[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:14

Jeetje man, wat houdt Aziza dat spannend :oo Sterkte met dat waken, hopelijk rekt ze het niet nóg veel langer!

Blue alweer een jaar bij Katja, wat vliegt de tijd zeg, lijkt nog zo gisteren dat je naar haar ging kijken :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:28

Kom op Aziz!

Gelske, lekker vrij, ga je de hele dag op bed liggen? :P

Gefeliciteerd Kat, Blue is heel erg veranderd, hihi!
Hier zijn de paarden ook supervrolijk!

Succes Tam!
Noah vindt veel dressuur te saai. :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:44

Nou nee ik hou echt van slapen maar niet overdag :P . Ben altijd vrij hoor op donderdag en dinsdag en in het weekend ;) .

Jeetje Roma het blijft echt spanend hoor zo zie je maar he dat het niet altijd het zelfde gaat met de dames.

Succes Tam eigenlijk heeft Noah gelijk maar ik zou het hem maar niet vertellen :x

Zo een jaar alweer nou is een jaar ook echt zo om over een maand is onze kleine meid ook al weer een jaar en twee weken later der broertje.

Daar was het echt mooi weer voor naar het bos Miranda heerlijk

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:20

Alweer een jaar Blue, gaat snel Kat!! En wat is ze al wijs geworden zeg, dat koppie :+:

Aziza, poep dat veulie er eens uit en snel! :Y)

Ik geef Noah ook wel een klein beetje gelijk hoor, dressuur vind ik ook minder interessant dan springen, buiten rijden en crossen :)) Maar van zo'n training als vandaag kan ik wel weer heel erg genieten :+:

Zo, mijn inschrijving voor IJzerlo en het NK dressuur zijn ook weer de deur uit :Y) Hoef ik de komende tijd lekker geen dressuurwedstrijden meer op te geven, 2x2 proeven tijdens IJzerlo, en ook 2 proeven op het NK *D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:41

Zo Tamara, flink bezig geweest, fijn! Voor morgen succes met de toets, maar met een springende ochtend moet dat vast goed komen :P

Ja zadels is altijd even gedoe vind ik maar voor een 'nieuw' paardje. Ik heb nu eentje via mplaats gekocht die volgens de zadelmaker zou moet passen, gebruik die nu met longeren e.d., maar volgende week komt de zadelmaker voor de zekerheid voor het fijntunen. Kan er dan nog niet op, maar heb hem toch liever 80% goed liggen voordat ik er echt op ga, zien we over half jaartje wel weer verder.
Western zadel is nog 1 groot drama voor Raff zijn rug, dus aankomend jaar zal ik vooral rond hobbelen op me vz zadel (dat wordt mega wennen! :oo )

Ah leuk Katja! Toch altijd weer een mijlpaal, elk jaartje is er een :o

Spannendddd met Aziza!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:48

Een jaar alweer Katja, wat gaat dat snel! Yus en ik hebben op Valentijnsdag ons 2jarig jubileum gehad <3

Aziza maakt het spannend! Hopelijk gaat alles gewoon goed met mams en baby, ik duim voor jullie!

Succes met je toets Tamara! Dapper dat je gaat crossen. Ik wil ooit wel weer een sprongetje wagen...ooit :')

Oma worden duurt nog ff hoop ik Miranda? :P

Lastige keuzes zijn dat hé Annika. Scheelt dat Ely nog mooi jong is met het oog op fokken :)
Lelijke (bijna) naarling klinkt bekend, hihi.

Hier verder alles goed. Ben bezig met het ontwerpen van een endurance hoofdstel in 'mijn' kleur, maar valt nog niet mee! Er zijn zoveel mogelijkheden :D

Afbeelding
Yus op Valentijnsdag <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 06:25

Gefeliciteerd Roma met je hengstveulen!

Knappe Yus! Leuk een hoofdstel bedenken :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:56

Proficiat Roma!!! *\o/* Alles goed en vlot verlopen? Wat n grote zag ik op de foto, of is t dekentje wat klein hihi?
Lekker genieten van je Binky! <3 Benieuwd naar meerrrrr foto's!!!!

