yup!! En meedoen!! Ik wil volgend jaar mee doen aan de zadel rubriek.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 09:22
Leuk! Dressuur of Western?
Bimmetje
Geplaatst: 30-09-12 09:31
western natuurlijk!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 09:51
Was al bang dat je je dressuurpak weer tevoorschijn had gepakt, haha! Leuk! Misschien dat ik Tie dan ook wel mee neem! Vorig jaar is die rubriek geloof ik niet doorgegaan? Hopelijk komend jaar meer animo!
Bimmetje
Geplaatst: 30-09-12 10:30
ja daarom en als jij dan ook mee doet, zijn we iig al met zn 2en.
ennuhh dressuurpakkie blijft in de kast heur!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 11:32
Top! En er zal vast nog wel meer animo voor zijn (hoop ik dan toch?).. Uiteraard eea afhankelijk van Tie... Hopelijk is ze tegen die tijd prachtig drachtig.
Luominen
Geplaatst: 30-09-12 17:54
Sint-Oedenrode vond ik echt heel netjes qua organisatie en terrein. Het had ervoor geregend maar zaterdag bleef het redelijk droog (zondag was ik er niet).
En volgens mij ging de westernrubriek niet door, door iets met de jurering?
Oh, door wie ga je ze laten dekken, Yildiz? Spannend...
Als jullie beiden meedoen aan de rubriek volgend jaar, ben ik van de partij om te komen kijken!
Yil, hoop ook dat ze dan mooi drachtig zal zijn en dat ze tegen die tijd nog rijbaar is, zodat je gewoon lekker mee kan doen.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-12 19:41
Volgens mij is er nog niet eens n datum bekend, haha! Maar staat genoteerd! Gaat je merrie dan ook weer mee Luominen?
De vorige keer heb ik Tie tot een maand voor de bevalling kunnen rijden en tot 8 maanden intensief. Dus dat gaat hopelijk wel lukken! Wist je overigens dat n IJslander vanaf 4 maanden dracht niet meer mag worden uitgebracht in wedstrijden? Blijkbaar presteren drachtige merries beter? Nou ja... Laten we t hopen!
Tie wordt gedekt door Jazzmeen.
Luominen
Geplaatst: 30-09-12 21:43
Mijn merrie bevalt in april. Als zij in orde is en met het veulentje is alles goed, en ik wil hem/haar eens laten deelnemen aan een show, zijn we misschien van de partij. Sowieso gaat Gladdys nog eens naar de premiekeuring om een poging te doen een hogere premie te halen maar omdat ik graag hoefijzertjes eronder heb tegen dan, is het misschien niet zo praktisch om haar te laten beslaan met een veulen ernaast (misschien binnen 2 jaar dus?). We'll see!
Datum wordt genoteerd van zodra die bekend is, dan neem ik mijn camera mee en beloof ik enkele plaatjes te schieten
Jazzmeen heeft knappe nakomelingen, hé? Ik ben erg benieuwd naar de combinatie met je Tie!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-12 18:33
Spannende tijden!! Van wie is ze drachtig?
Vergeten jullie niet te stemmen?!!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-12 20:37
Stilletjes hier.... Hoe gaat het met jullie?
Hier ook rustig hoor... Heel druk met andere dingen en door t plensweer afgelopen week maar weinig gereden. Gelukkig vordert de bouw van de binnenbak gestaag dus hopelijk hebben we daar snel profijt van!
hier ook rustig en druk met andere dingen idd. Rijden is hier ook wat uitgebleven door het weer en het tijdgebrek. Maar gaat wel weer goedkomen hoor.
Verder hebben we vandaag mijn 2,5 jarige shetland hengst naar de hengstenhouderij gebracht. Hij word klaar gemaakt en getraint voor de hengstenkeuring in december. Erg spannend allemaal. Hij heeft het goed gedaan onderweg op de trailer en hij staat daar heel goed. Maar ja het is toch altijd mijn kereltje geweest he en ja ik mis hem.
CounTree
Geplaatst: 06-10-12 23:46
wat binnenbak??? waar dan?
Hier ook weinig gereden. Andere nuttige dingen gedaan, zoals inloop kledingkast opruimen, wat dan resulteert in een dagenlange soort binnenshuis verhuizing van allerlei rommel zaken. Stuks of 14 plastic dozen gekocht. Moet zeggen er is nu weer ruimte. Vandaag de boel voortgezet in mijn ontplofte zadelkamer. Mijn dekenrekken geordend, kasten geordend...lege verpakkingen eruit etc. Oude paardendekens die echt niets meer waard zijn, zijn nu hondenmand dekens geworden. En nog bruikbare dekens die te klein zijn en andere dingen staan op marktplaats. Moet nog ff 1 deken wassen, dan kan die er ook op.
