[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:21

Haha ja voelt echt leuk vooral dat het zo relaxt ging, zonder tuig en gewoon zo makkelijk en zoals ik het wil vanuit onze band/connectie. Zal het nu heus niet elke dag doen ze wordt volgende maand pas 3 maar leuk is het zeker :D

enneh lol :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:36

Ja, heel lastig aan een allergie, je kunt wel dingen weg gaan houden maar waar moet je dan beginnen? Ik kreeg iig ook al een tip via PB om extra op boterbloemen te letten, schijnen ze ook erg gevoelig op te kunnen reageren. Brrr... manen uitvallen, dat is toch ook een nachtmerrie hoor :\

Leuk dagje Gelske, jammer dat het zadel niet lekker lag.

Heerlijk Canies, hoef je straks (hopelijk) alleen nog maar op te stappen en weg te rijden!

Jaaaa, Myrna en Yack gaan ook echt top! Die hebben ook al menig quarter achter zich gelaten, hoe tof!

*zucht* dat mooie gladde vachtje van Nour! <3 Als jullie er beiden plezier in hebben zou ik het gewoon doen Yil, al is het maar voor de fun toch?

Leeeuuuk Kat! Weer een mijlpaal! Oh en nog gefeliciteerd met je baan!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:49

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:58

Even heel snel half/half bijgelezen.

Eline, wat fijn dat Mish binnenkort dichterbij komt!

Katja, wat gaaf! Wat braaf ook van Blue!

Ilona, ik heb geen ervaring met allergieën/rare huidreacties. Fardani barste ook van de jeuk, maar die bleek luizen te hebben :( Heel raar, heeft hij eigenlijk elke winter, weet niet waarom hij er niet helemaal afkomt. De merries hebben nergens last van.

Aziza staat inmiddels flink melk te lekken, dus ik verwacht vannacht een veulentje :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:59

Luizen zijn ook niet fijn, nee! Ik las het in het andere topic, succes vannacht en hopelijk een voorspoedige bevalling en een gezond (merrie :D)veulentje!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:08

canisia, gave foto's! Leuk dat jullie met de dubbele lijnen aan de slag gaan :D

Annika, fijn dat jullie een leuk weekendje weg hadden :) Euforio heeft wel een vrolijk koppie, ook al is hij redelijk anoniem op de foto ;)

Ilona, wat gek zeg! Lastig dat jullie ook niet echt weten wat het is :/ Hier ook geen ervaring met overgevoelige reacties...

Gelske, wat leuk dat Noor het allemaal zo goed opneemt! :D

Yildiz, ook van dichtbij is Nour een knapperd! ;)

Katja, wat ontzettend gaaf zeg! +:)+ Fijn dat Blue er zo rusting onder bleef!

Hopelijk gaat het bevallen van Aziza vlot, ik zit al vol spanning op veulenfoto's te wachten! :~

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:54

Al_Zawraa schreef:
Aziza staat inmiddels flink melk te lekken, dus ik verwacht vannacht een veulentje :)

Aaaaaaah spannend!! :):) :):)

Allergie heeft Noah ook ooit 1x een gigantische aanval van gehad. Dierenarts er bij gehad, bloed getrokken, maar konden niet vinden waar het van kwam. was echt verschrikkelijk. Hele dikke bulten op zijn hele lichaam, en de huid op zijn hoofd begon op een gegeven moment af te bladderen. Toen leek hij echt wel schurft te hebben :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:04

Haha Kat, indiaantje spelen. _O-
Leuk hoor dat Blue het allemaal best vindt!

