[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 07:18

Een voorsmaakje voor de liefhebbers! Ik zal vandaag of morgen nog eens door de rest van de foto's gaan en een topic openen :)

Sem staat links, zijn maatje Nathan rechts :) Ze waren heel braaf en we konden zelfs al een dressuurproefje rijden met hen.

Ik sta achterop, één van mijn men-collega's was met het span aan het rijden. De man heeft zelf trekpaarden, dus het was wel even wennen :j

Afbeelding

Helaas weet ik niet of we deze combinatie nog vaak tweespan zullen rijden. De eigenaar van het andere arabiertje geeft aan totaal geen voeling met het span te hebben, hij wil/durft er zelfs niet mee rijden. Daar komt nog bij dat zijn paardje het lichamelijk erg moeilijk heeft in de koets, waardoor het span waarschijnlijk nooit helemaal goed zal lopen. Maar ik ga zeker nog verder enkelspan rijden, en wie weet vinden we een ander tweespanvriendje :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 08:01

Ha jaaaa Katja! Goed geraden! Mohammed idd.
Voor de liefhebber: http://myequestrianworld.blogspot.nl/20 ... t.html?m=1

Wat onwijs gaaf Eline! Ziet er echt tof uit!
Jammer dat de eigenaar van t andere paard t niet ziet zitten. Hopelijk vind je een ander maatje voor in t span. Of je schaft er een vriendje bij aan? :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:32

Gecondoleerd Joyce.

Spannend met Aziza!

Leuk mikadobalkjes, volgens mij leert Tie heel snel als ik het zo lees, dat gaat helemaal goedkomen dit seizoen! Jammer dat haar volle zus is overleden...

Even een dikke knuffel voor jou Kat :(:) Fijn dat de paarden je wat kunnen opvrolijken!

Klote dat er niks uit het onderzoek kwam Joyce! Maar hee, wat goed van Assie!

Ja Kat, kan niet ontkennen dat ze vies zijn :') Vies, maar wel gelukkig, leukerds!

Noah is flexibel :D En heerlijk van de zon genoten, ooh ben zo toe aan wat warmere temperaturen!

Goed bezig met Noor Gelske!

Zaar is knap! <3 Aha, dat van die duim wist ik niet, mooi!

Wat een mooi span Eline! Jammer dat het niet helemaal lekker gaat met tweespan, nou ik vind enkelspan ook al heel stoer!

Gisteren met Suus meegeweest naar wedstrijd, volgens mij in een recordtijd (voor de westernwedstrijden dan) 12.00 uur weg en rond 16.00 uur weer thuis, heerlijk haha! :D Was weer gezellig, goede sfeer, Asiyah leert steeds beter te ontspannen en ging zonder mutsen weer de trailer op dus top! Resultaat staat op fb :D

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:13

Eline, Noah is altijd wel gretig met springen, maar van veel korte-bochten-werk moet hij sneller gaan denken, en daar wordt hij altijd wel heet van ja :)) Mooi span zo met z'n tweeën zeg, wel jammer dat het waarschijnlijk geen tweespan blijft. Maar als het andere paardje het er fysiek moeilijk mee heeft snap ik dat de eigenaar het niet door wil zetten :j
Lekker vlot wedstrijdje dus Iloon! :Y)

Ik heb morgen twee verschikkelijke hertentamens over biologie... het is gewoon zo veel stof en gaat zo in op details! -O- had op de toets een 4.2 en een 3.8 :x Ik snap steeds wel waar het over gaat, maar de details blijven gewoon niet genoeg hangen |o |o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:29

Leuk dat tweespan zo! jammer van de andere Arabier.

Heftig Tam succes met de hers!