Miran ook bijna jubileum leuk! Ben nog steeds niet ten huwelijk gevraagd haha!
Gisteren wel lekker naar de sushibar geweest om t te vieren. :Y)

Gaaf Joyce! Ontwerp je er een met verschillende kleuren erin? Ben benieuwd!

Alweer een jaar Katja! Ze is veranderd in die tijd! Echt veel minder puppie en meer volwassen!

Ai Canies, hopelijk vind je toch op den duur wat. Je kunt natuurlijk anders altijd nog 1 op maat laten maken?
Nour past t zadel van Tie eigenlijk best goed op t moment en zolang m'n zadel nog niet verkocht is, tja doe ik t ook ff rustig aan met zadel zoeken. Hij verandert ook nog zoveel in zijn lijf.
Wel blij dat mijn paardjes wat lengte in hun rug hebben. Ook de reden waarom ik Fadi op Zaar straks wil en niet op Tie. Er moet nog wel n zadel op passen. :x
Gisteren naar dekstation geweest om alle veranderingen etc door te spreken. Besloten dat ik nu ook vers verzend sperma ga aanbieden. Dus volgende week EVA en CEM testen.
Ook gaat Nour vanuit dat dekstation aangeboden worden dus ja was een ochtend goed besteed! :D

Zometeen Tie laden voor een reininglesje met Jes. Ben heel benieuwd! :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:18

Roma gefeliciteerd met je veullie vandaag gelukkig nog mooi weer vandaag al staat er wel een fris windje, ben benieuwd naar de buitenfotos met Aziza ook alles goed?

En jaaaa gister weer heerlijk genoten van het rijden *\%/* en ook Reem weer happy daarmee haha gekke merrie
Vandaag ook maar even vollop genieten van de zon ookal is de wind wel brrr

Kat wat gaat de tijd toch snel voor je t weet is ilya ook alweer een jaar time flies en leuk dat hij straks lekker de bergjes onveilig mag maken hoelang is de bedoeling dat hij daar blijft, of laat je dat ook afhangen hoe het gaat allemaal?

Yildiz had Nour zijn duimafdruk altijd al want gezien dat hij ook lekker bij andere paarden staat ( Sier heeft ook een duimafdruk enkel die is er door een ander paard gekomen)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:27

Ely jaartje leeg laten is op zich geen probleem, had wel een gave hengst gevonden die paste, maar die moet dan maar even wachten :D
We mogen eerst weer op zoek naar een passend zadel, ik word er al moedeloos van als ik eraan denk...

Fijn dat het rijden met Noah zo top ging!

Haha Gelske, zelfs m'n man met z'n weinige verstand van paarden zei over Euforio: hij is nu wel echt even lelijk he :D

Was heerlijk weer voor een boswandeling, Miranda, ik heb ook een flink rondje met de hond gemaakt!

Blue alweer een jaar bij Katja *\o/*

Wat ziet Yus er happy uit, Joyce!

Gefeliciteerd met je hengstveulen, Aziza, ben benieuwd naar meer foto's en zijn naam!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:04

Annika kijk hier was ook niet alles knap als jaarling haha
Quest als Baby
Afbeelding
En zijn mooiste periode pffff
Afbeelding
en t kwam toch goed haha just like daddy
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:16

Gefeliciteerd met de mijlpaal Yil!

Zou er lekker van genieten Annika nu Ely nog jong is! Fokken kan altijd nog, zeker nu ze al een eerste veulen gehad heeft :j

Nee, heb ze nog niet gespot Canies, maar heb idd weleens een bloemetje uit het hooi gevist. De bulten lijken nu wel weg te trekken.

Noah dressuurpoowny! <3 Leuk die AVS wedstrijden!

Blue alweer een jaar bij jou joh? Hoewel, het lijkt alsof ze er al veel langer bij is, niet meer weg te denken! :D

Knappe Yus! <3

Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine man Roma!

Ghehehe, ik heb ook van die beeldige plaatjes _O-

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren zei Suus nog: "Moyo z'n staart komt bijna tot de grond nu, weer een mijlpaal" Vond ik wel een mooie, ze worden echt volwassen nu!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:25

Haha die jaarlingen! ;)

Gefeli met je nieuwe kind Roma! *\o/*

Tam, je hebt weer genoeg te doen!