Mooie hoofdzijkant heeft je paard, Yildiz! :D

Go Aziza! *\o/*

Solly, op mijn mobiel is het niet zo makkelijk een goede bijleespost te maken, ten minste, niet met mijn vergiethoofd. :+

Fu vindt het weer heel leuk dat we begonnen zijn met rijden, gaat als een speer!
Maar ik hou hem wel een beetje rustig want we moeten eerst weer een beetje opbouwen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:05

Succes met Aziza!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:57

Oeh en Kat, wat suuuuuper van Blue!! Echt een topknol ook zeg, gewoon verder eten _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:22

Ha wat gaaf van Blue zeg, super dat ze je zo vertrouwt dat het haar niks uitmaakt :D

Spannend van Aziza, ik leef met je mee, ben heel benieuwd naar wat er voor mooie kleine uitkomt :)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:42

Succes vannacht!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:15

Lekker Miran! Das toch het allerbelangrijkste he gewoon lekker met die dieren aan de gang en samen genieten!
Grappenmaker hihi! :D

Roma!!! Baby?! :):)

Hier ook druk met de voorbereiding op t fokseizoen, hoop geregel.
En vandaag 18 jaar verkering! :+: We schrokken er zelf van, een record voor ons beide! :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:19

Gefeli Yildiz met die mooie mijlpaal :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:50

Joyce gecondoleerd....
Yildiz gefeli en wat weer een heerlijke foto's (lees niet echt andere regels als dat er al waren qua dekken trouwens of ik kijk niet goed)
Katja ow wat super Blue word volwassen en ilya word een groooote knuffel en dat is nu net wat je op dit moment ook nodig hebt. Leuk dat Ellen ook op visite komt
Mooi stalletje voor Mish en gaaf nog een paardje erbij
Roma ben benieuwd hoor laat haar maar lekker in het zonnetje weer een mooie baby schenken
Miran ook alweer lekker aan de rit
Annika je wilt niet weten hoe lelijk quest was als echte naarling oef echt bah haha des te leuker hoe hij is geworden en steeds leuker word dus lekker je baby showen hoor, en hoe gaat t met jou en jou kleine in de buik?

Sorry voor t slechte bijlezen
Hier vandaag ook eerste ritje geplanned na de laaaaange winterstop ff weer genieten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:27

Ik ben ook zo benieuwd hoe Euforio uiteindelijk gaat worden. Hij is nu echt heel lelijk, hopelijk is ie volgende keer als ik er ben weer iets meer in verhouding :D

Heel herkenbaar zadelprobleem, Gelske, hopelijk ligt je andere zadel beter!

Gaaf, Katja, op Blue gezeten!

Spannend, Roma, ben benieuwd naar Aziza's veulen!

Fijn dat Fuego het rijden weer zo leuk vind!

Lekker weer rijden, Brenda, genieten! Met mij en de baby gaat alles goed!

Ik mis het rijden wel hoor, dus ik denk er heel erg over na om voorlopig Ely niet te dekken, maar gewoon weer onder het zadel op te pakken :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:52

Hahaha inderdad Gelske, nu veel bezig op de grond, zorgt hopelijk voor dadelijk weinig contact met de grond als ik er eenmaal op zit :') En wat leuk dat je Nadesh kent.

Fijn bezig met Noor! Nu alleen dus even een passend zadeltje, ook wel zo fijn hihi :o

Haha Nour aan het koffieleuten :9k

Super gaaf Katja! Als ik het zo hoor heeft Blue ook zo'n waanzinnig karakter en dat blijkt ook hier dus weer uit!

Staan er trouwens nu al boterbloemen in de wei Iloon? Die dingen zijn idd niet heel gezond (wij hebben er altijd helaas een hoop in de wei van..)

Roma spannend!!! Fingers crossed voor een gezonde baby en moeders!

Gefeli Yil met jou en je mannetje!

Jaa Annika, lekker weer rijden met Ely! :j Is leukkk

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:52

En Roma, is er al een beeb? :):)

Snap ik Annika, rijden is ook wel erg fijn! Jaartje leeg laten zou op zich ook geen probleem moeten zijn toch?

