[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:27

Scheelt, de Uk bokt gelukkig niet _O- Een vriendin had een stukje gefilmd, maar aangezien ik af en toe flink aan de noodrem moest trekken tussendoor ziet dit er iets minder vriendelijk uit als mijn filmpjes met Noah :+

Inderdaad heerlijk weer!! Hihi, gekke Fu :D ik wil filmpjes zien! :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:33

Smorgens moet ik broodjes smeren (en heb ik dus dat uitzicht!) en Nikita opjagen dus dan komt filmen er niet van.
En ze stoppen ook meestal als ik eraan kom, gaan ze me aanstaren. :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:49

Joyce, gecondoleerd.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:23

Joyce, sterkte meis. Ook voor je vader en de rest van de familie.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:21

Sterkte Joyce :(:) Gecondoleerd!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:43

Joyce Sterkte voor jouw en je famillie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:54

Sterkte Joyce

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:25

Tis ook overal hetzelfde Miran! := Laat Khan nu zelf z'n brood om mee te nemen smeren, vond ie eerst maar niks maar nu juist fijn nu hij doorheeft dat z'n lunch erop verbetert door zijn zelfgemaakte wraps! +:)+

Ander bitje kan helpen maar lesje wellicht ook om wat handvatten te krijgen zijn enthousiasme wat te beteugelen?
"Er moet iets in zitten, anders ist niks!" Zeggen ze hier over de springtalenten. ;)

Gaaf Eline! En ja graag pics van t tweespan!!! :))

Annika, nieuwe wetgeving paardensperma 2015. Je kunt t zo googlen. Heb ook heel overzichtelijke handout erover maar ik denk niet dat ik die zo op internet mag zetten. Komt erop neer dat er veel verandert, veel geregistreerd moet worden, streng gecontroleerd gaat worden en ook direct, zonder waarschuwing, flinke boetes gegeven gaan worden.
Als je n hengst aanbiedt vind ik eigenlijk dat je daar zelf van op de hoogte behoort te zijn maar ach, een gewaarschuwd mens... :\

Zag gisteren bij de meidjes de bak fijn aan t drogen, dus vandaag daar maar eens gebruik van maken. Verder de meiden ook allemaal maar eens een grote borstelbeurt geven. Ze zijn nu allemaal behoorlijk in de rui. Gisteren alles lekker in t land in hun blote kont, heerlijk weertje! Meteen lentegevoel! :):)
Heerlijk geknuffeld met TT, dotje! ❤️

Daarna zadel op Nour geslingerd en fijn ritje gemaakt!

Afbeelding

Was ook goede oefening voor meneer weer eens met een merrie op stap.
Geoefend met wegrijden en achterblijven. Toen de merrie van hem weg galoppeerde vond hij dat maar niks, maar hij bleef wel mooi bij mij. Alleen nu doof want hij moest natuurlijk wel een hele verontwaardigde brul laten horen. :=
Hij krijgt de baard in de keel, klonk echt serieus grote mannen achtig. :')

En daarna ook hij met z'n vriendje nog even in z'n blote kont naar buiten en genieten van de ondergaande zon.

Afbeelding

Hopelijk wordt het dit weekend weer zo lekker als gisteren!
Hebben jullie nog leuke plannen?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:05

Jullie gaan echt zó hard, probeer af en toe mee te lezen, maar mis een hoop volgens mij, echt geen tijd voor om jullie bij te houden! :+
Ik ga proberen of het me de komende week wel gaat lukken, dan heb ik vrij, aangezien Aziza zou moeten bevallen.

Toch even een poging gedaan om iig de laatste 2 bladzijden bij te lezen.

Joyce, gecondoleerd, sterkte :(:)

Euforio heeft het naar zijn zin! Wat fijn ook dat je regelmatig foto's van hem toegestuurd krijgt.

Miranda, wat tof! Dat zal je dochter wel fantastisch gevonden hebben, te paard van school gehaald worden! Dat was vroeger toch de penny-droom van iedereen?