Bren, lekker he weer aan de gang, ik ga zo ook weer even hobbelen.

Yil, ik wilde nog zeggen, Fu heeft een deuk op dezelfde plaats! :))
Het wordt wel eens tijd om te trouwen dan. :P
Wij zijn in Vegas getrouwd. :D

Oja, Yus is zo lief, echt een mooi koppie!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:30

Katja, Blue alweer een jaar bij jou, wat gaat dat hard hè?

Mooie Yus!

Ja, leuk hè jaarlingen, niet altijd op hun knapst :D Moet zeggen dat Rahnanah als jaarling wel erg knap was, jammer dat ik die niet uit heb kunnen zien groeien.

Bedankt voor de felicitaties allemaal! :)

YildizArabs schreef:
Proficiat Roma!!! *\o/* Alles goed en vlot verlopen? Wat n grote zag ik op de foto, of is t dekentje wat klein hihi?
Lekker genieten van je Binky! <3 Benieuwd naar meerrrrr foto's!!!!

Nou, meneer heeft nog even geen naam, maar we hebben natuurlijk wel het verhaal en meer foto's.
Hij is inderdaad vrij groot, maar dit dekentje is ook heel mini hoor! Is echt voor pasgeboren veulentjes.
Ik zal even het verslag van de bevalling quoten uit mijn topic, het is gelukkig uiteindelijk goed afgelopen, maar dus geen vlotte bevalling.

Al_Zawraa schreef:
Nou even een verslag van gisteravond.
Ja, alles is goed afgelopen, maar het ging helaas niet helemaal zoals het moest. :(:)

Om net voor 12 uur zag ik dat ze weeën had, om 12 uur heb ik mijn vriend gebeld dat het kwam en hij moest komen. Net na dat telefoontje brak het water en begon ze. En Aziza is zo'n merrie waarbij alles dan ook direct snel gaat, dus echt tijd om op te voelen had ik niet. De hoefjes kwamen er direct uit, alleen de hoek beviel me al niet, ze staken omhoog, richting anus, en ik moest dan ook voorkomen dat ze daar naar buiten wilden. Dus hand er boven en ze naar buiten begeleid op de goede plek.
Toen snel opgevoeld, want voetjes die naar het dak gaan ipv naar de hakken van de merrie, voorspellen vaak niet veel goeds. Helaas toen ik mijn arm voorzichtig naar binnen bracht, voelde ik heel lang geen hoofd, pas aan het eind van de benen kwam ik het hoofd tegen. Niet goed dus! Direct de DA gebeld, die ook zei dat ik met haar moest gaan lopen, waar ik al mee bezig was.
God, wat duurt wachtend dan lang! Het duurde misschien een paar minuten voordat mijn vriend er was, dus hem opdracht gegeven met Aziza te blijven lopen, en ik heb snel het licht enz voor de DA aangedaan.
Toen ik terug bij mijn vriend en Aziza kwam, wilde ik haar eigenlijk nog snel even opvoelen om te kijken of de ligging van het veulen inmiddels veranderd was. Maar ineens stond ze stil en wilde persen, dus in eerste instantie wou ik zeggen dat ze moest blijven lopen. Maar nog een blik leerde dat er ineens toch 2 pootjes en een neusje te zien waren *\o/*
Dus merrie snel weer naar binnen, en rustig verder laten bevallen. Wel even mee helpen trekken tijdens de weeën, want Aziza was inmiddels aardig moe, het duurde natuurlijk wat langer en was inspannender dan normaal. Al was het er uiteindelijk toch nog ruim binnen een half uur.
Dus al met al kwam de DA voor niks en hadden we het geluk dat het veulen toch uit zichzelf weer goed gedraaid is, dat gaat natuurlijk lang niet altijd zo mooi.

Uiteindelijk dus geboren om 00.25 uur, en gelukkig bleek alles met de kleine goed te zijn. Aziza was moe en is nog een minuut of 20 blijven liggen. Daarna was de nageboorte er gelukkig zo af.
Het is een flinke jongen, met vooral een heel stel lange benen eronder! Dat was natuurlijk even super lastig met opstaan, hij wilde heel graag, maar kreeg die lange stelten niet helemaal onder controle, dus uiteindelijk maar even een paar keer geholpen, zodat hij ook kon drinken. De melkbar was snel gevonden, dus even later ben ik naar huis gegaan.

