus het is af en toe stil hier, en dan zitten we lekker bij de paarden :+: .

Sorry als het wat door elkaar staat, maar ik heb mijn best gedaan. Er staan soms zomaar veeeeeeel pagina's er bij :oo .

Singelwonden, heb ik ervaring mee. Ben altijd zonder zadel gaan rijden met paard nummer een. Hij had het ook zomaar, als het velletje er verkeerd onder de singel zat. Nu heb ik een collectie van singels en bontjes. Lederen singel bleek ook niet te werken. Uiteindelijk bleek bij hem een recht toe katoenen singel het beste te werken. Ook bij Vos werkt het, maar het is altijd opletten.

Ik ga hier ook lekker de tuin in, geldboompjes kweken. Helaas zijn ze tot nu toe nog niet opgekomen, dus geen knappe zwarte paarden erbij.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:41

Ik vind inderdaad dat het fijn zit, dit zadel dwingt me niet in 1 houding, ik moet echt zelf zitten en dat vind ik persoonlijk heel fijn en goed voor mijn evenwicht en zit.

Boomloos... tsja, het is wel makkelijker omdat het zich aanpast aan de rug, uiteraard, maar dat zal toch maar tot op zekere hoogte zo zijn denk ik.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:42

Helaas is dat een fabel, bij Djuun lagen ze linea recta bijna op haar hals als ze een paar drafpassen gezet had...
Bij verschillende boomloze zadels zitten de singelstoten ergens in het midden, hou daar ook rekening mee, zo iets wil je niet bij een AV :n

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:43

Ik reageerde btw op Amy :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:43

Ik ga dat onthouden Zoutenootjes! Zo'n singel is makkelijk aan te komen om uit te proberen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:47

Ohh maar bedoel ook idd dat er altijd wel een passend zadel te vinden is, net als bij boomzadels :P Het ene merk/type is het andere natuurlijk ook niet en las ook inderdaad dat het niet zo is dat standaard past :) Vandaar ook mijn zoektocht naar goede merken :D Maar goed om mee te nemen iig, thnx!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:49

Oh gelukkig dat het iig beter gaat met Djuun haar wondjes, rotplek is dat altijd!

Ziet er super uit Joyce, genieten!

Ik heb Jas heel illegaal vanmiddag lekker een uurtje buiten gezet samen met Moyo. Hij moet eigenlijk twee weken boxrust en lekker stappen maar ik merk gewoon dat hij het zooo zat wordt. Wij hebben nog een klein stukje paddock wat we eigenlijk niet gebruiken, maar voor paarden die rust moeten houden is dit ideaal, ze kunnen er toch even lekker uit maar niet echt uit hun plaat gaan (natuurlijk: als ie echt wil dan kan dat daar ook wel, maar toch) Hij vond het zooo fijn! Gewoon even lekker paard zijn samen met Moyo i.p.v. dat ik de enige ben waarmee hij het moet doen als hij uit zijn box mag. Zal zo even een fotootje plaatsen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:08

Beetje mislukte foto's nu ik ze zo terugkijk :P Maar hier zie je wel goed hoe groot hij al aan het worden is. Hij voelt zich overigens hartstikke goed :D

Afbeelding

Samen je hooi delen met je brother from another mother :')

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:12

Leuk :j

Is hij groter dan Remoyo?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:15

Ja, hij is wel een stukkie groter dan Remoyo, hoewel er moeilijk een pijl op te trekken is. Dan groeit de één weer, dan de ander maar jas is altijd wel wat groter geweest.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:16

De gemiddelde koper leest verhalen over paarden terug, en bokt is een geweldig medium waar je onwijs veel info kunt vinden. Het paard staat te koop. Er wordt iets negatiefs gezegd over het paard wat zijn eigenaren/verkopers vast niet op prijs stellen.

Ik zet daar iets positiefs tegenover zonder dat slecht te bedoelen naar Nicky.

De gemiddelde verkoper zal bij vragen over zo'n verhaal het afschuiven op de onkunde van de verzorger ipv het karakter van het paard, hoewel ik in dit geval daar de betreffende eigenaren niet voor aanzie en ik weet dat Nicky totaal niet onkundig is, ik heb alleen maar positieve verhalen over haar gehoord van de verkopers/eigenaren.

Misschien is het zo duidelijker dan:

ShamalArabs schreef:
Lol (een steigerend rennend paard, ik zie een beeld voor me van een paard op 2 benen rennend als een mens)

hij probeerde hier 1x langs me heen te gaan, dat heeft ie geweten ook :') (licht related, hij deed bij mij gelukkig nog niet zo achterlijk, en positief naar buitenstaanders/potentiele kopers, hij liet zich toen iig wel corrigeren)

Maar hij is leuk, maar wel voor iemand die consequent is en hengsten gewend. En het is er 1 die bezig wil zijn, hij moet ook lekker naar buiten kunnen :) (licht related; hij staat te koop momenteel en ik hoop dat hij zo'n baasje treft)

Niet dat dit bericht nu nog een heel positief beeld schetst, maar goed, als jullie zo erover denken...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:38

Ik heb niet een keer een naam genoemd dus via google zullen mijn posts niet te vinden zijn ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:40

__Nicky schreef:
Ik heb niet een keer een naam genoemd dus via google zullen mijn posts niet te vinden zijn ;)

nee, dat klopt. maar je bent wel te vinden als verzorgster. ik heb je berichten ook wel eens nagelezen :) bovendien zal een niet-arabierenliefhebber hem niet snel kopen voor die prijs, dus de kans dat de potentiele koper dit topic meeleest is aanzienlijk groter.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:48

Dan nog. Een koper hoort de waarheid te weten toch?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:52

__Nicky schreef:

Absoluut. maar dat is wel aan de eigenaar/verkoper. Bovendien kan het best zijn dat hij en jij gewoon totaal mismatchten en hij thuis bij zijn eigenaren helemaal niet zo doet. Dan komt het toch anders over.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:53

Het wordt een knappe man Iloon :)

Strand was heerlijk! Brave pup is zeiknat geworden. Stond tot aan z'n buik in het water, klotse een hoge golf tegen aan en toen was het een verzopen katje. Hij vond het overigens wel oke. Goed voor z'n wondjes :) Daarna mocht ie nog op het strand even rollen maar die idioot besloot dat lekker naast/op het fietspad te doen :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:54

ShamalArabs schreef:
__Nicky schreef:

Absoluut. maar dat is wel aan de eigenaar/verkoper. Bovendien kan het best zijn dat hij en jij gewoon totaal mismatchten en hij thuis bij zijn eigenaren helemaal niet zo doet. Dan komt het toch anders over.

Paard ging voor mij door het vuur dus mismatch, no way. We waren echt maatjes. En ja, arabierenwereldje is klein. Waarheid komt snel genoeg boven water drijven, of ik die nou vertel of niet ;)