Ilya naar de Eifel, je zal hem wel gaan missen Katja! Maar wel fijn dat je een goede plek voor hem gevonden hebt, al is het wel jammer dat het zo ver weg is. Maar ach, beter ver weg een goede plek dan dichtbij een mindere. Gelukkig heb je nog een tijdje voordat hij gaat verhuizen.

Yildiz, wat ziet je kleine dame er blij uit :) Super goed dat je haar toen aangehouden hebt, altijd het best om zelf veel plezier van ze te hebben!

Tamara, kan me voorstellen dat zo'n groot paard niet te houden is, vooral niet als ze zo enthousiast worden!

Druk paardendagje Gelske. En wat een grapjas die Qaseem, gelukkig dat zijn zusje een stuk nuchterder is :D

Eline, tweespan, dat lijkt me ook heel gaaf, maar wel moeilijk. Ik ken sowieso niets van mennen, heb het hooguit een paar keer gedaan bij de mensen waarbij ik een tijd renarabieren bij gereden heb. Maar dat was met begeleiding :') Verder lijkt het me best eng, kan toch heel wat meer fout gaan als ze raar gaan doen met een kar erachter.

Wat een heerlijke foto's weer Yildiz! Jaloers.. :o Mis het rijden momenteel zo onwijs! Heb er over nagedacht om er een paard bij te kopen voor onder het zadel, maar ik ben bang dat dat hem niet gaat worden op dit moment. Dus dan nog maar een jaar wachten totdat Fardani onder het zadel kan. Maar dat duurt nog zó lang O:)

Vorige week heb ik nog wat foto's van Aleeyah in de sneeuw gemaakt, ik geloof dat ik ze hier nog niet had laten zien?
[KS-ITP] Aleeyah in haar allereerste sneeuw(storm)!

<3
Afbeelding

En nog een fotootje van Aziza met haar dikke buik :D

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:13

Zo dat ziet er een leuk ritje uit Yildiz :D

Wat zijn Aziza en Aleeyah toch leuk <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:57

Das jammer van de nieuwe regels Yildiz ik denk zo ie zo dat het fokken steeds strenger ( duurder) gaat worden ik heb altijd het idee dat regels alleen maar gemaakt worden om er weer meer aan te verdienen.
Dat ziet er wel weer heerlijk uit je ritje.

Ik kan dat Miranda kijk je uit het raam zijn ze zo leuk bezig tot je naar buiten gaat met de camera ;)

Ja het gaat hard he als je niet telkens post zie je echt door de bomen het bos niet meer. Azzziza houd het nog even spanend maar voor je het weer staat er weer zoon pracht veulen als Aleeya.

Sem weer goed zijn best gedaan met springen leuk tweespan als het goed is zit het weer in ieder geval mee.

We zijn vandaag voor het eerst met de pukkies naar de bak geweest zonder volwassen paard. De heen weg waren ze wel een beetje druk maar na een klein gesprek liepen ze braaf mee. In de bak lekker samen uit hun dak een groep honden die voorbij kwam waren wel heel intresant Erwin pakte nog even een balkje en daar liep het tweetal gewoon gezellig achter hem aan wat heb jij nou allebij er even over heen laten stappen het maakt ze allemaal geen fluit uit. In de verte hoorden we al de carnavals optocht aan komen dus zijn we maar weer huiswaarst gekeerd ook dat lawaai boeide ze niet heerlijk stel toch :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:49

Lekker Yil, er zit ook geen vacht op dat paard he!
Nikita doet tussen de middag altijd tosti, ze helpt best veel, soms avondeten maken en ze stofzuigt elke week. :j

Leuke foto's van Azis en Aleeya! <3

Gelske, ja, ze stoppen meestal met hun optreden..maar als ik straks een zoomlens heb kan ik van verder proberen!
Lekker dat de pukkies al zo braaf zijn, ik wou dat mijne vroeger ook wat meer had meegemaakt. :j

Vandaag gelongeerd en Nikita nog even zonder zadel gehobbeld.
Nikita heeft Zos ook gelongeerd want die wordt tonnetje rond..en ik heb vandaag voor het eerst buiten in de bak zitten en liggen met Zos geoefend!
Hij deed het geljjk, knappe pon! :D

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:39

Heerlijk zon kind Miran! Ben zelf dol op koken dus probeer de kids er ook bij te betrekken en dat begint nu zoetjes aan z'n vruchten af te werpen. As we speak zijn de mannen SAMEN (wonder is geschied :roll: ) en in goed overleg stap aan t maken, lol!

