[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:49

Ow gaaf Joyce <3 Ik vind die Lila echt gaaf :j
En Eskadron :D Wij hebben bijna alleen Eskadron halsters en dekjes :')

Haha Shanna, dat zei Letiets ook al :') Maar was veel te bang dat ze stom zou doen, maar gelukkig heb ik daarna veilig en wel op stal kunnen zetten :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:51

Zo, nog lichtelijk bevroren maar ik ben er weer :')

Mooi, dat paars! :D

Welkom Baukje! Vond (en vind) Themba altijd zo leuk, das een halfbroertje van jouw paard toch? :)

Djuun ging los :')

Nou, hier is het allemaal niet vlekkeloos verlopen met foto's maken := Umoyax was op zich nog heel erg braaf, die had van tevoren even 10 minuutjes zn benen kunnen strekken dus eigenlijk had hij alle reden om te stuiteren.. Toch best heel lief geweest. Op den duur werd hij alleen erg klierig en omhoog willen komen (lees; net aan voorvoetjes van de grond) dus vanaf dat punt hadden we steeds wat discussie :') Als laatste hengstenhalster omgehad en ondanks dat hij gisteren voor het eerst een bit in had hield hij zich goed, hoop alleen dat er ook foto's bij zitten waarop zn mond níet wagenwijd open staat, hij deed iig lief demonstreren dat er écht een bit bij zit _O-

Nashwa gaat nog even terug naar de fotomodellenschool, dat was niet zo'n succes. Stilstaan wil ze best, maar dan wél tegen je aan met haar hoofd en dat levert natuurlijk niet erg florissante foto's op := Ze snapte er niks van en liep erg te draaien, maar de plaats waar we beste achtergrond hadden was de ondergrond echt waardeloos dus ik vond het op den duur doodeng en maar andere plaats en achtergrond gedaan, liever zo dan de mooiste achtergrond en blessures :(:)

Daarna op bezoek geweest bij Shanna en Shief :D Shief vond er ook niet zo veel aan := Maar ohhhh wat stonden sommige halsters gááááf!! :D

Intussen natuurlijk compléét bevroren...bah wat is het koud! Konden we daarna ook nog terug naar stal want vanmorgen natuurlijk geen tijd meer gehad om de paarden verder te verzorgen.. Pfft. Nu net kwartiertje thuis, Mel staat onder de douche en daarna ben ik aan de beurt. Ondanks stand sauna in de auto nog steeds koud :brr:
Voortaan paarden influisteren dat ze lief moeten meewerken :+

Maar goed. Ben benieuwd naar de foto's, nog maar een paar gezien maar Mirjam maakt sowieso altijd waanzinnig mooie foto's :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:53

fotos spammen......

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:55

Ben benieuwd naar de foto's Amy! Klinkt iig wel als een hele gezellige middag, ondanks dat de paardjes niet zo meewerkten :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:59

Ben ook benieuwd :D

Ze wilden echt niet idd :') Umoyax was wel te doen en Shief reageerde heeeel goed op hinnik-apps :+ maar Nash gaat echt terug naar school hoor :=

Gezellig was het idd wel :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:03

Ach, misschien zit er toch nog wat moois tussen van Nashwa :) Ik had vorig jaar foto's laten maken van Asiyah en ook duidelijk gezegd tegen haar dat Asi bijna nooit leuk kan kijken op foto's. Gelukkig had de fotograaf zelf ook hele goede tips en ideeën en zijn er uiteindelijk hele gave foto's uitgekomen :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:09

Zeg, als je Nashwa naar school stuurt mag Shief wel mee hoor :D

Nouja ze was verder wel braaf maar stilstaan zal nooit haar favo hobby worden gok ik :') haha ja lang leven het hinnik-appje anders was er weinig moois uitgekomen vrees ik :=

Ben echt heeeel benieuwd naar de foto's! Sommige stonden echt wauwie!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:10

Kom maar op met die foto's

Reem begint net als t vrouwtje sjaggie te worden van de kou(zijn echt warmteaanbidders haha)
Ik heb op Reem een Kieffer liggen met een iets bredere boom erin(weet zo de maat even niet) en op Sier een Rossner en wil nu met een banaansingel eens kijken of me dat beter bevalt want ook hier helaas wel eens last van naar voren schuifende zadels(niet altijd trouwens ook weer apart), en ik hou hun ruggen heel goed in de gaten of ze er hinder van ondervinden want nee ook hier heb ik nog nooit het perfect passendezadel gevonden ;)
Amyz Themba is idd een halfbroer van Thaqib en Quest ook en hij is de enige die we nog op stal hebben staan, Themba komt eind februari ook weer even terug om ingereden te worden(we willen dan ook even weer een familieportet(Sier, Mana, Rose &Themba) maken helaas mist er dan nog 1 maar die staat lekker jong te zijn in de eiffelopfok

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:10

En brrr ik heb het nog steeds koud :brr: Als je Shief ooit nog is wilt lenen als model, kom je maar in de zomer :Y)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:11

ik keek net even op de cam wand ik wou even voeren ligt asal heerlijk languit in een dik pak stro in haar stal...dan nog maar even wachten met voeren

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:20

Heb je een cam in de stal, Joyce?

