[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:37

Leuke foto Katja :-).

Ik heb dit weekend wel een poging gedaan om mee te lezen :)! Zag een kleine discussie voorbij komen.. Eh en hele leuke foto's weer :)!

Letizia, arabieren en zadels/singels. DRAMA! Succes met de zoektocht! Ik kan je wel adviseren, maar ik weet dat het echt voor elke AV anders is. Ik heb nu een superzachte, anatomisch gevormde leren singel met daaromheen dan een bontje. Dat bontje moet ik ook heel schoon houden, anders loop je weer tegen hetzelfde probleem aan. Voor het snelle helen van plekjes...levertraan zalf. Helpt echt. En krijgen ze ook weer snel mooie haartjes door terug. Princesa heeft ook aan beide kanten (haar oksel zeg maar) helemaal open gelegen, diepe japen ook nog eens. Heel klote. Zelfs neopreen krijgt ze plekken van. Dunne huidjes die Arabieren!

Joyce. Klote van je wedstrijd. Op naar de volgende, niet te lang bij stilstaan. Zeg ik...die faalangst heeft van hier tot Tokio.

Ik heb wel een fijn penny meisjes weekend gehad. Zaterdag geracet met een ander AV'tje van stal. Ook een nieuwe AV bij ons op stal ontvangen. Prachtige schimmelmerrie die bij ons in training komt. Ga even achter haar afstamming aan. Want ze is echt heeeuuulll mooi!
Zondag heb ik Princesa voor het eerst echt gelongeerd in onze aquatrainer. Zo wat gaaf hee. Ze kreeg het wel op haar heupen van de golfslag die ze zelf creëerde. Maar ik denk wel dat dit ervoor gaat zorgen dat ze haar korte gangen wat meer kan gaan verruimen. Ben benieuwd.

Fijne dag ladies :).
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:45

Thanks voor het meedenken :)
De lederensingel is een anatomisch gevormde met een schoon bontje -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:50

leuk nieuwe AV op je stal, plaats je de afstamming hier als je het weet?

En Princesa in het golfslagbad, haha :))

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:59

Letizia schreef:
Thanks voor het meedenken :)
De lederensingel is een anatomisch gevormde met een schoon bontje -O-

Er is van Rider Pro een gewone neopreen singel die anatomisch gevormd is. Ik gebruik deze heeeeelll af en toe als ik de andere singel in het vet heb liggen. Maar hier heeft Ses ook geen last van. Maar ik ken je frustratie. Want eer het weer geheeld is en dat je dan weer gaat rijden en er weer van die plekken zitten..dat maakt moedeloos. Die plekken goed laten helen. Goed in masseren met wat je voor handen hebt (die levertraanzalf deed ik het mee) om de huid soepel te houden. Die plekken wanneer ze geheeld zijn ook heeeeelll goed poetsen zodat er bijna geen losse haren zitten.

AV's....het blijft precisiewerk..

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:00

set_elkol schreef:
leuk nieuwe AV op je stal, plaats je de afstamming hier als je het weet?

En Princesa in het golfslagbad, haha :))

Ja ik zet haar dan meteen online. Echt een mooi beest.. Denk wel dat ze op show is geweest want de afgeschoren manen verklaren meestal een hoop. Echt prachtig beestje, zo'n fijn koppie en hele vriendelijke blik. Wauw.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:04

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:10

Wahahahahaha. Mooie kostuumpjes :).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:11

die pinguïn outfit, die linker hond kijkt zo hilarisch

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:14

:') Nice :+

We gaan nu eerst checken of het echt niet aan het zadel ligt dmv de banaansingel er om doen (als de wonden zijn genezen natuurlijk :) ), daar ligt ze tenminste niet van open. Loopt ze daar mee goed, dan bestellen we de faifax, hopelijk is die goed en anders zullen we verder moeten gaan kijken naar welke singel bij haar wel goed zou wezen...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:15

Lastig hoor Letizia die singel..

Zag net op de boktmarkt die knappe Bakaree te koop staan, die zoon van Senna Mara.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:29

Moguh ow middag
@lilian wat kan die van jou ook arrogant kijken zeg hihi
@katje om te gieren die dieren in die pakjes

Net les gehad met asal en omdat ze bokt op de zweep in haar ogen op een lollige manier heb ik vandaag maar eens gelest met een spoortje en toen werd ze boos whaha. Na een paar keer snapte ze het spelletje, het ziet er nu allemaal veel rustiger uit en kan haar nu met een kleinere hulp rijden super fijn. Ik heb geen kracht in mijn benen en nu hoef ik ze alleen maar iets te verleggen, kijken hoe het woensdag gaat op concours

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:05

joysjuh1987 schreef:
Moguh ow middag
@lilian wat kan die van jou ook arrogant kijken zeg hihi
@katje om te gieren die dieren in die pakjes

Net les gehad met asal en omdat ze bokt op de zweep in haar ogen op een lollige manier heb ik vandaag maar eens gelest met een spoortje en toen werd ze boos whaha. Na een paar keer snapte ze het spelletje, het ziet er nu allemaal veel rustiger uit en kan haar nu met een kleinere hulp rijden super fijn. Ik heb geen kracht in mijn benen en nu hoef ik ze alleen maar iets te verleggen, kijken hoe het woensdag gaat op concours

Arrogant is haar middle name. Ze heet niet voor niets Princesa (op de erwt).