Ik heb een bijbaan gekregen bij mijn stageplek voor de zaterdagen, dat is wel een eer vind ik! (banketbakker)

Super Ilona dat het zo lekker gaat met Asiyah!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:32

Wat leuk Kat, gefeliciteerd!! :D

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:00

*kruipt even uit de meeleesmodus*

Prachtige plaatjes komen er Weer voorbij!
Gefeliciteerd Katja! Snap dat je daar ontzettend blij mee bent!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:26

Leuk Iloon, en wat fijn dat Asiyah zo goed ging :)

Oei Tammy, heel veel succes met je hertentamens morgen! Sem wordt trouwens ook wel heet van dat korte-bochten-werk :')

Katja, gaaf dat je een bijbaan hebt! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:49

Jeetje, Eline, wat gaaf zeg, zo'n tweespan met arabjes! Mooie foto. Jammer dat het niet vaker gaat kunnen, maar enkelspan is ook leuk toch? Misschien vind je nog wel een keer een maatje voor hem.

Ilona, jeeetje wat hebben Suus en Asiyah het weer goed gedaan!! Gefeliciteerd met de fantastische uitslag weer en heerlijk om te horen dat het trailerladen al weer zoveel beter gaat nu.

Tamara, veel succes met je hertentamens -O- Dat soort dingen zijn altijd rottig. Even door bikkelen, hopelijk gaat deze keer beter!

Katja, wat heb je weer een heerlijke foto's van je kudde gemaakt :)

Yildiz, die van jou mogen er ook wezen hoor!!

Kijk jongens, Mish haar stalletje staat al voor haar klaar :D

Afbeelding

Zaterdag gaan we haar verhuizen *\%/* Ik heb er zo'n ontzettende zin in jongens, niet normaal.

Tot slot nog een paar leuke foto'tjes van vorige week met zoutenootjes :D

Afbeelding
Opstellen? Kijk, dat doe je zo! :')

Afbeelding
Check dat lange pad dat we af moeten wandelen voordat we nu bij Mish zijn; de boerderij staat daar heeelemaal achteraan :+

Afbeelding
Knappe grote meid <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:45

Leuke foto's zeg Eline, Mish ziet er goed uit! :D

Voor de geïnteresseerden: het topic van de men-arabjes kan je hier bekijken :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:27

Joyce gecondoleerd met het verlies van je oma :(:)

Roma wat een waanzinnig mooie foto's van Aleeyah in de sneeuwstorm! <3
Spannend hoor met Aziza, ben heel benieuwd wat ze ervan aan het fabriceren is daarbinnen hihi.

Gelske, zo leuk om te lezen die ontwikkelen zo met je 2 ukkies. Die zijn nu bomb proof joh!

Miran ook weer heerlijk aan de slag, lekker! Ook wel ideaal zo, die extra dochter hulp bij de paardjes. En gezellig! :D

Fijn Joyce dat Assie zo braaf was!

Hihi en weer lekkere modderpaardjes van Katja, genieten voor ze! Hier is de wei en paddock weer aardig droog, dus de rol sessies zijn weer vollop in gang, dus hier ook bagger pony's :roll:

Cavaleti's in S vorm?! Jeetje das pittig. In galop? Knap zeg!

Leuke foto's van het tweespan Eline! Ook al zo mega knap!

Jeetje Iloon ik zag het op fb voorbij komen, wat goed van Suus en Asiay!! Ook met traileren goed, wauwie! Ook echt toffe prijzen zeg!! Ik ga altijd naar de wedstrijden waar ze geen prijzen weggeven haha mijn grootste prijzen zijn een borstel en een foto geweest := Suus wint ff een showhoofdstel met teugels! Hoppa :D
He maar het was een D show toch, wat houd dat nou precies in? Ik zag dat er meer D shows aankomen dit seizoen. Is met uitleg van jury toch? Maar wel gewoon voor officiële punten?

Tam succes met je hers!!
Katja gefeli met je bijbaan!

Leuke foto's van Mish! Wordt al een echte dame zeg. Spannend voor de verhuizing!