Brenda, van mij mag het ook zomer worden hoor :')
Dram hè die zadels -O- Ik wil van zoveel mogelijk arabieren-eigenaars weten wat voor zadel ze hebben :') Ik hoop zo dat wij weer snel er één hebben!

Amy, ben benieuwd naar de foto's!

Voor iedereen die het nog wilt weten:

Mijn ervaring van vandaag.

Ring 1 in de linkervoet ging zo in:
Afbeelding

Ring 2 in de rechtervoet ging wat moeilijker. Dr rechtervoet is nog ietsje smaller, dus kostte wat moeite, maar uiteindelijk zat ie toch vrij snel op zijn plaats:
Afbeelding

Eerst ff een proefrondje rond gewandeld in de sneeuw (met zeer hyper paard := ). Dit is het resultaat van 2 minuutjes ofzo door de behoorlijke laag sneeuw stappen, linkervoet:
Afbeelding
Hier kan je zien dat de ring wat is verschoven. Ik denk dat de manier hoe hij is gaan zitten meer de vorm van de hoef aan neemt? Iig als het niet erger is dan dit, vind ik het niet erg :)

En de rechtervoet:
Afbeelding

Prima resultaat dus. Daarna de grote test gedaan; los in de wei. Nou... als ik zag hoe hard ze kon crossen zonder te glijden, mag ik zeggen: test geslaagd :o Ik ben tussendoor nog ff twee keer wezen controleren. Ze krijgt wel wat klontering, maar dat is met 1x hoevenkrabber er door er heel makkelijk uit. Ook zijn het niet van die mega-klonteringen die ik bij vorige pony wel eens onder dr ijzers heb gezien :=
Afijn, uit de wei meegenomen en dit was de linkervoet:
Afbeelding
en de rechtervoet:
Afbeelding

Heb de ring van linkervoet na schoonmaken toch nog even recht gezet. En ringen er onder gelaten met binnen zetten. Ben benieuwd hoe ze morgen zitten :)

Conclusie: 100% klontervrij lukt niet, maar het is een flinke verbetering dan zonder ringen vind ik. Ook zijn de klonteringen er vele malen makkelijker uit te halen :) Maar als je echt geen zorgen wilt, kan je beter ijzerloos staan denk ik.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:23

@ sieltje ja ik heb een cam in de stal heel handig kan ik vanuit huis zien of alles goed gaat.
Die ringen heb ik nog niet eerder gezien wel van die gouden die kun je om de hoefrand doen zijn ook heel goed

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:25

Gouden die je om de hoefrand kan doen? Die ken ik weer niet?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:27

Afbeelding

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:28

Huh! Dat ken ik niet! Dat doe je dan zeg maar rond heel het ijzer en stukje hoef? Naja, als het werkt!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:31

ja dat klopt en dan heb je ook geen klonten en volgens mij is het ook nog anti slip

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:32

_O- dit doe ik niemand meer aan idd, ook mezelf niet :') Voortaan gewoon alleen als de temperatuur een beetje normaal is foto's maken :=

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:32

oh lees net niet geschikt om mee te rijden

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:33

Hoe heet dat? Ik ken het echt niet!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:33

joysjuh1987 schreef:
oh lees net niet geschikt om mee te rijden

Waarom niet? Als het niet klontert, zou dat toch gewoon kunnen?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:34

snowboot van studshu

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:35

Ik ga eens ff googlen!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:40

Ah, linkje gevonden. Maar hier heb je dus kalkoenen bij nodig en staat je paard eigenlijk ook een beetje op een verhoging. Als ze vierkant beslagen zijn, staan ze helemaal rond iets hoger, maar als ze alleen van voren staan... :=
Maargoed, op zich geen verkeerd iets natuurlijk als het werkt!!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:41

amyz schreef:
_O- dit doe ik niemand meer aan idd, ook mezelf niet :') Voortaan gewoon alleen als de temperatuur een beetje normaal is foto's maken :=

:')

Haha gok dat Shief met warm weer ook liever stilstaat dan met deze kou :')
Had trouwens even opgezocht, van dat ene halster die op die schimmel stond, maar ze doen daar die voorpluk gewoon langs z'n oor haha, aan de voorkant

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:42

En eigenlijk zijn ze dus ook meer, dat je de kalkoenen aan kan laten op de trailer!! Aha! Maar het helpt dus ook voor de sneeuw?