Vandaag de boel weer eens naar buiten gedaan. Voor elk paard een passende deken opgezocht...daar begon de dag dus mee, vandaar de ontplofte zadelkamer whaha. Scarlet helemaal gefrustreerd over der deken, grote neusvleugels toen dat monster al om haar lijf moest.....Nee neem dan de stoere paint hengst Peppy, die verrekt geen spier, vindt het allemaal wel best. Het viel ons wel direct op, dat Peppy inmiddels groter is dan Scarlet....hmmm stoppen nu met die groei! Aangekomen in de wei....werd het "dat ding moet van mijn rug af"-rodeo. Tjonge wat ging Scarlet te keer. Alle paarden telkens in de ankers als madam bokkent en toeterend (heeft ze van June dat toeteren) voorbij kwam. Nou liever die deken dan ik....slik. Malloot!! De rest ging natuurlijk beetje mee doen....Cyann merkte op dat Peppy deed alsof ie arabier was. Tja waar je mee omgaat.....neus in de lucht, staart op zijn rug en een beetje vreemd opwaards draven voor een uber coole paint hengst. Het zag er werkelijk niet uit. Dat hoort niet!! Het zag er erg homo uit, aldus cyann der vriendinnetje hahaha
Qua lessen wordt het hier ook even anders.... An is nl. verhuist naar madepolder. Tja en om dan ff savonds te gaan lessen met cyann dat wordt hem natuurlijk niet....dan ligt ze voor 2200 uur niet op der bed. Dus 1x in de 2 weken prive les, zal anders worden ingevuld. We moeten het nog ff bekijken, maar kans groot dat ze ons voorlopig gaan zien te Bergen op Zoom. Cyann wil graag bij An blijven lessen, maar ze begrijpt dat dat best lastig gaat worden en dus zei ze...nou dan wil ik toch maar les van JP. Dat wilde ze dus eerst niet.
Yeah ruimte in mijn zadelkamer!! ruimt toch lekker op zo haha
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 11:44
Kan me voorstellen Jes, t blijft je kleine gup! Wordt dan spannend in december! Brengen zij m dan ook voor of doe je dat zelf?
Je hoeft niet zo zuinig te zijn met pics hoor Nancy! Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar Scarlet. En Peppy... Volgens mij heb ik daar alleen een veulenpic van gezien?! Werkelijk schandalig...
Ja het is er dan eindelijk van gekomen! De vergunning lag er al even maar nu is de bouw van de binnenbak van start gegaan. Al heel binnenkort gaat het dak erop, ben benieuwd... Toch wel fijn als je binnen kunt rijden in ons kikkerlandje.
hihi ...solly beetje weinig pics....I know. Wie weet ....duik ik straks de wei nog in.
Maar waar dan?? krijg je nou zelf een binnenbak? Hoe groot wordt ie?? VERTEL!! Wat gaat je ventje trouwens lekker hey op de kalender!! joehoe!!
Vandaag weereens richting Bergen op Zoom geweest en een heerlijk buitenritje gemaakt met 2 andere. Wat een pracht terrein is het daar toch. Heuveltje op en af en jawel ik wist June te overtuigen dat het water haar niet zo opslokken. Dus heeeeeel voorzichtig durfde ze het aan en toen ze eenmaal wist dat het okay was, liep ze echt heel stoer door het water, geen enkel probleem. Stonden nog wat leuke sprieten riet, dus June heerlijk knabbelen midden in het meertje tot haar buik in het water haha. We hadden alleen gestapt een klein uurtje, dus daarna ben ik nog wat serieus werk gaan doen in de bak. Lekker gedoucht en buiten in het zonnetje June laten drogen, zodat ze nog ff gras kon eten. Was wel ff gezellig.
Leen heeft thuis met Cyann een buitenritje gemaakt, hij op de fiets, cyann te paard.
Succes Jes, hopelijk gaat het helemaal goed komen met ukkie
groetsels, wat een heerlijk weekend is het toch he.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 19:22
Nou ja zelf... Bij ons op stal wordt er n binnenbak gebouwd... Niet zon grote hoor, maar wel heel mooi met het bovenste stuk van de muur semi open (komt een soort van gaas, heel mooi).
Ja zag t ook! Vind t ook n heel leuke pic! Maar eigenlijk had ik gehoopt dat die andere pic beter zou gaan, dan waren er twee kids blij geweest ipv 1!
Vanochtend vroeg uit de veren en een heerlijk ritje gemaakt! Dat doe ik vaker; heel de duinen voor mezelf en zo allemachtig prachtig mooi met de ochtend nevel boven de hei, duizenden zilver glinsterden spinnewebjes van de dauw, echt zoooo mooi! Daarna nog ff samen met Khan z'n spreekbeurt voorbereid en vervolgens naar de opening van mijn jufs trainingsstal, was weer heel gezellig dagje!
klinkt erg leuk yildiz! Heerlijk een half open binnenbak. En ik word direct jaloers na je verhaal van je heerlijke rit vanmorgen.
Nancy, jij bent lekker bezig! Opruiming gehouden, heerlijke rit gemaakt. Goed bezig!!
Met mijn kleine gup gaat het goed hoor ik wel. Zij brengen hem natuurlijk ook voor in december. Ik betaal. Alles word nu geregeld, hoef er verder niets aan te doen, dus ik zorg ervoor dat ik vroeg aanwezig zal zijn 6 december om bij mijn kereltje te kunnen zijn. Het is dan ook mijn verjaardag, dus zou wel een super kadootje zijn he?
Ik heb ook nog een paar spullen te koop voor de liefhebber.
Ik heb ook heel weinig gereden vanaf het NK weer een paar hectische weken achter de rug met ziekenhuis voor me moeder de uitslagen waren toch niet goed.
Bij ons staan de paarden sinds gister lekker weer op stal s nachts en overdag hele dagen in de paddock. Hoop deze week weer wat te kunnen gaan doen met ze. Heb ze zaterdag beide geschoren.
@nancy das balen zeg dat An verhuisd is naar Madepolder.
CounTree
Geplaatst: 08-10-12 13:01
Ja Joyce, was wel heeeeel erg gemakkelijk om An zo in je achtertuin te hebben....helaas pindakaas.