Hier een super druk paardenweekend gehad, heerlijk.
Vrijdag avond had ik mijn 2e les dit jaar bij Krista. Nu sinds 2 maanden weer begonnen om daar 1x per maand op een van haar paarden te lessen. Heb ruim 3kwart jaar niet meer echt gereden, dus kan geen kwaad om er alweer beetje in te komen voordat ik op Raff kruip.
Les ging lastig, me heupen zitten aan alle kanten vast, maar uiteindelijk fijn gewerkt en me eerste echte spin gedaan, voelde echt kicke! :)) Nu al 3 dagen krom van de spierpijn hahaha.

Zaterdag hadden we voor het eerst les bij ons thuis, ideaal!
Voor Raff was het tijd om met de dubbele lijnen verder te gaan. Heb de afgelopen maanden veel gewerkt om hem te laten wennen aan de lijn achterlangs (met zijn panische benen was dat al een klus op zich :Y) ) maar nu gingen de lijnen voor het eerst vast aan zijn hoofd.
Binnen 5 minuten had hij door wat de bedoeling was en kon hij links en rechtsom draaien en stilstaan. Toen moest ik hem overpakken en hebben we zelfs al een eerste bocht in draf gemaakt en een paar passen galop gedaan. Ik ben zelf nog helemaal niet thuis in de dubbele lijnen, maar vond het echt super leuk en Raff pakte het geweldig op. Al met al, we hebben nu dus het begin van 'het stuur'! :D En er weer een nieuwe uitdaging bij!

Zondag vooral van de zon genoten en hiervan gebruik gemaakt om de jongens door de wasstraat te halen. Erna natuurlijk snel wat foto's geschoten in de bak. Inmiddels zijn ze weer net zo zwart als eergisteren, maar ach ja, we zijn lekker bezig geweest :')
Erna nog even me zussie gestrikt om een sessie te doen met het hangen bij Raff. Was de 2e keer en dit keer zijn vanaf een lager opstapje gaan werken, zodat ik meer vanuit het voetje geven erop moest komen. Dus meer druk en gewiebel, maar hij deed het keurig. Eenmaal erop liggend nog wel een steunende hand onder 1 been van me zus, maar me volle gewicht lag er nu helemaal op. Je voelde en zag hem echt flink zwabberen om zijn balans te vinden, maar toen hij de laatste keer iets verplaatste en erna weer netjes stil ging staan uit zichzelf, gelijk gestopt +:)+

Screenshot uit een filmpje van de dubbele lijnen
Afbeelding

En de jongens toen ze eventjes schoon waren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:40

knappe Mish! Ellen komt hier zaterdag op bezoek.

Ik vind Raff echt leuk <3

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:45

Gecondoleerd, Joyce!

Heerlijk als ze zo lekker aan het spelen zijn, Miranda! Braaf zo met Nikita zonder zadel!

Wat heb je toch mooie meiden, Roma, ben benieuwd wat Aziza aan het bakken is daarbinnen!

Jullie doen zoveel leuke dingen met die kleintjes, Gelske, daar krijg je echt fijne paarden van! Wat is Noor toch een sjieke merrie!

Sterkte, Katja! Gelukkig hebben de paarden je wat op kunnen vrolijken! Knapperds heb je toch! Gefeliciteerd met je nieuwe bijbaan!

Top van Asal dat ze zo braaf was, Joyce, dat is genieten!

Wat is je dametje knap, Yildiz!

Gaaf zo'n tweespan, Eline!

Dat heeft Suus goed gedaan, Ilona! En fijn dat het trailerladen ook goed ging!

Succes met je hertentamens, Tamara!

Wat leuk dat Mish zaterdag al naar je toe komt, Eline, spannend!

Wat heb je toch een knapperds, Canisia!

