[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:26

Het is vooral de lengte van de boom, een boomzadel drukt tot zover de boom loopt en de korts mogelijke boom zal alsnog voorbij zijn laatste rib komen. Boomloos drukt enkel daar waar jij zit, dus in dit geval gunstiger. En elk jaar een nieuw boom zadel op maat laten maken is ook niet te betalen. Boomloos is 1x en daarna klaar.

Het square/roundskirt verhaal is dan nog de 2e vraag. Daarover zijn de meningen verschillend of een square met een goede pad over de heupen kan draaien of niet. Een korte roundskirt BM past iig sowieso, maar nu met die van Nanc kijken hoe square valt. Wil zo graag square, maar moet het wel echt passen. Dan evt nog keertje bij Clau langs als Paulette les geeft, kan ik daar Clau haar BM's en die van Moon passen. Niet elke BM square is weer hetzelfde en ook niet elke roundskirt.. En dan heb je nog beugelophanging, positie van de knop, grootte pommel en cantle, inch maat.. Hoop om uit te zoeken voordat ik kan bestellen. :list: Als square niet gaat, dan wordt het waarsch zoiets als Marije heeft. En dan nog de levertijd, wat zo een paar maanden kan duren ;(

Maar iig thanks voor het meedenken! :j Al die arab rugjes zijn zo kort.. drama hahaha

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:50

Omdat we het nu toch even over zadels hebben mijn westeren zadel merk galand ook voor een paard met een korte rug is te koop. Eventueel ook in te ruilen voor een dressuur zadel die onze merrie dan zou passen.

Afbeelding

Ik zie een talentje Canisia.

Ik ben nooit zo van de binnenbakken maar die is wel heel mooi Yildiz.

Ahh Roma ik was er al bang voor maar broer en zus maar niet ;) . Ja is echt jammer dat hij weg moet maar voor nu lekker van genieten :D

Shah Quille moet volgende week dinsdag terug voor onderzoek en dan weten we meer. Gaat het beter met hem ik vind eigenlijk niet zo heel erg hij heeft geen koliek aanvallen meer gehad maar ik vind hem nog echt niet echt goed in zijn velletje zitten. Dus ik ben bang dat we er nog niet af zijn maar ja dinsdag weet ik als het goed is meer.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:14

Helemaal geen ego, het is je gegund Yil, lekker even geen zorgen en gewoon genieten van en met je zoontje, wordt vast een super groom en cowboy later! Zelfde met Jes, is gewoon klote als je gezondheid niet meewerkt dus extra hard genieten van aankomend wedstrijdseizoen!

Wauw, wat een werk joh Canies :o al die balken! Wel een super oefening, *inspiratie* :)* Ga voor Jas voorlopig nog niet aan een zadel beginnen, die verandert nog met de week zowat. Wel een mooi kort zadel Gelske, wellicht als je hem tegen die tijd nog hebt...

Hmm.. jammer dat het nog niet echt beter lijkt te gaan met Sjaak...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:07

Leuk dat het dressuren goed ging Tammy!

Katja, wat is Blue toch leuk! <3

Joyce, Yus ziet er ook heel leuk uit! Ik ben benieuwd naar het hoofdstel!

Gefeliciteerd Roma! *\o/* Wat een lief koppie heeft hij!

Gelske, dat is een heel leuke foto van Sjaak! :)

Yildiz, fijn dat je reiningles goed ging!

Gaaf dat springen canisia, ziet er goed uit ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:01

Oooh Quest viel nog wel mee hoor, Brenda, knapperd!

Klein Jas en Moyo, leuk!

Knap kind hoor, Roma, jammer dat het een hengstje is!

Wat een gave foto van Sjaak! Balen dat ie nog steeds niet 100% lijkt...

Wat een gave foto's, Yildiz, mooie binnenbak inderdaad! Leuk dat Yul het ook zo leuk vind om mee te gaan en te helpen! Dat is dubbel genieten! Hoe is het nou met hem?