Sporen heb ik totaal geen ervaring mee.. Ik vind het eerlijk gezegd altijd enge dingen. Maar als ze bokt op het zweepje kan ik me wel voorstellen dat je voor een spoortje hebt gekozen. Ben benieuwd hoe het woensdag zal gaan!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:15

@lilian ik heb gelukkig al wat ervaring in de sport en ook wel met sporen al was ik altijd van het zo lang mogelijk uitstellen maar helaas door mijn handicap ben ik ze toch nodig, gebruik ik ze minimaal en kan ik nu duidelijker zijn met mijn hulp en heeft ze er minder last van dan wanneer ik iedere keer onduidelijk ben maar blijf kloppen met mijn been en dan ook nog een met mijn zweep kom

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:18

joysjuh1987 schreef:
@lilian ik heb gelukkig al wat ervaring in de sport en ook wel met sporen al was ik altijd van het zo lang mogelijk uitstellen maar helaas door mijn handicap ben ik ze toch nodig, gebruik ik ze minimaal en kan ik nu duidelijker zijn met mijn hulp en heeft ze er minder last van dan wanneer ik iedere keer onduidelijk ben maar blijf kloppen met mijn been en dan ook nog een met mijn zweep kom

Helemaal mee eens. Beter een keertje je been aanleggen dan blijven douwen. Ik zie het te vaak op wedstrijden dat sporen gewoon continu in die buik worden geprikt, en dan loop je het doel van een spoortje voorbij. Maar ik begrijp jou helemaal. Prima oplossing zo :).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:17

Ik was een weekendje naar t.loo :)

lees vanavond even alles door.
Mo krijgt een nieuw zadel..massimo paste gewoon niet meer:s
Heb het heel netjes kunnen oplossen met de zadelmaker, ben daar erg blij mee.

Nu even naar mootje, heb hem gemist:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:02

Joyce wat rot zeg van die singelplekken. Dat zijn hele nare wondjes die slecht helen... Heb er helaas veel ervaring mee, paarden in Italie lagen altijd open...

Leuke foto's weer :D

Dayem had net een speelkwartiertje met opa Vossie :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:08

Haha. Superleuk filmpje Nicky! Kijk ze gaan met z'n tweetjes! Geweldig!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:37

haha Dayem lekker uitdagen, super leuk!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:58

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:02

Goddamn wat een BEAUTY! _/-\o_ Mijn portemonnee schreeuwt nu al heel hard NEE overigens ;).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:18

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:32

Ja Bar is echt leuk :) Vond 'm irl ook heel relaxt en lief, van wat ik me zo herinner.

Zo, ik heb mijn profiel eens geupdate met bijrijdpaardje er ook bij.

Wat een hoop zadel/singel-troubles ineens zeg, niks aan :(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:20

Ik heb hem beleerd en een tijd gereden. Plan was om hem te leasen. Uiteindelijk na 1,5 week terug gegaan wegens omstandigheden. Leuk paard met veel potentie voor de sport en erg fijn om te rijden maar als hengst geen doen om hem op een stal met meerdere paarden te stallen. Hij rende al stijgerend met mij aan het touwtje slepend naar z'n paddock.... Ging uiteindelijk wel beter maar durfde hem niet door iemand anders buiten te laten zetten.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:48

__Nicky schreef:
Ik heb hem beleerd en een tijd gereden. Plan was om hem te leasen. Uiteindelijk na 1,5 week terug gegaan wegens omstandigheden. Leuk paard met veel potentie voor de sport en erg fijn om te rijden maar als hengst geen doen om hem op een stal met meerdere paarden te stallen. Hij rende al stijgerend met mij aan het touwtje slepend naar z'n paddock.... Ging uiteindelijk wel beter maar durfde hem niet door iemand anders buiten te laten zetten.

Lol
hij probeerde hier 1x langs me heen te gaan, dat heeft ie geweten ook :') Maar hij is leuk, maar wel voor iemand die consequent is en hengsten gewend. En het is er 1 die bezig wil zijn, hij moet ook lekker naar buiten kunnen :)

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:52

Me flaptop laad weer niet op wordt er zo moe van.
Sorry alvast voor alletype fouten hihi.
Singels hier ook altijd drama .
Heb op geve moment zooitjebontjes gekocht dezs gaan elke
Week in dewas werkt prima moet ik zeggen .

Ik heb zelf ook altijd mega de zenuweb als ik op wedstrijd ben.
Pasalsik de ring in ga is het ineens weg.
Barry/barrel staat inidd tekoop echt superr lieve hengst.
Gelukkig heeft hij het karakter van ze paps .
Barryis eigenlijknooit lastig geweest heefttot hij 1,5 bij mij gewoont
Hij liep hier altijd tussen de merries hij was vroeger echt sulletje.
Nu maar afwachten op ze half broertje of zusje en een van barry ze veulens wordt hier geboren