Lekker weekendje weggeweest met m'n liefste <3 Dus weinig paardenverhalen te vertellen. Wel zijn we gisteren nog even bij de opfok langsgereden, ik had Euforio al veel te lang niet gezien vond ik zelf. Toen we aankwamen, stond ie heerlijk in het zonnetje te relaxen met z'n vriendjes. Lekker met hem geknuffeld, hij is zo rustig en braaf, love him!
Afbeelding
Even alleen een anonieme foto, want boehoehoe wat is ie lelijk op het moment :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:46

Anoniempje :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:09

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:31

Ooh wat heerlijk voor je Eline, eindelijk je meisje dichtbij je! Gezellig dat Ellen er was!

Haha, ja Canies was niet voor de punten (vandaar misschien die toffe prijzen als goedmakertje haha _O-) Was L5 t/m L3 met een educatief karakter, dus wat meer uitleg van de jury naderhand. Nu viel dat op zich wel mee zei Suus maar ze had toch wat handige tips gekregen, hoorde dat de uitleg wel uitgebreider was bij de andere levels. Maar toch weer even mooi meegenomen, mooie kans om weer even te kijken waar je staat. Het aantal deelnemers viel wel wat tegen, maar de jury had ervan genoten zei hij :D Wat gaat dat goed met Raffi, wauw! Voor je het weet zit je erop! Vind het zo gaaf dat jullie zoveel voorbereidend werk doen, als Jassie 3 is mag hij ook wat meer aan de bak ~~}>

Die manen zijn echt te gek Annika! Haha, hij trekt vast snel bij maar idd: ik heb hier ook foto's ook mijn laptop dat ik denk: "omg, wat waren ze lelijk als jaarling" _O-

Baal er nog steeds van dat er twee leuke dingen tegelijk vallen op 7 maart -O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:41

Zijn er hier nog meer mensen met arabieren die snel ergens gevoelig/allergisch voor zijn? Moyo had afgelopen zomer een enorme allergische reactie ergens op. We weten nog steeds niet precies wat het was maar hebben het maar gewijt aan het eten van een boom (oké, hij moest er zijn best voor doen maar hij kon er net bij als zijn buitenluik open stond) Onwijs veel bulten overal en enorme jeuk. DA is er toen bijgeweest, spuit gekregen en wat pillen en dat was het. Nu stond ik afgelopen weekend even met hem te kroelen en hé, weer zo'n gekke bult op zijn hoofd. Even verder gevoeld en inderdaad toch wel weer een aantal bulten op z'n lichaam. Het lijkt erg op dazensteken maarja... daar is het nu ook de tijd niet voor. Maar even afgewacht want het leek redelijk rustig en in tegenstelling tot van de zomer had hij er geen jeuk aan. Nu vanmorgen waren er toch weer bulten bijgekomen dus in overleg met de DA besloten hem maar even goed met betadine shampoo te wassen en mocht het niet overgaan toch even naar laten kijken. Het is ook geen spoed ofzo en hij lijkt er weinig last van te hebben maar het zit toch niet helemaal lekker. Enige wat ik me kan bedenken is dat hij wellicht gevoelig reageert op de cowboy magic (dag ervoor mee ingesprayd) of dat er iets in het hooi of stro heeft gezeten. Toch raar...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:49

Nee Ilona eigenlijk niet, wat lastig zeg!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:58

Dan zou ik het hooi gelijk even goed nakijken, want misschien zie je planten ofzo, weet je ten minste of daar iets mee kan zijn.
En als je niets vind kun je ook nog kijken hoe hij reageert als je weer c.m. gebruikt.
Er zijn trouwens ook wel insecten actief, Fu stond al te schuren. :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:00