Canisia, hele herkenbare zadelissues! Ik wil voor Ely ook heel graag een BM (sinds dat ik er bij Krista's paarden op gereden heb, ben ik verkocht!), maar vind het wel spannend met bestellen e.d., want hoe weet je nou zeker dat het gaat passen? Ely met haar korte ruggetje, ver naar voren liggende singelplek, overbouwd, enorm rond etc. etc. Al meerdere zadelmakers gehad die zeiden dat dit paard eigenlijk niet gemaakt was om een zadel om te hebben liggen. Gelukkig lijkt Euforio een stuk makkelijker ruggetje te hebben, was ook zeker een eis met het zoeken naar een hengst!
Dus als jij eruit bent, hoor ik graag je bevindingen!

Weer wat foto's gekregen van de opfok, wat heeft ie het toch top (en zo kunnen jullie toch een glimp opvangen van z'n looks nu :D )

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:30

Yildiz, wat een gave bak is dat op je foto's zeg!! Ben ik jaloers op, verwend nest hier _O- Ziet er voor mij als Engelse ruiter wel grappig uit zo met wijde armen rijden, ik krijg altijd op mijn kop omdat mijn handen te breed staan als ze op heupbreedte staan :+ En wat fijn dat Yes en Tie mogen starten bij de NRHA *D
Gelske, wat een supergave foto van Sjaak! Kan je zo de western in, duidelijke aanleg :Y)

Jaarling foto's, die heb ik niet van Noah. Babyfoto's, en vanaf 5 jaar oud :+

Balkenbende, zijn dat nou mikado balkjes Yil? :)) En een lief sprongetje, leuk!

Zadelissues, wat vervelend zijn die dingen toch ook! Ik mag in mijn handjes knijpen met mijn dressuurzadel, heb er ook wel een lange tijd naar moeten zoeken, en kostte een paar ribben :x

Euffie en zijn bende van babypaarden, wat een heerlijke foto's Annika!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:06

Roma, wat een leukie, met zijn halve maantje en een hartje op zijn neus, net als Ilya! <3

Canisia, leuke uitdaging dat mikado! :D

Gelske, toffe foto, hoop dat Sjaak verbeterd is!

Annika, zo gezellig daar voor Euffie!

Tam, ik weet niet meer wat ik wilde zeggen. :+

Yildiz, heerlijk dat Yul ook zo geniet van de dieren, als hier soms kindjes komen die zelf geen huisdieren hebben en totaal niet met dieren kunnen omgaan vind ik dat echt een gebrek aan opvoeding, zo jammer!
Enneh, zo'n bak wil ik wel in mijn achtertuin! :))

Helpen jullie duimen dat het zondag goed weer blijft voor de fotoshoot?
En morgen krijg ik bezoek, Katja en Ellen komen even langs. :))
Kunnen ze mooi even helpen Fu schoon te schrobben. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:29

Leuk Tam IJzerlo en het NK!

Stoere Sjaak!

Leuk Yildiz je kind(eren) zulke dierenvriendjes, ook ik ben zo opgegroeid en vond het prachtig.

Cute die opfokfotootjes van Euf :D Happy poonie!

Ja leuk Miran tot morgen!

Jullie hadden nog een steiger/bijna botsing te goed (deze begroeting is wat mij elke dag blij maakt)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:57

Veel plezier morgen met zijn drietjes! Leuk dat Ellen gezellig langskomt bij jullie.

Haha Katja wat een heerlijke begroeting als je aankomt :D Dan ben je in elk geval geliefd, haha.

Ik ben echt heeulemaal nat en verkleumd :') we vonden het wel een goed idee om vandaag naar de paardjes te gaan... maar da's dus al met al 16 km fietsen en het regende nogal. Mijn haren druppen lekker op de grond nu.
Máár... Mish haar stal is ingericht; voerbak is helemaal schoongeschrobt, vlas ligt al in een lekker dik bedje klaar voor haar... alles helemaal voorbereid voor de verhuizing morgen :D Spannenddd!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:01

Spannend verhuizing!!!! Whoop whoop! Veel succes! :)

Haha, ja Mikado, balkenbende, zelfde ding maar t werkt goed! +:)+

Wat n leuke pics van Euf! Staan boel arabjes daar of niet? Mooi schimmeltje!
Lief dat je naar Yul informeert Annika!
De medicatie slaat goed aan. Hij heeft nu de laatste ophoging gehad en vreemd genoeg weer na twee dagen een aanval van trillen en denken dat hij dood gaat... Heel zielig, maar hopelijk nu goed ingesteld. Volgende week weer bloed prikken om bloedspiegel te meten.

