Iloontjeehh schreef:Zijn er hier nog meer mensen met arabieren die snel ergens gevoelig/allergisch voor zijn? Moyo had afgelopen zomer een enorme allergische reactie ergens op. We weten nog steeds niet precies wat het was maar hebben het maar gewijt aan het eten van een boom (oké, hij moest er zijn best voor doen maar hij kon er net bij als zijn buitenluik open stond) Onwijs veel bulten overal en enorme jeuk. DA is er toen bijgeweest, spuit gekregen en wat pillen en dat was het. Nu stond ik afgelopen weekend even met hem te kroelen en hé, weer zo'n gekke bult op zijn hoofd. Even verder gevoeld en inderdaad toch wel weer een aantal bulten op z'n lichaam. Het lijkt erg op dazensteken maarja... daar is het nu ook de tijd niet voor. Maar even afgewacht want het leek redelijk rustig en in tegenstelling tot van de zomer had hij er geen jeuk aan. Nu vanmorgen waren er toch weer bulten bijgekomen dus in overleg met de DA besloten hem maar even goed met betadine shampoo te wassen en mocht het niet overgaan toch even naar laten kijken. Het is ook geen spoed ofzo en hij lijkt er weinig last van te hebben maar het zit toch niet helemaal lekker. Enige wat ik me kan bedenken is dat hij wellicht gevoelig reageert op de cowboy magic (dag ervoor mee ingesprayd) of dat er iets in het hooi of stro heeft gezeten. Toch raar...
Dos had na de geboorte van Doortje ook zo'n aanval, opeens overal bulten op haar lichaam. Dierenarts laten komen, maar die mocht van haar niet in de buurt komen tot op het gevaarlijke af, dus maar afgewacht en het is vanzelf weggetrokken. Dierenarts dacht aan of een reactie op de afvalstoffen van de bevalling of een vliegenaanval o.i.d.