Oooooh, je meisjes zijn zo knap Roma! <3
Kan er op je merries trouwens geen zadel? Volgens mij kun je bij jullie ook lekker rijden aan t strand?
Aziza heeft echt een buikbuik! Toont ze al voortekenen? Spannend, hoop op n goede bevalling en gezond veulen en mama! +:)+

Ja is echt nie fijn nie, wordt er allemaal niet makkelijker op gemaakt. Kleinere hengstenhouders kappen er gewoon mee dát is wat er gebeurt of gaat gebeuren. :(

Vanochtend heerlijk getraind in n droge bak. Ook mikadobalkjes gelegd voor Tie, ging eigenlijk best goed ondanks dat ze niks met balkjes heeft hihi!
Verder nog erg genoten van m'n principessa! Ze is toch zo aansprekend en zo knuffelig! <3
Verder verdrietige nieuws gehad dat Tie d'r volle zus vanochtend is gestorven. ;(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:37

Hè wat sneu van Tie haar zus ;(

YildizArabs schreef:
Oooooh, je meisjes zijn zo knap Roma! <3
Kan er op je merries trouwens geen zadel? Volgens mij kun je bij jullie ook lekker rijden aan t strand?
Aziza heeft echt een buikbuik! Toont ze al voortekenen? Spannend, hoop op n goede bevalling en gezond veulen en mama! +:)+

Dank je :o

Je hebt helemaal gelijk, je kan hier heerlijk rijden. Vooral nu we onze eigen locatie hebben. We moeten nu 100 meter langs de weg en dan kunnen we heerlijk de landweggetjes op, het bos is op een goed half uur rijden denk ik en het strand op 3 kwartier.

Afbeelding

Aziza is de enige die onder het zadel is, ik had haar begin vorig jaar weer lekker opgepakt, maar toen ben ik gestopt toen Mausi hoogdrachtig was. Mausi raakte zo in de stress als ik met Aziza wegging, en had op een gegeven moment een keer wat bloed vanachter toen ik terug kwam met Aziza. Dus ik heb toen besloten dat Mausi's veulen me toch een stuk meer waard was dan mijn ritjes met Aziza. Dus vanaf toen staat ze weer stil. En ik hou er zelf niet zo van om een merrie steeds bij haar veulen weg te halen en om aan het eind van de dracht nog te rijden, dus ja, dan is met de dames rijden niet zo'n succes :')
En Mausi is dus nog niet ingereden en kan nogal een stresskip zijn, dus die heb je ook niet zomaar netjes onder het zadel zodat ik lekker met haar naar buiten kan. Helemaal niet aangezien ik geen hulp heb en dus eigenlijk alles alleen moet doen. En aangezien Mausi bij de laatste poging op de valreep nog drachtig geraakt is van Amirat, en ik niet de mogelijkheid heb deze combi te herhalen als het fout gaat, vind ik het nu wijsheid om haar maar zoveel mogelijk met rust te laten.

Hala had ik jaren geleden eigenlijk gekocht als fokmerrie en rijpaard, maar helaas, zij had een blessure opgelopen in de endurance bij haar vorige eigenaresse, waarvan mij was verzekerd dat ze er als recreatiepaard geen last van zou hebben, maar dat had ze wel. Vandaar ook dat ik haar uiteindelijk verkocht heb naar een fantastisch thuis waar ze nooit onder het zadel zal hoeven lopen.

Ik heb er ook over getwijfeld Aziza een jaar leeg te laten, zodat ik dit jaar weer met haar zou kunnen gaan rijden, en dan volgend jaar Fardani heb. Maar aangezien ze inmiddels al 18 jaar is, nog geen opvolging heeft staan na het overlijden van Rahnanah, en nu waarschijnlijk weer een hengst draagt, en een oudere merrie vaak beter drachtig blijft worden als je ze drachtig houd, lijkt dat me geen goed idee.