Benieuwd of er nog wat nieuws komt van Sjaak. Hoop echt dat t weer goed komt met m!

Blije film van je kanjers Katja! Ze hebben t zo goed he bij jou!
Gezellig dat Miran en Ellen langskomen! :)

Ja kids en dieren die horen samen. Ben zelf op de boerderij opgegroeid. Altijd buiten spelen, hutten bouwen en boomklimmen... Kids van nu, inclusief m'n eigen kids, zitten veel te veel achter die stomme compu. Nie goed nie! Dus probeer zoveel mogelijk ze mee naar buiten te slepen.

Hoe gaat t met moeder en zoon?

Lange dag op m'n werk, was echt moe dus m'n training onder t zadel ff gelaten voor wat t was en Nour voor t eerst in de stapmolen gezet. Ding is nieuw, heb er eigenlijk iets op tegen en never nooit n paard van mij uberhaupt in zon ding gezet, maar ach.. Toch eens proberen...
M'n videoruimte was vol helaas, t was hilarisch! Nour ging letterlijk tijgerend door de molen! _O-
Best zielig maar ik heb er echt heel hard om moeten lachen en na paar minuten was ie t gewoon.
Gherrum... :')
Morgen trouwens weer kijkers voor dekking. Merk echt dat fokseizoen is begonnen. Bij jullie ook? Ik maak in december meestal al m'n keuzes.
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 20-02-15 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:02

Superleuk Eline ondanks de regen, dat alles nu klaar is :D

Och arme Yul, zo jong en zoveel last en angst :(:)

moeder en zoon je bedoelt mijn paardjes? :D Gaat super! Ben erg tevreden :D Setje voelt zich volgens mij gewoon super ondanks het smalle.

Haha Nour teigeren, arm paard :P
Spannend ook, kijkers! Kan me voorstellen dat het nu echt begint, het is er ook tijd voor.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:06

leuk Eline! ach, gelukkig hebben we douches met warm water :D
Kat wat een lief filmpje!! Zoals ze aan komen rennen met zn allen, snoepigggg :+: En Set is wel heel stoer zo op dr achterbenen :D

Fokseizoen merk ik vooral door alle hengstenshows en de tuighengsten bij ons op stal die weer op de bok mogen :+

Ik heb een nieuwe ava :):)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:08

Ja Yildiz, loopt het lekker met de dekkingen? :) Gaaf joh, Nour is ook zo'n knap binkie, snap het wel hoor.

Wat sneu van Yul zeg ;( Dat is echt heel triest... Hopelijk gaat het gauw beter.

Haha, ziet er inderdaad uit alsof Setje goed in haar vel zit :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:09

Haha Tamara ik herkende je bijna niet met die avatar joh :Y)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:13

haha, zelfs niet met onze oranje outfit? :P

Vandaag was Noah lekker braaf, niet te moeilijk gedaan met rijden maar wel een lastig onderdeel van de proef geoefend: Halsstrekken! en hij ging me toch met zn neus over de grond, wauw :+:

Ukkie daarentegen had vandaag geen zin, heel erg hangerig en wat traag ook. Uiteindelijk wel fijn afgesloten gelukkig, maar het kostte me wel een hoop inspanning!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:25

Jaaa had ik al gezien Tam, super gave avatar! _/-\o_

SPAM!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:29

Gaaaaf Yildiz!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:41

Citaat:
Zaterdag 28 maart a.s. organiseert Idol's Eye Arabians in Wilnis een voorbrengcursus onder leiding van Erik Dorssers.
Heb je interesse om mee te doen en/of wil je informatie hierover stuur dan een pb naar Idol's Eye Arabians, Erik Dorssers of Ineke van Wengerden.
Het is geen kijktrainingsdag. Van de mensen die zich opgeven verwachten we een aktieve inbreng vandaar dat er ook kosten aan verbonden zijn voor de deelnemers.

misschien leuk voor de liefhebbers

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:44

Mooi die foto's Yil! :))
Echt sneu van je kleine mop...ik hoop dat het snel helemaal in orde is. :(:)

Haha Kat, Set is crazy! :))

Eline, leuk hoor dat Mish morgen komt!