Yildiz, gefeliciteerd met je jubileum! :D

Ik heb vandaag HEERLIJK gedressuurd met Noah, wauw :wow: :+: <3 <3 Gisteren was hij in het begin een beetje nukkig dus vandaag slofje er om gedaan. Ik denk dat die alleen de eerste 5 minuten in galop iets ingewerkt heeft, verder hing ie heerlijk los terwijl Noah lekker aan het sjouwen was! Wijken ging ook super, erg blij want zondag hebben we weer eens een dressuurwedstrijd :j
En met de Uk heb ik weer wat gesprongen, lijntjes en dubbels, zonder al te veel controleverlies. Ook blij mee :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:53

Je bent echt lekker bezig Tam!

De paardjes waren heel vrolijk hier, door het lenteweer denk ik. Ik heb nog een filmpje waarin ze aan komen galopperen en Set steigert, maar die upload ik morgen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:54

Ja komt goed hoor met het zadel dit was mijn oude kieffer zadel ( 25 jaar) die gebruik ik alleen om ze aan het zadel te laten wennen. Zodat mochten ze er niet zo goed op reageeren ik niet het risico neem met de zadels die we wel gebruiken. Ik hoop wel even dat ze voor nu eentje van de anderen past want een zadel kopen gaat toch beter als je er eenmaal opzit.

Ze zijn niet lelijk Annica maar gewoon in de bloei van hun leven mischien valt het jaarling naarling worden wel meer op als je ze niet elke dag ziet.

Ja lekker rijden Bren moet zeggen dat ik de hele winter wel aardig door kon rijden alleen Januarie was een lastiger kwa weer maar het is hier voor de rest alles mee gevallen.

Jeetje 18 jaar al is toch juist top zo lang samen. En druk met het Seizoen best wel leuk maar inderdaad een hoop geregel.

Miranda gaat ook weer goed met Fu ;)

Nou Aziza houd het nog steeds spanend dacht vanmorgen FF snel kijken maar nog niks dat kan toch niet anders dan vanavond worden????

Leuk hoor Katja wou dat ik nog zo dapper was dat doe ik echt niet meer er zo maar opzitten terwijl dat juist vaak het beste werkt.

Ik heb alleen gewerkt en uiteraard de dieren verzorgt vandaag morgen weer lekker vrij :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:03

Gefeliciteerd Yildiz!! *\o/*
Einde dit jaar ben ik alweer 15 jaar getrouwd, het is voorbij gevlogen!
Ik word straks 46, nog effe en dan ben ik oma.. :D

Annika, ja rijden is ook leuk, ik had tijdens mijn zwangerschap geen paard maar wel bekkenklachten dus ik kon sowiezo toen niet rijden.

Bren, is het gelukt om erop te klimmen? :D

Hier vandaag lekker naar het bos geweest met de kinders en honden en genoten van het weer!
Morgen weer even hobbelen. :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:03

oooh sorry Brenda :o ik hoop dat je een lekker ritje hebt gemaakt!

Lekker Miran naar het bos!

Geniet van je vrije dag Gelske :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:10

SteigerSet, ben benieuwd Kat! :)
Bren hoe was je eerste ritje?
Gelske morgen lekker vrij, mazzel! :D Ik moet morgenmiddag mijn didactiektoets herkansen :x In de ochtend lekker rijden met Noah, die heeft het wel verdiend om te gaan springen. Te veel wedstrijdgericht dressuurrijden werkt bij hem altijd averechts, hij moet juist in een week naar een wedstrijd veel afwisselen :j

En onze eerste crosstraining staat ook weer gepland, 19 april gaan we bij Alice Naber trainen met onze rijvereniging :):)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:11

ik heb Blue trouwens een jaar deze week <3

2014
Afbeelding
2015
Afbeelding

2014
Afbeelding
2015
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 18-02-15 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:12

Aziza houdt het spannend. Wat ik nog nooit gehad heb bij haar, gisteren al melk en de hele nacht geen veulen en nu nog steeds niet. Alle drie drachten hiervoor van haar bij elkaar heb Ik niet zoveel hoeven te waken als nu :+ Gekke merrie :D
Hoop toch echt dat het iig vannacht komt, het liefst zo snel mogelijk :D