Iloontjeehh schreef:
Zijn er hier nog meer mensen met arabieren die snel ergens gevoelig/allergisch voor zijn? Moyo had afgelopen zomer een enorme allergische reactie ergens op. We weten nog steeds niet precies wat het was maar hebben het maar gewijt aan het eten van een boom (oké, hij moest er zijn best voor doen maar hij kon er net bij als zijn buitenluik open stond) Onwijs veel bulten overal en enorme jeuk. DA is er toen bijgeweest, spuit gekregen en wat pillen en dat was het. Nu stond ik afgelopen weekend even met hem te kroelen en hé, weer zo'n gekke bult op zijn hoofd. Even verder gevoeld en inderdaad toch wel weer een aantal bulten op z'n lichaam. Het lijkt erg op dazensteken maarja... daar is het nu ook de tijd niet voor. Maar even afgewacht want het leek redelijk rustig en in tegenstelling tot van de zomer had hij er geen jeuk aan. Nu vanmorgen waren er toch weer bulten bijgekomen dus in overleg met de DA besloten hem maar even goed met betadine shampoo te wassen en mocht het niet overgaan toch even naar laten kijken. Het is ook geen spoed ofzo en hij lijkt er weinig last van te hebben maar het zit toch niet helemaal lekker. Enige wat ik me kan bedenken is dat hij wellicht gevoelig reageert op de cowboy magic (dag ervoor mee ingesprayd) of dat er iets in het hooi of stro heeft gezeten. Toch raar...

Dos had na de geboorte van Doortje ook zo'n aanval, opeens overal bulten op haar lichaam. Dierenarts laten komen, maar die mocht van haar niet in de buurt komen tot op het gevaarlijke af, dus maar afgewacht en het is vanzelf weggetrokken. Dierenarts dacht aan of een reactie op de afvalstoffen van de bevalling of een vliegenaanval o.i.d.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:22

Baby Euf! Fijn dat hij het zo goed doet. Ben heeul benieuwd hoe hij er dalijk als volwassen man uit komt te zien!

Ah dan had ik het goed gezien, super leuk zeg!! Als ik het eerder had geweten had ik denk ik ook wel gegaan :j Myna ging ook toppie met jack las ik, arabs represent!

Hihi moet eerlijk zeggen, ik wist dat je veel vanaf de grond kon doen, maar dat ik het allemaal zó leuk zou vinden had ik niet verwacht. Hij is nog niet eens onder het zadel en de 4/5 dagen per week dat ik iets met hem doe is eigenlijk alsnog te weinig om alle dingen die ik wil oefenen elke week te doen.
Idee is om hem zo gespierd, gecoördineerd en lening mogelijk te hebben, voordat ik serieus ga rijden. Inclusief alle basis oefeningen vanaf de grond. Hierdoor wordt het (hopelijk) dalijk onder het zadel allemaal veel makkelijker en beter begrijpbaar voor hem.
Gister weer geoefend met schouder binnenwaarts. Hier had hij een paar maanden geleden mega veel moeite mee dus heb dit toen laten rusten. In de tussentijd veel met balken, achterhand en voorhand turns gewerkt en nu komt die schouder binnenwaarts er ineens prima uit. Hoop uiteindelijk ook in draf aan de hand schouder binnenwaarts en travers e.d. te kunnen, maaarr dat duurt nog wel even :+ haha en in de tussentijd ga ik rustig verder met het zadelmak maken.

Vreemd van Moyo! Shamit reageerde ook altijd heel heftig op van alles. Kwam er altijd via haar huid uit. Van de CM kreeg ze veel schilfers, van tarwekiem olie zat haar hoofd vol met korsten en van al het andere wat ze binnenkreeg wat anders was dan normaal kreeg ze mega jeuk. Maar zulke bulten heeft ze nooit gehad.. Heel vreemd!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:40

Wat ben je lekker bezig met raf op de grond kun je zeker ook goed een paard trainen alleen als je er eenmaal opzit is de grond weer niet zo fijn :P flauw grapje ;) .
Heel herkenbaar de paarden mooi schoon maar nooit voor lang leuk om Nadesch weer te zien vioorbij komen ik kon hem nog wel toen hij van de vorige eigenaar was en raf is echt een knappeert heerlijk koppie zit daar op.