Coole ava Tam! :D
Goed dat je Noah met zijn neus over de grond krijgt, is best moeilijk als ze het niet graag doen.
Nu ook nog voor elkaar zien te krijgen tijdens een proef...das nog lastiger! :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:47

Crazy girl :D Ik wilde jullie niet nog meer lastig vallen met overdaad aan Ilya maar in dit filmpje vind ik Set zooo cute aan het eind <3

Gaat dus even vooral om de laatste seconden :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:05

Lief! <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:20

Ziet er super uit Annika, is die leuke schimmel ook een arabiertje? Echt tof dat je zo goed op de hoogte wordt gehouden!

Ik duim voor je Miran! Pff.. maar goed dat je de shoot vandaag niet had, wat een weer joh... bleehh! Gezellig dat Kat en Ellen langskomen!

Whaaa, geweldig Kat! En een steigerende Set, heppie de peppie! :D

Super fijn Eline, succes morgen en rijd voorzichtig als het nog zo regent.

Heee, gave avatar Tam! En fijn dat Noah zo lekker ging, uk had een mindere dag.

Wow, wat een gave plaatjes van Jes en Tie! Ziet er goed uit!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:31

Balen dat Sjaak nog niet helemaal 100% is.. De maagzweren zouden nu toch echt weg moeten zijn volgens mij.. Ben benieuwd dinsdag.

Hihi idd Iloon, laat Jas eerst maar even lekker uitgroeien :j . Raff is bijna 5 en in de laatste maanden al zoveel veranderd in bouw, bizar om te zien.

Zo te horen is voor Ely een BM ook de beste optie idd! Ik heb er zelf nog nooit opgezeten haha, maar hoor zoveel goede verhalen en is de enigste optie die overblijft, dus moet het er sowieso maar mee doen haha. Ik houd je op de hoogte als ik meer weet voor hoe en wat!

Heerlijk plekje daar met Euf zeg! Die gaat dalijk nog balen als hij weer terug naar huis moet en al zijn vriendjes moet achterlaten hihi.

Ja ik ben allang blij dat ik wel al een vz zadel hebt die goed past, heb ik tenminste iets!

Zal je duimen zondag Miran! Sowieso is het na die regen bende van nu weer drama, dus ik duim voor de a.s. maand zon zon zon

Heerlijk Kat die vrolijke kudde van je *D

Spannend, morgen Mish verhuizen, succes! Hopelijk wat beter weer, is altijd wel fijn met zoiets! Benieuwd naar de foto's in haar nieuwe stalletje.

Jeetje Yildiz, zo heftig met je mannetje.. Op zo'n leeftijd al zoveel meemaken, respect hoor hoe jullie ermee omgaan! Voor hem en ook voor jou en de rest van het gezin.
Hahaha ahhhh Nour dacht dat die opgegeten werd := En jij maar lache ~~}> hahaha

Hippe avatar Tamara!

Jes en Tie hard aan het werk! Goed beziggg!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:41

Owhja haha Nour de tijger, was het effe kwijt, wat zielig en dan heb je hem ook nog uit staan te lachen.. ~~}>

Tot nu toe is het slecht weer volgens de voorspelling, behalve op zondag! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:48

Bob Marshall heb ik wel mee gereden; ik heb Daantje van Rije@bokt gereden en daar ligt een BM op. Wat een fijne zadels zeg <3 Als er voor mij ooit een westernzadel komt dan staat die voorlopig wel met stip op één :j
Op Rhodos van Paulette lag volgens mij weer een andere BM en die zat ook heerlijk, dus tot nu toe alleen nog maar positieve ervaringen mee.

Ik hoop inderdaad op beter weer :Y) Maar de vader van Desiree gaat haar rijden; hij heeft haar de vorige twee keer ook vervoerd en dat ging helemaal super, toen kwam ze zonder echte stress van de trailer af :)
De laatste keer was het ook echt verschrikkelijk weer...dus daar hebben we gewoon een abonnement op geloof ik. :P