Een naam heb ik nog niet, daar moet ik me vandaag nog eens over buigen.

Ik ben in ieder geval heel blij met deze jongen, want na zo'n bevalling is echt alles wat telt dat het hele spul gezond is! En hij zit ontzettend goed in elkaar, dus wat wil je nog meer? We gaan deze combi gewoon nog eens herhalen, en dan hopelijk wel een merrie! :)

Het is wel een ontzettend knap hengstje, vind hem in het echt eigenlijk nog mooier dan op de foto's. Maar het zijn dan ook even een paar snel genomen foto's, betere volgen nog wel als het weer het toe laat.

<3 Moederliefde <3

Afbeelding

En vandaag buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:56

Waaaaauw wat n knap smoeltje! Heel chique! Idd gezond is t het allerbelangrijkste! Maar als ik dit kereltje zo zie..... <3

Yup Bren, heeft ie altijd al gehad! En idd met zijn gestoei zal ie er wellicht nog wel paar thumbs bij krijgen whahahaha! :D
Fu ook altijd al een bijzonder paard gevonden én dan heeft ie ook nog es n bloody shoulder! :wow: Je hebt altijd baas boven natuurlijk! :P :D

Net terug van de reiningles. Djiez wat hebben de dames weer hard gewerkt zeg! _/-\o_
Maris was ook mee mét camera dus komen nog mooie pics aan! :):)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:00

Hij is echt mooi en nog donker bruin ook zo te zien. Mooi hengstje voor je knappe merrie van vorig jaar of is dat familie :o . Als ik dan zoon hummetje zie <3 maar ja het waken verkopen zijn dan weer niet zo leuk dus dan maar genieten van anderen veulens ;) .

Ik vind de jaarlingen wel erg mee vallen hoor die voorbij komen maar mischien komt dat ook wel omdat ik jaarlingen zo ontzetend leuk vind ik vind van die slungel honden van een half jaar ook zo grapig.

Drukke ochtent goed besteed Yildiz zit je dek station dichtbij anders lijkt me vers wel een heel gedoe.

Ja joh Annica dekken kan vogend jaar ook juist fijn nu toch met de baby op komst wat minder zorg(gen met de paarden. Als je vriend het ook zegt maar nu ben ik eigenlijk wel extra benieuwt hoe hij er dan uit ziet :P .

ZAdels is heel lastig hoofdstel ook welk bit het is even zoeken maar das wel gemakelijker als ze al onder het zadel lopen vind ik.

Vandaag de paarden zelf laten bewegen in de bak of zij mij das altijd de grote vraag.

Sjaak had er geloof ik wel FF zin in blijf een mafkees *\%/*

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:07

Gave foto van Sjaak!

Ja, mijn merrieveulen van vorig jaar is zijn halfzus :D
Dit veulen zal helaas voor de verkoop zijn, zoals alle hengstjes die Aziza geeft. Maar eerst mag ik er lekker in ieder geval nog 6 maanden van genieten, en misschien wel langer <3

Thanks Yildiz! Ja, ik ben ook echt héél blij met dit kleine mannetje, hij is echt heel gaaf! Dit is wel wat ik gehoopt had uit deze combi. Volgend jaar hopelijk een kopietje, maar dan in het andere geslacht? :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:09

Gaaf veulen hoor

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:38

Heel gaaf, leuk getekend ook! Jammer dat hij weg moet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:27

Misschien kun je m kopen Joyce?! :D

Ff alvast wat Tie spam hoor van vandaag! Ben zo gruwelijk blij! Doordat er nieuwe regels waren gemaakt zag t er even uit dat Jes en Tie geen DRHA konden starten. Maar nu is helder dat ze wél NRHA kunnen starten! Kei blij mee!
We gaan de Arabier weer promoten daar tussen het quartergeweld!
LET'S SLIDE THE GREATEST PRIDE!!! *\o/*

Quote Jes uit Westernbieren topic:

Daarna met Yentl wezen lessen. Wat was het zwaar!! Maar ondanks dat yentl het ook gewoon heel moeilijk vond, ging het ondanks dat toch goed! *D
Ook hier vooruitgang. Blij mee! en weer veel van geleerd. NRHA membership is inmiddels aangevraagd. ;)
Fotograaf was er ook, dus prof foto's laat nog even op zich wachten. Nu paar mob pics! Ook leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:40

Lekker binkie Roma! Chique!