Aziza heeft inmiddels (éindelijk, wordt haar langste dracht ooit!) een vrijwel vol uier, wachten is nu op hars en dan melk. Mocht je het leuk vinden om te volgen, ik heb voor haar een eigen topic aangemaakt.
[KS-MK] Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:02

Mooie foto's allemaal iedereen

Yildiz gefeliciteerd met Yentl

Roma leuk dat het nu een beetje spannend wordt

Ik voel me dit weekend echt afschuwelijk, dus even een dipje. Zo maar even naar de paarden, misschien helpt het.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:21

Sterkte Katja! Ik hoop dat de paarden je een beetje op kunnen vrolijken :(:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:07

@Joyce gecondoleerd
@miran wat leuk zo je dochter op fu
@Yil ben wel fan hoor van je TT dame, waauw, weer een heerlijke rit gemaakt.....ben wel beetje jaloers hoor
@Tam leuk zon springproject erbij
@Eline springles gehad super leuk hoor, foto materiaal???
@al_zawraa die eerste foto echt super mooi
@geshahquille druk geweest met de puppies, leuk hoor en fijn dat ze braaf waren

Hier vrijdag weer gereden na 2 maand, niet gelongeerd zo opgestap en oh oh wat was assie braaf. Ze geeft ook zoveel vertrouwen, ben heel benieuwd wat we dit jaar allemaal weer gaan beleven samen.
Zwager kwam gister zn nieuwe vrachtwagen showen (kunnen 7 paarden op) Assie was helemaal onder de indruk die stond in de wei en dr mondje viel nog net niet open hihi schat is het ook

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:40

Gaaf zo'n vrachtwagen Joyce

Thanks Roma :o het heeft een beetje geholpen

[ITP] Vieze gekleurde vriendjes

Hier wat paardenplaatjes als jullie ze nog niet zat zijn :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en mama paard <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:48

Kat, wat zien je paardjes er toch goed uit!! Blue heeft bijna een sixpack :Y)
Joyce, wat fijn van Asal zeg, heerlijk als je paardje zo te vertrouwen is :+: Had je al de uitslag van je onderzoek binnen?
Yildiz, wat zijn mikado balkjes? :p Naar voor Tie dr zus :(:)
Voorlopig hang ik er nog niks anders in bij Uk hoor, dit was de eerste keer in minimaal vijf jaar dat hij weer een echt parcours zag dus dat kan ik uiteraard niet als nulpunt nemen :) Les nemen we uiteraard, ik start pas wedstrijden wanneer mijn trainer denkt dat we dat aankunnen :j
Zosja krijgt bootcamp aan de longe :D En Fu ook rondgeslingerd en even lekker zonder zadel, lekker hoor :)
Aziza begint op te schieten met dr beeb, leuk! :D

Vandaag hebben Noah en ik heerlijk in het zonnetje gehobbeld. Ik had gisteren een springles gegeven met cavaletti's en smalle borden, die stonden er nog dus Noah en ik hebben vandaag zijn flexibiliteit getraind door cavaletti's in een S-vorm te springen, met steeds 3 passen er tussen. Hij werd er steeds heter van _O- Daarna heeft hij nog lekker even in de paddock gerold en van de zon genoten :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:01

Ohh zon dat klinkt goed Tammy hij heeft zich hier helaas weinig tot niet laten zien.

Kat heerlijke plaatjes weer ik hoop dat je je weer wat beter voelt nu.

Balen dat je niks hebt om mee te rijden Azziza is wel een plaatje onder het zadel ach straks lekker genieten van je veulen en een jaar is zo om dan kan je lekker op pad met je mannetje.

Sneu voor de volle zus van Tie zij was toch een jaar jonger jaarlingen zijn leuk he ik snap ook echt niet dat mensen het naarlingen noemen ik vind het echt een van de leukste leeftijden.

Wat word je dochter toch groot miranda en zij en Fougo zijn een leuk team.