Ja kan goed allergie zijn Iloon maar ja en dan is het lastige met allergie waar komt het door. Even opschrijven als hij ze heeft in een boekje en wat je eventueel anders hebt gedaan mischien kom je er dan uiteindelijk achter.

Gewoon je mannetje delen met ons hoor Annica we hebben allemaal jonge dieren of gehad daar kijken we echt wel door heen. en wat heerlijk dat hij zoon rustige knuffel is <3 .

Mish haar stalletje klaar leuk hoor ze ziet er ook al zo lief knuffelbaar uit,

Super van je werk Kat ohh wat heerlijk banket kun je daar wel van af blijven zou geen goed berope voor mij zijn.

School valt niet mee he zeker als het niet blijft hangen succes met je hertentames Tammy.

Suus ging weer top wel lekker zo snel weer terug en nog gezellig toe toppie dagie dus.

Jammer dat het tweespan niet verder gaat mischien als ze wat verder zijn dat de anderen eigenaar wel weer intressen heeft.

Yildiz ook weer lekker op pad en even met de puk aan de gang het is zo leuk met dat kleine grut even wat doen en ohh zo fijn voor straks. Ze heeft echt een koppie om te zoenen <3 .

Vandaag weer een mijlpaal voor Noor we hebben het zadel opgehad het ging super maar hellaas het nadeel van rond geribte dames het zadel schoof naar voren en begon te klapperen nog even het weer naar achter gedaan en iets meer aangesingelt maar na drie drafpassen lag het weer naar voren dus ja dat is paardje pesten dus hebben we het eraf gehaald. Volgende keer maar een ander zadel ik denk dat die van Sil wel past aangezien die het zelfde probleem heeft. Thuis gekomen hebben ik ook nog even op haar gehangen ook dat ging goed ze reageert echt verasend braaf op alles. Nog lekker even een rondje polder gedaan op Sil en Dibah en toen was de dag weer op :D .

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:43

Super Suus! Goed gedaan! *\o/* En Myrna ook al zo goed!
Arabian powerrrrrr!
Hier geen overgevoeligheden gelukkig. Vriendin van me had bij haar ijsco wel een overgevoeligheid van de CM, manen vielen ervan uit... :\

Ha ja Canies daar heb je echt veel profijt van binnenkort al dat grondwerk. Merk ik met Nour ook mega!

Leuke pics Eline!!

Katja nogmaals proficiat! Super eer! Y)(^)

Thx y'all voor de leuke complimentjes! Ben ook waanzinnig trots op m'n jongste vriendinnetje en heel benieuwd hoe deze dame uit gaat groeien...

Vandaag grondwerk met Nour, loswerken aan de longe, vrij springen en tot slot nog ff gehalterd. Ik twijfel of ik niet nog n showtje pak als hij toch meedoet in n ridden.
Daarna ff grondig gewassen, hij was echt ranzig van t rousen met z'n maat op de grote zandpaddock.
Hij vond t wel lekker die verwennerij hihi. Nog n massage en hij was weer als nieuw hihi. Nog ff bakkie gedaan heel penny in z'n stal. Vond ie wel gezellig! :9k

Nour van heeeel dichtbij :D

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:13

Moooooie wang! van Nour weer in beeld :D

Lekker bezig Gelske!

Hebben jullie ook allemaal zulk heerlijk weer?

Ik heb ook nieuws :D Ik heb op Blue gezeten! Noem me onverstandig maar het moment leek daar. Ze stond zijdelings langs het hek haar muesli te eten en ik ben op het hek gaan zitten en op haar gaan hangen. Daarna met 1 voet op het hek steunen rechts en het linkerbeen over haar rug gelegd en een klein beetje half zitten terwijl ik zo weer over kon stappen op het hek. Daarna helemaal gaan zitten. Ze keek om rook aan mijn voet en at weer verder. Lief paardje <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:18

Whoop whoop! *\o/* Super cool Katja! Dat voelt vast fan-tas-tisch!!! {:}

Kaak, Katja, kaak.... >;) :P ;)