Yiehaaa die Sjaak!

Gaaaaf Yil en Jes! En wow, die binnenbak! *D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:00

Yildiz, wat al niet kan, haha! :D

Gave binnenbak zeg!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:41

Joyce... |( :P :D

Sjaak kan ook zo in t Arabpromoreiningteam! +:)+

Ja waanzinnige locatie! Ben op veel trainingscentra/paardenlocaties geweest (ben met Nour ook verwend). Maar man man, jadem staat met stip op 1, nja stond... Die stallen, alles gewoon helemaal in western style. En ja, tis in Brabant dus.... Mooiste locatie ever! +:)+
We gaan er nog vaak komen, ook top les gehad en super vriendelijk en gastvrij!
Yul was ook mee en hij vond t zon fijne dag! (Smelt)
Hondjes had ie meteen op de rug en lekker kroelen (hij is hondenfan) en ook n hengst die met z'n neus uit de stal kwam (moet m toch echt leren dat niet met ieder paard te doen |o ) een dikke kus op z'n snoet!
Ook nog heel stoer Tie uitgestapt en afgesproeid. Trots op m'n mini kanjer! <3

Sorry als dit te veel egopost is, maar was echt zo te gek vandaag! En zo leuk dit ook met je kind te kunnen delen! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:56

Roma van harte gefeliciteerd met je babyhengst!! Y)(^) Wat een super mooi ventje zeg en die blik van mams.. smellttt <3 !!

Knappe Yus! Ben ook benieuwd hoe je hoofdstel gaat worden!

Yil, ik zat (voor western) sowieso al in de optie 'op maat laten maken', maar voor een boomzadel kan zelfs dat niet.. -O- Ben nu aan het kijken welke en hoe ik een BM wil laten maken. Maar BM heeft zoveel opties en verschillende dingen en ze zijn niet mega flexibel.. dus dat is nog een drama op zichzelf. Binnenkort komt Nanc ff langs om haar BM's te passen, hopelijk weet ik dan weer meer kwa mogelijkheden. Scheelt iig dat het dan 1x investeren is en dan voor de rest van zijn leven klaar. Dus we komen er wel, maar trek er nog wel een jaartje voor uit. Ach ja no hurry, ga hem toch pas volgende winter doorrijden.
(Moest ik maar niet zo stom zijn om zo'n shetlander formaat arabier te kopen :+ )

Annika, ga je dan voor westernzadel?! :D Jajajaja hihihi

Geweldig al die jaarling foto's!! Heerlijk om te zien hoe ze allemaal veranderen, ik houd ook wel van die slungeltjes :j

Actie shot van Sjaak! Hoe gaat het verder met hem? Hij staat nu al tijdje op de Gastroguard, zal wel al flink verminderd moeten zijn nu toch?

Poehaa ja die binnenbak Yildiz, dat is echt insane!! :~ :~ Doet u mij die maar!
Jes en Tie weer topppie bezig! Kan niet wachten ze eens irl bezig te zien! En een heerlijk dagje voor Yul zo te horen! Genietennn.

Hier vandaag aan de balken bende gegaan en afgesloten met een gefabriceerd sprongetje

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:12

Dat is een sprong! :):) :D

Ja is dat al gezegd dat n boomzadel t zowiezo niet gaat worden?! ;( Djiez wat balen... Ook geen roundskirt? M'n BC roundskirt is echt kort, past Tie met d'r korte ruggetje ook top, zal ik die anders eens meenemen voor je?
Fijn in ieder geval dat Nance langs komt met BMmetjes. Maar dat zijn ook square ones toch?
Ik denk echt BC roundskirt op de een of andere manier....

Jaaaaaa, nou Miran me niet wil adopteren misschien Anne? Hahaha, ja Heule gave toko! Ga daar echt vaker komen! +:)+