Vandaag weer met Noor begonnen waar ik gestopt was ging super. De dames Dibah en Sil ook gelongeert en Sjaak lekker met de pukkies op het erf laten spelen :D

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/1912335_397440937104634_5068901653438386654_o.jpg

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:28

Lief dat je vraagt tam, ze konden zo niks vinden ;( Dus geen kogische verklaring waar het weg komt, mag wel gwoon blijven sporten en moet nu naar een dietiste

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:28

Aziza is echt wauw onder t zadel! <3 Nog ff wachten en dan kan je mannetje onder t zadel Roma! Is ook lastig alleen dat soort zaken oppakken. Ik heb bij Nour veel hulp maar merk dat Yazahra er nu vaak bij in schiet omdat ik net ff op t goede moment geen extra handje heb.
Die had ik vandaag wel, dus ff uit de klucht geplukt en geoefend met trailerladen. Mevrouw liep er na even aarzelen zó in. Herstel: ze sprong er met een giga sprong in haha! _O-
Vond t zo wel best dus nog ff snel Phonepic, voor de niet FBers:

Afbeelding

En nog een gewoon omdat ik haar zo gaaf vind <3

Afbeelding

Was heerlijk dagje he?!
Katja wat een leuke pics van je kudde! Die met Ilya is echt 10 punten, wat een mooie zelfbewuste blik heeft hij!❤️
En wat een lekkere krachtpatser is hij aan t worden! Nice!
Thx voor de felicitaties haha, Tie was jarig vandaag. Haar verrast met een rit van 25 km hihi. }> Zal jullie niet vervelen met plaatjes. ;)
Vanochtend ook nog super getraind in alle vroegte met Nour! Zo een fijn dier, ging heerlijk echt genot te rijden. En... Ik weet nu waarom! Wie snapt m?! (Hint: m'n duim past erin!)

Afbeelding

Tammy ook weer lekker bezig geweest! Mikado is alle balken tja... Als mikado over de grond geflikkerd zeg maar! :D Omdat Tie wel wat bewuster mag worden waar ze d'r voeten neerzet. :x Leuke oefening!

Wat is Noor knap! Ja idd jaarlingen vind ik ook zo leuk! Echt n tussenin paard! Geen veulen geen jong paard. Heerlijk!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 15-02-15 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:47

Thanks Yildiz ik vind hem ook zo'n leukerd niet alleen uiterlijk maar ook karakter. Zijn hoofd wordt gelukkig weer wat minder lomp. Jouw dametje mag er ook wezen <3

Afbeelding

Leuk Gelske zo'n productief dagje!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:52

Gelske, leuk dat ze zich zo goed gedroegen! Het weer zat inderdaad heel goed mee vandaag, ik heb echt niks te klagen *\o/* Leuke foto trouwens, dat longeren ziet er best goed uit ;)

Ziet er leuk uit Miranda, fijn dat Nikita het allemaal leuk vindt :D

Yildiz, leuk dat de balkjes best goed gingen met Tie! :D Maar wat jammer van haar zus :/ Yazahra is heel erg leuk trouwens, wat een dropje!

Roma, gaaf rijden hoor zo aan het strand!

Katja, veel sterkte :(:) Hopelijk konden de paardjes je een beetje opvrolijken? Ik zie aan de foto's dat ze in elk geval hun best gedaan hebben om je aan het lachen te brengen ;)
Wat lijkt Set toch op mijn Sem zeg! Ik moet altijd 2x naar je foto's van haar kijken om te zien dat het niet mijn knollie is :P

Joyce, leuk dat Assie zo braaf was! Van het springen heb ik helaas geen fotomateriaal, maar de foto's van het tweespan komen binnenkort :D

Tammy, dat klinkt best lastig :D Typisch toch dat Noah daar dan weer heet van wordt :P Is hij altijd heet in het springen of valt het mee?

-------

Het tweespanrijden ging echt goed vandaag! :D Ik heb foto's, ik zal zo snel mogelijk eens kijken om er een aantal online te gooien!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:59

Jaa ze hebben beide zo'n lieve blik en knappe schimmeltjes. Ben benieuwd naar de foto's! De paardjes hebben mijn dag inderdaad een stuk verbetert :D

Yildiz zie het nu pas :D was het nou de duim van Allah of Mohammed